1.4 Tsi act 150 hp Manuel Golf neden yok ?


DADASHAN

Üye
Katılım
29 Şub 2016
Mesajlar
38
Tepkime puanı
18
İsim
ERKAN
Şu an golf'de en çok gelmesini istediğim seçenek fakat DSG seçeneği mevcut mauel yok. Aynı durum yeni tiguan ve jetta'da da aynı. Acaba özel sparişle getiren bayiler var mı 150'lik manuel i bilgisi olan var mı ?

 
Şuan için sadece passat ve seat Leon ile 150 act manuel alınabiliyor, özel sipariş ile getireceklerini sanmıyorum ama böyle bir seçenek sunulsa muhteşem olur.

iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

 
Bence Golf 7'de en ideal motor 1.2 TSI, diğer türlü 150 Hp'yi hakkını vererek kullansanız çok ciddi yakıt tüketimi, trafik cezalarıyla karşı karşıya kalırsınız, maalesef ülkemizde hız sınırsız otobanlar, yaygın ve halka açık yarış pistleri yok. Yoksa 150 Hp alıp 100'le gittikten sonra motor için ödenilen farkın ve extradan mtv'nin ne anlamı kaldı ? 

 
@murat52

Sırf ara hızlanmalar için bile 150HP alınabilir. Avrupa'da da Almanya dışında hız sınırı olmayan yollara sahip ülke yok ama insanlar yine de  yüksek güçlü otomobiller alıyorlar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@murat52 bence çok yanlış bir düşünce bu. Araç güçlü olunca hızlı gitmek zorunda değilsiniz. Ben hızlı gitmeyi değil ama hızlanmayı çok seviyorum ;) hızlanarak motorun hakkını verebilirsiniz...

 
1.2 Tsi 9.9, Act motor 8.2sn'de 100'e ulaşıyor, 1.7sn'lik fark sizin için önemliyse tabiki tercih edebilirsiniz. Misal benim kullandığım araçta kompresörde var alt devirler çok güçlü, belki 1-2 kez denemişimdir sonra hep az yaktırmaya baktım.

 
Geçen gün yetkili serviste aracın rodajı için yağını değiştiriken adamın biri yaklaştı yanıma önce hayırlı olsun falan., sonra yok bu kadar para vermişsiniz keşke ACT alsaydınız dengesiz dengesiz konuşuyor, yok şöyle yok böyle muhabbet açmak için elinden geleni yapıyor.. Dedim ki bak eğer Manual ACT motor getirselerdi alırdım avrupa da ACT motor manuel vites ile satılıyor bizde doğuş getirmiyor.. Adam yok teknik olarak mümkün olmadığından doğuş getirmiyor falan bıdı bıdı yapıyor.. ben de usta işe başladı onu takip ediyorum bir yandan adama cevap vermek.., dikkatimi araca yoğunlaştırmak istiyorum.. baktım canımı sıkmaya başladı bozdum adamı kestim attım.., adamın yüzü asıldı döndü arkasına gitti.. Araç ile ilgilenen usta; abi ne yaptın firmanın sahibiydi o beyfendi diyince.. Dedim bak kim ise kim beni ilgilendirmez.. beni ilgilendiren benim aracım.. sahibi olabilir gelip burda boş muhabbet bıdı bıdı yapıyor canımı sıkıyor.., sen de burda işini yapıcan senin de başında durarak geriyor işini yapamıyorsun yanlış mıyım diyince..? haklısın abi yalnız 7 senedir burdayım kendisinin aciz duruma düştüğünü görmemiştim biraz fazla bozdun ama iyi yaptın çivi çivi yi sökermiş :D

Sonuç olarak ACT Manuel gelse muazzam olurdu.. Fakat Doğuş un anlıyamadığımız politikaları yüzünden isteyenler sahip olamıyor.. Yurt dışında 1.6 TDI 110 hp motor 4motion bile alınabiliyor.. Yani orda durum tamamen individual bizde manual işliyor ama farkında değilller yaptıklarıyla..

 
Geçen gün yetkili serviste aracın rodajı için yağını değiştiriken adamın biri yaklaştı yanıma önce hayırlı olsun falan., sonra yok bu kadar para vermişsiniz keşke ACT alsaydınız dengesiz dengesiz konuşuyor, yok şöyle yok böyle muhabbet açmak için elinden geleni yapıyor.. Dedim ki bak eğer Manual ACT motor getirselerdi alırdım avrupa da ACT motor manuel vites ile satılıyor bizde doğuş getirmiyor.. Adam yok teknik olarak mümkün olmadığından doğuş getirmiyor falan bıdı bıdı yapıyor.. ben de usta işe başladı onu takip ediyorum bir yandan adama cevap vermek.., dikkatimi araca yoğunlaştırmak istiyorum.. baktım canımı sıkmaya başladı bozdum adamı kestim attım.., adamın yüzü asıldı döndü arkasına gitti.. Araç ile ilgilenen usta; abi ne yaptın firmanın sahibiydi o beyfendi diyince.. Dedim bak kim ise kim beni ilgilendirmez.. beni ilgilendiren benim aracım.. sahibi olabilir gelip burda boş muhabbet bıdı bıdı yapıyor canımı sıkıyor.., sen de burda işini yapıcan senin de başında durarak geriyor işini yapamıyorsun yanlış mıyım diyince..? haklısın abi yalnız 7 senedir burdayım kendisinin aciz duruma düştüğünü görmemiştim biraz fazla bozdun ama iyi yaptın çivi çivi yi sökermiş :D

Sonuç olarak ACT Manuel gelse muazzam olurdu.. Fakat Doğuş un anlıyamadığımız politikaları yüzünden isteyenler sahip olamıyor.. Yurt dışında 1.6 TDI 110 hp motor 4motion bile alınabiliyor.. Yani orda durum tamamen individual bizde manual işliyor ama farkında değilller yaptıklarıyla..
rodaj icin yag degistirmeyi bende dusunmustum. ama servisteki mh beni vaz gecirdi gerek yok falan diye.. sadece yagmi degistirdiniz ne tuttu.. benimde 3000 oldu kmsi bende dusunuyorum.

 
1.2 Tsi 9.9, Act motor 8.2sn'de 100'e ulaşıyor, 1.7sn'lik fark sizin için önemliyse tabiki tercih edebilirsiniz. Misal benim kullandığım araçta kompresörde var alt devirler çok güçlü, belki 1-2 kez denemişimdir sonra hep az yaktırmaya baktım.
Hocam 1.7 saniye az mı? 1.7 daha düştün mu gti bir ötesi golf R. Gazi kokledigin zamanki geri yapıştırma hissi çok hoş birşey. 1.2 de bu his var ama 100e kadar. Act ile hem daha fazla hem de 140 da kökle yine var bu his ;)

 
Bence Golf 7'de en ideal motor 1.2 TSI, diğer türlü 150 Hp'yi hakkını vererek kullansanız çok ciddi yakıt tüketimi, trafik cezalarıyla karşı karşıya kalırsınız, maalesef ülkemizde hız sınırsız otobanlar, yaygın ve halka açık yarış pistleri yok. Yoksa 150 Hp alıp 100'le gittikten sonra motor için ödenilen farkın ve extradan mtv'nin ne anlamı kaldı ? 
Kısmen de olsa katılıyorum. 1.4 tercih etmememin en büyük sebebi mtv. Fazladan 17 beygir için (105 vs. 122) cebimden boş yere para çıksın istememiştim, yakıt parasına gitsin dedim :) E zaten manual ACT de yok, o zaman 1.2 almak daha mantıklı gelmişti bana. Sonuçta bu bir tercih meselesi. 1.4 dururken 1.2 satın almış olmak o kişinin yanılgıya düştüğü,  yanlış tercihte bulunduğu anlamına gelmemeli.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Kısmen de olsa katılıyorum. 1.4 tercih etmememin en büyük sebebi mtv. Fazladan 17 beygir için (105 vs. 122) cebimden boş yere para çıksın istememiştim, yakıt parasına gitsin dedim :) E zaten manual ACT de yok, o zaman 1.2 almak daha mantıklı gelmişti bana. Sonuçta bu bir tercih meselesi. 1.4 dururken 1.2 satın almış olmak o kişinin yanılgıya düştüğü,  yanlış tercihte bulunduğu anlamına gelmemeli.
Hocam bağımsız süspansiyonu olduğu için 1.4'te alınabilir. 150 Manuel büyük ihtimal Golf 8'e kadar  satılmayacağı için kendimce alternatif oluşturmaya çalıştım çünkü 1.2 Man. ile 150 Dsg arasında 20 bine yakın fark var. İsteyen buyursun ödesin tabi. Benimde kısmen güçlü aracım var, basit bir yazılımla bile 200 Hp güç 6sn 0-100'e ulaşabilir. Araç ne kadar güçlü olsada illaki bir zaman sonra insanın hevesi geçer ve sonra az yakırmya çalışır.

 
@gokayozyer

Beni de vazgeçirmek için uğraştılar.. Ama dinlemedim.. Sonuçta yağ değişiminin hiç bir zararı yok cebinize binen külfet harici., aksine motora rodaj devresinde yararı var.. Rodaj sırasında ki yağ değişiminin tek bir zararı olabilir o da taze yağdaki viskozite oranı.. yağ daha kullanılmadığından viskozite oranı yüksek olur ve bu da yağ viskozite oranı düşene kadar size yakıt tüketimini az yükseltir.. Fakat uzun vadede sağlıklı bir motorunuz olarak geri döner.. Bu her araçta böyledir ne zaman yağ değiştirirseniz değiştirilen motor yağının viskozitesi düşene kadar araç bir müddet yakıt tüketimi artar.. Burda ki yararı yapılan masrafın sağlıklı ve uzun ömürlü bir motorunuz olrak geri döner..

Ben yağ, yağ filtresi ve karter tapasını değiştirdim.. Sadece yağ değil eğer yağ değişicekse mutlaka yağ filtresinide değiştirmek gerek zaten yağ filtresi 25-30 lira bişey.. Yağ konusunda biraz hassas olduğumdan sadece servislerde satılan kapalı kutu olanlardan birer litrelik Castrol Edge Professional Long Life III 5W-30 kullandım.. Sadece 1lt 'lik kutularda satılıyor biraz pahalı bir yağ 1'lt si 62 lira.. Serviste aynı yağın açık olanı var litresi 42 lira periyodik bakımlarda kullanılan varillerle geliyor.. Çok fazla havayla temas ettiğinden bu iyi bişey değil istemedim.. Piyasada pek çok motor yağı markasının çok fazla sahtesi bulunuyor anlamak neredeyse çok zor o yüzden güvenemedim kafam rahat olsun diye servisten aldım geçtim.. Seçme hakkım olsaydı yağ konusunda Mobil 1 ESP Formula 5W-30 kullanırdım.. Çok iyi bir yağ fakat VW Castrol öneriyor.. Eskiden yaşanan bazı sıkıntılardan dolayı fabrika artık benzinli-dizel farketmeksizin sadece Castrol 'un özel yağı Edge Professional kullanılmasını dikta etti.. Yağ konusunda müsait olduğum zaman bi başlık açmak istiyorum

 

Benim düşüncem bu motorda manuel seçeneğinin olmaması yada getirilmemesinim nedeni distribitör satış politikası gereği manuel 150hp isteyenleri leon act manule çekebilmek içindir.1,2 tercihimin nedeni tamamen mtv durumundan dolayıdır.yoksa torsiyon çubuk falan bunlar hakkında o kadar bilgim yok.Bu motor gerçektende çekirdek aile ekonomi motoru ve pek çok sefil atmosferikleride yolda yer.tabii koltuklara yapışmak isteyen arkadaşlarımızada saygımız sonsuz.tercih zevk maddiyat meselesi.

2016 golf7 1.2 tsı comfortline manuel beyaz sürüş komfor ve ışık paket.

 

Geri
Üst Alt