Retrofitte Son Nokta DCC


Delme islemi derken hocam? Nereyi kastettiniz acaba? Henüz oyle bir gereklilikle karşılaşmadım doğrusu
Hocam yanlış hatırlamıyorsam bir yabancı mk7 forumunda acc için araç gövdesine birer delik olmak üzere değişen süspansiyon eklentisi kadar delik açılıyordu. Hatta tartışma söz konusu açılan deliğin fabrikadaki kadar başarılı olup olmayacağı, yahut herhangi bir kazaya sebebiyet verme ihtimali üzerine idi.
 

Hocam yanlış hatırlamıyorsam bir yabancı mk7 forumunda acc için araç gövdesine birer delik olmak üzere değişen süspansiyon eklentisi kadar delik açılıyordu. Hatta tartışma söz konusu açılan deliğin fabrikadaki kadar başarılı olup olmayacağı, yahut herhangi bir kazaya sebebiyet verme ihtimali üzerine idi.
Hocam oyle bir durumla henüz karşılaşmadım. Eger olur da gerekirse buraya yazarım
 
Elektronik kısımla ilgili son parçalar da elime ulaştı. Bundan sonra kablajı döşemek kalıyor. Bu işlerde acele etmemek gerek. İlk olarak kablajın doğruluğunu kontrol edeceğim. Daha sonrası araca serme kısmı. Kontrol etmeden araca sermek ekstra çaba gerektirebilir.

Bu arada konektörü belki de gördüğüm en büyük konektör. 🙂
 

Ekli dosyalar

  • 4789D947-67E6-41C5-BB4D-A35D36DFF7B9.jpeg
    4789D947-67E6-41C5-BB4D-A35D36DFF7B9.jpeg
    115.2 KB · Görüntüleme: 72
  • 6C14136C-0CA8-4004-804C-37FE18AC3175.jpeg
    6C14136C-0CA8-4004-804C-37FE18AC3175.jpeg
    150 KB · Görüntüleme: 72
Ne güzel olurdu vallahi. aracın ederinden çok donanım yüklemesi yaptım desem yeridir. Yine de bi golf r edemez. 🙂
Bu işler zevk ve hastalık işleri 🫢 ben de 312 mm disklere geçmiştim 2 ay önce. Öncesinde de bir çok iyileştirme…
 
Part 2

Bugün akşam arac uzerinde 1-2 saatlik bir mesai yaptım 🙂 DCC modülünün yeri sol arka köşede. Bu nedenle buradan kablajı sere sere ilerleyim dedim.
Arka Sol ve sag lastiklere geçiş deliklerinin yanina kadar gerekli kablolari getirip bıraktım. Araci lifte alip lastikleri soktugumuzde o kisimlari halledecegim. Kablajın geri kalan kısmı zaten on kisimla ilgili. Bu nedenle ön tarafa alip orada bıraktım.
Arkada bulunan ivme sensörünü de yerine civataladım.
Bu günlük işlemler bu kadar.
 

Ekli dosyalar

  • 72F3B660-1EE6-4801-8DC4-B15CC991BA19.jpeg
    72F3B660-1EE6-4801-8DC4-B15CC991BA19.jpeg
    109.5 KB · Görüntüleme: 82
  • 247DF7F4-3884-4F6D-8E07-E8749DEF16EA.jpeg
    247DF7F4-3884-4F6D-8E07-E8749DEF16EA.jpeg
    119.9 KB · Görüntüleme: 74
  • 50B67C3D-E420-4A83-A064-638BEEAAE814.jpeg
    50B67C3D-E420-4A83-A064-638BEEAAE814.jpeg
    97 KB · Görüntüleme: 75
  • C32B0B52-3783-4F15-958C-FB45D9C43783.jpeg
    C32B0B52-3783-4F15-958C-FB45D9C43783.jpeg
    88.6 KB · Görüntüleme: 79
  • ED6FA394-A92A-40FF-8C5B-BA9678B5AF38.jpeg
    ED6FA394-A92A-40FF-8C5B-BA9678B5AF38.jpeg
    162.8 KB · Görüntüleme: 80
  • E1E60852-2D5B-4413-B405-689A7D1FAB2B.jpeg
    E1E60852-2D5B-4413-B405-689A7D1FAB2B.jpeg
    138 KB · Görüntüleme: 82
  • FBB50FA7-596E-490A-B200-89348652B69F.jpeg
    FBB50FA7-596E-490A-B200-89348652B69F.jpeg
    139.5 KB · Görüntüleme: 82
Part 3
Merhaba, retrofit soluksuz devam ediyor. 🙂 Dün akşam sol arka tekerleği söküp amortisor kablosunu uygun gördüğüm şekilde döşedim. Kablonun dış ortamda zarar görmemesi için etrafını tırtıklı kablo hortumu ile korumaya aldım. Fakat, bunun yerine yumuşak bi hortum sanki daha mantıklı olurdu.
Kabloyu araç içerisinden dis ortama almak icin koltuk yaninda bulunan lastik tıpadan faydalandım.
Araç gövdesinden süspansiyona geçişte kabloya bir miktar hareket payı bırakmak gerekiyor. Onu da kendimce ayarladım. Umarım sorun çıkmaz. 🙂
 

Ekli dosyalar

  • 6372228E-9BEB-4E51-A519-D1BD17E870D2.jpeg
    6372228E-9BEB-4E51-A519-D1BD17E870D2.jpeg
    131.3 KB · Görüntüleme: 66
  • FB012474-0825-4C2A-B9EA-E061D2CAFC58.jpeg
    FB012474-0825-4C2A-B9EA-E061D2CAFC58.jpeg
    113.2 KB · Görüntüleme: 64
  • F0A025F6-F20A-4DA0-86D0-046EE8456EB0.jpeg
    F0A025F6-F20A-4DA0-86D0-046EE8456EB0.jpeg
    190.6 KB · Görüntüleme: 63
  • 53D4AD92-F0B7-42D6-8D26-8FE2883E8281.jpeg
    53D4AD92-F0B7-42D6-8D26-8FE2883E8281.jpeg
    88.7 KB · Görüntüleme: 62
  • 064FF44C-D9A3-479D-AA98-AB64781128A0.jpeg
    064FF44C-D9A3-479D-AA98-AB64781128A0.jpeg
    154.1 KB · Görüntüleme: 63
  • 82715591-3529-477A-A2DF-25A2927A955C.jpeg
    82715591-3529-477A-A2DF-25A2927A955C.jpeg
    104.1 KB · Görüntüleme: 65
  • 50BB4849-10A8-4126-A782-17AF70A15460.jpeg
    50BB4849-10A8-4126-A782-17AF70A15460.jpeg
    110.5 KB · Görüntüleme: 64
Part 3
Merhaba, retrofit soluksuz devam ediyor. 🙂 Dün akşam sol arka tekerleği söküp amortisor kablosunu uygun gördüğüm şekilde döşedim. Kablonun dış ortamda zarar görmemesi için etrafını tırtıklı kablo hortumu ile korumaya aldım. Fakat, bunun yerine yumuşak bi hortum sanki daha mantıklı olurdu.
Kabloyu araç içerisinden dis ortama almak icin koltuk yaninda bulunan lastik tıpadan faydalandım.
Araç gövdesinden süspansiyona geçişte kabloya bir miktar hareket payı bırakmak gerekiyor. Onu da kendimce ayarladım. Umarım sorun çıkmaz. 🙂
Harika iş gerçekten, -iç çapını bilmiyorum ama- kablolar için yakıt hortumu da kullanılabilirdi belki.

Elinize sağlık (y)
 
Elinize sağlık,normalde ne iş yapıyorsunuz acaba?kablolamalar gayet iyi duruyor bir yatkınlık var sanırım.
 

Teşekkürler hocam. Makina mühendisiyim. İşim gereği kablaj tasarımı falan da yapıyorum. Biraz yatkınlık var
Elinize sağlık,normalde ne iş yapıyorsunuz acaba?kablolamalar gayet iyi duruyor bir yatkınlık var sanırım.
 

Geri
Üst Alt