Güçlendirilmiş mekatronik tüp ve şanzıman yağı hakkında


Cem

Üye
Katılım
24 Mar 2016
Mesajlar
172
Tepkime puanı
39
İsim
Cem
Arkadaslar internette youtube formen motors diye bir firma var mekatronik tüpü güçlendirilmiş tavsiye edıyor sanzıman arızası olmasın dıye bırde sanzıman yagının değişmesini söylüyor yorumlarınız nelerdir ayrıca şehir içinde dsg li araclar için 100 km gecmıyorsanız sport modunda kullanın dıyor yorumlarınız nelerdır
 

Şu youtube de yayın yapan ustaların çoğu reklam amaçlı yayın yapıyor. Bakın görün ne kadar düzgün iş yapıyoruz. Yok efendim servisten daha iyiyiz, bakın servis arabayı ne hale getirmiş, yok efendim görüyorsunuz sorun buy muş falan filan bir sürü muamele. Sonra adam soruyorlar bir fiyat veriyor servisle aynı.
Herkes işini düzgün yapsa böyle şeylere ihtiyaç duymaz kimse. Ama adamlar haklı o kadar cahil usta var ki aracı götürüyorsun adam senin aracını deney tüpü gibi kullanıyor.
O videoların çoğu reklam haklısınız. Tabi serviste de şöyle bir sıkıntı var: yağ ömürlük diyorlar kontrol bile etmiyorlar. Sonra 100-110 binde önce kavrama sonra mekatronik adaya veda ediyor.
Halbuki belki 2-3 bakımda bir kontrol edilse yağlar değişse tüpün contası değişse ve sıkılsa belki hiç sorun yaşanmayacak.
 
Upvote 0

Merhaba, ben güçlendirilmiş tüp taktirdim. Fakat, keyfi olarak degil. Mekatronik tupte gevseme ve kacirma vardi. Arac 1-2 vites gecislerinde isteksiz ve sogukken kalkislarda hafif titreme yapiyordu. Bu sebeplerden dolayi degistim. Mevcut tüp gevşek ve contası yırtıktı. Yenisini taktık. Suan bu saydığım sıkıntılarım kalmadi. Ama, bir mühendis olarak bu parçayı pazarlayan arkadaslar kadar kesin iyidir diyemem. Anladığım kadariyla bu tup orijinal sistemdeki tupe gore bir miktar daha sert. Sistem icin gerekli basinci daha hizli ve fazla olarak yakalıyor. Fakat uzun vadede pompa ömründen yiyebileceği konusunda tereddutlerim var. Eger mekatronikte sorununuz varsa degisimi tavsiye ederim. Obur turlu size ekstra bir getirisi olmayacagindan tavsiye etmem.
Merhaba , siz ne zaman ve hangi marka güçlendirilmiş tüp taktırdınız?
Arada geçen sürede (km’de) farklı bir hissiyat yada arıza yaşadınız mı?
 
Upvote 0
Yakında hidrolik pompa motorları arızalanınca geliştirilmiş motor takalar kullanıcıyı yolmak için yol mu yok :) Üretici neden onarım kiti satıyor da geliştirilmiş tüp satmıyor para mı kazanması gerek itibar mı kaybetmesi. Bugün de söylüyorum yarında da söyleyeceğim. Yok almanyada getirttik yok bilmem özel tüp, yok bizim mühendislerimiz arge yaptı bilmem ne girmeyin şu tüp işine. Teknik olarak aynı tüpü sıkarsanız aracınız yine saat gibi olacaktır, kullanıcıları kandırmak kolay hemen tav oluyorlar.
 
Upvote 0
O videoların çoğu reklam haklısınız. Tabi serviste de şöyle bir sıkıntı var: yağ ömürlük diyorlar kontrol bile etmiyorlar. Sonra 100-110 binde önce kavrama sonra mekatronik adaya veda ediyor.
Halbuki belki 2-3 bakımda bir kontrol edilse yağlar değişse tüpün contası değişse ve sıkılsa belki hiç sorun yaşanmayacak.
Kesinlikle kimse yağ değişimine yanaşmıyor
 
Upvote 0
Bu tüpü sıkarken dişlerine ( orta kuvvet ) cıvata sabitleyici sürsek yine gevşer mi acaba.

Bu gibi sıvılar, hem sızdırmazlık sağlıyor, hem de titreşim veya vibrasyona karşı vida dişlerinin gevşemesini önlüyor.

Ben, cıvata sabitleyiciyi, basınçlı soğuk - sıcak su ( kalorifrer - sıhhı tesisat vs ) ve basınçlı hidrolik yağı tesisat bağlantılarında devamlı kullanıyorum işyerinde.

.
 
Upvote 0
Merhaba, ben güçlendirilmiş tüp taktirdim. Fakat, keyfi olarak degil. Mekatronik tupte gevseme ve kacirma vardi. Arac 1-2 vites gecislerinde isteksiz ve sogukken kalkislarda hafif titreme yapiyordu. Bu sebeplerden dolayi degistim. Mevcut tüp gevşek ve contası yırtıktı. Yenisini taktık. Suan bu saydığım sıkıntılarım kalmadi. Ama, bir mühendis olarak bu parçayı pazarlayan arkadaslar kadar kesin iyidir diyemem. Anladığım kadariyla bu tup orijinal sistemdeki tupe gore bir miktar daha sert. Sistem icin gerekli basinci daha hizli ve fazla olarak yakalıyor. Fakat uzun vadede pompa ömründen yiyebileceği konusunda tereddutlerim var. Eger mekatronikte sorununuz varsa degisimi tavsiye ederim. Obur turlu size ekstra bir getirisi olmayacagindan tavsiye etmem.
Hocam iyj akşamlar güçlendirilmiş basınç tüpü
Taktıktan sonra bir sorun oldumu mekatronik valfi felan bozuldumu fazla basınç tan kaynakli
 
Upvote 0
ben yaklaşık 2 ay önce 1.6 tdi passat aracımda dgs basınç tüpünü değiştirdim.

115binde ağır bakımlar esnasında kontrol ettim.

conta kopmuş ve baya gevşemişti bende değiştirttim.

değişimden önce:

ilk çalıştırdığımda Rye aldığımda 2-3 saniye bekliyordum hareket etmek için

aynı şekilde D konumunda ileri içinde 2-3 saniye bekliyordum.

gaza basıyorum devir yükseliyor ama ileri veya geri gitmiyordu.

yada

park edicem geldim diyelim Rye aldım geri gitmek istediğimde bu sefer1-2 saniye bekliyordum.

bazı durumlarda malum parktan çıkarken yada hızlı manevra yaparken bekleme süresi canımı sıkıyordu

bende değiştirdim


değişimden sonra

kesinlikle beklemek yok hızlıca basınç yağ devri yaptığı için süre 0'a indi.

benim gibiyse değiştirin daha 50-60bndeyse yağını ve contayı değiştirip sıktırın.

reklam olmasın diye yerin adını yazmadım.
Hocam iyi akşamlar benim araçta da aynı sorunlar güçlendirilmiş tüp taktirildiktan sonra fazla basınçdan dolayı mekatronik valfleri arıza yapıyormuş...sizin araçta böyle bir arıza verdimi
 
Upvote 0
Selam.. Şehir içinde çok kullanılmış araçlarda genelde 80-100k arası sorun çıkarıyor. Bazılarında tüpün oturduğu plate bölgesi dipten kırıyor. Bu durumda plat değişimi gerekir çok pahalı ucuza takanlar çin malı takıyor onlarda düzen tutmaz, Bu durumda tüp en mantıklısı.. Mevcut tüp basıncı düşüyor..
Mekatronik yağı ince kanallarda , basınç altında çalışan bir yağ şanzıman yağı gibi değil .. Şanzıman yağı değişmediğinde de bedeli ağır oluyor..

Zor değil 80 bin de bir Tüp sıkılacak - 1 litre mekatronik yağı 2 litre şanzıman yağı yenilecek..
Cihazla valflerin tepki süresi ne kadar bastığını felan her şeyi görüyorlar.

maddi durum yok ise 2 bakımda bir şanzıman yağı yenilenecek. ( bu durumda 600k gidecek şanzıman 400k ya geldiğinde bir yerlerden sorun çıkaracak.)

Ertelediğiniz yaptırmadığınız ucuza kaçtığınız ne varsa, ilerde ciddi masraflar çıkaracak kaçışı yok.

Her araç aynı şartlarda kullanılmadığından, birinin şehir içi 50 bini diğer kişinin 300 binine denk gelebilir. motor sağlığında olduğu gibi,, Ne kadar dur kalk yaptı valfler kaç kere açıp kapadı her parçanın bakımı aksamadığı taktirde sağlıklı çalışacağı bir süre var..

 
Upvote 0
Bu tüpü sıkarken dişlerine ( orta kuvvet ) cıvata sabitleyici sürsek yine gevşer mi acaba.

Bu gibi sıvılar, hem sızdırmazlık sağlıyor, hem de titreşim veya vibrasyona karşı vida dişlerinin gevşemesini önlüyor.
Bende aynı şeyi merak ediyorum. Madem sürekli gevşiyor gevşememesi için alabileceğimiz önlem olmalı.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt