Çekme Belgesi Dezavantajı


Katılım
30 Haz 2018
Mesajlar
446
Tepkime puanı
366
Konum
ABD
İsim
Ozan
Araç
A4 B9 2.0TDI Quattro + Golf 7.5 1.0 TSI DSG Comfortline
Selamlar,

en az 1 yıl süre ile yurtdışına çıkacağım, arabayı satmayacağım ancak trafikten çekmeyi planlıyorum.
Böylece MTV, trafik sigortası ödememiş olacağım ve muayene yaptırmayacağım.
Peki bu işlemin aklıma gelmeyen bir dezavantajı var mı?
 

Tekrar muayene yaptırıp ruhsat çıkartmanız gerekecek
 
Trafikten çekilen aracın plakaları sökülüp emniyete veriliyor.
Araç artık plakasız.

Bu noktadan sonra

Evin garajında
Müstakil veya site Otoparkında
Ahırda vsvsvs tutulacak.
Trafige acık sokak / caddede bırakılamaz diye biliyorum

Sabit duracak araca zaten TRAFİK SİGORTASI yaptıralım endişesi tasası olmaz . Gidip başka araca vuracak degil. Zaten devlette zorunlu trf. Sigortası yap demiyor trafikten cekilmis plakasız araca.

Tek pürüz sıkıntı

Plakasız araca
Kasko yapacak mı sigorta şirketleri

Durdugu yerde çalınma / sel / dogal afet/ teröre karşı teminat yani kasko plakasız araca olmuyor diye biliyorum.

Kasko Sigortaşirketlerinden İyi research edilip karar verilmeli.

Sel alıp götürmez / çalınmaz deniyorsa sorun yok tabi kaskoyada gerek yok.
 
Tekrar muayene yaptırıp ruhsat çıkartmanız gerekecek
muayenesi zaten geldi sayılır, o yüzden muayene ek külfet saymıyorum
Bence değmez hocam
ne açıdan? maddi ise fazlasıyla değer bence, mtv %50 artsa yaklaşık 7500TL, 2500 de trafik desek 10000 tl cepte kalacak. 1000tl ıvırzıvır işleme harcasam 9000tl net kar.
işlemler de fazla uğraştırmıyor gördüğüm kadarıyla. çekmek zaten çok basit plakalar ve ruhsatla notere gidince işlem tamam. tekrar tescil içinde sigorta ve muayene yapılıp yine notere ve plaka basıma gitmek gerekiyor.
Harici bir şey var mı bilmediğim?
Karar veremediğim tek nokta bakım, geçen sene 21 Aralıkta yaptırmışım, 2500km olmuş.
Babam zaten gitmeden yaptır diyecek büyük ihtimal (bu ay sonu), yaptırmazsam da en azından mart nisanı bekletip çekici ile götürtebilirim.
 
Müstakil veya site Otoparkında
iki ihtimal var ikisi de kapalı site otoparkı, o konuda sıkıntı yok.
ayda bir ya da iki ayda bir otoparkta 10dk turla yeter dedim babama.
Plakasız araca
Kasko yapacak mı sigorta şirketleri
evet bunu bizde düşündük, bence çok gerek olmasa da babam yaptırma taraftarı. pazartesi soracağım.
bence gerek olmama sebebi de geçen sene sitede yangın çıktı, sitenin sigortası ve toplanan para ile tüm masraflar karşılandı. yani sel yangın vs durumunda yine öderler diye düşünüyorum, geriye sadece çalınma kalıyor artık onu da göz ardı ediyorum ben.
 
Faydalı konu aslında.

Motorin 75 lira olunca ? (Benzin 19 sabit)

Lazım olur bu icerik.

Eee satarsın aracı mazot 75 olunca ??

Alan enayi... olursa? satarım tabi ?
 
muayenesi zaten geldi sayılır, o yüzden muayene ek külfet saymıyorum

ne açıdan? maddi ise fazlasıyla değer bence, mtv %50 artsa yaklaşık 7500TL, 2500 de trafik desek 10000 tl cepte kalacak. 1000tl ıvırzıvır işleme harcasam 9000tl net kar.
işlemler de fazla uğraştırmıyor gördüğüm kadarıyla. çekmek zaten çok basit plakalar ve ruhsatla notere gidince işlem tamam. tekrar tescil içinde sigorta ve muayene yapılıp yine notere ve plaka basıma gitmek gerekiyor.
Harici bir şey var mı bilmediğim?
Karar veremediğim tek nokta bakım, geçen sene 21 Aralıkta yaptırmışım, 2500km olmuş.
Babam zaten gitmeden yaptır diyecek büyük ihtimal (bu ay sonu), yaptırmazsam da en azından mart nisanı bekletip çekici ile götürtebilirim.

Hocam aklıma gelen iki soruyu paylaşayım.

Aracı trafikten çektirdik, kaskosu ve sigortasını kapattırdık, paramızı iade aldık. 1 sene sonra kasko ve sigorta yaptıracağız, mevcut hasarsızlık indirimimizi kullanamayıp sıfırdan başlayacaksak kaybedeceğimiz yüzdelik dilimi ve tutar ne kadar olur acaba ?

Mart-Nisan ayındaki araç bakım ücretleri artmış olacak (TR şartları, görünen köy klavuz istemez) hem de çekici masrafı eklenecek üzerine (ev servis arası 2 defa) bu yüzden bakımı erken yaptırmak doğru bir seçenek midir? Ama bu sefer de döndüğünüzde tekrar bir bakım masrafıyla mı karşı karşıya kalacaksınız? Araç kullanılmasa bile 1 yıl sonra bakıma gerek var mı yok mu?

Biraz kafanızı karıştırdım ama kendi fikrimi empoze etmemek içindir amacım.

Aracı satmak kısmına hiç girmiyorum sanırım en büyük hata o olur. Siz de düşünmüyorsunuz yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla.
 
Konuya şöyle bakıyorum. Araç bu devirde zaruri gereklilik. Alışılmış konfor. Dünyanın binbirturlu hali var. Ölüm, kalım, düğün, pandemi, acil biryere gitme ihtiyacı VS vs.
Bir yıl da uzun bir süre değil. Evde ikinci bir araç yoksa bence hiç bu işlere girmeyin. Kapının önündeki araç hep lazım olur.
 
Hayat eco executive plus civic cilere güzel oldu...

Yine yanlış yere yazdım


Screenshot_2022-10-09-00-28-06-490_com.whatsapp.jpg
 
@Ozan Karsavuran Maddi anlamda değmez değil de prosedürler yorar, cepte kalacak paraya değmez bence. Yani ben uğraşmazdım.
Malum devlet dairelerinde işlemler stresli oluyor, x harcı, y belgesi cart curt.

Muayeneye giderken de bir izin belgesi ıkartmanız gerekiyor sanırım, belge olsa bile yolda bir kazaya karışsanız ayrı bir problem. Çekici ile götürseniz onun da maliyeti olacak vs. sebeple birkaç senelik bir ayrılık olmayacaksa atılan taş ürkütülecek kuşa değmezmiş gibi geliyor, karar sizin tabii ki.
 
Hocam aklıma gelen iki soruyu paylaşayım.

Aracı trafikten çektirdik, kaskosu ve sigortasını kapattırdık, paramızı iade aldık. 1 sene sonra kasko ve sigorta yaptıracağız, mevcut hasarsızlık indirimimizi kullanamayıp sıfırdan başlayacaksak kaybedeceğimiz yüzdelik dilimi ve tutar ne kadar olur acaba ?

Mart-Nisan ayındaki araç bakım ücretleri artmış olacak (TR şartları, görünen köy klavuz istemez) hem de çekici masrafı eklenecek üzerine (ev servis arası 2 defa) bu yüzden bakımı erken yaptırmak doğru bir seçenek midir? Ama bu sefer de döndüğünüzde tekrar bir bakım masrafıyla mı karşı karşıya kalacaksınız? Araç kullanılmasa bile 1 yıl sonra bakıma gerek var mı yok mu?

Biraz kafanızı karıştırdım ama kendi fikrimi empoze etmemek içindir amacım.

Aracı satmak kısmına hiç girmiyorum sanırım en büyük hata o olur. Siz de düşünmüyorsunuz yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla.
bu tip şeyler zaman zaman değişiyor ancak kaskonun dolayısıyla indirimin devam edeceğini varsayıyorum.
trafik sigortasında da sistemde zaman aşımı olmadan bekliyor demişlerdi daha önce.

bakım olarak kapsamlı bir şey yaptırmayı düşünmüyorum, zaten 2 senedir çok az kullanıyorum. 2020de 55k kmde 60k bakımını yaptırmıştım. 2021de 64k kmde yağ değişimi yapıldı (hava filtresi de değişti). bu sene şimdi de yaptırsam baharda da yaptırsam yine sadece yağ değişimi yaptırırım. zira daha 67k olmadı :) yağıda bu ay alır kenara koyarım, diye düşünüyorum. Dönünce de biraz daha kapsamlı bir sıvı bakımı düşünüyorum. çekici masrafını bir araştırmam lazım son kararı vermeden.

evet satma niyetim yok.
 
Konuya şöyle bakıyorum. Araç bu devirde zaruri gereklilik. Alışılmış konfor. Dünyanın binbirturlu hali var. Ölüm, kalım, düğün, pandemi, acil biryere gitme ihtiyacı VS vs.
Bir yıl da uzun bir süre değil. Evde ikinci bir araç yoksa bence hiç bu işlere girmeyin. Kapının önündeki araç hep lazım olur.
evde araç fazlasıyla mevcut :) ben aslında 2 senedir babama cmaxi satarız a4ü sen kullanırsın ben dönünce ya sana ya bana bir araba alırız diyordum ancak şu an satmak mantıklı olmayınca cmaxi kullanacağım diyor.
bir yıl minimum süre %90 3 yıl olacak, belki daha uzun belki hiç gelmem.
 
@Ozan Karsavuran Maddi anlamda değmez değil de prosedürler yorar, cepte kalacak paraya değmez bence. Yani ben uğraşmazdım.
Malum devlet dairelerinde işlemler stresli oluyor, x harcı, y belgesi cart curt.

Muayeneye giderken de bir izin belgesi ıkartmanız gerekiyor sanırım, belge olsa bile yolda bir kazaya karışsanız ayrı bir problem. Çekici ile götürseniz onun da maliyeti olacak vs. sebeple birkaç senelik bir ayrılık olmayacaksa atılan taş ürkütülecek kuşa değmezmiş gibi geliyor, karar sizin tabii ki.
mtv düşük olsa değmezdi muhtemelen ancak mtv artınca makas çok açılıyor. birde devlet dairelerinde işler her geçen gün kolaylaşıyor aslında. mesela çekme işlemine bakınca eskiden vergi dairesinden kağıt alıp şöförler odasından belge doldurup trafiğe gitmek filan gerekiyormuş, şimdi plaka ve ruhsatla notere gitmek yetiyor.

evet izin kağıdı ya da çekici ile gitmek zorunda muayeneye, yapmadığım şey değil :)
 

mtv düşük olsa değmezdi muhtemelen ancak mtv artınca makas çok açılıyor. birde devlet dairelerinde işler her geçen gün kolaylaşıyor aslında. mesela çekme işlemine bakınca eskiden vergi dairesinden kağıt alıp şöförler odasından belge doldurup trafiğe gitmek filan gerekiyormuş, şimdi plaka ve ruhsatla notere gitmek yetiyor.

evet izin kağıdı ya da çekici ile gitmek zorunda muayeneye, yapmadığım şey değil :)
Daha önce tecrübeniz varsa tamam (y)
 

Geri
Üst Alt