1.2 TSI mı, 1.6 TDI mı?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Gokfc38
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Gokfc38

Üye
Katılım
17 Ara 2021
Mesajlar
40
Tepkime puanı
10
Konum
İstanbul
İsim
Mevlüt
Araç
Golf 7
merhabalar arkadaşlar herkese iyi forumlar 1.6 tdı 2014 model midline plus golf aracım var satıp 1.2 tsi comfortline donanım golf almayı düşünüyorum artı ve eksilerim neler olur şimdiki aracımın motor sesinden biraz rahatsızım ve süspansiyonları çok sert geliyor
 

merhabalar arkadaşlar herkese iyi forumlar 1.6 tdı 2014 model midline plus golf aracım var satıp 1.2 tsi comfortline donanım golf almayı düşünüyorum artı ve eksilerim neler olur şimdiki aracımın motor sesinden biraz rahatsızım ve süspansiyonları çok sert geliyor
Haftanın her günü kullanmıyorsanız aracı ve yılda çok km yapan biri değilseniz 1.4 tsi alın hocam
 
Performanslı kullanmayı seviyorum derseniz dizelden sonra sizin beklentinizi 1.4 karşılayacaktır hocam.

Performanslı kullanım yapmayacağım genelde sakin sürüş tarzını benimserim derseniz 1.2 olabilir. Dizelden sonra bir miktar tork düşüklüğüne hazırlıklı olun.

Konfor lastikten ve ona basılan basınç miktarından çok farkedebiliyor, şuanki aracınız midline plus ise 15 jant var büyük ihtimalle üzerinde. Bu jantlarda yanak yüksekliği fazladır ve daha konforlu hissettirir aslında. Eğer lastikler çok eskidiyse ve sert hamurlu bir lastik ise yada basılan basınç miktarı yüksek ise bundan dolayı konforsuz hissettiriyor olabilir. Yumuşak hamurlu bir marka lastik değişimi ve fabrikanın önerdiği basınç değerinde basınçla kullanabilirsiniz. sürücü kapısının orada ya da benzin kapağının orada bu değerler yazar
(benim 1.2 midline plus araçta fabrika 29 psi önermiş, gerçekten konforlu oluyor o haliyle ama ben 34 psi değerinde kullanıyorum konfordan feragat edip.)

Comfortline modeline geçtiğinizde ölçü 16 jant olacak ve yanak yüksekliği azalacak ve bir tık aşağıda konfor hissedebilirsiniz. Tabi lastikler yeni alınmış ve yumuşak hamurlu bir lastik değilse.

Genel olarak gözlemlediğim araçlar satılırken üzerindeki lastikler 4 - 5 - 6 yıllık olabiliyor. Nadiren yeni değişmiş kaliteli bir lastikle satılan araçlar ilanda oluyor.

1.6 tdi ile 1.2 tsi yakıt tüketimini km bazında maliyeti karşılaştırıldığında eğer çok trafikte kalınmıyor ve akıcı bir rotada güzergahınız varsa şuan için neredeyse aynı gibi (mazot 27tl benzin 21tl den araçların fabrika tüketim verileriyle hesaplandığında)

Bu rakamlar şimdilik böyle ancak yakın uzak gelecekte benzin mazot fiyatları yer değiştirirse o zaman birşey diyemem.

Aracınızdan memnunsanız, bir problemi yoksa, bakımlarından eminseniz, yeni alacağınız araçta aynı şeyleri yakalamak tekrar mümkün olabilecek mi bunu da dikkate almakta fayda var.

Dizel araç hala satışlarda bir tık yüksek rakamlara satılabiliyorsa; yani aynı yıl aynı km de midline plus ı sattığınızda comfortline rahatlıkla alınabiliyorsa denenebilir elbette.

Bunları yazarken bilmediğim birşey var. Dizel Golf süspansiyon ve yayları benzinli modellerine uymadığını ve farklı olduğunu biliyorum, ama benzinlilere göre daha sert midir yapısı?

Eski konularda mutlaka konuşulmuştur, karıştırmak faydalı olabilir değişim kararı vermeden önce.
 
1.2tsi iyidir vergi avantajı vardır yakıt avantajı vardır...

Tabi ki bu faktörler sizin için çok önemli değilse 1.4 tsi daha iyidir...

1.6 tdi mi 1.2 tsi sorusuna da cevabın 1.2 tsi olacaktır fakat yarın Birgün benzin 30 olmayacaginin garantisi yok yakıt fiyatlari arasında ki farktan dolayı geçmek mantıklı değil fakat mtv de de citti fark olacağı söyleniyor 2023 guncellmelerden sonra...
 
Eskiden bile 1.2 asi mantıklı gelirdi artık tdi alanın aklından zoru vardır. Düşük km 1.2 tsi alın derim hocam. Yakıt fiyatları eskisi gibi değişirse bilmem ama bu şartlarda binek dizel alınmaz.
 
Performanslı kullanmayı seviyorum derseniz dizelden sonra sizin beklentinizi 1.4 karşılayacaktır hocam.

Performanslı kullanım yapmayacağım genelde sakin sürüş tarzını benimserim derseniz 1.2 olabilir. Dizelden sonra bir miktar tork düşüklüğüne hazırlıklı olun.

Konfor lastikten ve ona basılan basınç miktarından çok farkedebiliyor, şuanki aracınız midline plus ise 15 jant var büyük ihtimalle üzerinde. Bu jantlarda yanak yüksekliği fazladır ve daha konforlu hissettirir aslında. Eğer lastikler çok eskidiyse ve sert hamurlu bir lastik ise yada basılan basınç miktarı yüksek ise bundan dolayı konforsuz hissettiriyor olabilir. Yumuşak hamurlu bir marka lastik değişimi ve fabrikanın önerdiği basınç değerinde basınçla kullanabilirsiniz. sürücü kapısının orada ya da benzin kapağının orada bu değerler yazar
(benim 1.2 midline plus araçta fabrika 29 psi önermiş, gerçekten konforlu oluyor o haliyle ama ben 34 psi değerinde kullanıyorum konfordan feragat edip.)

Comfortline modeline geçtiğinizde ölçü 16 jant olacak ve yanak yüksekliği azalacak ve bir tık aşağıda konfor hissedebilirsiniz. Tabi lastikler yeni alınmış ve yumuşak hamurlu bir lastik değilse.

Genel olarak gözlemlediğim araçlar satılırken üzerindeki lastikler 4 - 5 - 6 yıllık olabiliyor. Nadiren yeni değişmiş kaliteli bir lastikle satılan araçlar ilanda oluyor.

1.6 tdi ile 1.2 tsi yakıt tüketimini km bazında maliyeti karşılaştırıldığında eğer çok trafikte kalınmıyor ve akıcı bir rotada güzergahınız varsa şuan için neredeyse aynı gibi (mazot 27tl benzin 21tl den araçların fabrika tüketim verileriyle hesaplandığında)

Bu rakamlar şimdilik böyle ancak yakın uzak gelecekte benzin mazot fiyatları yer değiştirirse o zaman birşey diyemem.

Aracınızdan memnunsanız, bir problemi yoksa, bakımlarından eminseniz, yeni alacağınız araçta aynı şeyleri yakalamak tekrar mümkün olabilecek mi bunu da dikkate almakta fayda var.

Dizel araç hala satışlarda bir tık yüksek rakamlara satılabiliyorsa; yani aynı yıl aynı km de midline plus ı sattığınızda comfortline rahatlıkla alınabiliyorsa denenebilir elbette.

Bunları yazarken bilmediğim birşey var. Dizel Golf süspansiyon ve yayları benzinli modellerine uymadığını ve farklı olduğunu biliyorum, ama benzinlilere göre daha sert midir yapısı?

Eski konularda mutlaka konuşulmuştur, karıştırmak faydalı olabilir değişim kararı vermeden önce.
dizellerde bildiğim kadarıyla arka taraf torsiyon çubuğu olarak geliyor, bu da sürüşteki konforu azaltıyor olabilir
 
Bütçeyi zorlayıp 1.4 tsi almanızı tavsiye ederim, arkalar bağımsız süspansiyon olunca konfor beklentinizi de karşılar.
 
Alabiliyorsaniz 1.4 tsi zorlayin hocam olmuyorsa 1.2 tsi daha mantikli
 
merhabalar arkadaşlar herkese iyi forumlar 1.6 tdı 2014 model midline plus golf aracım var satıp 1.2 tsi comfortline donanım golf almayı düşünüyorum artı ve eksilerim neler olur şimdiki aracımın motor sesinden biraz rahatsızım ve süspansiyonları çok sert geliyor
Planlama güzel

Fakat şu anki motorin / benzin makasında

Aracınızı almaya gelecek olanın sizin belirlediginiz fiyattan bilmem xxxxx kaç bin fiyat öldürdügünü gördügünüzde?

Bu ölecek bedelle bilmem kaç litre motorin alır binmeye devam ederim diyeceginiz aşikar.

Ha benzin / motorin makası %200 e çıkacakmış ihtimali ?

O zaman sizin tdi aracı anca nokia antenli 5110 la takas ederler (para vermezler yani)

Dost acı söyler

Bir tdi golf sahibi daha acı söyler (aracım tdi)

Süspansiyon 1.6 tdi / 1.2 tsi /1.0 tsi da aynıdır. O konuda heveslenmeyin
1.4 ve 1.5 tsi da farklıdır.

Tdi sesi ? (Ne sesmiş !!!)
 
değerli bilgileriniz için herkese teşekkür ediyorum 1.2 tsi comfortline tercih etmemin sebebi aracım midline olduğundan iç donanımı artık hoşuma gitmiyor koltukları döşemeleri ve iç trimler ve 1.2 tsı 1.6 tdı arasında dağlar kadar uçurum yok fiyat olarak 1.4 tsi lere baktığımda birazdaha pahalı ve beni zorluyacak gibi duruyor
 

yılda 10 bin km ve daha altında yapıyorsanız ikiside değil 1.4 TSI tercih ederdim. Bağımsız süspansiyon olması ve gidişteki performansı daha iyi .
Yakıt olarak arada uçurum yok youtube'da inceleyebilirsiniz. O farkı'da uzun yolda bir nebze hissedersiniz şehir içi aynı yakıyorlar hemen hemen
 

Geri
Üst