1.2 TSI mı, 1.6 TDI mı?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Gokfc38
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

değerli bilgileriniz için herkese teşekkür ediyorum 1.2 tsi comfortline tercih etmemin sebebi aracım midline olduğundan iç donanımı artık hoşuma gitmiyor koltukları döşemeleri ve iç trimler ve 1.2 tsı 1.6 tdı arasında dağlar kadar uçurum yok fiyat olarak 1.4 tsi lere baktığımda birazdaha pahalı ve beni zorluyacak gibi duruyor
hocam golf 7 değildi ama 2012 golf 1.6 tdi den 2016 golf 1.4 tsi ye geçtim, bence bariz fark var konfor anlamında
 

bende ikisi arasında kaldım 4 ay önce 1.2 tsi aldım tdi lerin çok bir avantajı kalmadı artık ayrıca bakımı ve birçok parçasının arıza yapma ihtimali çok yüksek 1.4 tsi alamıyorsanız 1.2 tsi yakıt bakım ve vergi avantajı olarak geri dönecektir. arka süspansiyonu torsiyonlu, bağımsız olsa daha iyi olurdu ama zaten spor yay ile kullandığım için pek önemsemedim yakıt olarak dsg aracım km de 1.4-1.5-1.6 TL olarak kullanıma göre değişiyor (tabi sürekli dip gaz gezmiyorsanız)
 
Arkadaslar mazot kullanimi bu sekilde aktif olarak en az 30 sene daha gider en az 30 var olan arabayi nasil yok ediceksin milyonlarca dizel arac var her ulkede cok buyuk bi rant kapisi hepsi mi hurdaya cikicak gonul rahatligiyla 1.6tdi alabilirsiniz son ceyrek depoyla(son ceyrek daha erken biter deponun asimetrik yapisindan dolayi) beylikduzu tekirdag saraya 192 km gittim geldim demekki full depoyla 1000 kmyi cok rahat zorlar bu sartlarda bundan iyisi ve bastigin zaman cok iyi giden golf 1.6tdi motoru size en iyi alternatif olacaktir
 
Öncelikle 4 Silindir alında ne olursa olsun. Yağ yakmayan düşük km 1.2 tsi allstar alınacak en mantıklı araç dsg leri nadir sorun çıkarıyor. Dizel kısa mesafede ısınana kadar çok yakar dizellerin genel problemi 100 bin üstü dizel dpf enjektör kurum vs.. dertleri olduğu için mantıklı değil.. sorun çıkarır demiyorum ama yeni halindeki konforu bulamazsınız.. Benzinde böyle bir dert yok buji değiştir devam :)
 
Arkadaslar mazot kullanimi bu sekilde aktif olarak en az 30 sene daha gider en az 30 var olan arabayi nasil yok ediceksin milyonlarca dizel arac var her ulkede cok buyuk bi rant kapisi hepsi mi hurdaya cikicak gonul rahatligiyla 1.6tdi alabilirsiniz son ceyrek depoyla(son ceyrek daha erken biter deponun asimetrik yapisindan dolayi) beylikduzu tekirdag saraya 192 km gittim geldim demekki full depoyla 1000 kmyi cok rahat zorlar bu sartlarda bundan iyisi ve bastigin zaman cok iyi giden golf 1.6tdi motoru size en iyi alternatif olacaktir
Sorun o değil ki hocam, mazot fiyatlarının uçmasından dolayı hesaplı bir yanı kalmadı o yüzden...
 
Ho
merhabalar arkadaşlar herkese iyi forumlar 1.6 tdı 2014 model midline plus golf aracım var satıp 1.2 tsi comfortline donanım golf almayı düşünüyorum artı ve eksilerim neler olur şimdiki aracımın motor sesinden biraz rahatsızım ve süspansiyonları çok sert geliyor
hocam bende 1.6 tdi dan 1.2 tsi a geçtim. 1.6 tdi n torku 250 olabilir ama tsi çok daha akıcı gidiyor. 1.2 tsi ile full depo istda 700, 750 km yapıyorum ışık yanana kadar. Start stop kapalı. Dizelde de 750, max 800 yaptım. Dizel partikül rejenerasyonu yapmaktan dolayı bildiğimiz dizeller gibi yakmıyor bence. 1.2 bana daha keyifli geliyor ve daha seri
 
***Tdi sesi
***100.000 kıyamet km si senaryoları
***Periyodik bakımı daha pahalı hikayeleri

Bunlar feyk bahaneler.

Güncel Realite !

%35 motorinin daha pahalı olmasıdır.

Kimse gidip DİZEL hava parası farkı vermez.

Ben tsi/tdi araç ikisi aynı fiyat olsa yine 1.0 tsi tercih ederim.

Tdi sarı sitede xx bin ucuza veren olursa hadi belki.

Motorin / benzin litre fiyatı eşitleninceye kadar durum budur.

Eşitlenince ?

Bu harbi sehirici,,, düsük ortalama hızlardaki (22) dizel avantajı işe yarar.

Bu ortalama hızda tsi 7,6 / 8,1 arası birseyler yakar

Ha dizeldeki 5,6 ha benzinlideki dipten 7,6
Öyle degil iste
İkisi arasında %35 fark var

Pompada %35 motorin pahalı

Sıfıra sıfır elde varrrr......

1-Relax trafik (durkalksız sehirici)
2-cevre yolu 70-80 sabit sürüsler
3- Uzun yol 110 sabit sürüsler

Bu 3 tarz sürüslerde tdi/tsi yakıt makası
%10 lara iner hatta bazı durumlarda esitlenir bile.Screenshot_2022-10-23-10-00-57-942_com.whatsapp.jpg
 
Arkadaşlar tartışma konusu olsun diye demiyorum gerçekten alacak arkadaşların bilinçli olması için söylüyorum. Hem şirket araçları hem de kendi sürdüğüm vw gruplarında altını çizerek söylüyorum tsi ile tdi arasında yakıt anlamında büyük farklar yok. İstanbulda yaşıyorum gerçekten tsi da 700 km ışık yanana kadar görüyorsunuz. Bende dizel sürücüsüydüm, tdi dan çekinerek geçtim tsi’a ama hiçte sandığım gibi değilmiş. Turbo ve torkun güçlü olmasından dolayı tsi gayet az yakıyor. Tdi yokuşlarda daha torklu gidiyor. Ama tsi da ölmüyor yokuşta. Dizelde istediğiniz kadar dikkat edin rejenerasyon sürekli yaptığı için, 1000 km leri görmüyor. He bide bilinçli bir sürücüyseniz, rejenerasyon sırasında aracı stop edemiyorsunuz. Biraz o sizi yönetmiş oluyor. Tsi da stop et gir evine kafa rahat. He bide aracınız dsg ise arada devirli süreyim diye şanzımanı s’e ya da manuele çekip basayım partikül dolmasın diye derken bakıyorsunuz daha çok yakıyor araba. Bir konuda tartışma olsun diye yazmıyorum. Tdi da tsi da çok güzel araçlar ama ben tsi’ n gerek yakıt fiyatlarından dolayı, gerek kontrolü sık olmasından dolayı tsi tercih ederim.
 
Tdi motor dizel gibi yakıyor . Sorun yok.

Esas olay ?

1- Tsi ın bir benzinliden beklenenden az yakmasıdır.

2- güncel olarak motorinde %35 makas Tsi lar az yakarken daha da az yakıyor algısını olusturdu haklı olarak.

Bir arkadaş impression golfe tav .su an

Gitmiş yeni astra edition 1.2 130 hp olanı mı alsak diyor?

Dedim al ama ? Tsi yakıt garantisini
Astranın benzinli motorunda ben sana veremem dedim.

Reno nun TCE leri
Pejonun puretechleri
Tsi la kafa tokusturamaz.

Hele gidin bi 1.5 bmw1 benzinli alın da
Hanyayı konyayı görün
 

Geri
Üst