AutoHold kullanımı


Aynen. Taigo, tcross, polo, baska varsa bilmiyorum.
Bu araclarda elektronik el freni yok dolayisiyla autohold da yok.
 

Şu an aracımız 151 bin km de, sürekli autohold kullanıldı, 9 bin km den beri bizde araç. Ne arka fren disk balatası değişti ne de dsg kavraması değişti. Ben sistemi mantikli buluyorum özellikle motorla şanzımanı ayırdığı icin.
 
Peki manuel araçlarda autohold kullanmanın artıları eksileri neler acaba konu hep dsg üzerinden gitmiş :) ben autoholdu genelde kapalı kullanıyorum autohold devredeyken kalkış yaparken sanki bir tık zor bırakıyor gibi hissettiriyor herzaman değil ama, o hafif takılma hissi hoşuma gitmiyor nedense. Geçen yıl ön cam değişimi yapılırken elektronik fren sistemiyle ilgili serviste bi güncelleme varmış onu yaptırdım autohold eskiye göre daha rahatladı sanki ama hala azda olsa takılarak bırakıyormuş gibi hissettiriyor kalkışlarda
 
Yok hocam 😀 zaten autohold li araclar icin soylemiyor bunu bence. Autohold devreye gordikten sonra ayagi frene bassan da basmasan da farketmez. Balata zaten kilitli durumda.
Benim anladığım o değil hocam. Frende beklersen araç kavrama yapmıyor eğer ayağını çekip beklersen kavrama devreye giriyor. En azından benim anladığım bu
 
Size başımdan geçen bir olayı paylaşmak isterim konuyla doğrudan ilgisi olmasa da biraz olsun alakası var.
Güncel kullandığım aracı aldım(Leon) birkaç gün sonra arkadaşın yanına gittim. O, buluştuğumuzda kullanmayı sever o sebeple genellikle kendisine kullandırırdım.
Yine o seferde de verdim arabayı ben yolcu koltuğuna geçtim. E5'ten karşıya doğru gidiyoruz tam Mecidiyeköy trafiğine geldik dur-kalk trafiğe bağladık.
Baktım araba hafif hafif titriyor her durduğumuzda... Hemen göstergeye ve el freni göstergesinin altına(autohold ışığı) baktım yanmıyor. Yeşil renkli park freni de yanmıyordu durdukça.
Arkadaşa "Autohold'u mu kapattın?" dedim. Dedi ki: "kalkma hissiyatını sevmiyorum böyle daha güzel, ben böyle kullanıyorum."
Kendisi hep böyle kullanıyormuş DSG'li araçları.
Sonra kendisiyle yarım saat şanzıman, kavramanın tam basınca ayrılması, ağır trafikte kavrama ısınması muhabbeti yaptık. :)
İkinci el araç almak noktasındaki riski de böylece anlamış oldum. Her insanın kullanımı bir değil. Siz üstüne titreyerek binersiniz; bir başkası biraz pürüzsüz hissiyat için frene dahi tam basmadan kavramayı yaka yaka araç kullanır. :)
Arkadaşınıza sevgililer. Kendi aracı olmadığı için seviyor belki de
 
Tam basmayınca stop start ta devreye girmiyor zaten bilinen birşey ama insanlar uygulamıyor sonra arabam bozuldu diye koş servise adamlar çocuğa anlatır gibi anlatmış daha ne yapsın
 
Peki manuel araçlarda autohold kullanmanın artıları eksileri neler acaba konu hep dsg üzerinden gitmiş :) ben autoholdu genelde kapalı kullanıyorum autohold devredeyken kalkış yaparken sanki bir tık zor bırakıyor gibi hissettiriyor herzaman değil ama, o hafif takılma hissi hoşuma gitmiyor nedense. Geçen yıl ön cam değişimi yapılırken elektronik fren sistemiyle ilgili serviste bi güncelleme varmış onu yaptırdım autohold eskiye göre daha rahatladı sanki ama hala azda olsa takılarak bırakıyormuş gibi hissettiriyor kalkışlarda
Aracımı aldığım ilk günden beri sürekli autohold u aktif kullandım ve acayip alıştım, şuan başka bir araca binince sorun yaşıyorum :) bence harika bir özellik.
 
Aracımı aldığım ilk günden beri sürekli autohold u aktif kullandım ve acayip alıştım, şuan başka bir araca binince sorun yaşıyorum :) bence harika bir özellik.
Aracınız manuel mi, ve kaç km dir kullanıyorsunuz
 
Yok hocam 😀 zaten autohold li araclar icin soylemiyor bunu bence. Autohold devreye gordikten sonra ayagi frene bassan da basmasan da farketmez. Balata zaten kilitli durumda.
Farkediyor cunku sanziman frene sert basinca (az basmakla olmuyor) kavramayi ayiriyor yani bosa aliyor diyelim.
DSG ile ilgili bilinmeyen cok sey var, kitapta az da olsa detayi var. Ozellikce kulakcik olanlari kullanmak keyifli ama gizli ozelliklerini bilirsen tabi:)
 
Farkediyor cunku sanziman frene sert basinca (az basmakla olmuyor) kavramayi ayiriyor yani bosa aliyor diyelim.
DSG ile ilgili bilinmeyen cok sey var, kitapta az da olsa detayi var. Ozellikce kulakcik olanlari kullanmak keyifli ama gizli ozelliklerini bilirsen tabi:)
Gizli özellikleri derken hocam?
Yeni bilgilere ihtiyacım var gibi hissediyorum😅
 
Gizli özellikleri derken hocam?
Yeni bilgilere ihtiyacım var gibi hissediyorum😅
Belki biliyorsunuz ama kitaptan alintidir:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Şek. 1 Tiptronic için vites değiştirme mandallı direksiyon.
Tiptronic programına, D ve S sürüş kademelerinde vites değiştirme mandalı → Şek. 1 çekilerek geçilebilir.
D sürüş kademesinde Tiptronic programı geçici olarak açılır.
S sürüş kademesinde Tiptronic programı kalıcı olarak açılır.
Tiptronic moduna geçildiğinde mevcut vites konumu korunur. Bu durum, sistem sınır devir sayısına ulaştığında otomatik vites değiştirdiği sürece geçerlidir.
Şanzıman Tiptronic programına geçiş yapar yapmaz, bu durum gösterge tablosunun ekranında M ile gösterilir.
Şanzıman Tiptronic modunda bulunduğu sırada motor durdurulduğunda, şanzıman P park kilidini etkinleştirir. Araç kaymaya karşı emniyete alınmıştır.
Vites değiştirme mandalları ile Tiptronic kullanımı
  • Üst vitese geçmek için sağ vites değiştirme düğmesini direksiyona doğru çekin → Şek. 1.
  • Alt vitese geçmek için sol vites değiştirme mandalını direksiyona doğru çekin.
  • En düşük vitese geçmek için, sol vites değiştirme mandalını direksiyona doğru çekin ve tutun. Vites seçim göstergesi D'ye geçer.
Tiptronic programından çıkma:
  • Tiptronic programı D sürüş kademesinde etkinleştirildiğinde beş saniye sonra otomatik olarak.
  • VEYA: D sürüş kademesini etkinleştirmek için vites kolunu arkaya doğru bastırın ve tekrar bırakın.
  • VEYA: Sağ vites değiştirme mandalını direksiyona doğru üç saniye çekin ve bırakın.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Belki biliyorsunuz ama kitaptan alintidir:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Şek. 1 Tiptronic için vites değiştirme mandallı direksiyon.
Tiptronic programına, D ve S sürüş kademelerinde vites değiştirme mandalı → Şek. 1 çekilerek geçilebilir.
D sürüş kademesinde Tiptronic programı geçici olarak açılır.
S sürüş kademesinde Tiptronic programı kalıcı olarak açılır.
Tiptronic moduna geçildiğinde mevcut vites konumu korunur. Bu durum, sistem sınır devir sayısına ulaştığında otomatik vites değiştirdiği sürece geçerlidir.
Şanzıman Tiptronic programına geçiş yapar yapmaz, bu durum gösterge tablosunun ekranında M ile gösterilir.
Şanzıman Tiptronic modunda bulunduğu sırada motor durdurulduğunda, şanzıman P park kilidini etkinleştirir. Araç kaymaya karşı emniyete alınmıştır.
Vites değiştirme mandalları ile Tiptronic kullanımı
  • Üst vitese geçmek için sağ vites değiştirme düğmesini direksiyona doğru çekin → Şek. 1.
  • Alt vitese geçmek için sol vites değiştirme mandalını direksiyona doğru çekin.
  • En düşük vitese geçmek için, sol vites değiştirme mandalını direksiyona doğru çekin ve tutun. Vites seçim göstergesi D'ye geçer.
Tiptronic programından çıkma:
  • Tiptronic programı D sürüş kademesinde etkinleştirildiğinde beş saniye sonra otomatik olarak.
  • VEYA: D sürüş kademesini etkinleştirmek için vites kolunu arkaya doğru bastırın ve tekrar bırakın.
  • VEYA: Sağ vites değiştirme mandalını direksiyona doğru üç saniye çekin ve bırakın.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Basılı tutma olayını bilmiyormuşum hocam.
Yeni bilgi için teşekkür ederim :)(y)
 

Geri
Üst Alt