Aynen buydu hocam evetBu galiba. Ama autohold tabiri yok
Ekli dosyayı görüntüle 61319
Benim anladığım o değil hocam. Frende beklersen araç kavrama yapmıyor eğer ayağını çekip beklersen kavrama devreye giriyor. En azından benim anladığım buYok hocam zaten autohold li araclar icin soylemiyor bunu bence. Autohold devreye gordikten sonra ayagi frene bassan da basmasan da farketmez. Balata zaten kilitli durumda.
Arkadaşınıza sevgililer. Kendi aracı olmadığı için seviyor belki deSize başımdan geçen bir olayı paylaşmak isterim konuyla doğrudan ilgisi olmasa da biraz olsun alakası var.
Güncel kullandığım aracı aldım(Leon) birkaç gün sonra arkadaşın yanına gittim. O, buluştuğumuzda kullanmayı sever o sebeple genellikle kendisine kullandırırdım.
Yine o seferde de verdim arabayı ben yolcu koltuğuna geçtim. E5'ten karşıya doğru gidiyoruz tam Mecidiyeköy trafiğine geldik dur-kalk trafiğe bağladık.
Baktım araba hafif hafif titriyor her durduğumuzda... Hemen göstergeye ve el freni göstergesinin altına(autohold ışığı) baktım yanmıyor. Yeşil renkli park freni de yanmıyordu durdukça.
Arkadaşa "Autohold'u mu kapattın?" dedim. Dedi ki: "kalkma hissiyatını sevmiyorum böyle daha güzel, ben böyle kullanıyorum."
Kendisi hep böyle kullanıyormuş DSG'li araçları.
Sonra kendisiyle yarım saat şanzıman, kavramanın tam basınca ayrılması, ağır trafikte kavrama ısınması muhabbeti yaptık.
İkinci el araç almak noktasındaki riski de böylece anlamış oldum. Her insanın kullanımı bir değil. Siz üstüne titreyerek binersiniz; bir başkası biraz pürüzsüz hissiyat için frene dahi tam basmadan kavramayı yaka yaka araç kullanır.
Aracımı aldığım ilk günden beri sürekli autohold u aktif kullandım ve acayip alıştım, şuan başka bir araca binince sorun yaşıyorum bence harika bir özellik.Peki manuel araçlarda autohold kullanmanın artıları eksileri neler acaba konu hep dsg üzerinden gitmiş ben autoholdu genelde kapalı kullanıyorum autohold devredeyken kalkış yaparken sanki bir tık zor bırakıyor gibi hissettiriyor herzaman değil ama, o hafif takılma hissi hoşuma gitmiyor nedense. Geçen yıl ön cam değişimi yapılırken elektronik fren sistemiyle ilgili serviste bi güncelleme varmış onu yaptırdım autohold eskiye göre daha rahatladı sanki ama hala azda olsa takılarak bırakıyormuş gibi hissettiriyor kalkışlarda
Aracınız manuel mi, ve kaç km dir kullanıyorsunuzAracımı aldığım ilk günden beri sürekli autohold u aktif kullandım ve acayip alıştım, şuan başka bir araca binince sorun yaşıyorum bence harika bir özellik.
Aracım manuel, (imzamda detaylar yazılı) 0 km almıştım, şuan 96.000 de.Aracınız manuel mi, ve kaç km dir kullanıyorsunuz
Farkediyor cunku sanziman frene sert basinca (az basmakla olmuyor) kavramayi ayiriyor yani bosa aliyor diyelim.Yok hocam zaten autohold li araclar icin soylemiyor bunu bence. Autohold devreye gordikten sonra ayagi frene bassan da basmasan da farketmez. Balata zaten kilitli durumda.
Elle basmakta yoruyo, ben ağır bi cisim koyuyorumOhhoooo ???
İsim gücüm yok fren pedalına tam basarak mı BEKLİYCEM
120 saniye her kırmızı ısıkta
Her durkalkta
Ayagımız yorulursa elle bassak olurmu ki ?Ekli dosyayı görüntüle 61325
Gizli özellikleri derken hocam?Farkediyor cunku sanziman frene sert basinca (az basmakla olmuyor) kavramayi ayiriyor yani bosa aliyor diyelim.
DSG ile ilgili bilinmeyen cok sey var, kitapta az da olsa detayi var. Ozellikce kulakcik olanlari kullanmak keyifli ama gizli ozelliklerini bilirsen tabi
Belki biliyorsunuz ama kitaptan alintidir:Gizli özellikleri derken hocam?
Yeni bilgilere ihtiyacım var gibi hissediyorum
Basılı tutma olayını bilmiyormuşum hocam.Belki biliyorsunuz ama kitaptan alintidir:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Şek. 1 Tiptronic için vites değiştirme mandallı direksiyon.
Tiptronic programına, D ve S sürüş kademelerinde vites değiştirme mandalı → Şek. 1 çekilerek geçilebilir.
D sürüş kademesinde Tiptronic programı geçici olarak açılır.
S sürüş kademesinde Tiptronic programı kalıcı olarak açılır.
Tiptronic moduna geçildiğinde mevcut vites konumu korunur. Bu durum, sistem sınır devir sayısına ulaştığında otomatik vites değiştirdiği sürece geçerlidir.
Şanzıman Tiptronic programına geçiş yapar yapmaz, bu durum gösterge tablosunun ekranında M ile gösterilir.
Şanzıman Tiptronic modunda bulunduğu sırada motor durdurulduğunda, şanzıman P park kilidini etkinleştirir. Araç kaymaya karşı emniyete alınmıştır.
Vites değiştirme mandalları ile Tiptronic kullanımı
Tiptronic programından çıkma:
- Üst vitese geçmek için sağ vites değiştirme düğmesini direksiyona doğru çekin → Şek. 1.
- Alt vitese geçmek için sol vites değiştirme mandalını direksiyona doğru çekin.
- En düşük vitese geçmek için, sol vites değiştirme mandalını direksiyona doğru çekin ve tutun. Vites seçim göstergesi D'ye geçer.
- Tiptronic programı D sürüş kademesinde etkinleştirildiğinde beş saniye sonra otomatik olarak.
- VEYA: D sürüş kademesini etkinleştirmek için vites kolunu arkaya doğru bastırın ve tekrar bırakın.
- VEYA: Sağ vites değiştirme mandalını direksiyona doğru üç saniye çekin ve bırakın.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------