U Led Gündüz farları ve Bi-Xenon farlar (PXB)


@firemage hocam ana konuya da yazabilirsiniz. Yakıt tüketimleri diye bir bölüm var oraya da ;)

 

@silvershadow günaydın abi

15 km den sonra virajları dönerken mercekler de dönüyor yani doğru mudur? 

40 km sonrası ise işlevi yok. Böyle anladım. Doğru mu?

Teşekkürler. 

Not ankara istanbul arası yakıt tüketimibi uygun bir başlık bulursam yazayım genel bilgi amaçlı. 
Değerli Hocam, mercekleriniz 15km/h hızı geçtikten sonra direksiyon hareketinize göre dönerler, buna ek olarak 0-40km/h hız aralığında merceklere ek olarak birde farların içinde bulunan statik viraj farları direksiyon hareketinize göre devreye girer(Halojen farlı araçlarda sis farının sinyal verince veya direksiyonu çevirince yanması gibi). 40km/h hızdan sonra statik viraj farları devreden çıkar ve sadece mercekler direksiyon hareketinize göre dönerler. :)

 
@fcsrnbende sis farı sarı ve direksiyonu çeviridigim taraftaki yanıyor. 

Farlar beyaz sisler sarı savma değil mi?

 
Merhaba

Benim hala anlayamadığım bir konu var.

Araçta u Led far var sanırım. Sanırım diyorum çünkü nasıl anlıyoruz bunu bilmiyorum oncelikle. 

Aracı çalıştırıp farları soldan düğmeyi çevirerek açtığımda farlar aşağı yukarı hafif oynuyor ve sabitleniyor. Beyaz ışık veriyorlar. Bu farlar aynı zamanda virajlarda dönmüyor muydu? Daha önce bu tur şeyleri yukarılarda dediniz ama ben hala virajlarda bunu fark edemedim. Klasik far gibi geliyor bana. Nasıl anlayabilirim bunu?Screenshot_2016-08-23-21-41-22.png

 
@firemage

Değerli Hocam 

Haklısınız çok bilinmeyenli  denklem misali far kombinasyonları. 

Fotoğraftaki sizin aracınız ise sizde U led mevcut. İyi aydınlatılmış şehir içi yollarda bu farların farkını anlamak mümkün değildir. Direksiyon hareketlerine bağlı mercekler in viraj içerisini aydınlatma işlevini saatte 15 km hızın üzerinde yaparken 45 km/s hıza kadar bunu farların içerisindeki entegre statik dönüş farları ile bir arada yapar.

Bu linkte farlar arasındaki farkların basit biçimde açıklamaları mevcut.




 
@silvershadow abi günaydın öncelikle. 

Kapalı bir otoparka 15 km üzeri hızla girdiğimde ya da aydınlatma düşük olan yerlerde bile ben farkı anlayamıyorum. 

Arabanın radyo ekranından baktım dinamik far gibi bir ibare vardı ve yanında tik vardı. 

Başka türlü anlama şansım yok mu bu farlarin çalışıp çalışmadığını?  

Deneyimime göre virajlarda direksiyonu çevirdiğim tarafı aydınlatma gibi bir durum yok..

 
@silvershadow abi günaydın öncelikle. Kapalı bir otoparka 15 km üzeri hızla girdiğimde ya da aydınlatma düşük olan yerlerde bile ben farkı anlayamıyorum. 

Arabanın radyo ekranından baktım dinamik far gibi bir ibare vardı ve yanında tik vardı. 

Başka türlü anlama şansım yok mu bu farlarin çalışıp çalışmadığını?  

Deneyimime göre virajlarda direksiyonu çevirdiğim tarafı aydınlatma gibi bir durum yok..
Gece aydinlatmanin az olduğu bir yola çıkın. Huzmelerin yerini gozunuzle tespit ettikten sonra sola saga cevirin direksiyonu giderken. Huzmelerin hareket ettigini anlayacaksiniz.

Ankarada iseniz incek tarafina doğru gidin anlarsiniz.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@silvershadow abi günaydın öncelikle. 

Kapalı bir otoparka 15 km üzeri hızla girdiğimde ya da aydınlatma düşük olan yerlerde bile ben farkı anlayamıyorum. 

Arabanın radyo ekranından baktım dinamik far gibi bir ibare vardı ve yanında tik vardı. 

Başka türlü anlama şansım yok mu bu farlarin çalışıp çalışmadığını?  

Deneyimime göre virajlarda direksiyonu çevirdiğim tarafı aydınlatma gibi bir durum yok..
Değerli Hocam 

Otoban veya şehirler arası duble yollarda anlamak güç.

Gerçekten karanlık yollarda normalde virajın dışını göstermesi gerekirken direksiyona müdahale ettiğimiz anda az sonra alacağımız virajın içerisini aydınlatması halinde veya iyi aydınlatılması olmayan bir otoyolda 140 km/s hızın üzerine çıktığınızda anlaşılabilmesi mümkündür. 

 
Viraj farının en çok faydasını gördüğüm yer otopark girişi. Direksiyonu çevirdiğim anda karanlık olan giriş aydınlanıyor. 

IMG_0641.JPG

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aracta surus profili varsa ve ekonomi modundaysaniz eger farlarda donus olmuyor. Individual direksiyon tahrik vs ayarlamasi ile yada sport modda bu far faydasini gorebiliyoruz. Ayrica sis farlarida yan gorusleri desteklemek adina aciliyor. Onur hocamin attigi fotograflarda net gozukuyor.

Yuksek hizlarda bu farlarin durumu kontrol etmedim fakat sehir ici dusuk hizlarda tum donusu yeteri kadar aydinlatiyor.

 
Aracta surus profili varsa ve ekonomi modundaysaniz eger farlarda donus olmuyor. Individual direksiyon tahrik vs ayarlamasi ile yada sport modda bu far faydasini gorebiliyoruz. Ayrica sis farlarida yan gorusleri desteklemek adina aciliyor. Onur hocamin attigi fotograflarda net gozukuyor.

Yuksek hizlarda bu farlarin durumu kontrol etmedim fakat sehir ici dusuk hizlarda tum donusu yeteri kadar aydinlatiyor.
Bi-Xenon Basic ve ULED 'li Adaptif Bi-Xenon Plus farlarda sisler yanmaz bunun fara entegre edilmiş statik viraj farları (0-40km arası) yanar.. Merceklerde 10km hızdan itibaren sağa-sola döner fakat bunu anlamak için karanlık bir yolda sürüş gerçekleştirince daha iyi anlaşılıyor.,

Eğer araçta Halojen far var ise bu görevi sis farları üstlenir.,

Araçta PXB opsiyon kodlu Adaptif Bi-Xenon Plus farlar+ULED gündüz sürüş farları opsiyonu ve sürüş profili opsiyonu varsa; Normal, Comfort, Sport modunda sistem aktiftir ve bu durumda bi-xenon mercekleri aracın hızına ve yol koşullarına bağlı olarak entegre statik viraj farlarıda dahil sistem 7 farklı aydınlatma modundan birini otomatik olarak seçer, individual modunda isteğe bağlı olarak açıp-kapatabilirsiniz, Eco modunda sistem aktif değildir..

_DSC0011.JPG.e6f0065e94fda062d65752be5754c0e2.JPG

1-aa.jpg

 
@Salvination Ayrıca araçta hem PXB kodlu Adaptif Bi-Xenon Plus farlar+ULED Gündüz Sürüş farları opsiyonu hem de Dynamic Light Assist opsiyonu var ise; Bu durumda araç hem 7 farklı aydınlatma modundan birine otomatik olarak geçer., hem de aracın hızına ve yolun aydınlatma durumuna bağlı olarak uzun farlara geçerek önünüzde seyreden ve karşıdan gelen araçlara perdeleme yaparak sürekli olarak uzun farlar ile gitmenizi sağlar.. Golf'te kullanılan uzun far asistanı diğer markalarda ki gibi karşıdan araç geldiğini durumlarda uzun farları açıp-kapatan basit bir sistem değil., Çok daha gelişmiş perdeleme özelikli dynamic light assist kullanıyor., Önünüzde araç mı var öndeki araca perdeleme yaparak uzun farlardan feragat etmeden sürüş sağlar., hem önünüzde araç araç var hem de karşıdan araç geliyor bu seferde sistem her iki araca da perdeleme yaparak uzun farlar ile sürüş gerçekleştirmenize olanak sağlar

Ekli dosyayı görüntüle 3214

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Merhaba arkadaşlar,

Mercek lekelenmesinden dolayı farlarım değişmiş ve ayarsız montajı yapılan farların daha sonra far ayarı yapılmıştı, bu hafta farkına vardığım bir problemim var. statik viraj farları simetrik olarak aydınlatmıyor, sol far biraz daha yukarı aydınlatırken, sağ far biraz daha aşağı bakıyor. statik viraj farlarının yükseklik ayarı var mı? biliyor musunuz? 

Saygılarımla

 

Geri
Üst Alt