DSG Kavrama Değişimi ve Geliştirilmiş Tüp Pazarı


Ofarukko

Katılımcı Üye
 
Katılım
7 Eki 2019
Mesajlar
1,345
Tepkime puanı
1,233
Konum
İstanbul - Başakşehir
İsim
Ömer faruk
Herkese Selam, geçen cumartesi günü Gümüşok Dsg de kavrama ve şanzıman yağı değişimi yaptırdım. Aracım 98binde ve kavrama ısıdan dolayı morarmış durumdaydı, fotoğraflarda gözüktüğü gibi. Öncellikle piyasada kavrama bulmak şu an zor açıkcası stoklar tükeniyor. Ufak vuruntular ve bazı viteslerde kaçırdığı için gidip değiştirdim odistede hata göstermekteydi. İşlem yaklaşık bilen biri tarafından 4-5 saat sürmekte, Şanzıman sökülürken alt travers sökülüp şanzıman alınıyor mekatronik kontolleri ve şanzıman yağ değişimi de yapıldı o sırada, şanzıman yağının ısınma gibi problemlere yol açıyor ve yoğun trafik sürekli rampalı istanbul yollarından dolayı bu km de bitmiş olması bile iyi denilebilir. Mekatronik yağı ve mekatronik herhangi bir problem sıkıntı yoktu hatta başka bir yerde açıldı mı bu yağ cam gibi bir durumlada karşılaştım. Kavrama ve yağ değiştikten sonra şanzıman konforu ve geçişler iyice kusursuzlaştı diyebilirim. Ayrıca yazılım sonrası kullanamadığım gücü şu an kullanabiliyorum.
CCD08E56-9FB1-4F3D-959E-53A9A8965378.jpeg
25450CD7-EC0D-49C3-95EE-0C041EFF467B.jpeg


Gelelim bir diğer konu olan mekatronik geliştirilmiş tüp ve orijinal tüpün gevşeme durumuna, öncellikle tüpün altındaki oring yırtılmıştı o değişti tüpü elle bile zar zor sıkabildik orijinal olan 98 binde kavraması biten aracın tüpünde gevşeme çok azdı fakat biz yinede kontrolleri yaptık tüpü olması gerektiği gibi sıkıldı ve oring değişti. Geliştirilmiş tüp ile alakalı çok abartıldığını ve herhangi bir problem olmadan değişmemesi gerektiğini çok da güvenli olmadığını düşünmekteyim. Orijinal tüp sıkılıp gerekli bakımlar yapıldıktan sonra çok daha iyi ve çok daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Tüp değişiminin çok fazla yan sanayisi mevcut ve platei kırmadıkça gerek yok ve çok iyi reklam yapılarak yüksek paralara uygulandığı kanaatine vardım. Gümüşokta Oktay Usta 10 sene önce bu tüpün orijinalini yurt dışında görüp uygulandığını söylemişti fakat kendisi bir fark olmadığını para tuzağı olduğu kanaatinde ben de aynı fikirdeyim. Büyük bir mühendislik karşısında sonradan yapılan bir tüp uygulaması ne kadar sağlıklı acaba? Serviste bu tüpü takıp sorun çıkartıp geri çıkartılan bir kaç şanzımana ve tüpe de denk geldim.

Sonuç olarak mekatronik bakımları kavrama şanzıman yağı değişimine yazılım yapan RSA nın Referansı ile servis parasının yarısına halletmiş oldum ve şu an hiç bir şikayetim yok ve aracımı 20 bin kmden beri şanzımanın bu kadar iyi konforlu olduğunu ilk defa görüp kullanıyorum :) Tavsiyem sizinde böyle bir probleminiz varsa bence bu sıra zarfında düşünebilirsiniz çünkü piyasada kavrama bulmak zorlaşıyor. Teşekkür ederim :)
 

Dsg konusunda problemleri çözemeyen, bakım konusunda tereddütte kalan birçok arkadaş var onlar için faydalı bir paylaşım olmuş, gümüşok dsg iyi bir servistir güzel seçim olmuş.

Malesef çoğu kullanıcı bu konuda pazarlama kurbanı oluyor: Tüpün kendisinde gevşeklik olmasıda mümkün ama çoğu araçta mesele o-ring veya direkt plate üzerindeki mikro çatlaklardan kaynaklı gerçekleşiyor. Tüp alanlar para verdikleriyle kalıyor. Belki orjinal tüpleri biraz sıkılsa çözülecek. Malesef ki bir arkadaşımda güçlendirilmiş tüpe geçildiği halde sorun çözülmedi. Çünkü mesele tüp değil plate üzerindeki mikro çatlaklardı.
 
Upvote 0
Hocam hayırlı olsun güle güle kullanın
 
Upvote 0
10 Bin tl altında kaldı. O yazmadan ben söyleyeyim. İlk duyunca yok artık dedim. Bu zaman aralığı için çok ama çok iyi rakam. Ama bu rakama biraz zor demiş usta. Malzeme sıkıntısı varmış. Tedarik edemiyoruz kolay demiş. Birde geliştirilmiş tüp olayını usta uzun uzun anlatmış. Tek uzmanlık alanı dsg olan birisinden duyduktan sonra bu tüp işinin nasıl bir para tuzağı olduğuna daha fazla inandım.
 
Upvote 0
Bu yutubdaki (ist/ant)
Malum İki ustaya
İnsan gibi sorsak ?
Tüpün contasını degistirsek olmuyormuymuş ?
Kaçamaksız Net Cevap verirler mi ki ?

Tüpün dairesel nizami durumu mikrometrik kumpasla ölçüldügünde ?
Saat konumuna göre
12 den 6 ya
3 den 9 a
2 den 8 e
11 den 5 e

Uzama / yavşama / bolarma yoksa ?

Bu iş hikayedir

Salt Conta tedariği olucakmı ilerde ?
Ki contanın(oring in ), ederi degeri 150 anca ?
 
Upvote 0
@Ofarukko Hayırlı olsun hocam, uzun yıllar sorunsuz kullanılır umarım. (y)
Teşekkür ettim modum 😄
Dsg konusunda problemleri çözemeyen, bakım konusunda tereddütte kalan birçok arkadaş var onlar için faydalı bir paylaşım olmuş, gümüşok dsg iyi bir servistir güzel seçim olmuş.

Malesef çoğu kullanıcı bu konuda pazarlama kurbanı oluyor: Tüpün kendisinde gevşeklik olmasıda mümkün ama çoğu araçta mesele o-ring veya direkt plate üzerindeki mikro çatlaklardan kaynaklı gerçekleşiyor. Tüp alanlar para verdikleriyle kalıyor. Belki orjinal tüpleri biraz sıkılsa çözülecek. Malesef ki bir arkadaşımda güçlendirilmiş tüpe geçildiği halde sorun çözülmedi. Çünkü mesele tüp değil plate üzerindeki mikro çatlaklardı.
Kesinlikle katılıyorum özellikle bizim araçlar gibi bir turbolu arabalarda bile herhangi bir sorun ve sıkıntıya yol açmamakta orijinal her zaman iyidir 😁
Geçmiş olsun
Fiyat ne tuttu kardeşim?
ne ücret ödedin kardeşim ?
Bendede bir hayirolsun ve ucret bilgisi lutfen
Hayırlı olsun, kazasız belasız konforla kullanın. Fiyat konusunda da bilgi alabilir miyiz ?
Hocam hayırlı olsun güle güle kullanın
Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için yoğunluktan dönüş yapamadım o sırada İlker abi gereken cevabı vermiş sağolsun.
10 bin tl altında kaldı işlem
 
Upvote 0
Hayırlı olsun güle güle kullanın.. Geçen bende çok uğraştım çok önceden aldığımız uygun fiyata gelen bir ürün tüpü / Araçta 170 binlerde dedik, tüpte aradan çıksın, trigerde değişti tüpte takıldı araç vuruntu yapmaya başladı tüp firmasını aradık imkanı yok ya düzgün takılmadı yada başka bir durum var. Dsg ustası muhtemelen debriyaj üst havalandırmadan antifriz döküldü dedi öylede çıktı..

Çok yerle görüştük olay tam olarak şöyle : Tüpün içindeki basıncı sızdırmaması için o ringler var belli bir süreden sonra sertleşiyor. Yuvası gevşediğinde sızdırdığında normale göre 3/4 fazla çalışıyor tüp ve motor. ( Kart bu yüzden yanıyor sürekli çalışmaya akıma dayanacak tesisat yok ısınıp anakart eriyor .) 42/70 psi olması gereken hava 20/30 a düştüğünde debriyajı yakıyor. tam basmadığından.. Uzun uzun yazıp kimseyi yormayayım diye detaya girmiyorum.. Tüpün basıncı az ise motor sık sık çalışır.
Motorun çalışma aralığından tüpün ne kadar iyi olduğu tespit edilebiliyor..

En iyi yapılacak iş tüpün basıncını ölçüp örnek 50 güzel iş görür / 20 çıktı çalışır ama debriyaj erken biter gibi... kim nerde nasıl ölçer ?


 

Ekli dosyalar

  • DSG 6 explanation.jpg
    DSG 6 explanation.jpg
    40.9 KB · Görüntüleme: 27
Son düzenleme:
Upvote 0
Hayırlı olsun güle güle kullanın.. Geçen bende çok uğraştım çok önceden aldığımız uygun fiyata gelen bir ürün tüpü / Araçta 170 binlerde dedik, tüpte aradan çıksın, trigerde değişti tüpte takıldı araç vuruntu yapmaya başladı tüp firmasını aradık imkanı yok ya düzgün takılmadı yada başka bir durum var. Dsg ustası muhtemelen debriyaj üst havalandırmadan antifriz döküldü dedi öylede çıktı..

Çok yerle görüştük olay tam olarak şöyle : Tüpün içindeki basıncı sızdırmaması için o ringler var belli bir süreden sonra sertleşiyor. Yuvası gevşediğinde sızdırdığında normale göre 3/4 fazla çalışıyor tüp ve motor. ( Kart bu yüzden yanıyor sürekli çalışmaya akıma dayanacak tesisat yok ısınıp anakart eriyor .) 42/70 psi olması gereken hava 20/30 a düştüğünde debriyajı yakıyor. tam basmadığından.. Uzun uzun yazıp kimseyi yormayayım diye detaya girmiyorum.. Tüpün basıncı az ise motor sık sık çalışır.
Motorun çalışma aralığından tüpün ne kadar iyi olduğu tespit edilebiliyor..

En iyi yapılacak iş tüpün basıncını ölçüp örnek 50 güzel iş görür / 20 çıktı çalışır ama debriyaj erken biter gibi... kim nerde nasıl ölçer ?

[/URL]

[/URL]
Çok bilgilendirici teşekkür ettim
 
Upvote 0
Kardeşim güzel günlerde kullan aracını. Ben de değişmeyi düşünüyordum iyi oldu bu. Memnunsan ben de aynı yere gideceğim. Bir sorum olacaktı. 2 marka kavrama var sizde hangi marka kullanıldı biliyor musunuz?
 
Upvote 0


Geri
Üst Alt