Herkese Selam, geçen cumartesi günü Gümüşok Dsg de kavrama ve şanzıman yağı değişimi yaptırdım. Aracım 98binde ve kavrama ısıdan dolayı morarmış durumdaydı, fotoğraflarda gözüktüğü gibi. Öncellikle piyasada kavrama bulmak şu an zor açıkcası stoklar tükeniyor. Ufak vuruntular ve bazı viteslerde kaçırdığı için gidip değiştirdim odistede hata göstermekteydi. İşlem yaklaşık bilen biri tarafından 4-5 saat sürmekte, Şanzıman sökülürken alt travers sökülüp şanzıman alınıyor mekatronik kontolleri ve şanzıman yağ değişimi de yapıldı o sırada, şanzıman yağının ısınma gibi problemlere yol açıyor ve yoğun trafik sürekli rampalı istanbul yollarından dolayı bu km de bitmiş olması bile iyi denilebilir. Mekatronik yağı ve mekatronik herhangi bir problem sıkıntı yoktu hatta başka bir yerde açıldı mı bu yağ cam gibi bir durumlada karşılaştım. Kavrama ve yağ değiştikten sonra şanzıman konforu ve geçişler iyice kusursuzlaştı diyebilirim. Ayrıca yazılım sonrası kullanamadığım gücü şu an kullanabiliyorum.
Gelelim bir diğer konu olan mekatronik geliştirilmiş tüp ve orijinal tüpün gevşeme durumuna, öncellikle tüpün altındaki oring yırtılmıştı o değişti tüpü elle bile zar zor sıkabildik orijinal olan 98 binde kavraması biten aracın tüpünde gevşeme çok azdı fakat biz yinede kontrolleri yaptık tüpü olması gerektiği gibi sıkıldı ve oring değişti. Geliştirilmiş tüp ile alakalı çok abartıldığını ve herhangi bir problem olmadan değişmemesi gerektiğini çok da güvenli olmadığını düşünmekteyim. Orijinal tüp sıkılıp gerekli bakımlar yapıldıktan sonra çok daha iyi ve çok daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Tüp değişiminin çok fazla yan sanayisi mevcut ve platei kırmadıkça gerek yok ve çok iyi reklam yapılarak yüksek paralara uygulandığı kanaatine vardım. Gümüşokta Oktay Usta 10 sene önce bu tüpün orijinalini yurt dışında görüp uygulandığını söylemişti fakat kendisi bir fark olmadığını para tuzağı olduğu kanaatinde ben de aynı fikirdeyim. Büyük bir mühendislik karşısında sonradan yapılan bir tüp uygulaması ne kadar sağlıklı acaba? Serviste bu tüpü takıp sorun çıkartıp geri çıkartılan bir kaç şanzımana ve tüpe de denk geldim.
Sonuç olarak mekatronik bakımları kavrama şanzıman yağı değişimine yazılım yapan RSA nın Referansı ile servis parasının yarısına halletmiş oldum ve şu an hiç bir şikayetim yok ve aracımı 20 bin kmden beri şanzımanın bu kadar iyi konforlu olduğunu ilk defa görüp kullanıyorum Tavsiyem sizinde böyle bir probleminiz varsa bence bu sıra zarfında düşünebilirsiniz çünkü piyasada kavrama bulmak zorlaşıyor. Teşekkür ederim
Gelelim bir diğer konu olan mekatronik geliştirilmiş tüp ve orijinal tüpün gevşeme durumuna, öncellikle tüpün altındaki oring yırtılmıştı o değişti tüpü elle bile zar zor sıkabildik orijinal olan 98 binde kavraması biten aracın tüpünde gevşeme çok azdı fakat biz yinede kontrolleri yaptık tüpü olması gerektiği gibi sıkıldı ve oring değişti. Geliştirilmiş tüp ile alakalı çok abartıldığını ve herhangi bir problem olmadan değişmemesi gerektiğini çok da güvenli olmadığını düşünmekteyim. Orijinal tüp sıkılıp gerekli bakımlar yapıldıktan sonra çok daha iyi ve çok daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Tüp değişiminin çok fazla yan sanayisi mevcut ve platei kırmadıkça gerek yok ve çok iyi reklam yapılarak yüksek paralara uygulandığı kanaatine vardım. Gümüşokta Oktay Usta 10 sene önce bu tüpün orijinalini yurt dışında görüp uygulandığını söylemişti fakat kendisi bir fark olmadığını para tuzağı olduğu kanaatinde ben de aynı fikirdeyim. Büyük bir mühendislik karşısında sonradan yapılan bir tüp uygulaması ne kadar sağlıklı acaba? Serviste bu tüpü takıp sorun çıkartıp geri çıkartılan bir kaç şanzımana ve tüpe de denk geldim.
Sonuç olarak mekatronik bakımları kavrama şanzıman yağı değişimine yazılım yapan RSA nın Referansı ile servis parasının yarısına halletmiş oldum ve şu an hiç bir şikayetim yok ve aracımı 20 bin kmden beri şanzımanın bu kadar iyi konforlu olduğunu ilk defa görüp kullanıyorum Tavsiyem sizinde böyle bir probleminiz varsa bence bu sıra zarfında düşünebilirsiniz çünkü piyasada kavrama bulmak zorlaşıyor. Teşekkür ederim