Bir Octavia Dönüşümü


vialace

Üye
Katılım
1 Tem 2022
Mesajlar
50
Tepkime puanı
75
Konum
Ankara
Herkese merhabalar.

Bugün sizlere 2014 Octavia 3, 1.6 tdi dsg elegance aracıma yaptığım uygulamaları paylaşacağım.
Öncelikle araç 0 dan beri bizdeydi ve 80K km'de ben kullanmaya başladım. O zamana kadar stok halde ve %80 uzun yolda çok sakin kullanıldı.
20211217_115233.jpg

Geniş hacmi, japon arabalarına göre yüksek konforu ve düşük yakıtı ile bizi uzunca bir süre memnun etmişti.
Ben de bu sırada 2016 civic FB7 aracıma ufak tefek uygulamalar yapıyordum ancak atmosferik motor, performans anlamında yapabileceklerimi çok sınırlıyordu. O araç da 18 inch jant lastik, 4cm spor yay, chip tuning,kutu içi filtre, Spor disk, tampon eki, stop karartma vb uygulanarak görünüş ve yol tutuş olarak tatmin edici seviyeye gelmişti.
Inked20210415_191356_LI.jpg
Inked20210415_191344_LI.jpg

Bu performans kısıtlaması sebebiyle Octavia'yı kullanmaya başladım. 105 hp gücündeki Euro5 CLH motoru yakıt ve dsg nin de yardımıyla ilk kalkış anlamında tatmin etse de belli bir yerden sonra yetersiz geliyordu. İlk olarak Stage1 yazılım yaptırdım ve ölçtüğümüze göre 146hp 315nm torka sahip oldu. 100-160 süresi aynı 0 eğimli yolda GPS verisi 19 saniyeden 15 saniyelere düştü. Maksimum hızı ise tam düz yolda göstergede 224, birazdan bahsi geçecek olan -2 eğimli yolda 239 oldu. Yaklaşık 18K km bu şekilde kullandım. 1.6 dizel stok tüm arabalardan hızlı, 1.4 140hp golf 7 lerle de kafa kafaya yürüyordu. Torku geniş bir devir aralığında verse de özellikle 4000 devirin üzerinde tork ciddi anlamda düşüyordu.
Bu sırada stok 16 inchlik jantları kışlık set yapıp 17 inch janta ve 225 45 R17 lastiklere geçtim. Arabanın özellikle yüksek hızdaki yumuşak yapısı daha sert ve güven verir hale geldi.
20220425_212619.jpg

Sonrasında araba fiyatları iyice uçunca bu aracı satıp 2 litre bandında bir araba almak için bu arabadan bir adet daha satmam gerektiğini farkedince, performansı biraz daha ileriye taşımak adına 1449 setup düşünmeye başladım. Ağustos ayında Maslak turbodan 0 GTD 1449 turbo temin ettim ve dpf egr aktif şekilde montajını gerçekleştirdim . Ayrıca şanzıman yazılımı ve launch control de kodlandı. K/N kutu içi filtre de taktım ve ses anlamında da spool sesi biraz daha duyulabilir hale geldi. Turbo büyüdüğünden dolayı 1700 devirde gelen turbo,1900 lerde gelmeye başladı ancak özellikle 2200 devirden sonra çok başka bir hal aldı araç. 2 bar ile gelen tork 4500'e kadar neredeyse hiç düşmeden devam ediyorken eskiden 4000 devirde sonra başlayan güçsüzlük 4900 bandına taşındı. Yine aynı yolda 100-160 süreleri 9 saniyeye, 100-200 süresi tam düz yolda GPS verisi 20 saniyelere düştü. Ayrıca launch control sayesinde 0-100 süresi göstergede 6.4,GPS verisi 6.7 sn ve çeyrek mil zamanı 15 saniyeye indi. Maksimum hızı tam düz yolda 246, -2 eğimli yolda 262 ye çıktı. Aracın 1270kg lik ağırlığı sayesinde 190 lık 320D, Civic RS, A4 2 tdi 190hp,E250 Cdi leri rahataça geçer hale geldi. Üst hızlarda da 2015 A6 3.0 tdi 245 hp, 2014 E350cdi lerle 100-240 aralığında kafa kafaya gider hale geldi.
Sonrasında aracı görünüm olarak da Octavia VRS'e çevirme isteği geldi. Orijinal egzos uçları ve spoiler bulup montajını gerçekleştirdim. Sol çıkış orijinal şekilde çıkarken, sağdaki çıkış son susturucunun ortasından çıkış alınarak bağlandı. Özellikle 2800 devir üstünde gaza oturduğunuzda çok tatlı bir ses geliyor. Ancak araç rejenarasyona girdiğinde tamamen farklı bir ses karakterine sahip oluyor. Egzostan aşırı yüksek ve tok ses çıkıyor, turbonun çuflamaları da blow-off lu benzinli bir araç sürüyormuş hissiyatı veriyor. Bunlarla beraber bana göre biraz çiğ duran stopları da ince folyo ile kaplattım.

20221106_163409.jpg20221106_163421.jpg
20221210_093346.jpg
Bu hızlanma ve frenlemeler sonucunda hala orijinal olan FS3 marka 276mm'lık ön diskler ve 255mm lik TRW arka diskler yetmemeye, yamulmaya başladı. Frenleri nasıl güçlendirebilirim diye araştırıken bu forum ile karşılaştım. Malesef aracıma takılı olan FS3 marka kaliperler tutucularının taşıyıcılara bağlı olduğu ve büyütülemediğini öğrendim. Sonrasında hangi parçaları değiştiremem gerektiği ve nasıl bulacağım ile ilgili araştırma yapmaya başladım. Forumdan da bir çok arkadaşın yardımı ile Golf7, A3'ün taşıyıcıları ve Passat B8 kaliperleri ile bu işi çözebileceğimi öğrendim ve çıkma parça arayışına girdim. Taşıyıcı ve kaliperleri çıkma olarak buldum. Görsellik ve performans açısında da zimmermann disk arayışına girdim ancak internette sattığı gözüken hiçbir yerde diskleri bulamadım. Bu sebeple daha önce FB7 Civic'e de aldığım instagramdan satılan spor fren diskten 4 teker için önlerde 312mm arkalarda 255mm spor disk ve balata aldım. Kaliperleri kırmızı kaliper boyası ile boyadım, havaların soğumasıyla beraber kışlık lastiklere tekrar geçiş yaptım ve onları da spor görünüm sağlaması için kendim zımpara, astar,boya, vernik yapıp parlak siyaha çevirdim. Ayrıca fren hidroliği için de Motul RBF 660 tercih ettim. Hazır taşıyıcı değişimine girmişken, arabanın yüksekliğini bir tık almak ve biraz daha sert yapı için orijinal yay arayışına girdim fakat aynı kodla başlayıp sonları farklı olan yaylar için A3 golf,leon,octavia uyumlu diye satıldığını görünce bu yaylar arasında bir fark olmalı diye düşündüm ve yabancı forumlarda yaptığım araştırmalar sonucu alttaki siteyi buldum. Özellikle yaylar konusunda çok detaylı bilgi ve her kodun özellikleri bulunuyor. Octavia VRS'in yaylarını bulamadığım için kendi aracımın yaylarına da bakarak, VRS'ye en yakın yayı bulma arayışına girdim ve hem 2019 1.5 tsi otomatik leonun orijinal spor süspansiyon yayı olan hem de 2016 1.6 tdi manuel leonun spor süspansiyon yayı olan 5Q0 411 105 CQ Yaylarını buldum ve aldım. Serviste tanesi 2800 tl iken 2 adet ön yay ve 2 adet 2019 15000 de leondan çıkma amortisörü 1300 tl ye aldım. Arka yaylar için ise yine aynı araçların arka spor süspansiyounu yayı olan 5Q0 511 121 EB yaylarını aldım. Tam istediğim düşme olan yaklaşık 2 cm alçalmayı ve sertliği sağladı.

Tüm araçalrının yaylarının kodları ve özelliklerinin olduğu site;
https://web.tecalliance.net/gkn/en/parts/cars/assemblies?targetId=124050&typeNumber=124050#@brc/brands:Car;targetType:cars/assem:SEAT%20LEON%20(5F1)%201.6%20TDI;targetType:cars;targetId:124050;typeNumber:124050

Orijinal yaylar ve aldığım yayların speclerini aşağıda bulabilirsiniz.
Arka;
5Q0 511 121 AD(Octavia Orijinal) 347mm, 21.2Nm/mm sertlik
5Q0 511 121 EB (Leon Spor) 331mm 22.88Nm/mm sertlik

Ön;
5Q0 411 105 GK( Octavia Orijinal) 315mm, 16.69Nm/mm sertlik
5Q0 411 105CQ (Leon Spor) 274mm 19.69Nm/mm sertlik

Eski Frenler;
20221210_085839.jpg
20221210_085114.jpg
Yeni diskler;
20221210_125837.jpg
20221210_104727.jpg
20221210_135617.jpg

Yaydan sonra yükseklik;

20221211_221914.jpg

20221211_221921.jpg
Arkada bagajda 50kg'a yakın extra ağırlık var.

Aracın son hali;
20221211_222018.jpg
20221211_222003.jpg
20221212_154841.jpg

Yine yanı koşullarda -2 eğimli aynı yolda yayları taktıktan sonra maksimum hızı 4 km artışla 266'ya çıktı. Açıkçası bu kadarını ben de beklemiyordum. 266'ya çıktıktan sonra ise yaptığım sert frende 0 a kadar sorunsuz durması da frenler açısında çok mutlu etti beni.

Araca bundan sonra yapmayı planladığım şeyler VRS görünümü tamamlamak için ayna kapaklarını siyaha çevirme, uygun bulabilirsem Mib2.5 ve 9.2 inch columbus ekran, ses sistemi,ses yalıtımı ve belki çok sıkılırsam aracı nardo gri kaplamak.
Kendimce nacizane 2 litre güçlü dizel ayarında, konforlu, spor, geniş bir dizel araç yapma yolunda ilerliyorum :)

Soru görüş ve önerilerinize açığım. umarım bu dönüşümleri yapmak insanlar için faydalı olur.
 

Ekli dosyalar

  • 20221211_221945.jpg
    20221211_221945.jpg
    249.2 KB · Görüntüleme: 27
Son düzenleme:

Çok güzel bir süreç olmuş, emeğinize sağlık, renk konusu göreceli olsa da benim de tercihim nardo gri, gule gule kullanin
 
maşallah çok güzel bir projeye tanıklık etmişsiniz emeğinize sağlık. Soluksuz okudum, ilerleyen gelişmeleri bekliyor olacağız :)
 
Maşallah çok yerinde donanımlar. Güle güle kullanın aracınızı. Cam filmi var mı yok mu seçemedim. Yoksa eğer beyaz renge yakışacaktır.
 
Güzel eklentiler olmuş. Arabayı kaplatmaktansa 18" güzel bir jant takarsanız araç dıştan güzel gözükür. Turbo ve yazılıma toplam ne kadar ödediniz.
 
Maşallah çok yerinde donanımlar. Güle güle kullanın aracınızı. Cam filmi var mı yok mu seçemedim. Yoksa eğer beyaz renge yakışacaktır.
Merhaba evet var aslında ancak dışarısı çekim yaptığım zamanlarda çok aydınlık olmadığı ve aracın camları büyük olduğu için pek belli olmamış. 2 numaraya yakın bir film var
 
Son düzenleme:
Güzel eklentiler olmuş. Arabayı kaplatmaktansa 18" güzel bir jant takarsanız araç dıştan güzel gözükür. Turbo ve yazılıma toplam ne kadar ödediniz.
Kaplatma zaten en son yapacağım şey gibi duruyor ancak 18 inçleri hem konfor anlamında hem de istediğim modellerde 7.5x18 jant bulamadığımda dolayı tercih etmedim. 8x18 jantlara 225 40 18 lasitkler biraz dar oluyor ve jant kolayca çizilebiliyor. Yukarıda bahsettiğim civicte benzer sorunlar yaşamıştım. Ayrıca bebek beklediğimiz için de konfor çok düşsün istemiyorum. 17 inchlik yazlıklar tam tadında oldu bence.

Turboyu ağustos ayında 16000 TL ye aldım. 6 bin de motor ve şanzıman yazılımına verdim.
Yaklaşık 12000 kmdir de büyük turbolu olarak kullanıyorum
 
Son düzenleme:
Başarılı 👍
Kazasız belasız 🧿 doya doya bininiz
Araca uygun spor kıt varsa yapardım,,, tampon marşpiyel vsvs
 
Böyle bilinçli yapılan şeylere hastayım maşallah diyelimm tekerinize taş değmesin. Sizinle aynı aynı aylarda bende 1.6 tdi golf 7 155.000km civarlarında turbo kırdım stock halde. ( forumda konum var ilgilenenler bakabilir turbo parçaları resimleri vs. ) o zaman sıfır turbo fiyatları çok araştırdım 10-12 bandındaydı. Benimde aklıma gtd 1449 gelmişti aradaki farkı karşılanabilirdi aslında gelen güce bakıldığında değerdi ama yazılım maaliyeti ve aracın km sinden dolayı korkup yapamadım.
 
Başarılı 👍
Kazasız belasız 🧿 doya doya bininiz
Araca uygun spor kıt varsa yapardım,,, tampon marşpiyel vsvs
Çok teşekkürler. Ön tampon, ek olarak değil ancak Vrs tamponu olarak var orijinal. Arka taraf zaten şuan VRS ile aynı. Sadece yan marşpiyel konabilir belki ama yükseklik olarak abes durmuyor pek
 

süper olmuş , güle güle kullanın. yaylar ile ilgili bahsettiğiniz site adresini yazabilirmisiniz . yada benmi göremedim :)
 

Geri
Üst Alt