BMW 320i Efficient Dynamics nam-ı diğer BMW 320i ED Testi.
Motor hacmi :1598 cm3 Motor gücü: 170 Bg Yakıt Tüketimi* 5,4 L/100km
Teknik verileri merak edenler için sona saklayıp sadede geleyim hemen; Bundan bir ay önce geçen defa da BMW 320i ED kiraladım ancak bomboş bir araç olan bu makinede yaşadığım hissiyatı özetleyerek başlayayım.
Sanırım bugüne kadar çekildiğim ve kendimi beğendiğim tek selfie..
Ekli dosyayı görüntüle 3616
Öncelikle temennim odur ki Allah bana bunu alabilecek kadar para vermesin...
Çünkü affetmem alırım..
ve korkarım ki, kızımın büyüdüğünü görecek kadar uzun yaşayamam
Fakat son derece tehlikeli bir makine insanı hıza teşvik eden, dahasını yapabileceğini hissettiren ve dahasını merak ettiğiniz için her defasında her virajda frene biraz daha geç basarken, çıkışta da gaza daha fazla basarken yakalayabilirsiniz kendinizi... Elbette aklınız başınızdan yaklaşık bir kaç yüz metre geriden yetişmeyi başardıysa... Çünkü her defasında bir sonraki gireceğiniz viraja tepeden bakıp horlayıp sen mi beni yanlatacaksın bakalım diyerek meydan okutan bir hissiyatla dolduruyor yüreğinizi..
Yüreğiniz gümbür gümbür sanki ilk buluşmasına giden yeni yetme bir delikanlının ki gibi... sanırım verdiği cesaret duygusu da sizi gençlik çağlarınıza götürecek sizi.. Çünkü bütün değilse bile bir çoğunun henüz gerçekle sınanmadığı ve gerçeği bilmediği için olağanüstü bir cesaretle doludur yürekleri.. Küll-i cahilin cesurun derken ecdadımız.. elbette deneyim eksikliğinden bahsetmekte.. ve itiraf edeyim cehaleti çok sevdim...
BMW bu kasa ile 150 km/s hız sınırına kadar elektronik desteklerle size asla altınızdakinin sizi her an üzerinden atabilecek ve yetmez gibi toynaklarıyla çiğneyip sizi paramparça edebilecek 170 tane beygir olduğunu ustaca gizliyor..
Bir zamanlar oyun konsollarında kullanılan ve sonradan ekstradan alınabilen jostick'e benzettiğim vites koluyla gönlümü fethetmeyi zaten başarmıştı.
İşte bunun gibi sopa gibi olan ruhsuz modellerinden değil
Ekli dosyayı görüntüle 3595
flight simulator tarzında veya savaş uçağı uçurduğunuz oyunlarda kullanmak zorunda olduğunuz çok fonksiyonlu olanlardan.
Ekli dosyayı görüntüle 3592Ekli dosyayı görüntüle 3593
Erkekler iki şeyden vazgeçemezler ne kadar büyürlerse büyüsünler..
Tehlike ve onun verdiği heyecan ile oyuncaklar..
Kadınlar ve arabalar bu nedenle vazgeçilmezdir...
Bilinmezlerle dolu tabiatıyla beklemediğini yapma yetisine potansiyel olarak sahip olduğunu ve biz sade ve düz mantıklı fani canlıların asla anlayamayacağı derinlikte düşüncelere sahip kadınlar ilgimizi celbeder tabiatımız gereği..
Ve arabalar; bize heyecan veren bunu yaşımız kaç olursa olsun vermeyi becerebilen makineler...
Küçükken sahip olduğumuz sapanlar, oklar, tabancalar tehlikeli oyuncaklarımızdı.. Zamanla oyuncaklarla oynamayı bıraktık sanırız ama aslına bakarsanız biz büyüdükçe daha "pahalı oyuncaklar" ve "tehlikeli oyuncaklar" ediniriz o kadar.
BMW 'nin bana kalırsa iç dizayndaki en büyük başarısı bilinç altımıza gönderdiği mesajlar.. Hem hava aracı joystick'ine benzeterek yer uçağı kullandığımız hissi hem küçüklüğünde pilot olmayı isteyip de olamayanlara pilot olma keyfi hem de çocukluğumuzdan kalma en eğlenceli anılarımız arasında yer alan, bize zaman mefhumunu kaybettirip annelerimizi çileden çıkartan video oyunlarını anıştıran bir joystick kolu koymuş.. sadece bu değil tavanda tıpkı yine hava taşıtlarında yanlışlıkla dokunulmasını engellemek için ve özellikle ateş etmek için kullanılan konan kapaklı swich'ten konmuş
Ekli dosyayı görüntüle 3641Ekli dosyayı görüntüle 3640
Her hareketinde sesli ve ışıklı onay sesiyle bizi oyunun içerisinde olduğumuz izlenimini gizli bir mesaj olarak gönderen bir çok yanıp sönen bir çok oyuncakla dolu kocaman bir oyuncak sanki BMW'nin bu makinesi...
henüz elektromekanik park frenine geçmeyip mekanik el freninde direnmelerini anlamak mümkün değilse vites joystick kolunun hemen yanındaki iki düğmeye dikkat etmemişsiniz demektir.
Ekli dosyayı görüntüle 3614
Bu iki düğmeden üstte olanı bana kalırsa en tehlikeli olanı... Çünkü o iki düğme 1.495 kg'lık bu ağır başlı, ağır siklet bu ağır abiyi bir anda atletik bir sporcuya dönüştürmekte.
Zaten oldukça geç müdahale eğiliminde olan aracın bu düğme ile ESP müdahalesini kapatabiliyorsunuz.. Ancak bu düğmeyi kapatarak girilmesi gereken limit hızın üzerinde bir hızla viraja girilmesi ve viraj almak için direksiyonun virajın içerisinde doğru çevrilmesi ile aracın arkasının merkezkaç yasasına göre koparak sizden önce virajın dışına savrulması ve aslen oversteer olarak adlandırılan nazikçe kontrolün kaybedilmesi olanarak özetlenebilecek lastiklerin tutunamaması durumu gerçekleşecek demektir. Bu durumdaki yaşananlar genellikle refülerde atılan imzalarla ölümsüz anılar haline getirilmektedir. Çoook sonraları aslen bu durumdan kurtulmanın bir yolu olduğu insanların doğal bir refleksle direksiyonu daha da virajın içerisine doğru kırmaları ile birlikte kontrolü hepten yitirmelerine neden olduğunu kopma başladığı anda direksiyonun viraj dışarısına doğru kısa süreli çevrilerek bu durumu avantaja çevirip aracın virajı almış arkasını aracın burnu ile paralel biçimde gidiş istikametine yöneltmenin mümkün olduğunu öğrendim.. NFS yani Need for Speed ile "drift" veya yanlamak olarak lügata geçen bu güzelliği illa ki yüksek hızda değil de daha düşük hızlarda yaşamak için hemen alttaki el freni koluna düğmesine basılı tutularak kısa süreliğine çekilip bırakılması ile araç yanlamaya başlar..
O alttaki düğme ise aracın direksiyon, gaz pedalı, frenler, direksiyon, şanzıman ve varsa süspansiyonlarını tercihinize göre tek tuşla değiştirmeye yaramakta. Sanırım sport modda egzozda bir kısım devreye giriyor ve araç daha yüksek devirde ve daha keskin direksiyon ve gaz hassasiyetiyle daha çabuk hızlanarak ve adeta böğürerek altınızdan kaçmaya çalışıyor..
Ekli dosyayı görüntüle 3650
Modele ismini veren Efficient Dynamics modu ekonomi modudur. Her ayağınızı gazdan çektiğinizde ve özellikle frene bastığınızda elektrik enerjisi depoluyor. Yakıta etkisi ne kadar derseniz kullanım stili ve yol yük durumu gözetilmek kaydıyla sanırım oldukça fazla..
Aracı denerken eşimi ve kızımı emin bir yere bıraksam da esp off düğmesine giden parmağımı o sihirli tuşa basmadan geriye çektiren yine geride bırakabileceklerimdi..
Arkadan itişli bir araç kullanmak rodeo atıyla pazar gezintisine çıkmaya benziyor. Karakteri itibariyle ne zaman ne yapabileceğini kestirmek için ciddi bir tecrübeye ihtiyaç var. Kontra hareketini ve vites küçültmeyi zamanında yapmak, aracın limitlerini bilmek, nerede ne kadar gazlayabileceğini bilecek kadar yolu tanımak... daha bir çok değişken sayılabilir bilmek zorunda ve refleks olarak yapabilecek denli pratiğe sahip olmalısınız virajdan sağ salim çıkabilmek için.. bu aracı 350 km kullandım.. sanırım ciddi bir hata olurdu o düğmeye dokunmam..
Fakat bu makineyle eğlenmedim anlamına gelmez bu... 45 dakikada gittiğim ve yolu ve de radar tehditlerini hafızama kazıdığım bölünmemiş yolda 160 km/s hızları gördüğüm oldu ve aynı yolu 15-16 dakikada geldim...
Bu esnada bir kaç sert fren yapmak zorunda kaldım ve tepkilerine resmen hayran oldum. 150 km/s ile 50 km/s arasında bir fark yoktu, aynı şiddette tutuyorlar.
Gelelim iç mekana;
koltuklar ve kapı içleri, kol dayamalar tamamen deri.. ama keskin kokulu ve hatta burnunuzun direğini kıracak kadar keskin kokulu bir deri.. o kadar ki saatler sonra şu satırları yazdığım esnada dahil olmak üzere kokusu burnumdan gitmedi. elbette ısıtmaya da sahipler önde..
Ekli dosyayı görüntüle 3598
ZF8 bana kalırsa bir şiir gibi... söylenecek çok fazla bir şey yok. Çok ama çok başarılı ve rüştünü ispat etmiş bir sistem. sollamalar, ara hızlanmalarda sanırım iki üç vites birden indiriyor.. ve amanın aman işte o zaman G yemeye başlıyor insan..
Kendimden utanarak itiraf etmeliyim ki aracı teslim ettikten sonra çektiğim fotoğraflara bakarken yanlışlıkla çekilmiş ve tavanı gösteren bir pozda fark ettim cam tavana sahip olduğunu. Tek mazeretim aracın parlak bir siyah renkte olması olabilir... İkincisi cam tavanlı araca hiç sahip olmamam. ve elbette bu yönde bir beklenti ve sevgimin olmayışı da bu duruma yol açmış olabilir pekala.
Ekli dosyayı görüntüle 3646
Ekli dosyayı görüntüle 3648Ekli dosyayı görüntüle 3649
Araçta standart olarak anahtarsız çalıştırma mevcut. ve anahtarının modelini beğendiğimi söyleyebilirim. Aracın henüz 800 km de olması ve ortalama yakıtının 7.3 olması dikkat çekiciydi. Fakat baz donanımlı Türkiye paketine sahip 16" jantlı "Efficient Dynamics" seviyesinde oluşu bana araçta bulunan bazı eksiklikleri mazur gösterdi. 350 km lik yolculuğumda 100 km.'sini gazladığımdan teslim ederken tam 100 liralık yakıt aldığımdan 35 kuruş olduğunu hesap ettiğim kilometre yakıt ortalaması beni hayli memnun etti.
Ekli dosyayı görüntüle 3651
Aktif ve direkt basınç ölçümüne sahip sistem gayet şık.. Bu ayarlar arasında bulunan dördüncü kısım yağ seviyesini de ölçmekte bu sistem, kaputu kaldırmadan bunu yapmak eliniz kirlenmeden başarmak bence güzel fikir.
Ekli dosyayı görüntüle 3602
İç mekanda sarımtrak krem rengi; tavanda, velür paspaslardan emniyet kemerine ve hatta el freni körüğüne kadar hakim ve oldukça premium bir hava vermiş.
Ekli dosyayı görüntüle 3600Ekli dosyayı görüntüle 3603
Medya sistemindeki ekranın çözünürlüğü oldukça yüksek. özellikle geri görüş kamerası ile animasyonlarda bunu açıkça hissetmek mümkün.
Ekli dosyayı görüntüle 3605
Çok hoş bir detay fark ettim. Medya cihazı nuh nebiden kalma gibi.. tuşları eski pikap tuşlarını andırıyor. Ancak önemli bir detaya sahiptiler. Basmanıza gerek yok, çünkü dokumatik hepsi..
Ekli dosyayı görüntüle 3631
Anlam veremediğim şeyler de oldu;
kadar lüks bir araçta Cruise control olmayışını, kol dayamanın yükseklik ayarı bulunmadığından işlevsiz oluşunu, bi-xenonlu olmasına karşın adaptif farlara sahip olmayışını, direksiyonun zımpara veya kalitesiz kağıda dokunuyor hissi veren deri denen ama benim inanamadığım bir malzemeden yapılmış olmasına anlam veremedim. Servetronic direksiyonun tepkilerini beğendim. Ancak elimde olmadan insani bir aç gözlülükle değişken oranlı spor direksiyonu merak ettim. Şu meşhur titreme hissine de şahit olmadım.
Bu nedenle bir dahaki sefere daha donanımlı olan modelini tercih edeceğimi kendime söz verdim.
Ekli dosyayı görüntüle 3604
Nitekim dün aracı alırken aslında M paket istedim ancak ellerinde yokmuş. Ben de sport yerine Luxury Line Plus olmasını tercih ettim daha dolu bir araç olacağı için.
Eşimle kızım bir gün önceden gittiklerinden yaklaşık 100 km'lik yolu yalnız geldiğimden aracı tanıma imkanı buldum.
Sedefli boyaya sahip metalik beyaz araç oldukça güzel bir pırıltıya sahip. Toyota ve diğer modellerdeki sedef beyazı ile alakası yok.
Jantlar 17"
İlk dikkatimi çeken kapıyı açar açmaz sizi karşılayan elektrikli hafızalı koltuklar. Görünüşleri güzel olsalar da daha 8 bin kilometrede bir araç için sanırım giyilen renkli kot kumaşı boyası ile renk değiştirmeye yüz tutmuşlar
Ekli dosyayı görüntüle 3627
Araç 8137 kilometredeydi 10.5 litre ortalamaya sahipti. tampondaki sürtme izleri hor kullanıldığının da kanıtı olarak duruyordu adeta..
Ekli dosyayı görüntüle 3615
Direksiyondaki deri kalitesi bir öncekine nazaran gayet uygundu.
Arkadaki elektrikli perdeye bayıldım.
Fazladan elektrikli katlanır yan aynalar da var..
Bununla da sport modda gazladım ve düzlükte 180 km/s hızda direksiyonda hafifleme ve aracın gezinmesini korkarak şahit olunca bir daha maceraya girmedim.. Beni oldukça korkuttu bu. açıkçası bu kalitede bir araçtan düz gidişte daha stabil olmasını beklerdim.
fakat özet olarak Benim gibi serin kanlı ve sakin birinde yarattığı etki böyleyse benim kadar sakin olmayanlarda yaratabileceği etkiyi tahmin etmek güç değil.
çocukluk günlerime döndüm, eski heyecanlarımı yeniden tattım..
dönüşte 4 kişi hatrı sayılır bir bagaj ve şehir içi sayılabilecek güzergahtan geldim
Günün sonunda 223 km'lik gezintim sonunda teslim ederken 61 liralık yakıt tüketime bakarak 27 kuruşluk ortalamaya sahip olduğunu görmek beni mest etti. Kalite bu kadar ucuza olabiliyor demek ki..
Fakat 180 bin liralık araçta halen Cruise Control, Yükseklik ayarlı kol dayama, renkli arka cam, yan camlarda perde, Gözlük cebi, önde park sensörleri, adaptif bi-xenon, ön yolcu airbag iptal anahtarı, stepne, aktif gergili emniyet kemerlerinin olmayışını anlamadım... sanırım kimse de anlatamaz bana neden olmadığını.. Bunda sonra gözümde büyütmemek gerek anladım D segmentini..
Sanırım Golf bizdeki mutluluk eşiğini hayli yükseltmiş ve hissiyatıyla fena zehirlemiş..
Çünkü daha azını bünye kabul etmiyor mutlu olmak için..
Bu oyuncağa bahsettiğim farkları ekleyince 200 bin sınırına yaklaşıyor.
Ehhh pahalı oyuncak bu.. benim erişebileceğimden çok yükseklerde..
Yahu çocuk muyum ben? ne oyuncağı.. =)
Bana Golf versinler razıyım...
Edit...
Harman Kardon Surround Sound System inin hakkını yemeyeyim...Çok sevdiğim Whitney Houston dan ""I Will always love you " şarkısını dinledim.
Anladım ki ilk kez dinledim..... o kadar.....
Türkiye Paketi Standart özellikleri
Arka Kol Dayama
Katlanır Arka Koltuk Başlıkları
Hands-Free ve USB Bağlantısı
Elektrokrom İç Ayna
Velur Halı Paspaslar
Park Mesafe Kontrolü / Arka
BMW Acil durum çağrısı
Ön Sis Farları
Lastik Basınç Göstergesi
Otomatik Kapı Kilit Fonksiyonu
Karter Koruması
LED Farlar
Akustik Kemer Uyarısı
Servotronic direksiyon
Geri Görüş Kamerası
Otomatik Şanzıman / 8 İleri
Türkçe Ön Panel
ek olarak:
BMW Luxury Line Plus 9.410,00 €
Metalik Beyaz / Mineral
HMJ / Çok Kollu, Stil 414, 17"
'Dakota' Dikişli Bej Deri Döşeme
'Fineline' Antrasit Ahşap İç Kaplama
Parlak Krom İç Kaplama Şeridi
Elektrik Ayarlı / Hafızalı Koltuklar
Otomatik Klima
Isıtmalı Ön Koltuklar
Harman Kardon Surround Sound System
Elektrikli Arka Cam Perdesi
Elektrikli Açılır Cam Tavan
Spor Deri Direksiyon (baz olandan daha başarılı dokunma hissine sahip)
Elektrokrom İç Ve Dış Aynalar
Karter Koruması
Arka park sensörleri
Geri görüş kamerası
Lastik Basınç Göstergesi
Akıllı Telefon Bağlantı Sistemi
Aydınlatma Paketi
Yağmur Sezicisi (yağmur sensörü)
Isıtmalı Ön Koltuklar
Toplamda : 58.415,00 € = 180.503
Gariplikler:
Stepne yok
Ön yolcu airbag iptal anahtarı 72 €
Hız sınırlayıcı var.(limitör)
Önde park sensörü yok. 635 €
Cruise Control yok
Küllük ve çakmak 72 €
Led farlar adaptif değiller Adaptif far farkı 1.027 €
Emniyet kemerleri aktif gergili değiller : 619 €
Güneş Korumalı Arka Camlar 691,00 €
Elektrikli Bel Desteği 549 €
Ayarlı Ön Kol Dayama 267,00 €
Ön Kol Dayama 267,00 €
Spor Ön Koltuklar 974,00 €
Arka Kapı Perdeleri 443,00 €
Eşya Saklama Alanları 267,00 €
Fren Fonksiyonlu Cruise Kontrol 814,00 €
Ekli dosyayı görüntüle 3601
Ekli dosyayı görüntüle 3599
Ekli dosyayı görüntüle 3606
Ekli dosyayı görüntüle 3607
Ekli dosyayı görüntüle 3608
Ekli dosyayı görüntüle 3609
Ekli dosyayı görüntüle 3610
Ekli dosyayı görüntüle 3611
Ekli dosyayı görüntüle 3612
Ekli dosyayı görüntüle 3613
Ekli dosyayı görüntüle 3617
Ekli dosyayı görüntüle 3618
Ekli dosyayı görüntüle 3621
Ekli dosyayı görüntüle 3622
Ekli dosyayı görüntüle 3623
Ekli dosyayı görüntüle 3624
Ekli dosyayı görüntüle 3625
Ekli dosyayı görüntüle 3626
Ekli dosyayı görüntüle 3628
Ekli dosyayı görüntüle 3629
Ekli dosyayı görüntüle 3630
Ekli dosyayı görüntüle 3632
Ekli dosyayı görüntüle 3633
Ekli dosyayı görüntüle 3635
Ekli dosyayı görüntüle 3637
Ekli dosyayı görüntüle 3638
Ekli dosyayı görüntüle 3639
Ekli dosyayı görüntüle 3642
Ekli dosyayı görüntüle 3643
Ekli dosyayı görüntüle 3644
Ekli dosyayı görüntüle 3645
Ekli dosyayı görüntüle 3647