Motor sıcaklığı düşüşü


Katılım
5 Mar 2017
Mesajlar
185
Tepkime puanı
188
Konum
istanbul
İsim
Kenan Kalav
Arkadaşlar Selamlar,
önceden ufak ufak hisettiğim bir durum var.
Aracı bugün çalıştırdım kavacığa gitmek için, hava 7 derece. evden bayırlar falan çıkarken aracın motoru ısındı gösterge aşağıdaki gibi 4 çizgi.
yokuş aşağı sallndığım zaman nadir 3 e düştüğünü görüyordum az bişi gaza basıp ilerlediğimde normal 90 derecelere geliyordu.
bugün havada soğuk 300-400 mt sallanarak gittiğim yokuşaşağı konumda 2 ye düştü kalorifer 23 dereceye ayarlı.
yaz sıcak hava da da 1-2 dk yokuş aşağı sallanarak gittiğimde hiç gaza basmadan 3 çentiğe düştüğünü görüyordum.
soğutma suyu seviyem tam , uzun zamandır hiç eksilme vs yok.
antifriz yenilemem mi gerek.

1671544464455.png
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Hava istediği kadar soguk olsun motor 90 derece olduktan sonra geri düşmez.
kolay olmasa da duser, sadece havanin dogurdan vurmasi degil, sonucta ortam yeterince sogukken, motorda isi uretmedigi durumda illaki dusecek. hava yeterince soguksa rolatide bile dusebilir.
Yani dusuyorsa termostatin arizali olmasi muhtemel ancak kesin degil.
 
Upvote 0

senin sorununla aynısı değil ama kışın soğuklarda yokuş aşağı gaz basma aracin hararet düşer birincisi motor yokus aşağı yakit yakmaz patlama olmadığı için ısınacak birşeyde yok motor bağrına bağrına soğuk havayi yedimi soğumasında göreyim hatta kaloriferi aç 90 da sabit kalıyor mu



Yanlış ve mantıksız yorum / bilgilendirme yapıyorsunuz.

Yokuş aşağı gaza basılmadığında, araç Yakıt yakmaz ve dolayısıyla patlama olmaz diyorsunuz.

Patlama olmaması için aracın stop etmesi gerekir.

Hadi stop ederek yokuş aşağı gidiyorsunuz diyelim,

tekerleklerin dönmesi sonucu , O 4 adet silindir ( piston ) aşağı yukarı hareket etmeye ve sürtünme sonucu ısı üretmeye devam edecektir.


Yakıt akışı kesildiği anda araç stop eder, ancak o zaman dediğiniz patlama yaşanmaz. Stop etmeyip, çalışmaya devam eden motorda , patlama devam eder. Pistonlar hareket ettiği sürece de, motor ısı üretmeye devam eder.

Termostat, aracın soğutma sıvısını 90 derecede sabit tutmak için vardır.

Termostat , hararet muşurü, hararet göstergesi sağlıklı çalışan bir araçta, hararet göstergesi, 90 ' a ulaştıktan sonra , hiçbir şart altında hararet göstergesi 90 ' ın altına düşmez.

Düşüyorsa : Termostat , hararet muşurü, hararet göstergesi üçlüsünden birinde , ikisinde veya üçünde birden problem vardır.




.
 
Upvote 0
Yanlış ve mantıksız yorum / bilgilendirme yapıyorsunuz.

Yokuş aşağı gaza basılmadığında, araç Yakıt yakmaz ve dolayısıyla patlama olmaz diyorsunuz.

Patlama olmaması için aracın stop etmesi gerekir.

Hadi stop ederek yokuş aşağı gidiyorsunuz diyelim,

tekerleklerin dönmesi sonucu , O 4 adet silindir ( piston ) aşağı yukarı hareket etmeye ve sürtünme sonucu ısı üretmeye devam edecektir.


Yakıt akışı kesildiği anda araç stop eder, ancak o zaman dediğiniz patlama yaşanmaz. Stop etmeyip, çalışmaya devam eden motorda , patlama devam eder. Pistonlar hareket ettiği sürece de, motor ısı üretmeye devam eder.

Termostat, aracın soğutma sıvısını 90 derecede sabit tutmak için vardır.

Termostat , hararet muşurü, hararet göstergesi sağlıklı çalışan bir araçta, hararet göstergesi, 90 ' a ulaştıktan sonra , hiçbir şart altında hararet göstergesi 90 ' ın altına düşmez.

Düşüyorsa : Termostat , hararet muşurü, hararet göstergesi üçlüsünden birinde , ikisinde veya üçünde birden problem vardır.




.

Cut-off diye bir olayı hatırlatmak isterim. Yakın zamandaki bir çok gelişmiş motorlarda mevcuttur. Teyit etmek için trip'ten anlık yakıt tüketimine alarak biraz meyilli ya da hızlandıktan sonra gazı bıraktığınızda tüketimin sıfır olduğunu göreceksiniz. Bu sadece yokuş aşağı olayıyla da ilgili değil. Motor arabanın kütlesiyle (moment) ilerliyorsa motor ve pistonlar çalışmaya devam eder fakat yakıt silindire püskürtülmez. Dolaysıyla belli bir süre yakıt yakma olmayınca çalışmaya devam eden devridaim sonucu motor soğuyacaktır. Yani gösterge yalan söylemiyor.;)

https://www.otohocam.com/2020/11/cut-off-nedir-araba-cut-offta-giderken-yakit-tuketir.html
 
Upvote 0
Cut-off diye bir olayı hatırlatmak isterim. Yakın zamandaki bir çok gelişmiş motorlarda mevcuttur. Teyit etmek için trip'ten anlık yakıt tüketimine alarak biraz meyilli ya da hızlandıktan sonra gazı bıraktığınızda tüketimin sıfır olduğunu göreceksiniz. Bu sadece yokuş aşağı olayıyla da ilgili değil. Motor arabanın kütlesiyle (moment) ilerliyorsa motor ve pistonlar çalışmaya devam eder fakat yakıt silindire püskürtülmez. Dolaysıyla belli bir süre yakıt yakma olmayınca çalışmaya devam eden devridaim sonucu motor soğuyacaktır. Yani gösterge yalan söylemiyor.;)

https://www.otohocam.com/2020/11/cut-off-nedir-araba-cut-offta-giderken-yakit-tuketir.html



Bolu tünelinden aşağı 8 - 10 km lik rampa aşağı hiç gaza dokunmadan salıyorum.

Haliyle araç 7. viteste Cut-off modunda çalışmaya devam ediyor.

Rampa o kadar dik ve uzun ki araç kendi kendine 110 km /s üzerine bile çıkıyor , arada bir fren yapmak zorunda kalıyorum.

Kalorifer ateş gibi sıcak üflemeye devam ediyor ve hararet göstergesi 90 ' dan 1mm bile aşağı düşmüyor.

Sizin tezinize göre hararet göstergesi 80 - 70 - 60 derece civarlarına düşmesi gerekiyor.

Bizim araç arızalı o zaman.


https://www.hizliresim.com/2zh302v][/url]


.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
@hosmyy, araba kendi hızıyla gittiğinde yakıtı kestiği kesin, zaten bunu gözlemlemek de mümkün. Ama yeterince sıcak bir motorun 5-10 dakikada soğuması mümkün değil. Belki bu arada devridaim de sirkülasyonu kesiyor olabilir, o konuda bir bilgim yok. Sonuçta sekiz bin sekiz yüz küsür metre yükseklikteki Everest'ten iniş yapacak halimiz yok. Bu kış ortamında uygun olan arkadaşlar eğer uygun iniş mesafeleri varsa salsınlar arabalarını, bakalım hararet düşecek mi? Ha bu arada rölantide değil, motor viteste olacak. Eskiden bazıları yokuş aşağı yakıt yakmamak için vitesi boşa alıyorlardı. Cut-off sitemli bir arabada boşa alırsan hem tehlikeli bir durum hem daha çok yakıt tüketir. Tabi kemikleşmiş bir bilgiyi değiştirmek kolay değildir. Einstein'in "ön yargıyı kırmak atomu parçalamaktan zordur" sözü aklıma geldi.;)
 
Upvote 0
Yanlış ve mantıksız yorum / bilgilendirme yapıyorsunuz.

Yokuş aşağı gaza basılmadığında, araç Yakıt yakmaz ve dolayısıyla patlama olmaz diyorsunuz.

Patlama olmaması için aracın stop etmesi gerekir.

Hadi stop ederek yokuş aşağı gidiyorsunuz diyelim,

tekerleklerin dönmesi sonucu , O 4 adet silindir ( piston ) aşağı yukarı hareket etmeye ve sürtünme sonucu ısı üretmeye devam edecektir.


Yakıt akışı kesildiği anda araç stop eder, ancak o zaman dediğiniz patlama yaşanmaz. Stop etmeyip, çalışmaya devam eden motorda , patlama devam eder. Pistonlar hareket ettiği sürece de, motor ısı üretmeye devam eder.

Termostat, aracın soğutma sıvısını 90 derecede sabit tutmak için vardır.

Termostat , hararet muşurü, hararet göstergesi sağlıklı çalışan bir araçta, hararet göstergesi, 90 ' a ulaştıktan sonra , hiçbir şart altında hararet göstergesi 90 ' ın altına düşmez.

Düşüyorsa : Termostat , hararet muşurü, hararet göstergesi üçlüsünden birinde , ikisinde veya üçünde birden problem vardır.




.
yokuş aşağı gaza basılmadiginda hiç bir araç stop etmez cut off olsun olmasin stop etmez ikinci aracim Tofaş lpg de cut off yok yokuş aşağı yakıtı kapatıp bizzat denedim stop etmiyor yakit olmadığı içinde araç soğumaya başlıyor pistonlar hareket ediyor evet ama aracin patlamasi kadar ısı meydana cikmaz motor 90 i görünce zaten termostat açar radyatördeki soğuk su motora girer ısı düşer tam ısınmamis motorda yokuş aşağı salarsan ısı düşüşünü görürsün ama isindiktan sonra golfler nasıl tepki veriyor onu tam olarak bilemem termostat çalışma sistemi ortada ama dereceler aracin yalıtımı termostatin konumu bile fark ettirir 60 lara felan düşmez zaten termostat onu ayarlar derece düşünce kapatir yükselene kadar bi daha açmaz illaki sizin söylediğiniz bir sürtünme kaynaklı ısı olacak oda orayı dengeler zaten derece çok düşmesi normal değil o konuda hem fikiriz
 
Upvote 0
Tecrübelerime göre golf 7 de 90 dereceye çıkan hararet eğer yeni çıkmamışsa yani araç yeni çalışmaya başlamamışsa kolay kolay 90 altına düşmez. Hele ki 1 2 km yokuş aşağıda hiç düşmez. Be yaparsanız yapın. Golf 7 için düşüyorsa sorun vardır.
 
Upvote 0
Tsi için konuşuyorum. Araç yeni çalıştı. 2-3 km de hararet 90a çıkıyor. Hadi 5km diyelim kesin olsun. Süreyi de 10dk veriyorum. Bu süreçte hararet göstergesi 90ı gösterir ama sensör threshold’u ya da tetiklenmesi diyim, antifriz su sıcaklığı 60derecedeyken oluyor. Yani zaten 90ı görmemiş oluyorsunuz. Motora da yüklenmiyorsanız bu süreçte Salınıma geçtiğinde soğuk havalarda doğal olarak müşürün tetiklenme sıcaklığının altına düştüğünüz için 90altında düşmeniz normal.

Ama uzun süre kullanımdasınız minimum 30dk ve yağ sıcaklığınız 90-100 arasındayken salınıma bile girseniz 90 altına düşmemesi lazım.
 
Son düzenleme:
Upvote 0

Geri
Üst Alt