Manuel Şanzıman Yağı Değişimi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan YASOGRC
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

@Firatt35 75w90 yağ kullan üstüne mos 2 katkı atarsın 5 bin km kadar kullan ses kesilmez ise şanzıman inecek maalesef..
Tamirci kullanılan yağı ve katkıyı filtreleyip tekrar kullanılabilir. Çapakları gitsin kullanılır yazık israf olmasın..
 

@Firatt35 75w90 yağ kullan üstüne mos 2 katkı atarsın 5 bin km kadar kullan ses kesilmez ise şanzıman inecek maalesef..
Tamirci kullanılan yağı ve katkıyı filtreleyip tekrar kullanılabilir. Çapakları gitsin kullanılır yazık israf olmasın..
Bugün arabayı sanayiden aldım burçlar değişti. Oradaki ustaya sordum gerek varmı değiştirmeye diye. Bir sorunun yoksa gerekte yok dedi geciştirdimi anlamadım. Yarın tekrar soruncam 4. Viteste ses var diye bakalım ne diyecek
 
@Firatt35 Elini sıvazlıcak zamanında bir şey olmaz dediği işten binlira değil 15/20 bin isteyecek :) Tavsiye: Yerinizde olsam mevcut yağı 75w90 yapıp üstüne katkı atardım. Bilindik kaliteli ürünler kullanılırsa daha fazla verimli olacaktır.. Motul gear 300+mos 2 şanzıman katkısı.. 5 bin km den sonra ses devam ederse o zaman şanzıman inecek..
 
2016 aralık imalatı, 2017 mart trafiğe çıkışlı manuel tdi aracımda kendim değiştirdim. 2023 kasım ayında 115 bin kmde. Değişimden önce araç birinci viteste takılabiliyordu ya da geçmiyordu. Geri vitese taktığımda gaaaarrrrrrççççççç diye bir ses geliyordu. Vites takılma işini servise sordum. Çatal kırılmıştır abi dediler. Yemedim. Gittim LIQUI MOLY TOP TEC MTF 5100 75W (21687) ŞANZIMAN YAĞI ve 17lik bir alyan lokma aldım kendim değiştirdim. Şu an 122 bindeyim ve şikayetlerimin hepsi çözüldü.
 
Farklı bir bakış açısı olması açısından paylaşmak istedim. Bugün 2021 Egea 1.4 aracın 3.yıl bakımı için yetkili servise gittim. (5 yıl 100.000 garantisi devam ediyor) üçüncü yıl bakımı içerisinde şanzıman yağını da değiştirdiler. İsteğe bağlıymış ama servis yine de soruyor. 3 sene erken değil mi diye sorduğumda 3 yıl ya da 100bin km de değişmesi gerektiğini söylediler.
Bir yetkili servisin değişim önerisi yapması vag grubunun aksine ilginç geldi. Bizde ömürlük olan yağ fiat için 3 yıllık olması mantığını çözemedim.
 
Farklı bir bakış açısı olması açısından paylaşmak istedim. Bugün 2021 Egea 1.4 aracın 3.yıl bakımı için yetkili servise gittim. (5 yıl 100.000 garantisi devam ediyor) üçüncü yıl bakımı içerisinde şanzıman yağını da değiştirdiler. İsteğe bağlıymış ama servis yine de soruyor. 3 sene erken değil mi diye sorduğumda 3 yıl ya da 100bin km de değişmesi gerektiğini söylediler.
Bir yetkili servisin değişim önerisi yapması vag grubunun aksine ilginç geldi. Bizde ömürlük olan yağ fiat için 3 yıllık olması mantığını çözemedim.
Doğrusu olmuş, vw servislerde çalışanların teknik bilgisinin ciddi zayıf olduğunu düşünüyorum.
 
Marifetmi ?

Değil tabi !

Sadece örnekleme

430 bin km manuel 2012 passat (öz birader)

Şanzuman yağı fabrikasyon
 
Arkadaşlar konuyu hortlatıyorum manuel aracımın debriyaj seti baskı balatayı (sachs)ve Şanzıman yağını(değişik bir marka) değiştireli 1 hafta oldu.Vites geçişlerinden hiç memnun değilim yağ gibi akmasını istiyorum sanki voswagene binmiyoruz.Sizce yağdan mı kaynaklı yoksa setle mi alakalı olabilir sorun acaba? yağ önerilerinize ihtiyacım var ☹️
 
youtubdaki vahhh yazık yağ kapkara olmuş (motor yağı , sanzuman yağı fren hidrolik yağı ) hikayelerini videolarını

Ankarada " balık-ekmek" mekanlarında hamsilerin piştigi yağa bakarak mukayese ederseniz?

Bir daha o mekanlarda balık (hamsi) ekmek yememeye yemin edersiniz.

Dolup taşıyor o muhitteki mekanlar.

Youtubda cok bilmiş ustaların yanına bilirkişi aşçılar gurmeler reyting ugruna short videolar cekmeli yutubda.


Gelelelim yine kendi konumuza

"Yağ kapkara olmuş"

Reytingçi usta alemlerinin fix sloganı.

Ne renk olmasını bekliyorduk ?
 
Doğrusu olmuş, vw servislerde çalışanların teknik bilgisinin ciddi zayıf olduğunu düşünüyorum.

Aslında Volkswagen servis bakım kitapçığında da 60.000km yazar değişim için. Ancak isteğe bağlıdır. Yani malesef siz sormazsanız kimse düşünmez.
 
130 binde DSG 7 ileri mekanik ve hidrolik kısımdan çıkan yağlara ve mekanik kısmın içine bakınca, yağ değişiminin olması gerektiğine inandım. İlla şart mıdır tartışılır ama ekipman sağlığı için evet gerekli. İlgili parçaların ne kadar pahalı olduğu düşünüldüğünde yağ değişim ücreti devede kulak kalıyor...
 
Manuel vites kutusu yağ değişimi için Elsa daki talimatları açıp o şekilde yapılması lazım. Yetkili Servislerde bile yanlış yapıldığını gördüm.

5 ileri vites kutusunda "yandaki doldurma tapası" kullanılmıyor. Çünkü motor-vites kutusu Golf 6 ys göre (öne veya arkaya yatış miktarı) açısı değişti. O nedenle de yandaki tapa iptal.

Geri Vites Muşiri sökülüp oradan yağ doldurulması gerekiyor.

ELSA da detayları var. Yetkili servisten bakmasını isteyiniz.
 
Manuel vites kutusu yağ değişimi için Elsa daki talimatları açıp o şekilde yapılması lazım. Yetkili Servislerde bile yanlış yapıldığını gördüm.

5 ileri vites kutusunda "yandaki doldurma tapası" kullanılmıyor. Çünkü motor-vites kutusu Golf 6 ys göre (öne veya arkaya yatış miktarı) açısı değişti. O nedenle de yandaki tapa iptal.

Geri Vites Muşiri sökülüp oradan yağ doldurulması gerekiyor.

ELSA da detayları var. Yetkili servisten bakmasını isteyiniz.
ELSA'ya erişim nasıldır bilen var mı aramızda? Son kullanıcı erişimi var mıdır merak ettim
 

Geri
Üst