Manuel Şanzıman Yağı Değişimi


YASOGRC

Üye
Katılım
2 Eki 2019
Mesajlar
98
Tepkime puanı
82
Konum
Ankara
İsim
Yasin
Merhaba, bu konuyu manuel şanzıman yağı değişiminin orjinal şanzıman yağı ( G 052 527 A2 ) ile piyasada bulunan ve bu standarda uyduğunu belirten Febi Gl 4 şanzıman yağı arasındaki yaşadığım tecrübeyi aktarmak için açtım. Bu arada aracım 1.2 TSI polo 2016 model 02T manuel şanzıman)
Geçen sene araç 75 bin km ye gelince zannedersem Kasım 2021 de şanzıman yağı değişiminin zamanının geldiğini düşünerek belli bir şikayetim de yokken araştırmalar yaptım. Orjinal yağın çok pahalı olması nedeniyle alternatifler arasında bulunan ve çok uygun fiyatı ile almaya karar verdiğim Febi gl 4 yağının litresini 90 TL ye aldım. (Orijinali 600tl idi)
Uygulamayı titizlikle kendim yaptım yaklaşık 1.5 lt boşaldı ve 1.5lt de geri doldurdum.
İlk izlenimlerim fena değildi ancak bu sene soğukların da başlamasıyla ( Ankara) sabahları hatta ilk calistigi anda viteslerin zor geçtiği hissettim. Yaklaşık 10-15 dk kullanımdan sonra ısınınca vitesler daha rahat geçiyordu.
Kafama takıldı artik... Bu sabah birden esti gidip servisten 2 lt orjinal yağ aldım 2500 TL! 🙂 ve aynı şekilde uyguladım. Gerçekten vites geçişleri rahatladı. Ancak bir süre daha kullanıp tam yorum yapabileceğim ama ısınmış halinden bile rahat geçiyor.

Aracımıza titizleniyoruz, biraz da fazla takıntı yapıyoruz ama yanlış yapmamaya çalışıyoruz. Fiyat konusunda gerçekten çok fazla, ancak bu konuda fikrim şu ki, orjinal yağ ile değiştirmeyeceksek, bence hiç kurcalamamak gerek. Servis yetkilisi ise asla degistirmememi söyledi ve araca aslında zarar verdiğimi söyledi ama ben de her sıvının bir ömrü olduğunu söyledim garip garip baktı 😄
Neyse arkadaşlar, sizlerle tecrübemi paylaşmak istedim. Umarım yardımcı olur düşünenlere.Teşekkürler

Güncelleme:
Sabahları zor geçen vitesler yok artık. araç daha rahat gidiyor. herhangi bir ses vs de yok.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20221231_132356.jpg
    IMG_20221231_132356.jpg
    127.5 KB · Görüntüleme: 74
  • IMG_20221231_130214.jpg
    IMG_20221231_130214.jpg
    76.8 KB · Görüntüleme: 72
  • IMG_20221231_130211.jpg
    IMG_20221231_130211.jpg
    70.6 KB · Görüntüleme: 72
Son düzenleme:

Geçen sene ben de istemiştim ancak servis danışmanları yanaşmıyor değişmeye. O zamanlar fiyat sormamıştım. Zor geçme problemi yoktu benim araçta 9 yaş 90 bin km idi, sadece zamanı geldiğini düşündüğüm için talep etmiştim kaldı öylece artık.
 
Geçen sene ben de istemiştim ancak servis danışmanları yanaşmıyor değişmeye. O zamanlar fiyat sormamıştım. Zor geçme problemi yoktu benim araçta 9 yaş 90 bin km idi, sadece zamanı geldiğini düşündüğüm için talep etmiştim kaldı öylece artık.
Benim de bir sorunum yoktu aslında 🙂 yılbaşından sonra zam gelir falan diye bugün işi bitirdim. 103 bin kmde bundan sonra değiştirmem sanırım.
 
Geçen sene ben de istemiştim ancak servis danışmanları yanaşmıyor değişmeye. O zamanlar fiyat sormamıştım. Zor geçme problemi yoktu benim araçta 9 yaş 90 bin km idi, sadece zamanı geldiğini düşündüğüm için talep etmiştim kaldı öylece artık.
Mrb 1.6 TDİ golf 7 lerde kuru kavrama olduğu için ömürlükmüş değişmiyormuş. Dışardaki paracı tamirciler hemen sazan gibi atlayıp değiştirmek istiyorlar. Servis asla önermiyor büyük hasarlara yol alabiliyormuş.
 
Merhaba, bu konuyu manuel şanzıman yağı değişiminin orjinal şanzıman yağı ( G 052 527 A2 ) ile piyasada bulunan ve bu standarda uyduğunu belirten Febi Gl 4 şanzıman yağı arasındaki yaşadığım tecrübeyi aktarmak için açtım. Bu arada aracım 1.2 TSI polo 2016 model 02T manuel şanzıman)
Geçen sene araç 75 bin km ye gelince zannedersem Kasım 2021 de şanzıman yağı değişiminin zamanının geldiğini düşünerek belli bir şikayetim de yokken araştırmalar yaptım. Orjinal yağın çok pahalı olması nedeniyle alternatifler arasında bulunan ve çok uygun fiyatı ile almaya karar verdiğim Febi gl 4 yağının litresini 90 TL ye aldım. (Orijinali 600tl idi)
Uygulamayı titizlikle kendim yaptım yaklaşık 1.5 lt boşaldı ve 1.5lt de geri doldurdum.
İlk izlenimlerim fena değildi ancak bu sene soğukların da başlamasıyla ( Ankara) sabahları hatta ilk calistigi anda viteslerin zor geçtiği hissettim. Yaklaşık 10-15 dk kullanımdan sonra ısınınca vitesler daha rahat geçiyordu.
Kafama takıldı artik... Bu sabah birden esti gidip servisten 2 lt orjinal yağ aldım 2500 TL! 🙂 ve aynı şekilde uyguladım. Gerçekten vites geçişleri rahatladı. Ancak bir süre daha kullanıp tam yorum yapabileceğim ama ısınmış halinden bile rahat geçiyor.

Aracımıza titizleniyoruz, biraz da fazla takıntı yapıyoruz ama yanlış yapmamaya çalışıyoruz. Fiyat konusunda gerçekten çok fazla, ancak bu konuda fikrim şu ki, orjinal yağ ile değiştirmeyeceksek, bence hiç kurcalamamak gerek. Servis yetkilisi ise asla degistirmememi söyledi ve araca aslında zarar verdiğimi söyledi ama ben de her sıvının bir ömrü olduğunu söyledim garip garip baktı 😄
Neyse arkadaşlar, sizlerle tecrübemi paylaşmak istedim. Umarım yardımcı olur düşünenlere.Teşekkürler
2013 model manuel focus aracımda 90 bin km de iken motul marka yağ ile düzgün bir serviste değiştirmiştim. Aracımın tüm sıvıları yenilensin istediğim için. Ancak sonrasında 3. vitese geçerken cırtlamalar geri vitese geçmemeler başladı. Tabii ki farkındayım önceki yağın içinde dişlilerin turtuları bu boşlukları dolduruyordu falan. Yine de bu şekilde olması çok canımı sıkmıştı. Nihayetinde bu saatten sonra sıfır araba alırsam 40 50 binde 1 değiştireceğim şekilde düzene oturturum ancak 2. el araç aldıysam ve kmsi 60 bini geçtiyse mümkün değil bulaşmam değiştirmem
 
merhaba arkadaşlar
golf 7 2015 1.6 TDİ manuel aracımın 132000 km deyken şanzıman yağını kendim değiştirdim.( G 052 527 A2 ) standardını her ne kadar FEBİ GL4 yağı karşıladığını yazsada inanmayın sakın etiket üzerinde asla bu kodu bulamazsınız. çok araştırdım,ve sonunda Valvoline markasının resmi distribütöründen aldığım şu linkteki yağı https://yagpazarlama.com/ana-sayfa/437-valvoline-gear-oil-75w-1lt.html?search_query=VALVOLINE+GEAR+OIL+75W+1LT&results=123 koyup birde ne olur olmaz diye liqui moly nin şu linkteki mos2 li şanzıman katkısından https://shop.egemot.com.tr/liqui-moly-sanziman-transfer-kutu-katkisi-50-gr-25102 2 adet ekledim.Sonuç maşallah diyelim 13000 km oldu yaz kış aracımı kullanırım hiçbir şey olmadı.
değişim yapmak isteyenler için tavsiye niteliğinde bu ürünler alınabilir.
 
Merhaba herkese, iyi forumlar
Golf 7 2013 1.6 TDI manuel aracım ile tam olarak 150bin kmyi devirmiş bulunmaktayım. Şanzuman yağı değişimi 1 senedir düşündüğüm bir konu fakat aracın 9 yaşında olması ve kmnin 150k ya ulaşması yüzünden değiştirmeye cesaret edemiyorum sorunlar peş peşe birbirini takip ederek meydana çıkabilir diye. Yorumlarınızı merak ediyorum bu konu hakkında siz olsanız ne yapardınız?
 
Merhaba herkese, iyi forumlar
Golf 7 2013 1.6 TDI manuel aracım ile tam olarak 150bin kmyi devirmiş bulunmaktayım. Şanzuman yağı değişimi 1 senedir düşündüğüm bir konu fakat aracın 9 yaşında olması ve kmnin 150k ya ulaşması yüzünden değiştirmeye cesaret edemiyorum sorunlar peş peşe birbirini takip ederek meydana çıkabilir diye. Yorumlarınızı merak ediyorum bu konu hakkında siz olsanız ne yapardınız?
Merhabalar. Ben değiştirdim çok memnun kaldım mümkünse 75w80 2 litre tamamını atsınlar. 75w80/75w85/75w90 bu yağlar oluyor.

1.7 litre altı yağ konursa şanzıman öter dişli sesini duyarsınız yağ konurken tekerleri çevirip vs.. yapanlar var. Eksik konulmasın kısacası
75w90 kalın yağ soğuklarda vites zor geçer. Pist koşullarında kullanılmayacak..
Değişmemişse fren hidroliğini ve soğutma sıvısı bunlar 4 yılı aşmamalı korozyon pas vs... antifriz G13 7litre-Fren hidroliği dot 4 veya 5.1, (Ben 5.1 kullandım kaynama noktası performansı çok daha iyi.)
Cay veya Clh motorlu araçlarda mutlaka bu üçlü değişmeli..
 
Merhabalar. Ben değiştirdim çok memnun kaldım mümkünse 75w80 2 litre tamamını atsınlar. 75w80/75w85/75w90 bu yağlar oluyor.

1.7 litre altı yağ konursa şanzıman öter dişli sesini duyarsınız yağ konurken tekerleri çevirip vs.. yapanlar var. Eksik konulmasın kısacası
75w90 kalın yağ soğuklarda vites zor geçer. Pist koşullarında kullanılmayacak..
Değişmemişse fren hidroliğini ve soğutma sıvısı bunlar 4 yılı aşmamalı korozyon pas vs... antifriz G13 7litre-Fren hidroliği dot 4 veya 5.1, (Ben 5.1 kullandım kaynama noktası performansı çok daha iyi.)
Cay veya Clh motorlu araçlarda mutlaka bu üçlü değişmeli..
Çok teşekkürler. Kaç kmde değiştirdiniz şanzuman yağını
 
Çok teşekkürler. Kaç kmde değiştirdiniz şanzuman yağını
Rica ederim, 130 bin civarı yağ kararmış kötü çıktı yağı değişmez şanzımanın diyen usta iyi ki değiştik dedi durdu doğru orj ürünü kullandıktan sonra zararı olacak sıvı yok,
 
Konuyu hortlatmış olacağım fakat benim de bu konuyla alakalı aklıma takılan birkaç şey var bilen arkadaşlara danışmak isterim.
2 hafta sonra periyodik bakıma gideceğim aracım 6 yaşında 43.000 KM'yi doldurdu manuel şanzıman için yağı değiştirmenin vakti geldi mi yoksa 1 yıl daha beklesem mi? Şanzıman yağının litresi serviste 1289 TL olarak görünüyor.
 
Konuyu hortlatmış olacağım fakat benim de bu konuyla alakalı aklıma takılan birkaç şey var bilen arkadaşlara danışmak isterim.
2 hafta sonra periyodik bakıma gideceğim aracım 6 yaşında 43.000 KM'yi doldurdu manuel şanzıman için yağı değiştirmenin vakti geldi mi yoksa 1 yıl daha beklesem mi? Şanzıman yağının litresi serviste 1289 TL olarak görünüyor.
Yetkili servis değişmeli/ değişmemeli gibi bir yorum yaptımı
 
Konuyu hortlatmış olacağım fakat benim de bu konuyla alakalı aklıma takılan birkaç şey var bilen arkadaşlara danışmak isterim.
2 hafta sonra periyodik bakıma gideceğim aracım 6 yaşında 43.000 KM'yi doldurdu manuel şanzıman için yağı değiştirmenin vakti geldi mi yoksa 1 yıl daha beklesem mi? Şanzıman yağının litresi serviste 1289 TL olarak görünüyor.
Ben 9. Senesine yakın 145 binlerde değiştirdim aşırı kötü durumda olmasa da kararma ve dişli sesleri gelmeye başlamıştı ..
Şanzıman yağı kapalı ortamda motor yağı gibi ciddi ısılar görmediğinden çok uzun yıllar hatta değişmez denilen (Yanlış tabi) bir kategoride görüldüğünden , ( Bence en azından 8 yıl 100K da mutlaka değişmeli. ) Yetkili serviste yapılmasına gerek yok 1.8 litre kapasitesi 1.6 /1.7 litre atarsanız ses yapar. Ben 1.9 litre attım zararı yok dişliler yağlanacak sonuçta basınç yok vs... + 50GR mos2 katkı attım en ufak ses kalmadı.. + Vites halatlarını 2 adet yağladım vites geçişleri aşırı güzel takılma yok yağ gibi :)
75w80 75w85 75w90 3 farklı incelikte ürün kullanılabilir. Soğuk iklim için 75w80 kışına ısınana kadarki takılmaları minimumda tutar.
Tavsiyem motul 75w80 alın . Olmadı liqui molly mtf 5200 vb... ürünler.. 700/800 lira yağ tutsa işçilik zor değil çok para tutmaz..

 
Konuyu hortlatmış olacağım fakat benim de bu konuyla alakalı aklıma takılan birkaç şey var bilen arkadaşlara danışmak isterim.
2 hafta sonra periyodik bakıma gideceğim aracım 6 yaşında 43.000 KM'yi doldurdu manuel şanzıman için yağı değiştirmenin vakti geldi mi yoksa 1 yıl daha beklesem mi? Şanzıman yağının litresi serviste 1289 TL olarak görünüyor.
Araç daha 43 bin km’de olduğu için daha erken, şanzıman karterindeki mıknatıslar dişlilerden aşınan metal talaşları kendine çekerek yıpranmayı azaltır, Şanzıman yağı 100 bin 150 bin km’lere gelmeden yani çok geç kalınmadan değiştirilmeli, Yüksek km’li geç kalınmış araçlarda hiç değişim yapılmaması neticesinde ilk değişim yapıldıktan sonra sorunlar olabiliyor, Neden çünkü yoğun metal talaşı ve balçık içinde çalışan şanzıman dişlileri yeni yağı görünce sıkıntı yaşıyor,

Bana göre (şahsi görüşüm) 60.000-100.000 km arası, araç sahibinin bütçesini yormuyacaksa 60-70 bin km’lerde değiştirmek iyidir, Olumsuz bütçe/maliyet durumlarında 100 bin (max 120 bin km) geçmeden değiştirmek gerek, tabii bu hususlara ek olarak aracın geçmişi, daha önce nasıl kullanıldığı gibi etkenler de etki etmektedir,

En önemli hususlardan bir tanesi, fabrikanın ilk dolum yaptığı yağdan kullanmak önem arz ediyor, daha iyisi olsun, A veya B markasının şanzıman yağı daha iyimiş, daha kaliteliymiş falan, A markasının yağı daha iyi olabilir fakat şanzıman farklı marka yağ kullanımı gibi durumlarda arıza verebilme potansiyeli her zaman mevcuttur, aracınıza uygun olan Orjinal VW şanzıman yağının üzerinde yağın (viskozitesi) yazmaz, fabrika 75W-80 mi 75W-90 mı veya başka kalınlıkta mı yağ kullandı gibi gibi bazı bilinmezlikler, yağı ne kadar boşaltırsanız boşaltın, 1 gün bile süzülmesini bekleseniz karterin için de ve sistemde 300-500 ml. yağ kalmaktadır (bu oran şanzıman tipine göre artar veya azalabilir), Bu sebebten farklı kalınlıkta veya farklı marka kullanılması riskleri de beraberinde getirmektedir,

VW/Audi, Mercedes, BMW veya X marka farklı bir araç, bu işteki tecrübeli şanzıman ustalarının dediği en önemli husus; şanzıman yağı değişimi yapılacak ise riskleri %0 risk ile yapmak ve araç üreticisi hangi yağı kullandıysa bire-bir aynı yağı kullanmak (altın kural) dır.
 

Ben istisnaları yazayımda
Kenarda dursun!

Biraderin manuel tdi passat +400 bin km yi çoktan devirdi.
Şu ana kadar manuel şanzuman yağı hiç degismedi.

120 bin 240 bin 360 bin triger degisimlerinde

360 bin deki trigeri 385 binde degistirdi. Yani +25 bin gecikme ile

Bu tip extreme örnekler olacak ki ?

Aksi takdirde
Youtube da izlenen içerikler ile

Obsesyon/ anksiyete /panik atak/şizofreni takıntıları ile arabam her an cortlarmı psikolojilerine takılıp takılıp kalırız.

İnsanlığa soruyorum?

1990 -2000 arası

2000-2010 arası

Fren hidroligi / şanzuman yağı degistiren babanız/ amcanız/abiniz varmıymış ??

Bunlar o zaman ömürlüktü

Sonradan ölümlü mü oldu demeliyiz?

Eee peki degişmeli mi ?

Evet degismeli !!

Net zamanı ???

Ben de bilmiyorum.

Bilmek te istemiyorum gibi.

Kaskonun 2024 şubat yenileme zamanını bilmek istememek gibi mesela
 

Geri
Üst Alt