Merhaba, bu konuyu manuel şanzıman yağı değişiminin orjinal şanzıman yağı ( G 052 527 A2 ) ile piyasada bulunan ve bu standarda uyduğunu belirten Febi Gl 4 şanzıman yağı arasındaki yaşadığım tecrübeyi aktarmak için açtım. Bu arada aracım 1.2 TSI polo 2016 model 02T manuel şanzıman)
Geçen sene araç 75 bin km ye gelince zannedersem Kasım 2021 de şanzıman yağı değişiminin zamanının geldiğini düşünerek belli bir şikayetim de yokken araştırmalar yaptım. Orjinal yağın çok pahalı olması nedeniyle alternatifler arasında bulunan ve çok uygun fiyatı ile almaya karar verdiğim Febi gl 4 yağının litresini 90 TL ye aldım. (Orijinali 600tl idi)
Uygulamayı titizlikle kendim yaptım yaklaşık 1.5 lt boşaldı ve 1.5lt de geri doldurdum.
İlk izlenimlerim fena değildi ancak bu sene soğukların da başlamasıyla ( Ankara) sabahları hatta ilk calistigi anda viteslerin zor geçtiği hissettim. Yaklaşık 10-15 dk kullanımdan sonra ısınınca vitesler daha rahat geçiyordu.
Kafama takıldı artik... Bu sabah birden esti gidip servisten 2 lt orjinal yağ aldım 2500 TL! ve aynı şekilde uyguladım. Gerçekten vites geçişleri rahatladı. Ancak bir süre daha kullanıp tam yorum yapabileceğim ama ısınmış halinden bile rahat geçiyor.
Aracımıza titizleniyoruz, biraz da fazla takıntı yapıyoruz ama yanlış yapmamaya çalışıyoruz. Fiyat konusunda gerçekten çok fazla, ancak bu konuda fikrim şu ki, orjinal yağ ile değiştirmeyeceksek, bence hiç kurcalamamak gerek. Servis yetkilisi ise asla degistirmememi söyledi ve araca aslında zarar verdiğimi söyledi ama ben de her sıvının bir ömrü olduğunu söyledim garip garip baktı
Neyse arkadaşlar, sizlerle tecrübemi paylaşmak istedim. Umarım yardımcı olur düşünenlere.Teşekkürler
Güncelleme:
Sabahları zor geçen vitesler yok artık. araç daha rahat gidiyor. herhangi bir ses vs de yok.
Geçen sene araç 75 bin km ye gelince zannedersem Kasım 2021 de şanzıman yağı değişiminin zamanının geldiğini düşünerek belli bir şikayetim de yokken araştırmalar yaptım. Orjinal yağın çok pahalı olması nedeniyle alternatifler arasında bulunan ve çok uygun fiyatı ile almaya karar verdiğim Febi gl 4 yağının litresini 90 TL ye aldım. (Orijinali 600tl idi)
Uygulamayı titizlikle kendim yaptım yaklaşık 1.5 lt boşaldı ve 1.5lt de geri doldurdum.
İlk izlenimlerim fena değildi ancak bu sene soğukların da başlamasıyla ( Ankara) sabahları hatta ilk calistigi anda viteslerin zor geçtiği hissettim. Yaklaşık 10-15 dk kullanımdan sonra ısınınca vitesler daha rahat geçiyordu.
Kafama takıldı artik... Bu sabah birden esti gidip servisten 2 lt orjinal yağ aldım 2500 TL! ve aynı şekilde uyguladım. Gerçekten vites geçişleri rahatladı. Ancak bir süre daha kullanıp tam yorum yapabileceğim ama ısınmış halinden bile rahat geçiyor.
Aracımıza titizleniyoruz, biraz da fazla takıntı yapıyoruz ama yanlış yapmamaya çalışıyoruz. Fiyat konusunda gerçekten çok fazla, ancak bu konuda fikrim şu ki, orjinal yağ ile değiştirmeyeceksek, bence hiç kurcalamamak gerek. Servis yetkilisi ise asla degistirmememi söyledi ve araca aslında zarar verdiğimi söyledi ama ben de her sıvının bir ömrü olduğunu söyledim garip garip baktı
Neyse arkadaşlar, sizlerle tecrübemi paylaşmak istedim. Umarım yardımcı olur düşünenlere.Teşekkürler
Güncelleme:
Sabahları zor geçen vitesler yok artık. araç daha rahat gidiyor. herhangi bir ses vs de yok.
Ekli dosyalar
Son düzenleme: