Kalorifer Sorunu


mutlubey17

Katılımcı Üye
 
Katılım
23 Ağu 2017
Mesajlar
1,041
Tepkime puanı
605
Konum
Çanakkale
İsim
İsmail
Herkese iyi günler
Aracım 2013 model golf 7 1.6 tdi. Tam tarih vermek gerekirse Kasım 2018 de kalorifer sol sıcak sağ soğuk üflemesi şikayetiyle serviste göğüs sökülerek 2.500 tl (5 yaş iskontosu dahil) karşılığında değişimi yapıldı. Şimdiye kadar her şey güzel gidiyorduki bu kış yine sağdan yavaş yavaş sıcaklık düşmeye başladı anladığım kadarıyla yavaştan tıkanıyor bizim kalorifer peteği. Bende tam tıkanmadan bi temizleteyim diye düşündüm sanayide fiyat araştırdım 700 tl temizleyenler var değişim içinde 3-4 tl ama millet atılan ilaç yüzünden temizletme petek patlar vs. onun yerine değiştir diyor. Bende değiştirmek istiyorum ama göğüs sökülüyor iyice oyuncak arabaya döndü 5 senede bir göğüs mü söktürücez. toplayınca göğsü illaki bozuk yolda tirim sesi yapıyor. Meraktan bir servise de danıştım sadece temizlik için 4.000 tl eğer değişim gerekirsede 9.000 tl bandında bir fiyat çıkardı (aracın yaş iskontoları dahil). Göğsü söktürmeden yapacak biri olsa değiştiricem de çanakkalede herkes göğüs sökülecek diyor. Gerçekten napıcağımı şaşırdım. Sizce ben napmalıyım ?
 

Selamlar 2015 ve öncesi araçlar riskte, Ben aracı aldım 120 binde 7 yılı felandı ölçtürdüm gayet iyi -30 seviyesi renk güzel vs.. Yakın zamanda trigeri yaptırmış benden önceki en azdan 2 litre taze antifriz eklenmiştir diye içim rahattı öyle olmadı...
Kış geldi neredeyse hiç ısıtmıyor o ara şehir içi şehir dışı ısınmayan araçla bir sürü çile...
Peteğe dışardan basınç kimyasal vs. uygulama yapanlar var. Doğru düzgün kimyasal atmazlar dikkat edin basınçla açmaya çalışırlar petek patlar. Makine ile yaptıracaksanız başında durun bu ürünün tamamını atarak temizlesinler. https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-pro-line-radyator-temizleyici-1-litre-5189-pm-HB00000D50J5

Petek çıkarmak için diz airbag çıkarılıyor. Konsol sökülmeden oluyor.. Boruları sökerken halıya akmaması için yere bir şey serin çok kalın havlu olur vb.. 1 litre kadar akabilir.
 
Upvote 0

2017 ekim çıkışlı Aracımı 2018 Mart ayında teslim aldım.
Aracın kalorifer sorununu kronik olduğunu yazmışsınız fakat ben aracı aldığımdan beri klima/kalorifer ile ilgili en ufak bir sorun ile karşılaşmadım. Temizlik dahi yapılmadı şimdiye kadar.

Kronik bir sorun olsa bende de çıkmazmıydı ?
Bence sözde temizlik/ tamir yapan yerler yanlış teknik uygulayıp iyice bozuyorlar.
Bencede kronikten çok sisteme bir kez çeşme suyu yada satın su katıldığında sistem kirleniyor. Kirlenme sonucunda da hangi ustuyla konuşsam gel temizleyelim diyor yeni dolum için saf su + antif. diyorum satın su koyarız diyo çeşmeden basarız diyor. Yetkili servis bile yanlış teknik uyguluyorsa vay halimize
 
Upvote 0
Selamlar 2015 ve öncesi araçlar riskte, Ben aracı aldım 120 binde 7 yılı felandı ölçtürdüm gayet iyi -30 seviyesi renk güzel vs.. Yakın zamanda trigeri yaptırmış benden önceki en azdan 2 litre taze antifriz eklenmiştir diye içim rahattı öyle olmadı...
Kış geldi neredeyse hiç ısıtmıyor o ara şehir içi şehir dışı ısınmayan araçla bir sürü çile...
Peteğe dışardan basınç kimyasal vs. uygulama yapanlar var. Doğru düzgün kimyasal atmazlar dikkat edin basınçla açmaya çalışırlar petek patlar. Makine ile yaptıracaksanız başında durun bu ürünün tamamını atarak temizlesinler. https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-pro-line-radyator-temizleyici-1-litre-5189-pm-HB00000D50J5

Petek çıkarmak için diz airbag çıkarılıyor. Konsol sökülmeden oluyor.. Boruları sökerken halıya akmaması için yere bir şey serin çok kalın havlu olur vb.. 1 litre kadar akabilir.
Bu ürünün petek temizleme makinesi için uygun olduğuna emin misiniz ? 50 litreye 1 litre atılcağı yazıyor açıklamasında
 
Upvote 0
Bu ürünün petek temizleme makinesi için uygun olduğuna emin misiniz ? 50 litreye 1 litre atılcağı yazıyor açıklamasında

Makine devirdaim yapan belirli basınç ısı kademesi ile çalışan basit düzenek genelde sanayide bu ürünü öneriyorlar.

Kendi attıkları sıvılar kirin çeyreğini temizlemiyor.
Bu nedenden dolayı garanti vermezler+ Patlarsa riski size ait olur.. Basınçla işi çözmeye çalışırlar. alüminyum ince petek :)
Olmaz ise şişleme yapılıyor petek sökülerek.


Bu ürünü petek temizliğinden sonra aracımda kullandım durulama yapıldığı taktirde çok iyi pas korozyon söküyor. 1 tur kimyasal / 3 Tur saf su 5.son turda 7 litre karışımı atarsanız. Kalorifer peteği paslanmış tıkanmış araçlarda diğer peteklerde sorun çıkartıyor.
 
Upvote 0
Benimde 2013 model 1.6 tdi aracım var ve bende de petek tıkanmıştı ve kendim hiç zorlanmadan sürücü tarafından ve diz airbagini sökerek çok kolay değişimini yapmıştım. Tabi ilk önce kirli soğutma suyunun motoru yukarı kaldırılarak 3 noktadan iyice basınçlı hava ile boşaltılması gerekiyor. Petek değiştikten sonra yeni soğutma suyu konmalı. Ön konsol sökülecek diyen sözde ustalara itibar etmeyiniz !!!
 
Upvote 0
Benimde 2013 model 1.6 tdi aracım var ve bende de petek tıkanmıştı ve kendim hiç zorlanmadan sürücü tarafından ve diz airbagini sökerek çok kolay değişimini yapmıştım. Tabi ilk önce kirli soğutma suyunun motoru yukarı kaldırılarak 3 noktadan iyice basınçlı hava ile boşaltılması gerekiyor. Petek değiştikten sonra yeni soğutma suyu konmalı. Ön konsol sökülecek diyen sözde ustalara itibar etmeyiniz !!!
Bu sözde ustalar dediğimiz kişiler direkt yetkili servis olması sinir bozucu. Nasıl bir boşaltmadan bahsediyorsunuz ? 3 nokta dediğiniz ? araç golf 7 mi ?
 
Upvote 0

Böyle bir video buldum çokta zor gözükmüyor. Malzeme ve yer temin ettikten sonra ypılacağını düşünüyorum. İşleme başlamadan önce araçtaki tüm soğutma sıvısını boşaltın ki içeriden peteği çıkartırken dökülme durumu ile karşılaşmayın.
 
Upvote 0

Böyle bir video buldum çokta zor gözükmüyor. Malzeme ve yer temin ettikten sonra ypılacağını düşünüyorum. İşleme başlamadan önce araçtaki tüm soğutma sıvısını boşaltın ki içeriden peteği çıkartırken dökülme durumu ile karşılaşmayın.
Tüm sıvıyı boşaltmak nasıl mümkün olabilir ki ? Radyatör dekini alt hortumu söküp boşaltırız anca
 
Upvote 0
Tüm sıvıyı boşaltmak nasıl mümkün olabilir ki ? Radyatör dekini alt hortumu söküp boşaltırız anca

Tüm sıvı derken kalorifer peteği içi dahil demek istenmiş sanırım.

Kalorifer peteği değişimi yapılacağı zaman , motor bölümünde, motorun arka kısmında, kalorifer peteğine ( aracın ön konsolundan içeri ) giden, 2 adet kauçuk hortum var.

Bunların biri kalorifer peteğine gidiş
Diğeri kalorifer peteğinden dönüş hortumlarıdır.

Bu iki hortumun motor tarafından bağlantıları sökülür, hortumlardan birine hava basılır, diğer hortumdan , kalorifer peteği içindeki bütün su boşalır, kalorifer peteği boş kalır.

Bu şekilde aracın içine hiç su dökülmeden rahat rahat kalorifer petek değişimi yapılır.


.
 
Upvote 0
Bu sözde ustalar dediğimiz kişiler direkt yetkili servis olması sinir bozucu. Nasıl bir boşaltmadan bahsediyorsunuz ? 3 nokta dediğiniz ? araç golf 7 mi ?
Evet aracım 2013 model Golf 7 1.6Tdi. 3 nokta dediğim yerin ikisi radyatör giriş ve çıkış boruları diğeri ise motorun tam alt kısmında bi hortum var o sökülecek.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt