Davlumbaz izolasyonu için yardım.


Kaaan95.ky

Katılımcı Üye
 
Katılım
10 Şub 2017
Mesajlar
538
Tepkime puanı
352
Konum
İzmir
İsim
Kaan
Merhabalar, Audi a3 8v aracımın lastik izolasyonundan memnun olmamam nedeniyle davlumbaz izolasyonu yapmak için ctk premium ve ctk sandwich malzeme edindim. Ancak otopark anlamında rahat çalışabileceğim bir alan olmaması nedeniyle sanayide yaptırmak zorunda kalacağım. Bugün için bir sanayiye uğradım, affınıza sığınıyorum azılı cehalet ile cebelleştim. Kimisi diyor onu döşemeci yapar kimisi diyor kaportacı yapar, kimisi o olmaz boşa para vermişsin diyor… velhasılı herkes bilgiden noksan olup her şeyi biliyor. Hatta en son audiyi satıp Honda almamı telkin ettiler ve dayanamayıp kendimi en son evime attım.

Hal böyleyken bu işten birazcık da olsa anlayan bir yer arayışına girdim, İzmir veya Manisa’da bu işleri yapabilecek bir yer bulmam gerekiyor. Şimdiden teşekkür ederim.


Örnek olması adına daha önce forumda da konusu geçen bu videoyu bırakmak isterim. Şahsi garajlı ev gerçekten nimettir bunu bilir bunu söylerim. Apartmanın garajı 2 araç için olmasa rahatça yapacağım ama şu koşullarda kendimin yapabilmesi hayal.
 

Sanayi değilde tuning isletmeler bu isi yapar. İsciligi iyi olan isletmeler tabiki. Onlarda sizin parcaniz hazir diye sadece iscilige iyi fiyat ceker...
 
Merhabalar, Audi a3 8v aracımın lastik izolasyonundan memnun olmamam nedeniyle davlumbaz izolasyonu yapmak için ctk premium ve ctk sandwich malzeme edindim. Ancak otopark anlamında rahat çalışabileceğim bir alan olmaması nedeniyle sanayide yaptırmak zorunda kalacağım. Bugün için bir sanayiye uğradım, affınıza sığınıyorum azılı cehalet ile cebelleştim. Kimisi diyor onu döşemeci yapar kimisi diyor kaportacı yapar, kimisi o olmaz boşa para vermişsin diyor… velhasılı herkes bilgiden noksan olup her şeyi biliyor. Hatta en son audiyi satıp Honda almamı telkin ettiler ve dayanamayıp kendimi en son evime attım.

Hal böyleyken bu işten birazcık da olsa anlayan bir yer arayışına girdim, İzmir veya Manisa’da bu işleri yapabilecek bir yer bulmam gerekiyor. Şimdiden teşekkür ederim.


Örnek olması adına daha önce forumda da konusu geçen bu videoyu bırakmak isterim. Şahsi garajlı ev gerçekten nimettir bunu bilir bunu söylerim. Apartmanın garajı 2 araç için olmasa rahatça yapacağım ama şu koşullarda kendimin yapabilmesi hayal.



VAOCAR diye bir tuning firması var bu işleri yapan.

Haziran 2022 de İzmir şubemiz açılacak yazıyor sitelerinde arayıp bilgi alabilirsiniz.

https://vaocar.com.tr/on-davlumbaz-ve-camurluk-izolasyonu/





.
 
Bu kaplama püskürtme köpük ile olsa daha iyi olmaz mı?
Davlumbazın yalıtılmasının çok bir etkisi olacağını düşünmüyorum. Yoldur, motor sesidir, asfalttır hepsinin sese etkisi var.
 
Bu kaplama püskürtme köpük ile olsa daha iyi olmaz mı?
Davlumbazın yalıtılmasının çok bir etkisi olacağını düşünmüyorum. Yoldur, motor sesidir, asfalttır hepsinin sese etkisi var.
Hocam a3’de rüzgar izolasyonu sorunu pek yok, sıkıntı sadece lastik sesinde denilebilir. Elbette kaplama kalitesine göre ses değişiyor ancak durum şu; araç içerisinde motor ve rüzgar sesi gelmiyor sadece yol sesi rahatsız edici şekilde geliyor.
 
Hocam a3’de rüzgar izolasyonu sorunu pek yok, sıkıntı sadece lastik sesinde denilebilir. Elbette kaplama kalitesine göre ses değişiyor ancak durum şu; araç içerisinde motor ve rüzgar sesi gelmiyor sadece yol sesi rahatsız edici şekilde geliyor.
Bende 2016 model a3 vardi. Aracin yalitimi cok iyi. Sizin yol sesi duyma sebebiniz dis seslerden tamamen yalitimli oldugu icin kulaginiza direk yol sesi yansiyo. Acin bakin arka lastik ustleri dopdolu yalitim doludur a3 te. Bunlari golfte pek goremezsiniz. Premium farki. Lastik fitil yapisi bile farkli golftrn. Ayrica on camda yalitimli cam.size tavsiyem lastignizi degistirin. Onun otesinde bu davlumbaz yalitimiyla yol sesinde yizde bir bile fark olmyacak emin olabilirsiniz.
 
Bende 2016 model a3 vardi. Aracin yalitimi cok iyi. Sizin yol sesi duyma sebebiniz dis seslerden tamamen yalitimli oldugu icin kulaginiza direk yol sesi yansiyo. Acin bakin arka lastik ustleri dopdolu yalitim doludur a3 te. Bunlari golfte pek goremezsiniz. Premium farki. Lastik fitil yapisi bile farkli golftrn. Ayrica on camda yalitimli cam.size tavsiyem lastignizi degistirin. Onun otesinde bu davlumbaz yalitimiyla yol sesinde yizde bir bile fark olmyacak emin olabilirsiniz.
Aracımda senesi bile dolmamış michelin lastik var hocam, arka lastik üstleri dolu olabilir ama davlumbaz içinde azalan yalıtım var. Makyajlı kasada makyajsıza göre yalıtım farkı var.

Paylaştığım videoya bakarsanız 1.5 desibel fark var, 3 desibel 2 kat gürültü demektir, %1 değil çok çok büyük bir fark var hocam. Bir diğer nokta sizler ısrarla bu gayretten vazgeçirmeye çalışanların amacını da anlayamıyorum. Bitümlü bir izolasyon malzemesi az yahut çok bir fark yaratacaktır elbette, malzemeleri de temin ettim yer soruyorum buna rağmen cevap yaptırma oluyor.
 
Aracımda senesi bile dolmamış michelin lastik var hocam, arka lastik üstleri dolu olabilir ama davlumbaz içinde azalan yalıtım var. Makyajlı kasada makyajsıza göre yalıtım farkı var.

Paylaştığım videoya bakarsanız 1.5 desibel fark var, 3 desibel 2 kat gürültü demektir, %1 değil çok çok büyük bir fark var hocam. Bir diğer nokta sizler ısrarla bu gayretten vazgeçirmeye çalışanların amacını da anlayamıyorum. Bitümlü bir izolasyon malzemesi az yahut çok bir fark yaratacaktır elbette, malzemeleri de temin ettim yer soruyorum buna rağmen cevap yaptırma Yalitim tek tarafli olmaz. Yalitim tumden olur. Lastik sesi almaman icin birkere aracin tabanini izole etmen lazim. davlumbazla olcK is degil. Koltuk altindan bagaj stepnenin oraya kadar bitum kaplayip uzerine poliuretan kopuk mLzeme kaplaman lazim. Ayrica sordgun soru nedir tam olarak davlumbazi sokmek on dakika. Kendinde yapabilirsin. Veyahut bi kaportaciya git halleder
Aracımda senesi bile dolmamış michelin lastik var hocam, arka lastik üstleri dolu olabilir ama davlumbaz içinde azalan yalıtım var. Makyajlı kasada makyajsıza göre yalıtım farkı var.

Paylaştığım videoya bakarsanız 1.5 desibel fark var, 3 desibel 2 kat gürültü demektir, %1 değil çok çok büyük bir fark var hocam. Bir diğer nokta sizler ısrarla bu gayretten vazgeçirmeye çalışanların amacını da anlayamıyorum. Bitümlü bir izolasyon malzemesi az yahut çok bir fark yaratacaktır elbette, malzemeleri de temin ettim yer soruyorum buna rağmen cevap
 
Valla oyle 1.5 mm bitumle 1.5-2 desibel azalityosa muhendisler bosuna yillarca arge yapiyo:) dene farki kendin gor. Davlumbazlari kendin sokebilirsin. Lastigi sokup on dakikani alir. Yada bi kaportaciya soktur. Seni vazgecirmek gibi niyetim yok denedim zamaninda :) bi halta yaramadi ordan biliyorum.gercekten biraz olsun fayda etsin istiyosan aracin tabanini tamamen kaplat. Bitum uzerine kaucuk sunger. Farki ozman biraz olsun anlarsin. Ayrica lastik olcun ne bilmiyorum ama 18 jant falan varsa bosuna hic ugrasma sesi kesmen cok zor o ebatlarda dostum
 
Merhabalar, Audi a3 8v aracımın lastik izolasyonundan memnun olmamam nedeniyle davlumbaz izolasyonu yapmak için ctk premium ve ctk sandwich malzeme edindim. Ancak otopark anlamında rahat çalışabileceğim bir alan olmaması nedeniyle sanayide yaptırmak zorunda kalacağım. Bugün için bir sanayiye uğradım, affınıza sığınıyorum azılı cehalet ile cebelleştim. Kimisi diyor onu döşemeci yapar kimisi diyor kaportacı yapar, kimisi o olmaz boşa para vermişsin diyor… velhasılı herkes bilgiden noksan olup her şeyi biliyor. Hatta en son audiyi satıp Honda almamı telkin ettiler ve dayanamayıp kendimi en son evime attım.

Hal böyleyken bu işten birazcık da olsa anlayan bir yer arayışına girdim, İzmir veya Manisa’da bu işleri yapabilecek bir yer bulmam gerekiyor. Şimdiden teşekkür ederim.


Örnek olması adına daha önce forumda da konusu geçen bu videoyu bırakmak isterim. Şahsi garajlı ev gerçekten nimettir bunu bilir bunu söylerim. Apartmanın garajı 2 araç için olmasa rahatça yapacağım ama şu koşullarda kendimin yapabilmesi hayal.
Elinden geliyorsa dışarıda bir yerde aracı kriko ile kaldır tekerleği söküp basit bir şekilde Davlumbaz ve çamurluk içini yapabilirsin . Bunun için sanayide adam aramana gerek yok. Yapıştıracağın yer temiz olsun yeter. Tek başına lastik ve yol sesi kesmen bu uygulama ile mümkün değil kapı içlerinide yaparsan iyi olur. taban halısını şöfor kısmı altından biraz kaldırıp uygularsan ses ciddi oranda azalır. Sen bazılarının söylediği ses azalmaz lafını boşver ben aracımın her yerine yaptım başkasının aracında uzun yolculuk yaptığımda başım ağrıyor. Ayrıca başkası benim aracıma bindiğinde aracın ne kadar sessiz olduğunu söylüyor. Aynı malzemeleri kullanarak bende yaptım forumda konusu var. Kesinlikle yalıtım yap.
 
Elinden geliyorsa dışarıda bir yerde aracı kriko ile kaldır tekerleği söküp basit bir şekilde Davlumbaz ve çamurluk içini yapabilirsin . Bunun için sanayide adam aramana gerek yok. Yapıştıracağın yer temiz olsun yeter. Tek başına lastik ve yol sesi kesmen bu uygulama ile mümkün değil kapı içlerinide yaparsan iyi olur. taban halısını şöfor kısmı altından biraz kaldırıp uygularsan ses ciddi oranda azalır. Sen bazılarının söylediği ses azalmaz lafını boşver ben aracımın her yerine yaptım başkasının aracında uzun yolculuk yaptığımda başım ağrıyor. Ayrıca başkası benim aracıma bindiğinde aracın ne kadar sessiz olduğunu söylüyor. Aynı malzemeleri kullanarak bende yaptım forumda konusu var. Kesinlikle yalıtım yap.
Hocam zaman zaten kısıtlı yer de sorun açıkçası. Mehmet hocamın yaptığı yalıtım ortada, konusunda da benzer tartışmalar geçti, haliyle ben artık bu konuyu bile tartışmayı beyhude buluyorum. Sonuç verdiği teknik veriyle ortada ama ülkemiz biliyorsunuz bence öyle ülkesi. Bir şey olmaz ülkesi. Teknik veriyi inkar ediyoruz, bazen gündelik hayatta da yaşadığımız gibi mesele iyice galilei ve kilise tartışması gibi bir hale dönüyor. Dediğim gibi yer soruyorum ilintisiz şekilde konuyu tartışmaya çekecek cevaplar alıyorum.

Küçük bir anekdot paylaşayım babam geçen gün süt almaya gitmiş bir litre istemiş, yanda oturan işyeri sahibi olmayan kişi de bir kilo yani demiş. Litre demiş babam, yandaki kişi de fark etmez aynı diye bir şeyler zırvalamış. En son babam dayanamayıp anlatmış bu iş böyledir, özkütle diye bir şey vardır, biz demek ki öğrencilerimize yanlış anlatıyoruz. Demek ki üniversitede de bizlere yanlış anlatılmış. Tabi zat-ı muhterem bir laf edememiş kalkmış, kaçmış gitmiş. Hal böyleyken bu bilimsizliğe cevap veremeyecek değiliz ama mesele şu neden bu gereksiz diyaloğa girelim. Tekraren söylüyorum maksadım yardımcı olacak bir yer bulmak.
 
Selam yalıtım işine ben çok ciddi zaman emek para harcadım. Sesin çok geldiği bölgelere firmalar 4.0 mm 6 mm aralığında 3 katman ürün tavsiye ederler 4.5 mm S.Magus Nk2 uygun - Ctk sandwic bayağı kalın her yere uygulanacak ürün değil.. yerinizde olsam davlumbaza değil de şase çamurluk içinde şablon çıkararak yarısı kadarını yapardım. Geri kalan kısım kabine uzak bölge yararından çok ağırlık yapacaktır. Bu ürünler hafif sayılmaz .. Ayrıca yapışacak yüzey çok ciddi temizlenmeli uygulama aşamasında iyi yapıştırılmalı..
Bir çok bölgeye çürüme yapmaması için mum uygulanmış. kapı içleri bagaj bölgesi çamurluk içleri vs.. Mum sıcak kaynar su ile çıkıyor.. Yağ sökücü - birkaç kimyasal ile kabasını alıp çif fırça ile tüm kirlerden kurtulmadan yapılan işlem sağlıklı olmaz. Sıcakta bırakır.
Lastikleriniz kalitesine göre bazıları 2 yıl iyi markalar 3/4 yılında belli oranda yumuşaklığını kaybettiği için yol sesini her sene kat kat arttırır. Lastik basıncı meselesi de var. 2.9 yazar kapakta 3.2 basılır vs..

Arka koltuk altı depo üst bölgesi yani bu alana Ctk sanwic inanılmaz fark yaratıyor. Çalkalanma ve pompa sesi %90 gidiyor.

20200801_122548.jpg20200801_134901.jpg20200801_151123.jpg
 

Ekli dosyalar

  • 20200613_113205.jpg
    20200613_113205.jpg
    287.8 KB · Görüntüleme: 29
Bu konuyu güncellemediğimi fark ettim, o yüzden güncelleme gereği duydum.

Davlumbaz izolasyonunu gerçekleştirdim. İşi yapan birkaç yer buldum ama arabayı bırakın keyfimiz gelince yaparız tavrı hoşuma gitmedi. Hal böyle olunca hatırımı kırmayacak olan ustam ile gün sonu saat 17’de başlayıp 21’de dükkanı kapatacak şekilde dört davlumbaz izolasyonu yaptık. Ön tarafta temizlik malzemeleri ile sildikten sonra biraz izopropil alkol ile son temizlik yapıldı ve kabine yakın duvara bir kat ctk premium malzeme geçildi, sonrasında tüm bölge ctk sandwich ile kaplanıldı, çamurluk içi bir kısma dahi ctk premium geçtik. Sonrasında davlumbazın iç kısmında yine kabine yakın tarafa bir kat ctk sandwich geçildi. Yani kabine yakın iç kısma 2 kat ctk sandwich geçmiş olduk.

Arka tarafta ise ctk premium malzeme üzerine bir kat ctk sandwich geçildi ancak yalnızca iç tarafa değil tüm çevreye kaplama yapıldı. Böylelikle davlumbaz üst kısmının 180 derecelik bir alanı ve bagaj havuzuna yakın kısım kaplanılarak tüm yüzeye akustik, ses kesici sünger uygulanmış oldu.

Sonuçlar sahi manada muazzam diyebilirim, lastik anlamında a4-a6 arasında bir sessizlik seviyesi elde ettim. Son kasa a6 içinde de de bulundum, gerçekten ona yakın o ayarda bir sessizlik var.

Sonrasında elde kalan ctk premium malzemeye ek bir paket ctk sandwich sipariş vererek 4 kapıya yalıtım yaptım. Şu anda 180-190 bandında dahi ses yükseltmeden konuşacak akustik konfor ve rahat sürüş hissiyatı mevcut. Geçtiğimiz günlerde bagajın tümüyle dolu olduğu bir yolculukta ses anlamında az da olsa belirgin bir farklılık olduğunu hissetmem nedeniyle. Yakın zamanda bagaj zemini ve arka yan bagaj duvarlarına izolasyon yapma niyetim var. Mevcut akustik kalite şu anda a4’ün çok üzerinde, a6 ile kafa kafaya diyebilirim. Boşa gayret vs diyenlere kulak asmanızı önermem, gerçek manada çok memnun kaldığım için herkese tavsiye ederim.


IMG_3514.jpeg6EAA23CF-7BD8-4AA3-91AB-457D1DD7A75F.jpegIMG_1918.jpegIMG_1917.jpeg
 
Son düzenleme:


Geri
Üst Alt