2000 Model  Renault  Clio Sedan İncelemesi


@Srkn Sağolun Hocam teşekkürler :)

@Bekir Ilk Sağol Bekir Abi. Valla bi günüm sanayide geçti büyük oranda adam ettik ama yine de aydınlatma olarak zayıf gibi. 

@Nature and cars Abi şuan üzerinde kışlıklar var zaten. Aslında yol tutuşu arttırmak adına olabilir. O ebatları araştırıyım bakalım ne kadar fark çıkacak.

 
   Eski Bravamı bilenleriniz vardır. Güzel araçtı ama işte hem lpg olmaması hemde yaklaşık 1000TL civarında masrafı olmasından dolayı nispeten daha az masrafı olan ve bulursam dizel yoksa lpg li bir araç arayışına girdim. Bravayı ilana koydum, yaklaşık 2 aylık bir süreden sonra Sinop’ta bir öğretmen gelip aldı. Şunu da belirtiyim, sattığım araçlar içinde en çok zorlayan bu oldu.

   Bravayı sattığım paranın max 500TL üstüne bir araç bakmaya başladım. Yani max bütçe 16500. Elden kolay çıkması, parçalarının ucuz olması, kolay parça tedariği gibi sebeplerden dolayı ilk öncelik Clio oldu. Tabi bu arada Vw ve Ford araçları da yokluyordum sık sık. Hatta bir ara Amasya’da 2002 TDI Polo ilana girdi. Sabah ararım deyip yattım. Araç sabaha gitmişti çok üzüldüm ama elden bir şey gelmedi.

   Neyse lafı fazla uzattım yine. Yozgat’ta şuan ki aracımı buldum. Babam işleri dolayısıyla ve başka şehirden araç alma taraftarı olmadığı için gitmedi. Bir arkadaşına bakıttı ve aracı aldık. Ama yine söyleyeceğim. Aracı almadan önce görsem aldırmazdım. Geçelim inceleme kısmına.

 Araç 1.4 RNA 8valf 75bg Güvenlik paketli model. Güvenlik paket olmasını özellikle istedim zira Brava’da ABS ve Yolcu hava yastığı yoktu. Kampüste son model CLA’ya arkadan vurmaya ramak kala kayarak durmam bunda başlıca etken oldu.





Özelliklere gelecek olursak;

-ABS                         -Elektrikli Ön camlar                     -Arka Sis Farı

-Klima                      -Çift Hava Yastığı

    Başka bir özelliği yok. Aynalar elektriksiz. Sedan değilde hb alsaydım elektrikli aynalar ve 4 hava yastığı 16valf 98bg gibi özelliklerde olacaktı ama ona sığamama düşüncemden dolayı bakmadım bile. 

    İç malzeme kalitesi Golf seviyesinde değil tabi ki. :D Torpido da sert bildiğimiz plastik kullanılmış. Koltuklarda kılıf var ve yanal destekleri de var ama pek işe yaradığı söylenemez. Koltukları rahat. Direksiyonda herhangi bir ayar yok. İnip binerken dizim sürekli direksiyona çarpıyor. Cam açma düğmeleri Dacia Duster ve Peugeot 301’de ki gibi orta kısımda ve bu çok sinir bozucu. Hele birde aşağı da kalıyor ki bu daha da sinir bozucu. Radyosu orijinal ve güzel çalışıyor. Yalancı kaset denedim kabul etmedi ama radyo da yetiyor.  Göstergeler okunaklı. Farları iyi aydınlatmıyor. Özellikle uzun yolda büyük sıkıntı. Birde farları açınca rölanti de hafif bir düşüş oluyor sebebini çözemedim. Arka kısım dar. Ben koltuğu kendime göre ayarladığımda arkaya normal biri oturduğu zaman bacaklarını sırtımda hissediyorum, aslında hafiften bel desteği de oluyor. :D Arka camlar manuel. Kılıf takılı olduğu için koltuk arkası cepleri de var ama orijinal döşeme de  var mı bilmiyorum. Bagaj geniş ancak bir kısmını tüp kapladığı için bazen yetmeyebiliyor uzun yolda 4 kişi için. Onu da yolcular düşünsün, ben kucağıma almayacağım ya valizi. :D Bagaj zemininde sadece bir döşeme serili. Herhangi sert bir malzeme yok. Bir de stepnenin orada çukurluk bırakılmış, aslında işlevsel. Mesela topu oraya koydum. Virajlarda vs sağa sola gitmiyor.   

    Kaporta durumunu bilmiyorum ancak motoru yaşına göre fena değil. Zaten km henüz 116binde. O da orijinal mi bilgim yok. Düz yolda güzel. 4 kişi full bagaj da 165km/h hızda tıkanıyor. Gerisi yok. Boşken denemedim. Ama tabi ki Golf’ün veya Focus’un çekişine göre vasat. Focus ile 5. Viteste çıktığım Çamlıbel geçidini bununla 3. Viteste bayılarak çıkıyorum. 

Birkaç fotoğrafla devam edelim.

İç Oğlum İç :D  



Aldığımda ön tamponda böyle bir hasarı vardı. Rötuş boyası(10TL) ve fırça ile hallettim.



Farları adam etmek bir günümüzü aldı ama yine de performansı tatmin edici değil.



Plakası en sevdiğim kısım (eren karataş) :D  Birde resme göre sol farın alt kısmında vida delikleri var. Onları neyle doldurabilirim? Macun çekmedi usta tutmaz diye. Bir şeyle doldurup yine rötuş boyasıyla halledeceğim.



Direksiyona da deri kılıf aldık. Yumuşak ve dokusu çok hoş.







Cam Açma Düğmeleri  s=s20





Devir göstergesinin alt kısmında ki sarı ışık ABS ışığı. Ancak o kısımda gösterge camında bir puslanma var. Onu nasıl geçiririm bilmiyorum.



Gelelim günümüzün en çok sorulan sorusuna. Ne yakıyor?

Sivas Amasya arası 219km olarak geçiyor. Aynı yolda Focusla 4 kişi full bagaj yarısı 140 civarı yarısı 120 sabit 40 liraya gidebiliyorsun. Bununla 110-120 civarı gittiğinde 50-55 lira yakıyor. Vites oranlarına bağlıyorum çünkü çok saçma. 3. Ve 4. Vites oranları arasında uçurumlar varken 4. Ve 5. Vites arasında fark yok denecek kadar az. 120km/h hızda 5. viteste 3600d/dk devir çeviriyor. Brava’da da aynı şekildeydi. O da benzinde 70 lira yakıyordu aynı yolda.

Bu arada sessiz yaz lastiği önerilerinizi bekliyorum.
Ah Erenim ah golfün kötü yani bu işte bindigin bi çok arabayı beğenmiyorsun. Gerçekten Golfe alışınca insan diğer arabalara hep eleştirel bakıyor. Tutkuda bu noktada oluşuyor galiba. Bir otomobil bütün isteklerinizi karsilayabiliyormu. Konfor, sağlamlık, sessizlik, görünüşü, ince detayları vs... Bu kadar küçük otomobile bu kadar para verilirmi diyenleri bile böyle yanıltıyor. İşte budur golfü tutku yapan 41 yıldır en çok satanlar arasında tutan. Bir otomobilden bekledikerimizin hepsini bir arada sunması.

 
@fcsrnPolo Kompressor kasa mıydı ?
Kompressor kasadan kastınız nedir bilmiyorum, Pololarda ilk defa duyuyorum o tabiri. Araç bunun beyazı idi. 



Bu arada konu canlanmışken bir bilgi daha paylaşıyım. Araç ağır hasar kayıtlı çıkıyor sorguladığımızda, acaba satışa nasıl bir engel teşkil eder satışta, satılır mı gibi düşüncelerden dolayı ilana koydum 2 gün önce, araç az kalsın satılıyordu. :)  Demek ki tutulan araç olduktan sonra hasar kaydı felan çokda önemli değilmiş. Zira eski aracım brava 80.000de değişensiz ve hasar kayıtsız olmasına rağmen 2 ayda 4 kişi sormuştu. 

 
Uzun bir aradan sonra konuyu canlandırayım biraz. Clio'yu farların performansı hariç büyük oranda adam etmeyi başardım sanırım. 

Lastik alındı-Goodyear Eagle sport 0km 2016 üretim

Motor bakımı yapıldı-Buji,buji kabloları, hava emiş hortumu, hava filtresi, rolanti valfi temizliği, sekman ayarı yapıldı, hem aracın tabiri caizse öksürmesi gitti hemde performans bir nebze arttı. 

Kapı cepleri, torpido, ve 2 küçük eşya gözü daha halı kaplandı.

Radyo alındı. 

Cila atıldı.

Aklıma gelmeyen bir kaç işlem daha yapıldı. 

Farlar içinde şunları düşünüyorum. Param olduğunda alacağım.  

https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-clio-i-elektrikli-optik-sag-far-283209019/detay/

Bugünde aslında Focus'a ayna altı için aldığım kartalgöz diye tabir edilen ledlerle Clio'ya hem torpido aydınlatması hemde arka tavan aydınlatması yaptık komşumla. 

Torpido için çakmaklıktan hat çekip birde anahtar koyduk, çok güzel oldu. Fotoğrafta biraz fazla parlak çıkmış ama tam kıvamında. 





Bagaja da el attım



Arka tava aydınlatması, arka taraf ön taraftan aydınlık oldu, bu kadar beklemiyordum. :D  





Sonuç olarak geriye kalan baskı balata ve fren balataları hariç sorunsuz bir aracım var. :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt