silverknight
Üye
- Katılım
- 6 Eyl 2015
- Mesajlar
- 137
- Tepkime puanı
- 45
- İsim
- -
Merhabalar. 1.6 TDI Highline DSG 110bg aracımı 23.06.2015 de trabzon bahadır dan sıfır olarak almıştım. Aldığım günden bugüne Trabzon sahil yolunda ortalama 4.8-5.5lt/100km, Artvin'de yollar tamamen yokuş ve viraj olmasına rağmen yakıt tüketimim 6.5-7 lt/100km nin üstüne hiç çıkmıyordu. Fakat aracıma 15.000 bakımı yapıldıktan sonra yakıt tüketimimde gözle görülür ciddi bir artış oldu. Bugün devirli ve yavaş kullanmama rağmen 11.5lt/100km nin altına düşmek bilmedi. Ortalama tüketi bu kadar yüksek olan hiç duymadım açıkçası. Ve dün aracımı çalıştırdığımda devir göstergesi, eski model araçlarda olduğu gibi titreyip sallanmaya başladı. Stop edip tekrar çalıştırınca düzeldi fakat ilk defa böyle birşey olunca canım sıkıldı açıkçası. Bu durumların sebebi hakkında bilgisi yada fikri olan kıymetli abilerim, hocalarım yardımcı olabilirse çok sevinirim.
GÜNCELLEME : 11.05.2016 da aracımı Trabzon Bahadır'a götürdüm. Satış temsilcileri bu kadar iyi , müşteri ilişkileriyle ilgilenenleri bu kadar iyi ,teknik servisindeki ustaları bu kadar iyi olup da nasıl teknik servis müşteri danışmanları bu kadar kötü olabiliyor diye kendimi düşünmekten alamıyorum. İkame araç talebinde bulunmama rağmen, yan masada oturan ve ikame araç talebi olmayan birisine araç temin edip de bana gelince araç yok diyen bir ilgili düşünün. O da yetmiyormuş gibi 1.5 hafta öncesinden randevu almama ve Artvin'e döneceğim çok gecikmezse sevinirim dememe rağmen "Burada tek sizin aracınız yok. Yoğunluk var. Sırada birsürü araç var. Saat 2 den önce teslim edemeyiz" diye bir cevap almanın değeri paha biçilemez!! Tabi bu cevaptan sonra direk olarak volkswagen müşteri hizmetlerini aramak durumunda kaldım. Onlar şubeye dönüş sağlamadan sağolsun müşteri ilişkileri bölümünden "Bihter" hanım olayı duyup çok hızlı bir şekilde yardımcı olup, teknik servis danışmanının yok dediği yedek aracı 5 dakika içerisinde hazırlatıp teslim etti. Gösterdiği ilgi,alaka, odasında ağırlaması da yaşanan bütün olumsuzlukları unutturdu. Sonuç olarak mutlu kapattık. En önemlisi de bu bence.
ÇÖZÜM : @silvershadow hocamın da dediği gibi araçlarımıza yapılan yazılım güncellemesinden kaynaklı olarak yakıt tüketiminde bir farklılık oluşmuş. Yeni bir yazılım güncellemesi ile aracımın tüketim değerleri normale döndü. Ek olarak tam anlamadığım birşey daha aktarıldı. 10 luk bir vida yakıt tasarrufu için 12.5 luk olarak değiştirilmiş. 1.5TL masraf alındı. Ne işe yarıyor hala bir fikrim yok. Çok yorgun olduğumdan irdeleyemedim fazla. Şu anda Artvin'de şehir için 6.5'a şehirler arası 4.9'a düşmüş durumda ortalama tüketim. Performans olarak hiçbir değişiklik hissetmedim.
ÖNEMLİ : Rölanti devri ile ilgili olarak benimle aynı sorunu yaşayan ve teknik servise başvuran 6-7 araç daha varmış. Bu durumunda şu anda kullandığımız güncel yazılımdan kaynaklı olduğu bilgisini aldım. Bu sorun ile ilgili yeni yazılım Almanya'dan gelecekmiş. Geldiği zaman telefon ile bilgi verilecek. Tahmini olarak bu cuma, fakat haftaya da kalabilir dediler. Güncelleme geldiği zaman aracı getirin güncelleyelim çözülecek dediler bakalım. Başka bu sorunu yaşayan, yaşayacak arkadaşların da bilgisine
Özellikle @Nature and cars Nazım abiye, @silvershadow Murat abime ve @calik hocama kıymetli cevapları ve ayırdıkları vakit için ayrıca teşekkür ederim.
GÜNCELLEME : 11.05.2016 da aracımı Trabzon Bahadır'a götürdüm. Satış temsilcileri bu kadar iyi , müşteri ilişkileriyle ilgilenenleri bu kadar iyi ,teknik servisindeki ustaları bu kadar iyi olup da nasıl teknik servis müşteri danışmanları bu kadar kötü olabiliyor diye kendimi düşünmekten alamıyorum. İkame araç talebinde bulunmama rağmen, yan masada oturan ve ikame araç talebi olmayan birisine araç temin edip de bana gelince araç yok diyen bir ilgili düşünün. O da yetmiyormuş gibi 1.5 hafta öncesinden randevu almama ve Artvin'e döneceğim çok gecikmezse sevinirim dememe rağmen "Burada tek sizin aracınız yok. Yoğunluk var. Sırada birsürü araç var. Saat 2 den önce teslim edemeyiz" diye bir cevap almanın değeri paha biçilemez!! Tabi bu cevaptan sonra direk olarak volkswagen müşteri hizmetlerini aramak durumunda kaldım. Onlar şubeye dönüş sağlamadan sağolsun müşteri ilişkileri bölümünden "Bihter" hanım olayı duyup çok hızlı bir şekilde yardımcı olup, teknik servis danışmanının yok dediği yedek aracı 5 dakika içerisinde hazırlatıp teslim etti. Gösterdiği ilgi,alaka, odasında ağırlaması da yaşanan bütün olumsuzlukları unutturdu. Sonuç olarak mutlu kapattık. En önemlisi de bu bence.
ÇÖZÜM : @silvershadow hocamın da dediği gibi araçlarımıza yapılan yazılım güncellemesinden kaynaklı olarak yakıt tüketiminde bir farklılık oluşmuş. Yeni bir yazılım güncellemesi ile aracımın tüketim değerleri normale döndü. Ek olarak tam anlamadığım birşey daha aktarıldı. 10 luk bir vida yakıt tasarrufu için 12.5 luk olarak değiştirilmiş. 1.5TL masraf alındı. Ne işe yarıyor hala bir fikrim yok. Çok yorgun olduğumdan irdeleyemedim fazla. Şu anda Artvin'de şehir için 6.5'a şehirler arası 4.9'a düşmüş durumda ortalama tüketim. Performans olarak hiçbir değişiklik hissetmedim.
ÖNEMLİ : Rölanti devri ile ilgili olarak benimle aynı sorunu yaşayan ve teknik servise başvuran 6-7 araç daha varmış. Bu durumunda şu anda kullandığımız güncel yazılımdan kaynaklı olduğu bilgisini aldım. Bu sorun ile ilgili yeni yazılım Almanya'dan gelecekmiş. Geldiği zaman telefon ile bilgi verilecek. Tahmini olarak bu cuma, fakat haftaya da kalabilir dediler. Güncelleme geldiği zaman aracı getirin güncelleyelim çözülecek dediler bakalım. Başka bu sorunu yaşayan, yaşayacak arkadaşların da bilgisine
Özellikle @Nature and cars Nazım abiye, @silvershadow Murat abime ve @calik hocama kıymetli cevapları ve ayırdıkları vakit için ayrıca teşekkür ederim.
Moderatör tarafında düzenlendi: