1.2 tsi mı, 1.0 tsı mı


ugur.dogan

Katılımcı Üye
 
Katılım
28 Ara 2021
Mesajlar
845
Tepkime puanı
358
İsim
Uğur
Araç
Golf
Arkadaşlar iyi pazarlar.
1.0 tsi ile 1.2 tsi arasındaki farklar nelerdir.
Çok fark var mıdır.
Sizin bugünki tercihiniz de hangisi öncelik olurdu? Bir yakınım için bakıyoruz, sizlere sormak istedim.
 

Merhaba hocam. Zaten 1.0 TSI makyajlı kasada geliyor makyajlı kasa almak daha iyi diye düşündüm ben 1.0 alırdım. Kendim 4.5 aydır kullanıyorum 1.0 TSI motoru. 4.5 ayda 12 bin km yol yaptım. 2017-2018 modelleri 110 HP, 2019-2020 modelleri 115 HP olarak üretilmiştir. 110 HP ile 115 HP arasında ki hızlanma farkı da 0-100'de 0.4 sn yani anlayacağınız yarım saniye fark demek o da ne kadar önemli tartışılır. Ama elinizden geldiğince 1.0 motor için 2019 ve üzeri bakarsanız 0.4 sn daha hızlı gidersiniz :) :) . Diğer taraftan 3 silindirli motorun sesi cidden muazzam. Çoğu F30 sahibi yakın arkadaşlarım bizim arabalardan bu kadar güzel ses çıkmıyor diyor :) . Üretilme aşamasında da Amarok ve Touaregler de kullanılan V6 motorun ortadan ikiye kesilmesiyle meydana geliyor. Hem maliyet açısından hemde üretim aşamasından daha verimli olduğundan bu yöntem yapılmış diye duydum. Bu yüzdendir ki sesi resmen bir V6 motor gibi çıkıyor 3 silindirlilerin. Sadece her çalışmada 1.500 devirde çalışıp 30 saniye sonra 850-900 devire düşüyor. Devir düşmeden sakın yola çıkmayın. Böylesi daha sağlıklı olur... Tavsiyem 1.0 olurdu hocam
 
Öncelikle merhaba.
Kuzenlerimde 1.0 tsi poloy(95bg)la 1.2tsi(90bg) polo var biri
Yakıt aynı ,
vergide 1.0 daha düşk
performansdada kesinilkle 1.0 daha seri.
1.0 tek dezavantaji 1.2 ye göre daha sesli çalışıyor. Tercihim 1.0 olurdu. Yokuş performansi olduk kuvvetli
 
İkiside iyi motordur 1.0 homurtulu çalışır 1.2 ler yağ yakar biraz. İkisinin birbirinden beygir ve gidiş olarak çok bi farkı yok. Bizim evde bir tanede 1.0 Polo var gidişi ve yakıtı gayet iyi. 1.0 almak mantıklı geliyor. İkiside aynı vergi diliminde.
 
2013 1.2 midlineplus ve 2018 1.0 comfortline kullanıyoruz. İkisi de manuel.

Uzun yol yakıt tüketimi 1.0 tsi efsane 4.7 lt ile Ankaraya gittik geldik. 1.2 tsi ile 5.4 lt altına düşememiştik. Şehir içinde ikisinin yakıt tüketimi aynı gibi.

1.0 ın torku bir tık yüksek, ara hızlanmalar daha keyifli gibi, motor sesi gürültülü ancak gaza basınca bu sesten dolayı daha güzel hissiyatı var. 1.2 tsi ise rölantide daha titreşimsiz ve az gürültülü.

Düşük devirlerde (1000 -1500 arasında), 1.2 daha avantajlı vites düşürmeye gerek kalmadan gaza basınca toparlıyor. 1.0 da vites düşürmek gerekiyor.

Yağ eksiltme 1.2 de az miktarda vardı ama liqui moly e geçince kesti (100 bin km deyiz). 1.0 da henüz birşey yok (53 bin km)

Eğer satın alacak olsam; "kısıtlı bütçe varsa" ve retrofit vb "uğraşmak istemiyorsam" 1.2 comfortline (sürüş konfor ve ışık görüş paketli) alırdım. Sebebi bazı retrofitler hem masraflı hem de aracı satarken aynı oradan fiyata değer katmıyor.

Ama bütçe yetiyorsa ve retrofite sonradan bütçe & zaman ayrılacaksa ve araç uzun yıllar kullanılacak satılmayacaksa 1.0 2019 ve üstü midline plus alır yavaş yavaş doldururdum. Sonuçta daha güncel kasa ve yeni model olacak.
 
Golf 8 aracımızdan önce hane'de 2 araç vardı

1.2 Tsi BMT 2014, 1.0 tsi 2018 model araçlardı (her ikiside manual polo). İkisini kıyaslayacak olursak 1.0 tsi çok daha atik bir araç . Ayrıca çok yeni bi teknolojiye sahip. Ancak 1.2 tsi daha konforlu hissettiriyordu . Titreşim ve çalışma sesi 1.2 tsi'de çok daha az . 1.0 ın çalışma sesi gerçekten yüksek.

Yakıt olarak baktığınızda biz şehir içinde kesinlikle 1.0 tsi ile çok daha az bi tüketim yakalıyorduk . 1.2 tsi yakıtı şehir içinde daha fazla.


Öte yandan kronik arıza konusuna gelecek olursak bildiğim,çevremde yaşanan 1.0 tsi de gaz kelebeği arızası, motor kulağı vb gibi kronik basit arızaları var. Gaz kelebeği arızasını ben aracı sattıktan sonra yeni sahibi yaşamıştı hatta. İyi niyet garantisinden değişmişti oda. 1.2 Tsi'de bi yağ eksiltme sorunu yaşamadım ben . Bildiğim kadarıyla, turbo'da basit bi kronik arızası var bi çubuk takılı kalabiliyormuş . Bunuda 2012 model 1.2 tsi BLUEMOTION olmayan jetta aracımızda yaşamıştık(48.000km boyunca tek yaşadığımız problem buydu)


Toplam 1.2 tsi motoru 70.000km ye yakın, 1.0 tsi motoru 40.000 km kadar kullandık ailecek. Şuan kullandığımız aracımız da 23.000km'de 1.0 tsi mk8. İkisinide güzel şekilde tecrübe ettim ve kesinlikle tercihim 1.0 tsi olacaktır.
 
İkiside iyidir. Mutlu eder..
Yakıt eyvallah dedirtir

Tsi dan az yakan benzinli henüz icat edilmedi

Arada bir milletin bi dünya para döküp trafikte fiyaka yaptığı suv araçlara bakıyorum

Volvo xc40 t3 (163 hp)
Eee agır sıklet ama (1620 kilo??) Normal degilmi ? (Bence degil)

11-12 litre yakıp dolanıyorlar trafikte.

Öyle web de internette de pek caktırmıyorlar tüketimlerini.

Yani demem odur ki

Trafikte görüp imrendiginiz bu xc40 lara benzin paranız varsa imrenin tabi.

Ben trafikte gördüğümde ahhh benimde olsa demem demedim
 
1.2 kullanıyorum yakıt ve performans gayet tatminkar ileride belki 1.0 olur
 
Tsi dan az yakan benzinli henüz icat edilmedi
Tsi dan daha az yakan benzinli e-tsi :)
Şehir dışı 3.5 lt ye şehir içi 5 lt diyor ya katalog verisi.
O rakamlara ulaşılabiliyor mu denemek isterdim.
Bir depo ile 1400 km yol gitmek bayağı ütopik geliyor
😀

Düzeltme:Sahibinden de yazana aldandım. Öyle bir rakam yokmuş
 
Son düzenleme:
Tsi dan daha az yakan benzinli e-tsi :)
Şehir dışı 3.5 lt ye şehir içi 5 lt diyor ya katalog verisi.
O rakamlara ulaşılabiliyor mu denemek isterdim.
Bir depo ile 1400 km yol gitmek bayağı ütopik geliyor 😀
Fabrika verisinden çok

Sizin eldeki mk7,5 1.0 tsi trafikli sehiricinde farzedelim 7 litre yakıyorsa
Aynı güzargahta
1,0 e-tsi ıkınarak 6,3 yakabilir (max %10 iner) .

Hani 1.0 e-tsi mk8 life düsünceniz varsa ucurum ekonomi beklemeyin.

Şehiri yogunlaşmıs trafikte
Dizelin bu örnegine e-tsi da yaklasamaz (yukarda e-tsi sehirici 5,0 verisi yanlış olmus evet)




IMG_20230312_213556.jpg
 
Fabrika verisinden çok

Sizin eldeki mk7,5 1.0 tsi trafikli sehiricinde farzedelim 7 litre yakıyorsa
Aynı güzargahta
1,0 e-tsi ıkınarak 6,3 yakabilir (max %10 iner) .

Hani 1.0 e-tsi mk8 life düsünceniz varsa ucurum ekonomi beklemeyin.

Şehiri yogunlaşmıs trafikte
Dizelin bu örnegine e-tsi da yaklasamaz (yukarda e-tsi sehirici 5,0 verisi yanlış olmus evet)




Ekli dosyayı görüntüle 64612
Evet hatırladım şimdi eski konuları en fazla yüzde 10 daha tasarruflu olduğu mesajlarını şimdi anımsadım.

Sarı site ilanları arasında dolanırken bu gördüğüm yanlış yakıt tüketimi rakamlarına zamanla inandım sanırım.

Mk8 hevesimiz vardı, ama yavaş yavaş geçiyor.
Yakıt ekonomisinden ziyade, mk8 İlanların her geçen gün fiyatını artırıyorlar.
Her geçen gün bizim satacağımız araçtan daha albenili araçlarsa daha uygun fiyatlarla ilana çıkıyor...

Arada meraktan Crossover Suv bakıyorum,
Citroén C4 Shine Bold 👀
 
İkisini de kullandım, şuan 1.0 tsi ile devam ediyorum.
1.2 daha sessiz ve titreşimsiz
1.0 da ilk çalıştırmada sesli ama ısınınca kayboluyor ses, yüksek devirde ses oluyor ama dsg olduğundan devir genelde düşük
1.0 performansı 1.2 den daha iyi hissettiriyor ve yakıtı daha ekonomik, kronik sorun da duymadım
İlk çalışma titreşim ve sesi (40-50 sn kadar süren) bir de start stopu titreşimli olması hoşuma gitmiyor, onu her zaman kapatırım
 
Tsi dan daha az yakan benzinli e-tsi :)
Şehir dışı 3.5 lt ye şehir içi 5 lt diyor ya katalog verisi.
O rakamlara ulaşılabiliyor mu denemek isterdim.
Bir depo ile 1400 km yol gitmek bayağı ütopik geliyor
😀

Düzeltme:Sahibinden de yazana aldandım. Öyle bir rakam yokmuş
Ütopik rakamlar olsa da yakalanabiliyor yaklasik degerler 1.0 eTSI ile. Ama nasil? 😀

Ankara izmir arasi acelem yoktu ve tek kisi 90-100 bandinda gittim. Yakit tasarrufu odakli surerek 4.1 yakalamistim.

Sehir icinde ise olay daha ilginc. İse gidis gelis Ankara ici 20km. Giderken 5.0 donerken 3.7 yakalayabiliyorum.

Tabi bi degerler yakit odakli surusler. Genel ortalamada bunlarin uzerine 0,5 eklemek gerek.
 
Ben 1.0 tsi öneriyorum.1.2 kullandim torku biraz daha düşük daha yuksek devir cevirmeniz lazim hizlanma rampa için.1.0 torku gayet yeterli sesi de güzel.2018 den beri 1.0 dsg.Gerek uzun yol gerek sehit ici yakit performans cok yerinde.Sehir ici 7-7.5 uzun yol 5.4-5.6 biraz performansli kullanim.
 

Hocam 1.2tsi-1.4tsi devri bitti. Artık 1.0tsi-1.5tsi motorlu araçlar var yeni nesil zaten kasa olarakta farklılar. Normalde insan iki motor arasında neden kalır nasıl kalır anlayamasam da benim tercihim1.0tsi olur. Bu arada son çıkan tsi motorlarda yağ yakma gibi bir sorunda yok. Yürütme maliyeti daha az.
 

Geri
Üst Alt