Golf 7 1.4 tsi 125hp Triger değişimi


Hadi yurtdışı forumlarda ne muhabbet dönüyor ? Bi bakalım deyince

Translate

İngilizce aratınca

Triger kayışı = Timing belt

Googla da ingiliz ve amerikan forumları sıralanıyor.

Bu ingiliz ve amerikalar full pimpirik !!! (Bizi sollamışlar)
Yok 90.000 km / 4 yıl iyidir muhabbetindeler vw timing belt icin

Peki bu almanlar kendi üretip kendi kullandıkları araçlarda triger kayısı icin ne diyorlar acaba ?

Almanca

Triger kayışı = ZAHNRİEMENS
Servis önerisi = İNTERVALL

Yazdık googıla

"zahnriemens intervall golf 7 forum"

sonu .de (deutschland) uzantılı onlarca Almanya forumu geliyor

Adamlar ucmuşlar

Tr-golf forumunda ki @Savatage bile üst limitlerden bu kadar triger yorumu yapmıyor

Translate edin

https://www.golf7freunde.de/index.php/Thread/11353-Wechselintervall-des-Zahnriemens-210TKM/

@Turhan
Bu yukardaki ilk ekledigim linkte .

Yorumlar 210.000 km / triger kayısı icin yapılmış falan

Millet triger kayısından cok yorumlarda WP nin ömrüne takılmış

WP dedikleri water pump (devirdaim yani)

Niye bunu daha çok sorun etmişler

Hadi triger kayışımıza güvendik

120-130-140...... bin devirerek yol almaya devam ediyoruz.

Eger devirdaimimiz sızdırma yapar icindeki antifirizi triger kayışı üzerine şıp şıp şıp damlatırsa ....o triger kayışı antifirizin kimyasal çürütme etkisine maruz kalır.

Tabi ayakta uyuyan biri kaputu açıp motor suyum eksilmiş saf su ekleyim/ antifiriz ekleyim yola devam edeyim derse o triger 50 bin daha gidebilecekken 20 bin km sonra çürür inceldigi yerden kopar.

Uyanık olan triger kopartmaz.
 

@Turhan
Bu yukardaki ilk ekledigim linkte .

Yorumlar 210.000 km / triger kayısı icin yapılmış falan

Millet triger kayısından cok yorumlarda WP nin ömrüne takılmış

WP dedikleri water pump (devirdaim yani)

Niye bunu daha çok sorun etmişler

Hadi triger kayışımıza güvendik

120-130-140...... bin devirerek yol almaya devam ediyoruz.

Eger devirdaimimiz sızdırma yapar icindeki antifirizi triger kayışı üzerine şıp şıp şıp damlatırsa ....o triger kayışı antifirizin kimyasal çürütme etkisine maruz kalır.

Tabi ayakta uyuyan biri kaputu açıp motor suyum eksilmiş saf su ekleyim/ antifiriz ekleyim yola devam edeyim derse o triger 50 bin daha gidebilecekken 20 bin km sonra çürür inceldigi yerden kopar.

Uyanık olan triger kopartmaz.
Çok doğru noktalar. Kaputunu sık sık açan gözlem yapan bakan koklayan sıkıntıları önceden görür 😬👍
 
Daha dün değişim yaptım. 2014model 120binde ki aracıma. Herhangi bi sorun problem yaşamadım ama yıl ve km'den ötürü adacın ön sağ tekerlek porya değişiminden ötürü ustaya götürmüştüm, hazır gitmişken değiştirmek istedim.
 
Daha dün değişim yaptım. 2014model 120binde ki aracıma. Herhangi bi sorun problem yaşamadım ama yıl ve km'den ötürü adacın ön sağ tekerlek porya değişiminden ötürü ustaya götürmüştüm, hazır gitmişken değiştirmek istedim.
Çıkan kayışın durumu nasıldı,duruyorsa resim atma şansınız varmı?
 
Yine bir almanya forumu
Motortalk.de

https://www.motor-talk.de/forum/zahnriemen-wechseln-bei-wieviel-km-t6848243.html

yavvv almanyanın yetkili servisleri
sanayideki ustası taş mı yesin ?

bu nasıl degisim aralıklarıdır

Almanyada sabahtan akşama bira icip forum alemlerinde klavye başında trigeri tsi da degişmeye gerek yok,,,,, tdi da 210 binde degişir sallamasyonları ayıp degilmi ?? Türklerden daha iyi mi bileceksiniz!!???

biturbo tdi =twinturbo tdi hadi 120.000 demişler... örnek 5.0 tdi v10 touraeg

Tr de ilanda da varmış bunlardan

https://shbd.io/s/k9UCXdai


IMG_20230324_130407.jpg
 
Yine bir almanya forumu
Motortalk.de

https://www.motor-talk.de/forum/zahnriemen-wechseln-bei-wieviel-km-t6848243.html

yavvv almanyanın yetkili servisleri
sanayideki ustası taş mı yesin ?

bu nasıl degisim aralıklarıdır

Almanyada sabahtan akşama bira icip forum alemlerinde klavye başında trigeri tsi da degişmeye gerek yok,,,,, tdi da 210 binde degişir sallamasyonları ayıp degilmi ?? Türklerden daha iyi mi bileceksiniz!!???

biturbo tdi =twinturbo tdi hadi 120.000 demişler... örnek 5.0 tdi v10 touraeg

Tr de ilanda da varmış bunlardan

https://shbd.io/s/k9UCXdai


Ekli dosyayı görüntüle 65009
🤣🤣🤣ben şok!!!
Ellemiycem en az 50k daha bu arada kontrol edicem ara sıra,motoru temizlemeyi mıncıklamayı sevenlerdenim yani.Almanların demesine bakarsan,yıl gözetilmiyorsa yeni takılacak trigerin üretim tarihide önem teşkil etmiyor bu durumda.Yani trigerin ömrünü kısaltacak etkenler olmadığı sürece(soğutma sıfısı akıntısı ,dağılmış rulaman zorlaması gibi şeyler)kopması pek mümkün görünmüyor.Dolayısıyla trigerin olduğu kısımdan anormal bir ses gelmediği sürece,yada sıvı vs gözlemlenmediği sürece bir problem yok gibi.
 
Son düzenleme:
Ben 117.000de değiştirdim be çıkan kayış sıfır gibiydi. Açıkçası sökmeden kontrol etme şansım olsa değiştirmezdim.
Kayışı kırılacak şekilde bükerken bile çatlak yoktu. Sıradaki değişimi 300.000den önce yapmam.

Ancak her araba farklı ortamlarda bulunuyor. Geç değiştirecekseniz, kendi aracnınızınki 120.000den sonra mutlaka düzenli kontol edin.
 
Çıkan kayışın durumu nasıldı,duruyorsa resim atma şansınız varmı?
Hocam inan aklıma gelmedi foto çekmek ama öyle kırık çatlağı yoktu ama yeni olana nazaran kahverengi sarı arası bi renge dönmeye başlamıştır özellikle tırtıklı kısımları. Genel itbarı ile gözlemim böyleydi yani bariz bi eskime vardı.
 
🤣🤣🤣ben şok!!!
Ellemiycem en az 50k daha bu arada kontrol edicem ara sıra,motoru temizlemeyi mıncıklamayı sevenlerdenim yani.Almanların demesine bakarsan,yıl gözetilmiyorsa yeni takılacak trigerin üretim tarihide önem teşkil etmiyor bu durumda.Yani trigerin ömrünü kısaltacak etkenler olmadığı sürece(soğutma sıfısı akıntısı ,dağılmış rulaman zorlaması gibi şeyler)kopması pek mümkün görünmüyor.Dolayısıyla trigerin olduğu kısımdan anormal bir ses gelmediği sürece,yada sıvı vs gözlemlenmediği sürece bir problem yok gibi.
Ben ortaya yazdım gectim hocam.

Almanlar böyle ....!!!!

eyyyy almanyaaa!!!
sen kimsin yaaa!!!

Diyen tr distribütörüne itaat eder

Üstte ki konuları sorgulayan irdeleyen farklı düsünür.. dogusu moguşu sallamaz

Benim birader 2012 de sıfır tdi manuel passat aldı

Araç manuel olmasına ragmen 210 bin km ye kadar yetkiliye gitti . Tr distrübütörünün tdi triger degisim aralığı olan 120 bini zamanında uyguladı hep (120-240-360) güncel 410 binde

Yağ bakımlarını 15.000/12 ay düzenli devam ediyor. (Her koyun kendi bacağından asılıra örnek)

Ben 22 aydır 15400 kmdir aynı yağla (motul) devam ediyorum.

Yetkiliye resmi garantim devam ederken posta koydum sanayide bakım yaptım

Trigere gelince ?

Güncel km 87 bin ...arac tdi golf 2018 ocak trafige çıkışlı

Zaman olarak 12 yıl

Km olarak 140.000 bin den önce triger e dokunmam

Bu ara süreçte devirdaim + antifirizin durumuna bakıcam tabi

12 yıl aracın fabrikasyon antifirizi dayanmaz çünkü..devirdaimde 12 yıldan önce sızdırabilir...
 
Arkadaşlar biliyorum mevzuyla ilgili bir sürü konu var ama asıl problem orada zaten.120 bin yada 5 sene diyen var,servis bir ara 180bin sene gözetmeksizin demiş vs.Nihaetinde benim araç 76 binde ve 2015 model,öncelikle sizce trigerini değiştirmelimiyim?Değiştireceksem hangi markaları önerirsiniz Continental,İna,Gates?
Birde beni asıl telaşlandıran şey alacağım triger'in üretim zamanı.Ben internetten alış verişi severim,sağlam güvenilir üretim tarihi yeni triger kayışı alabileceğim yer tavsiyesi alabilirmiyim?
Hocam hangi marka triger seti önerirsiniz?
 

Geri
Üst Alt