Açık hava filtresi ve son susturucu


Katılım
5 Mar 2022
Mesajlar
272
Tepkime puanı
154
İsim
Atakan
Araç
Golf 5 1.4 TSI
Sevgili Golf tutkunları herkese iyi akşamlar,

Şöyle fazla masrafa ve müdahaleye girmeden tatlı tatlı performans artışları yaşamak istiyorum. Ve de tatmin edici sesler tabii..

Bu sebeple 1.4 TSI 122 ps aracıma açık hava filtresi taktırmayı düşünüyorum. 6 7 beygirlik fark hissedilir derecede bir fark mıdir sizce nasil bir his olur? Ve de bakimi farkli midir?

2. Olarak da son susturucuyu söktürüp homurdanma duymak istiyorum. Buna ne dersiniz uzun vadede sıkıcı hale mi gelir? Ve buna geri eski haline cevirmek kaynak vs sanirim kolay sorunsuz bir islem midir? Bunda da bir tık performans artisi oluyor degil mi?

Bu 2 işlemden tavsiye ettiğiniz var midir üstatlarim? Şu okey ama şuna bulasma vs gibisinden değerli yorumlarinizi bekliyorum. Filtre önerirseniz dogrudan marka veya link önerilerinizi de beklerim..
 

Açık hava filtresi yerine kutu içi tercih ederim bakım ı daha kolay fazla pislenme sorunu yok

125 golf 7 aracım var orta susturucu iptal di
Normal çalıştırma da çok tatlı minnak bir sesi vardı 4500-5000 devirde dışarıya çok güzel bir ses veriyordu polis bir sıkıntı yapmadı yıllarca rahatsız edici bir sesi yoktu yüksek devirlerde geliyordu sadece ses
 
Son susturucu iptali ile kolluk denetiminde kalabilirsiniz,
Muayeneden gecemezsiniz,
Bu işi iyi bir yerde yaptırırsanız size flanslı vidalı bağlantılı kit yapabilir, eskiye dönüş halinde yeni kaynak ve doğrama işleriniz olmaz. Tabi ona göre de ücret. Egzoz sektörü kurlar ve tarifeler cok farklı:)

Sadece açık hava filtresi takınca 5/6 beygir geldiği hurefe olabilir 😉 makina mühendisi arabacı iki arkadaş var. Anlatanadamlar isimli youtube kanalında bu konuyu yillar önce işlediler. Bir bakın derim.

Fikirlerim ve kısıtlı bilgilerim bu kadar, +- leri ile değerlendirip girmek lazım bu işlere bence, cezasi zahmeti allah etmesin zor isler 😃
 
Son susturucu iptali icin cevirmede ceza yiyebilirsiniz benim gibi. 1 yildir oyle kullaniyordum sorun yoktu bircok cevirmeye girdim, taki 3 gun oncesine kadar. 4 bin lira ceza , 200 otopark, 750 cekici parasi, aracin gozunun onunde baglanmasi, sanayide orjinali takip 400 iscilik, tespit muayenesi icin muayene yerine gidip yaptirma ve trafik subeden meni kaldirma kagit islemleri. Benim agzim yandi sizim yanmasin. Bosverin @Doom3farcry
 
Kutu içi "performans" hava filtresi daha sağlıklı olacaktır.Son susturucu iptali ise zevkli ancak riskli,abilerimin dediği gibi can sıkıcı cezalarla karşılaşabilirsiniz.Benim tavsiyem çıkma R egzozu bulup taktırabilirsiniz.Gürcistan tarafında hurdalık çok,önü pert arkası duran eminim bir sürü Golf R vardır.Hem orijinal parça,ayrıca daha büyük çıkışlı olduğundan egzozdaki basınç azalacak,hem daha akıcı hem de daha şık bir ses kalitesine,ayrıca görüntü kalitesine sahip olursunuz.Eğer masraf derdiniz yoksa Bartek Motorsport adında bir site var.Euro üzerinden çalışıyorlar (gereğinden çok çok pahalı bence ama hoş bir site) ama VAG grubu için en güzel parçaları üretiyorlar.Göz atmanızı öneririm.
 
Açık hava filtresi yerine kutu içi tercih ederim bakım ı daha kolay fazla pislenme sorunu yok

125 golf 7 aracım var orta susturucu iptal di
Normal çalıştırma da çok tatlı minnak bir sesi vardı 4500-5000 devirde dışarıya çok güzel bir ses veriyordu polis bir sıkıntı yapmadı yıllarca rahatsız edici bir sesi yoktu yüksek devirlerde geliyordu sadece ses
Kutu içini tam bilmiyorum hocam o da performans filtresi diye mi geciyor? Yine bi 4 5 hp katkisi oliyor mu ve de bakim olarak ozel bir sey istiyor mu, normali gibi yilda 1 degisim yeterli midir?

Aslinda istedigim ses de tam da o sekil. 4500 de baya yuksekmis asagisinda pek ses gelmiyor mu? Polisten de sıkıntı cikmiyorsa super.

Son yerine orta mi onerirsiniz o zaman? Orta, o kadar abartili ses cikarmiyor dogru mudur hocam?
 
Son susturucu iptali ile kolluk denetiminde kalabilirsiniz,
Muayeneden gecemezsiniz,
Bu işi iyi bir yerde yaptırırsanız size flanslı vidalı bağlantılı kit yapabilir, eskiye dönüş halinde yeni kaynak ve doğrama işleriniz olmaz. Tabi ona göre de ücret. Egzoz sektörü kurlar ve tarifeler cok farklı:)

Sadece açık hava filtresi takınca 5/6 beygir geldiği hurefe olabilir 😉 makina mühendisi arabacı iki arkadaş var. Anlatanadamlar isimli youtube kanalında bu konuyu yillar önce işlediler. Bir bakın derim.

Fikirlerim ve kısıtlı bilgilerim bu kadar, +- leri ile değerlendirip girmek lazım bu işlere bence, cezasi zahmeti allah etmesin zor isler 😃
Haklisiniz hocam ceza isi risk degmez katiliyorum iki kucuk keyif icin 4 k ceza... bilemiyorum:)

Anlatanadamlar a bakacagim üstat teşekkür ederim bilgilerin icin
 
Son susturucu iptali icin cevirmede ceza yiyebilirsiniz benim gibi. 1 yildir oyle kullaniyordum sorun yoktu bircok cevirmeye girdim, taki 3 gun oncesine kadar. 4 bin lira ceza , 200 otopark, 750 cekici parasi, aracin gozunun onunde baglanmasi, sanayide orjinali takip 400 iscilik, tespit muayenesi icin muayene yerine gidip yaptirma ve trafik subeden meni kaldirma kagit islemleri. Benim agzim yandi sizim yanmasin. Bosverin @Doom3farcry
Oooof offfff hocam neler gelmis basina oyle ya valla cok cok gecmis olsun cok üzücü.

Cezalara bu yılbasinda cok orantısız zam yapildi cidden. Sağlık olsun diyeceğiz artik hocam, kötü bir sey olmasin bosverin.

Boylelikle ben de son susturucudan direkt cayiyorum..
 
İlla güç istiyorsanız gidin yazılım yaptırın derim. Açık hava filtresiyle belirgin bir güç alamazsınız.
Hocam bugun de yazilim icin 3 yer ile görüştüm. 1500, 2000 ve 4250 seklinde cok farkli fiyatlar aldim. En uygun olani yaptirsam ne olur acaba?

Hocam bir de cekiniyorum acikcasi nedense bu yazilim isinden. Sanki yaptirdiktan sonra basima bela alacakmisim gibi geliyor zirt pirt arizalarla ugrasicam gibi hissettim bilemedim:) olumsuz yorumlar mi bu yonde dusundurdu beni bilmiyorum ama 3 5 ay sonrasinda cok turbo arizasi alan olmus.

Bugun maslakta gorustugum 4250 diyen yer ise unlu bir yer gibi ve cok guven verici konustu kesinlikle yazilimdan kaynakli ariza olmaz vs vs.

Sizce nedir hocam durum bana nedense ürkütücü ve zor geliyor ama önerir misiniz acaba? Agrisiz basim agrir mi ki :)
 
Kutu içi "performans" hava filtresi daha sağlıklı olacaktır.Son susturucu iptali ise zevkli ancak riskli,abilerimin dediği gibi can sıkıcı cezalarla karşılaşabilirsiniz.Benim tavsiyem çıkma R egzozu bulup taktırabilirsiniz.Gürcistan tarafında hurdalık çok,önü pert arkası duran eminim bir sürü Golf R vardır.Hem orijinal parça,ayrıca daha büyük çıkışlı olduğundan egzozdaki basınç azalacak,hem daha akıcı hem de daha şık bir ses kalitesine,ayrıca görüntü kalitesine sahip olursunuz.Eğer masraf derdiniz yoksa Bartek Motorsport adında bir site var.Euro üzerinden çalışıyorlar (gereğinden çok çok pahalı bence ama hoş bir site) ama VAG grubu için en güzel parçaları üretiyorlar.Göz atmanızı öneririm.
Tamamdir hocam sağ olasin dediğiniz siteye bir göz atayım o zaman.

Peki hava filtresi olarak kutu içi performans olanı mı önerirsiniz açıktan ziyade? Peki o kutu içinin bakımı da normal şu anki ile aynı mı yoksa daha farklı ve daha sık yapmam gereken uygulamalar olacak mı?

Bu da küçük bir güç artışı sağlıyor mu açık hava filtresindeki gibi üstat?
 
Sevgili Golf tutkunları herkese iyi akşamlar,

Şöyle fazla masrafa ve müdahaleye girmeden tatlı tatlı performans artışları yaşamak istiyorum. Ve de tatmin edici sesler tabii..

Bu sebeple 1.4 TSI 122 ps aracıma açık hava filtresi taktırmayı düşünüyorum. 6 7 beygirlik fark hissedilir derecede bir fark mıdir sizce nasil bir his olur? Ve de bakimi farkli midir?

2. Olarak da son susturucuyu söktürüp homurdanma duymak istiyorum. Buna ne dersiniz uzun vadede sıkıcı hale mi gelir? Ve buna geri eski haline cevirmek kaynak vs sanirim kolay sorunsuz bir islem midir? Bunda da bir tık performans artisi oluyor degil mi?

Bu 2 işlemden tavsiye ettiğiniz var midir üstatlarim? Şu okey ama şuna bulasma vs gibisinden değerli yorumlarinizi bekliyorum. Filtre önerirseniz dogrudan marka veya link önerilerinizi de beklerim..
İyi akşamlar . Açık hava filtresinin tek başına bir + sağlayacağını düşünmüyorum. Son susturucu meselesine gelecek olursak, araçtan tatlı homurdanma elde edebilirsiniz . Ben yaklaşık 8 ay kadar son susturucu iptal şekilde istanbulda bir çok trafik çevirmesine girdim 2 kez farkedildi boğuk ve gür bi ses olmadığı için, herhangi bir işlem yapılmadı ceza yemedim . Son susturucu iptali çevreye abartı bir ses yaymadığı için farkedilse dahi iyi niyetle karşılanabiliyor . Ancak egzoz sistemde herhangi bir müdahale, diğer forum üyelerininde dediği gibi suçtur . Ve farkedildiğinde 4064TL lik bir yaptırımı ve sıkıcı bir süreçle karşılaşıyorsunuz.

Ama dediğim gibi biraz çelişkili bir konu . Kimi memur son susturucu iptali yüzünden men vermezken bazıları direk bağlayabiliyor . İlk kez son susturucu iptali farkedildiğinde motor kaputunu açtılar aracın stepnesine kadar baktılar herhangi bi vanalı sistem ve beyin vb olmadığı için son susturucu iptalinden ceza yazmadılar.


Bu arada belirtmeliyim ki özellikle benzinli araçlarda susturucu iptali aracın alt devirlerini katlediyor son orta vb farketmeden.


Bence bunu yasal olarak ve istediğinizi almak amacıyla arkaya spor son susturucu koyabilirsiniz naçizane tavsiyem . Çevirmelerde sorun yaşamazsınız alt devirlerden yana kayıp olmaz.
 
Hocam bugun de yazilim icin 3 yer ile görüştüm. 1500, 2000 ve 4250 seklinde cok farkli fiyatlar aldim. En uygun olani yaptirsam ne olur acaba?

Hocam bir de cekiniyorum acikcasi nedense bu yazilim isinden. Sanki yaptirdiktan sonra basima bela alacakmisim gibi geliyor zirt pirt arizalarla ugrasicam gibi hissettim bilemedim:) olumsuz yorumlar mi bu yonde dusundurdu beni bilmiyorum ama 3 5 ay sonrasinda cok turbo arizasi alan olmus.

Bugun maslakta gorustugum 4250 diyen yer ise unlu bir yer gibi ve cok guven verici konustu kesinlikle yazilimdan kaynakli ariza olmaz vs vs.

Sizce nedir hocam durum bana nedense ürkütücü ve zor geliyor ama önerir misiniz acaba? Agrisiz basim agrir mi ki :)
Firma adı verirseniz daha önce yazılım yaptırmış arkadaşlar yorumlayabilir.
 

Tamamdir hocam sağ olasin dediğiniz siteye bir göz atayım o zaman.

Peki hava filtresi olarak kutu içi performans olanı mı önerirsiniz açıktan ziyade? Peki o kutu içinin bakımı da normal şu anki ile aynı mı yoksa daha farklı ve daha sık yapmam gereken uygulamalar olacak mı?

Bu da küçük bir güç artışı sağlıyor mu açık hava filtresindeki gibi üstat?
Kutu içi hava filtresinin bakımı daha kolay olacaktır.Açık hava filtresini daha kısa bir sürede değiştirmeniz gerekir,ayrıca motora yakın ve açıkta olacağından ısınacak,aracınızın performansı hemen hemen atmosferik bir araçla aynı olacaktır."Soğuk"açık hava filtresi için filtre+ekipmanlarını temin etmeniz,onları da takmanız gerekecektir,bu ekipmanları temin etmeden açık hava filtresi takarsanız güçte artış değil kayıp yaşarsınız :).Kutu içi hava filtresi maksimum 4-5 beygirlik bir güç sağlar.Ancak tam teçhizat açık hava filtresi kurarsanız 7-8 beygirlik bir artış,ayrıca daha hızlı bir motor tertibatına sahip olursunuz( İçeri giren hava ne kadar soğuk olursa performans o kadar artar.).Tam kuvvet,70-80 beygirlik bir güç değişimi isterseniz yazılım,hibrit bir turbo ve bir VAG grubu aracın olmazsa olmazı R8 bobinlere göz atabilirsiniz.Ve son olarak diyeceğim sadece beygir olarak değil,sıkışma,sıcaklık,ses,performans gibi "iyi yönde"değişiklikler de gözlemleyebilirsiniz.Her zaman beygirlik bir değişim olmasa da tepkime,kalkış gibi değerlerde büyük değişimler gözlemleyebilirsiniz.Yazılım olarak RSA'yı tercih edebilirsiniz.
( Kutu içi hava filtresi de fark edilir değişikliklere neden olacak,beygiri artıracaktır :). )
R egzoz takarsanız beygir artışı gözlemleyebilirsiniz
 

Geri
Üst Alt