alaras
Üye
- Katılım
- 18 Şub 2022
- Mesajlar
- 419
- Tepkime puanı
- 473
- İsim
- Ali Aras
- Araç
- Golf 7 Rline 2016
bunlar gibisi ve dahası işinize yarar.Forge yazan dediğim gibi tertibatlı açık hava filtresi,K&N ise kutu içi.
Kutu içi hava filtresinin bakımı daha kolay olacaktır.Açık hava filtresini daha kısa bir sürede değiştirmeniz gerekir,ayrıca motora yakın ve açıkta olacağından ısınacak,aracınızın performansı hemen hemen atmosferik bir araçla aynı olacaktır."Soğuk"açık hava filtresi için filtre+ekipmanlarını temin etmeniz,onları da takmanız gerekecektir,bu ekipmanları temin etmeden açık hava filtresi takarsanız güçte artış değil kayıp yaşarsınız .Kutu içi hava filtresi maksimum 4-5 beygirlik bir güç sağlar.Ancak tam teçhizat açık hava filtresi kurarsanız 7-8 beygirlik bir artış,ayrıca daha hızlı bir motor tertibatına sahip olursunuz( İçeri giren hava ne kadar soğuk olursa performans o kadar artar.).Tam kuvvet,70-80 beygirlik bir güç değişimi isterseniz yazılım,hibrit bir turbo ve bir VAG grubu aracın olmazsa olmazı R8 bobinlere göz atabilirsiniz.Ve son olarak diyeceğim sadece beygir olarak değil,sıkışma,sıcaklık,ses,performans gibi "iyi yönde"değişiklikler de gözlemleyebilirsiniz.Her zaman beygirlik bir değişim olmasa da tepkime,kalkış gibi değerlerde büyük değişimler gözlemleyebilirsiniz.Yazılım olarak RSA'yı tercih edebilirsiniz.
( Kutu içi hava filtresi de fark edilir değişikliklere neden olacak,beygiri artıracaktır . )
R egzoz takarsanız beygir artışı gözlemleyebilirsiniz