Açık hava filtresi ve son susturucu


Ekran görüntüsü 2023-03-31 135714.png
bunlar gibisi ve dahası işinize yarar.Forge yazan dediğim gibi tertibatlı açık hava filtresi,K&N ise kutu içi.
Kutu içi hava filtresinin bakımı daha kolay olacaktır.Açık hava filtresini daha kısa bir sürede değiştirmeniz gerekir,ayrıca motora yakın ve açıkta olacağından ısınacak,aracınızın performansı hemen hemen atmosferik bir araçla aynı olacaktır."Soğuk"açık hava filtresi için filtre+ekipmanlarını temin etmeniz,onları da takmanız gerekecektir,bu ekipmanları temin etmeden açık hava filtresi takarsanız güçte artış değil kayıp yaşarsınız :).Kutu içi hava filtresi maksimum 4-5 beygirlik bir güç sağlar.Ancak tam teçhizat açık hava filtresi kurarsanız 7-8 beygirlik bir artış,ayrıca daha hızlı bir motor tertibatına sahip olursunuz( İçeri giren hava ne kadar soğuk olursa performans o kadar artar.).Tam kuvvet,70-80 beygirlik bir güç değişimi isterseniz yazılım,hibrit bir turbo ve bir VAG grubu aracın olmazsa olmazı R8 bobinlere göz atabilirsiniz.Ve son olarak diyeceğim sadece beygir olarak değil,sıkışma,sıcaklık,ses,performans gibi "iyi yönde"değişiklikler de gözlemleyebilirsiniz.Her zaman beygirlik bir değişim olmasa da tepkime,kalkış gibi değerlerde büyük değişimler gözlemleyebilirsiniz.Yazılım olarak RSA'yı tercih edebilirsiniz.
( Kutu içi hava filtresi de fark edilir değişikliklere neden olacak,beygiri artıracaktır :). )
R egzoz takarsanız beygir artışı gözlemleyebilirsiniz
 

Ekli dosyalar

  • Ekran görüntüsü 2023-03-31 135654.png
    Ekran görüntüsü 2023-03-31 135654.png
    275.8 KB · Görüntüleme: 17
  • Ekran görüntüsü 2023-03-31 140330.png
    Ekran görüntüsü 2023-03-31 140330.png
    198.8 KB · Görüntüleme: 16

Hocam bugun de yazilim icin 3 yer ile görüştüm. 1500, 2000 ve 4250 seklinde cok farkli fiyatlar aldim. En uygun olani yaptirsam ne olur acaba?

Hocam bir de cekiniyorum acikcasi nedense bu yazilim isinden. Sanki yaptirdiktan sonra basima bela alacakmisim gibi geliyor zirt pirt arizalarla ugrasicam gibi hissettim bilemedim:) olumsuz yorumlar mi bu yonde dusundurdu beni bilmiyorum ama 3 5 ay sonrasinda cok turbo arizasi alan olmus.

Bugun maslakta gorustugum 4250 diyen yer ise unlu bir yer gibi ve cok guven verici konustu kesinlikle yazilimdan kaynakli ariza olmaz vs vs.

Sizce nedir hocam durum bana nedense ürkütücü ve zor geliyor ama önerir misiniz acaba? Agrisiz basim agrir mi ki :)
Yazılım işinde ucuza kaçmamanızı öneririm,yanlış yazılım motor bitirir...
 
Farklı yazılım tecrübelerim oldu. Size tavsiyem RSA ve REMAPS firmalarıdır. REMAPS garantili ve faturalı iş yapıyor. Açık hava filtresi bi ihtimal 1-2 hp verebilir, ses konusunda size az da olsa tatmin sağlayabilir.
 
İyi akşamlar . Açık hava filtresinin tek başına bir + sağlayacağını düşünmüyorum. Son susturucu meselesine gelecek olursak, araçtan tatlı homurdanma elde edebilirsiniz . Ben yaklaşık 8 ay kadar son susturucu iptal şekilde istanbulda bir çok trafik çevirmesine girdim 2 kez farkedildi boğuk ve gür bi ses olmadığı için, herhangi bir işlem yapılmadı ceza yemedim . Son susturucu iptali çevreye abartı bir ses yaymadığı için farkedilse dahi iyi niyetle karşılanabiliyor . Ancak egzoz sistemde herhangi bir müdahale, diğer forum üyelerininde dediği gibi suçtur . Ve farkedildiğinde 4064TL lik bir yaptırımı ve sıkıcı bir süreçle karşılaşıyorsunuz.

Ama dediğim gibi biraz çelişkili bir konu . Kimi memur son susturucu iptali yüzünden men vermezken bazıları direk bağlayabiliyor . İlk kez son susturucu iptali farkedildiğinde motor kaputunu açtılar aracın stepnesine kadar baktılar herhangi bi vanalı sistem ve beyin vb olmadığı için son susturucu iptalinden ceza yazmadılar.


Bu arada belirtmeliyim ki özellikle benzinli araçlarda susturucu iptali aracın alt devirlerini katlediyor son orta vb farketmeden.


Bence bunu yasal olarak ve istediğinizi almak amacıyla arkaya spor son susturucu koyabilirsiniz naçizane tavsiyem . Çevirmelerde sorun yaşamazsınız alt devirlerden yana kayıp olmaz.
Anladim hocam çok sağ olun. Evet değmeyecek kadar yuksek bir cezasi var ve de alt devirler ölüyorsa hic isimize yaramaz zaten. Aksine moralimizi bozar.
 
Firma adı verirseniz daha önce yazılım yaptırmış arkadaşlar yorumlayabilir.
Hocam hemen hemen hepsi ortalama 20-30 hp ve 50-70 tork artisi vaatlerinde bulinuyor.


Remaps: bizzat gorustum maslakta icime de sindi ama biraz tuzlu geldi. 4250 TL

Dr.ECU: Km yüksek oldigu icin önermedi. Ben bu soruyu remaps a bizzat sordum km si bizi ilgilendirmez bakimli olsun ve yalnizca bobin ve bujiler orijinal olsun yeterli dedi.

Btperformance (Yalova): 1500 TL fiyati insani cezbediyor ama ya sonrasi...

X-treme tuning: 2000 TL

Ecumasters: 2000 TL

Üstatlar var mi bu isimlerden duydugunuz, yaptirdiginiz veya önereceginiz?
 
Kutu içi hava filtresinin bakımı daha kolay olacaktır.Açık hava filtresini daha kısa bir sürede değiştirmeniz gerekir,ayrıca motora yakın ve açıkta olacağından ısınacak,aracınızın performansı hemen hemen atmosferik bir araçla aynı olacaktır."Soğuk"açık hava filtresi için filtre+ekipmanlarını temin etmeniz,onları da takmanız gerekecektir,bu ekipmanları temin etmeden açık hava filtresi takarsanız güçte artış değil kayıp yaşarsınız :).Kutu içi hava filtresi maksimum 4-5 beygirlik bir güç sağlar.Ancak tam teçhizat açık hava filtresi kurarsanız 7-8 beygirlik bir artış,ayrıca daha hızlı bir motor tertibatına sahip olursunuz( İçeri giren hava ne kadar soğuk olursa performans o kadar artar.).Tam kuvvet,70-80 beygirlik bir güç değişimi isterseniz yazılım,hibrit bir turbo ve bir VAG grubu aracın olmazsa olmazı R8 bobinlere göz atabilirsiniz.Ve son olarak diyeceğim sadece beygir olarak değil,sıkışma,sıcaklık,ses,performans gibi "iyi yönde"değişiklikler de gözlemleyebilirsiniz.Her zaman beygirlik bir değişim olmasa da tepkime,kalkış gibi değerlerde büyük değişimler gözlemleyebilirsiniz.Yazılım olarak RSA'yı tercih edebilirsiniz.
( Kutu içi hava filtresi de fark edilir değişikliklere neden olacak,beygiri artıracaktır :). )
R egzoz takarsanız beygir artışı gözlemleyebilirsiniz
Üstat cok teşekkür ediyorum değerli bilgilerin icin cok yararli ve bilgilendirici oldu:)

Kutu ici hava filtresi o zaman en mantikli ve makul gozuken olaymis. Acik icin dediginiz gibi tam techizat yapmaya kalkarsam biraz da tuzlu olur gibi simdilik degmezmis.

4 5 hp lik artis da daha keyifli hissettirir herhalde hocam. Küçük değişiklikler, sıradanligi bozmak her zaman iyidir:)
 
Ekli dosyayı görüntüle 65291
bunlar gibisi ve dahası işinize yarar.Forge yazan dediğim gibi tertibatlı açık hava filtresi,K&N ise kutu içi.
Hocam eline sağlık ya sen direkt ugrasip bulmussun bizim icin uygun urunleri:) simdi daha iyi anladim acik hava ve kutu ici filtrelerinin farkini.

Kutu ici daha kullanisli geldi sizin de onerdiginiz gibi.
 
Farklı yazılım tecrübelerim oldu. Size tavsiyem RSA ve REMAPS firmalarıdır. REMAPS garantili ve faturalı iş yapıyor. Açık hava filtresi bi ihtimal 1-2 hp verebilir, ses konusunda size az da olsa tatmin sağlayabilir.
Evet evet hocam dun bizzat maslaga Remaps a gorusmeye gittim. Icime sindi gibi gayet fakat 4250 tabi piyasanin uzerinde.
 
Üstat cok teşekkür ediyorum değerli bilgilerin icin cok yararli ve bilgilendirici oldu:)

Kutu ici hava filtresi o zaman en mantikli ve makul gozuken olaymis. Acik icin dediginiz gibi tam techizat yapmaya kalkarsam biraz da tuzlu olur gibi simdilik degmezmis.

4 5 hp lik artis da daha keyifli hissettirir herhalde hocam. Küçük değişiklikler, sıradanligi bozmak her zaman iyidir:)
Ben teşekkür ederim hocam,malum bizim araç dizel çok oynamaya gelmiyor,bari sizlere yardımcı olalım,sizleri mutlu edelim :)
 
Sevgili Golf tutkunları herkese iyi akşamlar,

Şöyle fazla masrafa ve müdahaleye girmeden tatlı tatlı performans artışları yaşamak istiyorum. Ve de tatmin edici sesler tabii..

Bu sebeple 1.4 TSI 122 ps aracıma açık hava filtresi taktırmayı düşünüyorum. 6 7 beygirlik fark hissedilir derecede bir fark mıdir sizce nasil bir his olur? Ve de bakimi farkli midir?

2. Olarak da son susturucuyu söktürüp homurdanma duymak istiyorum. Buna ne dersiniz uzun vadede sıkıcı hale mi gelir? Ve buna geri eski haline cevirmek kaynak vs sanirim kolay sorunsuz bir islem midir? Bunda da bir tık performans artisi oluyor degil mi?

Bu 2 işlemden tavsiye ettiğiniz var midir üstatlarim? Şu okey ama şuna bulasma vs gibisinden değerli yorumlarinizi bekliyorum. Filtre önerirseniz dogrudan marka veya link önerilerinizi de beklerim..
@Doom3farcry Bencede açık hava filtresi yerine kapalı hava filtresi alabilirsiniz onun için de kn önerebilirim ama alırken dikkat edin çakması oldukça fazla
Orijinal ürünleri temin edip satan marka birlas diye biliyorum egzoz içinde kendi aracımda orta sus iptali yaptım oldukça güzel sesler geliyor abartılı değil kesinlikle çok tatlı sesler vites geçişlerinde sadece cold startta biraz fazla ses çıkarıyor oda insanın hoşuna gitmiyor değil youtuba kanılımda videosu mevcut linkini bırakıyorum
 
Ben teşekkür ederim hocam,malum bizim araç dizel çok oynamaya gelmiyor,bari sizlere yardımcı olalım,sizleri mutlu edelim :)
Hahahahahahaha teşekkür ettim üstat:)
Baya referans oldu fikirleriniz, biraz canlandi kafamda nedir ne degildir seklinde. Durumumuzu ayarladikca minik minik oynamaya calisicaz insallah biz de.

Gel hocam sen de tsi a :)
 
@Doom3farcry Bencede açık hava filtresi yerine kapalı hava filtresi alabilirsiniz onun için de kn önerebilirim ama alırken dikkat edin çakması oldukça fazla
Orijinal ürünleri temin edip satan marka birlas diye biliyorum egzoz içinde kendi aracımda orta sus iptali yaptım oldukça güzel sesler geliyor abartılı değil kesinlikle çok tatlı sesler vites geçişlerinde sadece cold startta biraz fazla ses çıkarıyor oda insanın hoşuna gitmiyor değil youtuba kanılımda videosu mevcut linkini bırakıyorum
Hocam güzelmiş videonuz ya baya net anlasiliyor fark. Kanalinizdan diger hem orta hem son sus iptali videonuza da baktim o da cok tatli olmus.
Bariz sekilde anlasiliyor hocam cok yararli olmus.

Son sus iptali biraz abartili gibi o sıkıntı cikarabilir de orta sus iptali dediğiniz sekilde tatli bir homurdanma sesi veriyormus, hosuna gidiyor insanin:)

Teşekkürler hocam
 
Hahahahahahaha teşekkür ettim üstat:)
Baya referans oldu fikirleriniz, biraz canlandi kafamda nedir ne degildir seklinde. Durumumuzu ayarladikca minik minik oynamaya calisicaz insallah biz de.

Gel hocam sen de tsi a :)
Bunu verip bunu kalitesinde bulabilir miyim inan bilmiyorum :) mecbur tdi,ciğerli en azından :)
 
Bunu verip bunu kalitesinde bulabilir miyim inan bilmiyorum :) mecbur tdi,ciğerli en azından :)
Tabi tabi hocam su an en huzur ve guven veren araba kendinizinkidir. Her seyini taniyorsunuz, simdi disaridan yeni bir aracla ugrasilmaz. Eldeki candir:)
 


Geri
Üst Alt