Yeni Aracım Golf 8 R



OZ'ler harika! maşallah allah kaza bela vermesin
 
Tekrardan merhaba. Bir konuda tecrübe sahibi arkadaşlardan desteğe ihtiyacım var. Aracımın yayları değiştikten sonra direksiyonu çevirince sağ önden bir tıkırtı geliyor. Acaba bu durumu yaşayan ve düzelten oldu mu aramızda?
 
Tekrardan merhaba. Bir konuda tecrübe sahibi arkadaşlardan desteğe ihtiyacım var. Aracımın yayları değiştikten sonra direksiyonu çevirince sağ önden bir tıkırtı geliyor. Acaba bu durumu yaşayan ve düzelten oldu mu aramızda?

Tam emin olmamakla beraber amortisör bilyaları bence sıkıntılı, onları yağlatıp yayların belli bir kısmına da eğer hortum yok ise hortum geçirip rot balansa girmek gerek diye hatırlıyorum...
 
Bana kalsa R da zaten bu stoplar standart olmalıydı. Çok yakışmış.
 
Tekrardan merhaba. Bir konuda tecrübe sahibi arkadaşlardan desteğe ihtiyacım var. Aracımın yayları değiştikten sonra direksiyonu çevirince sağ önden bir tıkırtı geliyor. Acaba bu durumu yaşayan ve düzelten oldu mu aramızda?

Başıma bir önceki aracımda geldi voglant yaylarımı takınca direksiyonu tam tur çevirince manevralarda askı rotu davlumbaza sürterek dönüyordu direksiyon çok sonrasında öğrendim
 
askı rotu davlumbaza degiyordur bencede
 
eskiden bir reklam vardı, gelinlik her genç kızın rüyası zetine dikiş makinası diye... R çok çokk güzel bir otomobil dört çeker olması herşeyin ötesinde fren diskleri harika jantlar harika direksiyondaki R tuşu bile bir ayrıcalık oluşturuyor... sadete gelince golf ayrı bir dünya kullanmayan bu işin zevkini bilmeyene anlatmak zor. Hocam Allah cc hayırlı uğurlu etsin... Allah cc kaza bela vermesin, trafikte iyi insanlar ile karşılaştırsın....
 
Tekrardan selamlar. Araç üzerinde biraz değişiklikler yaptım. Onlardan bahsetmek istiyorum. Öncelik motor ve yürüyen olsun. Sonra mesleğimiz donanım yükseltme kısmında olur.
İlk olarak frenleri değiştidim. Sebebi iyi gibi gözüküp beklenen performası veremiyordu. Bunun ilk sebebi bence ağırlık.
EBC marka vag grubu için hazır kit olarak satılan Apollo 355 mm disk ve 4 pistonlu kaliper içeren seti kullandım. İlk farkı ağırlık oldu. Orijinalinin üçte bir ağırlığına sahip. Performansı ise kıyas bile kabul etmez. Çok ama çok memnunum. İşletme maliyeti ise orijinalden yarı yarıya ucuz. Balata seti orijinal olanın 12 bin civarında. Bunda 6 bin.
İkinci değişim jantlarda oldu. 19 çok ama çok zor kullanılan bir seçim. Ben iki ay tahammül edebildim. Ve 18 oz ultralegera tercih ettim. Sonuç yine beni fazlası ile tatmin etti.
Sonra egzoz ve downpipe . Komple miltek set kullandık. Standart egzoz dyson süpürge gibi ses çıkarıyordu. Bu ise gayet tatmin edici.
Bir sonraki işlem yazılım oldu. Aslında arada intecooler da var. Araç yaklaşık 430-440 hp gibi güç veriyor. Rakam tahmini. 0-100 3 saniye civarında. 100-200 8,5 saniye. Rakamları ben kendim ölçmedim. Ama eşdeğer araç var onun süreleri bu şekilde. Sonra birde coil takalım dedik. Bilstein evo t3 kullandık. O da çok başarılı. Araba başka seviyeye evrildi. Tek eksik yanı dcc iptal oldu. Ama dcc olmadan bile konfor ve performansı iyi sentezliyor.
Sırada akrapoviç egzoz var. O da önümüzdeki hafta içi gelecek inşallah.
Şimdilik performans arttırmak adına yaptıklarım bunlar. Daha pek ekleme de düşünmüyorum. Neyse çok uzattık. Kalın sağlıcakla. Görüşmek üzere. 👋
 


Geri
Üst Alt