bu tork konusunda bikaç şey de ben söylemek istiyorum.. somunu tork ile sıkmak tekerlekler kadar hatta çok daha fazla geri kalan tüm bileşenleri için önemli.. tekerleklerde 5 bijon var ve her biri aynı torkta "fazla veya az" eşit sıkılırsa sürüşte fark edilmeyecetir. tabi çok sıkılıp bijon kesme konusu ayrı.. ama eşit sıkılmazsa özellikle yüksek hızlarda balans yapacaktır. ben lastikçinin sıktığı bijonları anahtarın üzerinde zıplayarak anca açabiliyorum genelde.. 120 ile sıkılan bijonu çok kolay açabiliyoruz. arasındaki farkı deneyimlerek tespit ettim.sizde deneyebilirsiniz. neyse 120 nm özellikle oldukça yüksek bi tork, artık tabancalar kaçta sıkıyor siz düşünün.. 200 250 v.b. arac yürüyenindeki bileşenler genelde 60-90 arası torklarka sıkılıyor, servis bilgisi ve video sitelerindende seyrettim.
tezat şurda , örneğin amortisör , amort. takozu veya herhangi bir burç değiştirdiğinizde bu bileşenler 90nın üzerinde sıkılırsa sürüş ve araç tepkileri fena halde değişiyor.birde sağ ve sol bileşenler farklı torkta sıkılırsa geçmiş olsun .. bu değişimi serviste yaparsanız çoğu servis takılan parçanın gerektirdiği tork değerlerinde sıktığından genelde sorun olmuyor ama dışarda bi özel serviste değiştirirseniz anlam veremedğiniz, ayar yaptırdığınızda da değişmeyen saçma tepkilerin sebebi bu olabiliyor. bi örnek daha vereyim.. arkası bağımsız golfunuzu arka ayarını bi yerde yaptırdınız ve kendince usta iç dış ayarını ayarlayıp arka göbekteki ayar vidasınız kendi abanma gücü ile sıktı diyelim. artık 150 nm mi 200 nm mi dersiniz kacla sıkıldığını ustanın kendisi bile bilmez. bazen başka ustaya götürdüğünüzde iki kişi bile sökemiyor vidayı.. aslında ufak bir zorlama ile gevşetilmeli bu somun ve vidalar.. youtubetaki videolarda bu vidanın 90nm ile sıkıldığını bir çok videoda gördüm.
anlamadığım ustalar bu bağlantı burç vidalarını neden tüm gücünü denercesine asılarak sıkarlar.. sizinde sürüşte ve frenlemede anlam veremedğniz ve herşeyi denemenize rağmen geçmeyen bi durum varsa bu ihtimali de göz önünde bulundurun..
selamlar..