Konu başlığında ki soruyu her yeni VW markalı araç alışımızda özellikle de Golf'te duyarız dimi.Kabaca kafada yapılan hesapla o paraya BMW - MERCEDES var kardeşim ya da bu kadar para vermişsin ama aynaları kendin kapatıyorsun - artık xenon far standart oldu neredeyse, senin araban hala halojen - bak Hyundai senin aracınla aynı para full + full dizel otomatik birde.
Bugün ki mevcut ekonomik sistemde bir ürünün üretilmesi aşamasında maliyetleri aşağıya çekmek tüm firmaların araştırdığı üstünde kafa yorduğu bir olay.Zaman/maliyet oranını düşünerek gemide montaj yapma - bant sistemli montaj - daha ucuz hammadde - daha ucuz orta afrika ülkelerine fabrika kurma yada daha az Ar-Ge harcaması vs. bu kriterleri şirketlerin hep düşündüğü bir gerçektir.
Birde markanın kalite algısı var maliyeti düşürürken mevcut konumlandırmada kalite algısını bozmamak gerekir.Yumuşak dokunuşlu plastik malzeme - deri kaplı ön konsol vs vs.
Birde olayın güvenlik boyutu var.Ürettiğiniz ürün hangi amaca hizmet ediyorsa etsin ergonomik ve güvenli olmalı. Yol tutus - frenleme - yolcu güvenliği
VW bugün istese ucuz bir araba yapamaz mı? Ucuz hammadde nerede - ucuz işçilik nerede bilmiyor mu ? Malzemeden çalmak, olması gerekenden daha ince - daha az kullanmayı bunca yıllardır öğrenememiş mi? Ayağı yerden kessin de yeter anlayışıyla 4 lastik üzerinde giden bir karoser yapmayı hiç düşünmedi mi acaba.
***Geçenlerde kuzenim anlatıyor boğaz köprüsünde 130km/h hızla gidiyordum.Ani bir fren yapmam gerekti, araç bir anda çizgisinden çıkmaya başladı takla atıcaz sandım diye. Araç 2015 LEON FR
Ve bu sabah denk geldiğim bir haber, aslında bu yazıyı yazmama sebep olan bu haberdi.Bu arabalar şunlardan şunlardan dolayı pahalı - tamam belki ederinden biraz daha pahalı olabilir - diye anlatıyoruz, o anda ya bunları geç deniyor ama asıl gerçekler böyle olumsuz durumlarda ortaya çıkıyor.
En basit malzeme koltuk işte, koltuk yani ne bekleyebiliriz yada ne umarız kaçımız aracın koltuk kalitesine bakar araştırır.Sonuçları böyle oluyor ama;
Bugün ki mevcut ekonomik sistemde bir ürünün üretilmesi aşamasında maliyetleri aşağıya çekmek tüm firmaların araştırdığı üstünde kafa yorduğu bir olay.Zaman/maliyet oranını düşünerek gemide montaj yapma - bant sistemli montaj - daha ucuz hammadde - daha ucuz orta afrika ülkelerine fabrika kurma yada daha az Ar-Ge harcaması vs. bu kriterleri şirketlerin hep düşündüğü bir gerçektir.
Birde markanın kalite algısı var maliyeti düşürürken mevcut konumlandırmada kalite algısını bozmamak gerekir.Yumuşak dokunuşlu plastik malzeme - deri kaplı ön konsol vs vs.
Birde olayın güvenlik boyutu var.Ürettiğiniz ürün hangi amaca hizmet ediyorsa etsin ergonomik ve güvenli olmalı. Yol tutus - frenleme - yolcu güvenliği
VW bugün istese ucuz bir araba yapamaz mı? Ucuz hammadde nerede - ucuz işçilik nerede bilmiyor mu ? Malzemeden çalmak, olması gerekenden daha ince - daha az kullanmayı bunca yıllardır öğrenememiş mi? Ayağı yerden kessin de yeter anlayışıyla 4 lastik üzerinde giden bir karoser yapmayı hiç düşünmedi mi acaba.
***Geçenlerde kuzenim anlatıyor boğaz köprüsünde 130km/h hızla gidiyordum.Ani bir fren yapmam gerekti, araç bir anda çizgisinden çıkmaya başladı takla atıcaz sandım diye. Araç 2015 LEON FR
Ve bu sabah denk geldiğim bir haber, aslında bu yazıyı yazmama sebep olan bu haberdi.Bu arabalar şunlardan şunlardan dolayı pahalı - tamam belki ederinden biraz daha pahalı olabilir - diye anlatıyoruz, o anda ya bunları geç deniyor ama asıl gerçekler böyle olumsuz durumlarda ortaya çıkıyor.
En basit malzeme koltuk işte, koltuk yani ne bekleyebiliriz yada ne umarız kaçımız aracın koltuk kalitesine bakar araştırır.Sonuçları böyle oluyor ama;