VW Neden Pahalı ?


Burak_53

Üye
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
416
Tepkime puanı
16
İsim
Burak
Konu başlığında ki soruyu her yeni VW markalı araç alışımızda özellikle de Golf'te duyarız dimi.Kabaca kafada yapılan hesapla o paraya BMW - MERCEDES var kardeşim ya da bu kadar para vermişsin ama aynaları kendin kapatıyorsun - artık xenon far standart oldu neredeyse, senin araban hala halojen - bak Hyundai senin aracınla aynı para full + full dizel otomatik birde.

Bugün ki mevcut ekonomik sistemde bir ürünün üretilmesi aşamasında maliyetleri aşağıya çekmek tüm firmaların araştırdığı üstünde kafa yorduğu bir olay.Zaman/maliyet oranını düşünerek gemide montaj yapma - bant sistemli montaj - daha ucuz hammadde - daha ucuz orta afrika ülkelerine fabrika kurma yada daha az Ar-Ge harcaması vs. bu kriterleri şirketlerin hep düşündüğü bir gerçektir.

Birde markanın kalite algısı var maliyeti düşürürken mevcut konumlandırmada kalite algısını bozmamak gerekir.Yumuşak dokunuşlu plastik malzeme - deri kaplı ön konsol vs vs.

Birde olayın güvenlik boyutu var.Ürettiğiniz ürün hangi amaca hizmet ediyorsa etsin ergonomik ve güvenli olmalı. Yol tutus - frenleme - yolcu güvenliği

VW bugün istese ucuz bir araba yapamaz mı? Ucuz hammadde nerede - ucuz işçilik nerede bilmiyor mu ? Malzemeden çalmak, olması gerekenden daha ince - daha az kullanmayı bunca yıllardır öğrenememiş mi? Ayağı yerden kessin de yeter anlayışıyla 4 lastik üzerinde giden bir karoser yapmayı hiç düşünmedi mi acaba.

***Geçenlerde kuzenim anlatıyor boğaz köprüsünde 130km/h hızla gidiyordum.Ani bir fren yapmam gerekti, araç bir anda çizgisinden çıkmaya başladı takla atıcaz sandım diye. Araç 2015 LEON FR

Ve bu sabah denk geldiğim bir haber, aslında bu yazıyı yazmama sebep olan bu haberdi.Bu arabalar şunlardan şunlardan dolayı pahalı - tamam belki ederinden biraz daha pahalı olabilir - diye anlatıyoruz, o anda ya bunları geç deniyor ama asıl gerçekler böyle olumsuz durumlarda ortaya çıkıyor.

En basit malzeme koltuk işte, koltuk yani ne bekleyebiliriz yada ne umarız kaçımız aracın koltuk kalitesine bakar araştırır.Sonuçları böyle oluyor ama;



 
Eskiler dememiş boşuna ucuzdur vardır illeti pahalıdır vardır hikmeti :)

 
Vw görünmeyen parçaları kaliteli yapıyor diğerleri sadece görünenleri en büyük örneği Hyundai gözün gördüğü herşey iyi gibi

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Sadece total'de bulunan  ve, pahalı olan adını hatırlamadığım bir hidrolik yağ ile çalışır , zaten az sayidaki total benzin istasyonlarinda bile bazen bulunmayanbir yağdır.Arac belli bir kilometreyi geçtikten sonra saçmalamaya başlayabilir özellikle citroenleri kaldırmaya çalışırsınız kalkmaz,in dersiniz inmez.Sistem bir sürü  borudan oluşur,bunlar her daim yağ kaçırır, benim gibi bir garajınız varsa kenarda bir çuval talaş bulundurmanız yağları temizlemek için iyi olacaktır.

Sisteme motordan güç aktaran bir kayış vardir.o koptumu gözünüz aydın  demektir,tabi bu kayışın motorda yaptığı verimsizliğe girmek bile istemiyorum , kayış koptuğu zaman  araç formula 1 arabalarından bile daha çok yere yakin hale gelir,her toz tanesine rastladiginda altı sürter,eğer yakınlarda bir citroen servisi yoksa yapılması gereken bir tofaş servisi bulup,ki onlar heryerdedir,oradan bizim kuş serisinin kayışını taktırmak sizi çözüme ulaştıracaktır,zira kayış ayni kayıştır. :)  .Süspansiyonda bulunan hava yastıkları bir kaç sene sonra bizim gibi değişken hava koşullarına sahip ülkelerde malzemesinden kaynaklı basınç değişkenliklerine sebep olur ki Bu yastıklardan gelen sesler metrekare başına düşen çukur tümsek vs tüm olguların geometrik biçimlerini algılamanızda size fayda sağlar. Teknoloji iyi mi ? bence göreceli , çünkü bu sistemlerde kamber ve kaster açıları çok değişkendir çünkü sistem herdaim hidrolik ile açısal doğruluk yaratmaya çalışır . Ben kullandım sevmedim , maliyetli , derdi bitmiyor , alanada satanada saygılar , ben almayayım çünkü , sütten ağzım yandı yoğurdu üfleyerek yemeye çalışıyorum .@yusuf@Wolfsburg saygılarımla.....

 
11 saat önce, Wolfsburg yazdı:

Bağımsız süspansiyon ne ki  Hyractive'lerin yanında...

Bir demir çubuğu parametre sayıp Golf 6 Golf 7 den daha iyi demek ön yargıdan başka birşey değil.

Ona bakarsan Golf7 de panaromik cam tavan var, Golf 6 da sunroof var.

 
Leon'un yol tutuşu, fren mesafesi, Euro Ncap puanı Golften daha iyi yalnız. 100 tane profesyonel test videosunun 90 ında Leon üst sırada. 

 
@Wolfsburg 3 tekerleğinin üstünde duran değilde, 4 tekerleğinin üstünde giden araçları tercih ettiğim için size örnek veremem ne yazık ki...

 
Sadece total'de bulunan  ve, pahalı olan adını hatırlamadığım bir hidrolik yağ ile çalışır , zaten az sayidaki total benzin istasyonlarinda bile bazen bulunmayanbir yağdır.Arac belli bir kilometreyi geçtikten sonra saçmalamaya başlayabilir özellikle citroenleri kaldırmaya çalışırsınız kalkmaz,in dersiniz inmez.Sistem bir sürü  borudan oluşur,bunlar her daim yağ kaçırır, benim gibi bir garajınız varsa kenarda bir çuval talaş bulundurmanız yağları temizlemek için iyi olacaktır.

Sisteme motordan güç aktaran bir kayış vardir.o koptumu gözünüz aydın  demektir,tabi bu kayışın motorda yaptığı verimsizliğe girmek bile istemiyorum , kayış koptuğu zaman  araç formula 1 arabalarından bile daha çok yere yakin hale gelir,her toz tanesine rastladiginda altı sürter,eğer yakınlarda bir citroen servisi yoksa yapılması gereken bir tofaş servisi bulup,ki onlar heryerdedir,oradan bizim kuş serisinin kayışını taktırmak sizi çözüme ulaştıracaktır,zira kayış ayni kayıştır. :)  .Süspansiyonda bulunan hava yastıkları bir kaç sene sonra bizim gibi değişken hava koşullarına sahip ülkelerde malzemesinden kaynaklı basınç değişkenliklerine sebep olur ki Bu yastıklardan gelen sesler metrekare başına düşen çukur tümsek vs tüm olguların geometrik biçimlerini algılamanızda size fayda sağlar. Teknoloji iyi mi ? bence göreceli , çünkü bu sistemlerde kamber ve kaster açıları çok değişkendir çünkü sistem herdaim hidrolik ile açısal doğruluk yaratmaya çalışır . Ben kullandım sevmedim , maliyetli , derdi bitmiyor , alanada satanada saygılar , ben almayayım çünkü , sütten ağzım yandı yoğurdu üfleyerek yemeye çalışıyorum .@yusuf@Wolfsburg saygılarımla.....
böyle yorum okunmaz mı? ben 2 defa okudum, eline sağlık kardeşim, taşı gediğine koymuşsun... :000074-medium:

 
teknoloji hangi seviyeye gelirse gelsin bu buluş insanoğlunun , basitlik, kullanılabilirlik , ucuzluk , sorun çıkartmama gündelik hayatta işe yarama  testlerinden başarıyla geçmediği sürece unutulmaya mahkumdur. buda onu bulan firmayı bitirir, başka çıkma yolu bulamazsa firmayı yok eder... bi çok örnek verilebilir... bu sebeple buna wv de dahil , araçlara uygulanan teknolojinin devamı bu kriterlere bağlıdır. örneğin silindir kapama teknolojisni çok önceleri hangi firmanın kullandığını biliyoruz. bunu ekonomik şekilde araçlarına uygulayıp işe yarar bi hale getirmeye çalışan wv'nin bu teknolojinin devamlılığını sağlayıp sağlayamacağı şu anda bile meçhul... çünkü işe yarıyor gibi gözüksede  ileri doğru sorun çıkartacakmı ?, başka bi fikir çıkıpta onu ortadan kaldıracakmı ?,  şimdi bile muallak. aha elektrikli araçlar piyasaya göz kırpıyor mesela ....

bu sebeple hidrolik sistemlerle (karmaşık bide) yoltutuşunu iyileştirmeye çalışmak ne kadar teknolojiktir bunu düşünmek lazım..  bunu en ucuz ve basit şekilde başaran firma turnayı gözünden vurmuş demektir. e tabi bunu başaracak bunun yanında konforu da unutmayacak.

astrayı her nekadar diğer hiç bişeyini beğenmesemde arka düzenini ve bunu bulanı takdir etmişimdir. hemde bunu torsiyonu biraz  bızıklayarak başarmışlar.

wv'ye pahallı diyen arkadaşlara saygı duyarım... 70 .000 tl'ye highline 1.4. tsı c sınıfı  araç almışım. yol tutuşu en iyisi demiyorum ama dizeli kıskandırıan ekonomisi ve keyif veren sürüşü , harika konforu , ortalamanın üzerinde yol tutuşu, d sınıfı ile yarışan iç malzeme kalitesi, toyata kadar olasada en sorunsuz Avrupalı gibi kriterleri ile ,  her işi ortalamanın üzerinde hatta bazılarında en tepeye oynayan bi markanın aracını almaktan çok mutluyum. bana yanlış yaptın diyen kimse yok. hatta benden çok daha pahallıya araç alanlarınki değil hala benim pasifik mavi golfum konuşuluyor etrafımda...

sanırım bundan sonrada imkanım ölçüsünde hep wv alacağım gibi duruyor.. yeri geldimi de en azılı şekilde wv'yi eleştirebiliyorken hemde.....

 
Ben vw'in pahalı olduğunu kabul ediyorum. Arz talep meselesi. Ben kriterlerime en uygun tercihi Golfle yaptım.

Merak etme Leon Focus i30 u araştırdık bilerek almadık.

Onu alma bunu al, bu daha ucuz, bu daha dolu diyen muhasebeci kafası ben Bmw Merco alan adama tek kelime etmiyorum. Sende başkalarının tercihlerini sorgulayacağına saygı duy.

donanımhaber ölücüleri emisyon konusunda mastır yapıyorlar, tabii bim marketteki teyzelerin dedikoduları Migrosa giden komşularının üzerine oluyor.

 
@magic Emre abim yorumun için teşekkür ederim , sadece yaşadığımı anlattım umarım faydası olmuştur.

 
@magic Emre abim yorumun için teşekkür ederim , sadece yaşadığımı anlattım umarım faydası olmuştur.
bence çok faydası oldu, yaşanmışlık yani tecrübe her şeyin üzerindedir, ben teknik bilgim olmadığından bu tür karşılaştırmalarda genellikle kenarda dururum,

merak edilen hususta, bağımsız süspansiyonun tüm modellerde kullanılmamasının sebebini teknik arkadaşlarım açıklarlar diye düşünüyorum, @calik @EMRAH ATTS

"vw neden pahalı?" sorusundan önce "vw pahalı mı?" sorusu sorulmalıdır...

bütün segmentlerde "çok satan" araçların "pahalı" olduğunu düşünmek piyasa kavramına ters bir yaklaşım olur, çünkü piyasa "pahalı" yı değil f/p dengesi yerinde olanı alır, bu domateste de böyledir, buzdolabında da...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Wolfsburg dedi:
@DoğanARABACI Demek ki o kadar da tecrübeniz yokmuş :/ 

Böyle konularda fikir belirtince beğenmediğim bir ortam oluşuyor.

DH'de bunları yazdım biri C4 üç tekerle gitse ne olur ki gibisinden yorum yazdı...

Aklıma geldikçe gülerim.
Herkesin tecrübesi , bilgisi , yaşadığı ve öğrenebildiği kadardır . Bu dünyadaki 33 senem ve her zaman bilene saygı gösteririm , ben herşeyi bilmiyorum ve biliyorum kibirinede girmiyorum, buradan veya eğitim alarak veya yaşayarak tecrübe etmeye çalışıyorum.Genel yaşama algım ve hayat görüşüm bilgiyi paylaşmaktan yanadır ki iş hayatımda da Mercedes-Benz Türk fabrikalarına , Ford Otosan Fabrikalarına , Tofaş'a , Temsa Otobüs Fabrikasına , Hidromek Eskavatör fabrikasına , Karsan'a ,Otokar'a ,Tırsan Damper-Dorse Fabrikalarına iş yapan ana tedarikçi bir otomotiv firmasının , Müşteri kalite temsilciliği ve Süreç iyileştirme sorumluluğunu yürütüyorum, yani siz değerli kullanıcıların ,yolcuların araçlarında güvenle kaliteli bir biçimde yolculuk yapması ve sektörün gelişmesi için bir çok firmadaki benzer görevi yapan arkadaşlarım gibi  yoğun bir çalışma sarf ediyorum . Şunu çok iyi biliyorum ki , hangi araca binerseniz binin üstündeki emeği ben size buradan anlatamam , tek bir vasıta için 100'lerce firmanın , ton'larca hammadden ürettiği binlerce yarı mamül'ün mamül'e dönüşüp size ulaşması o kadar sancılı ki , sektördeki bu durumuda size yazarak anlatamam.Hepimizin tercihleri var normal olarak , ama kalite konusunda almanların otomotivde uyguladığı , bize de kafayı yedirtmeye uğraşan VDA sistemi yıllarca bana neden alman arabası almam gerektiğini yaşayarak öğretti. Fransız'a olan sevginize saygı duyup olmayan tecrübemle kafanızı şişirdiğim için özür dilerim. @magic    @Burak_53     @Negatiwe      @yusuf ve nice Golftutkusu olan dostlarım...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt