triger kayışı


Bekir38

Yeni Üye
Katılım
25 Nis 2021
Mesajlar
22
Tepkime puanı
4
Konum
Nevşehir-kayseri
İsim
Bekir
Selamlar öncelikle,Araç 2013 model golf 1.2 TSI,km 130 binde triger kayışı hiç değişmedi,çogu tamirci değişmesi gerek 5 yıl raf ömrü 120 bin km diyor,tavsiyesi olan var servis mi yoksa herhangi bir mekanikçi işi çözer mi
 

Hocam selamlar, benimde 2014 1.2 tsi aracım 61.000 kmde yılda 5, 6 bin km yapıyorum. Triger seti hiç değişmedi, siz benim yerimde olsaydınız ne yapardınız?
Ben olsaydım???

Tabiki herkesin aracının velayeti kendisinde.

Yinede hadi ben olsaydım

2023 deyiz Araç 2014 model 61 binde

2027 sonunda değistirin (araç 13 yaşında ve tahmini 90 binlerde olacaksa??)
Yıldan 13 yaşında optimal bir süre

Tabi bu arada

@rager007 dedigi gibi

Devirdaim antifrizi şıp şıp şıp kayışın üzerine damlayıp çürütme yapmayacağından emin olmak lazım
 
Upvote 0

Ben olsaydım???

Tabiki herkesin aracının velayeti kendisinde.

Yinede hadi ben olsaydım

2023 deyiz Araç 2014 model 61 binde

2027 sonunda değistirin (araç 13 yaşında ve tahmini 90 binlerde olacaksa??)
Yıldan 13 yaşında optimal bir süre

Tabi bu arada

@rager007 dedigi gibi

Devirdaim antifrizi şıp şıp şıp kayışın üzerine damlayıp çürütme yapmayacağından emin olmak lazım
Bunların devirdaimi akünün orda diye biliyorum hocam
 
Upvote 0
Hocam çok haklısınız sıvılar değişmeli. Benim araçta bu sene g13 antfriz komplpe bosaltarak saf su ilave ederek değiştirdim. Hidrolik yağı, şanzıman yağı hepsi öyle. Ancak yetkili servislerin dediği de bana biraz riskli geliyor yaşa bakılmaksızın 120.000 km durumu.. benim 2014 61.000 de ben de değiştirmedim..
Senede bizim gibi 5k yapan birisi o zaman 24 sene sonra değiştirmeli :)
Zaman içerisinde kayışlar biraz güncellenmiş olsa da teflon mumlu vs.. sonuçta lastik kauçuk ürün içinde teflon var.

A: kişisi sürekli dur kalk rolantı ortalama hız 30km
B: kişisi şehirler arası yol dur kalk çok yok yılda bir kaç şehirler arası bu araç alınır :)
ikisi 100k yapmış A:10bin saat çalışmış motoru / B:3 bin saat çalışmış saat üstünden değerlendirilse bence daha mantıklı gibi :)
 
Upvote 0
Fiyatlardan haberim yok ama aracınız yaşından dolayı indirimli olacaktır.

Çok konuşuldu değil mi hocam, ancak net bir sonuca varamadık. Kimimiz vaktinden evvel değişti hatta. 10 yıl 120 bin km bence de ideal (eğer araç hep yük altında ve ekstrem koşullarda kullanılmıyorsa)

Ahh ah şu doğru ustayı bulabilmek bir mesele ki hocam. Kayseri bir de büyük şehir olmasına rağmen...

Bir de parçayı servisten alıp işçiliği dışarda yaptırdığımızda parçanın fiyatına indirim yapmıyorlardı en son, hala aynı mıdır bilmiyorum
Kayseri sanayisi iyidir ya bursadan sonra bence ikinci eger iyibir Usta bulamiyorsan kesinlikle serviste degistir
 
Upvote 0
Bugün servise bıraktım ,fiyat biraz tuzlu 11 bin TL civarı fakat yüzde 30 indirim varmış,bujileride değiştirelim dedim ondada yapışma olmuş bobinleri de değişelim dediler oda 4 bin civarı,hayırlısı artık
 
Upvote 0
Merhaba, geçen yıl 165 bendeki aracımın triger kayışını değiştirdim ve gördüğüm kadarıyla herhangi bir deformasyon yoktu. Hiç karışmasak 250 bini rahat görürdü bence.
 
Upvote 0
Merhaba, geçen yıl 165 bendeki aracımın triger kayışını değiştirdim ve gördüğüm kadarıyla herhangi bir deformasyon yoktu. Hiç karışmasak 250 bini rahat görürdü bence.
Hocam araç sıfır km den beri sizde mi, birde kaç model aracınız
 
Upvote 0
Bugün servise bıraktım ,fiyat biraz tuzlu 11 bin TL civarı fakat yüzde 30 indirim varmış,bujileride değiştirelim dedim ondada yapışma olmuş bobinleri de değişelim dediler oda 4 bin civarı,hayırlısı artık
%30 indirim ile mi 11 bin TL'ye geldi?
 
Upvote 0
çok güzel bir konu tamamen parayla alakalı kafam rahat olsun diyorsan al değiştir 2015 model araca yaş gereği devirdaimli seti 10 k fiyat dediler indirim dahil diyende antalya kare oto aracımın kmsi 80 k bir damlama falan yoksa değiştirmeyi düşünmüyorum
 
Upvote 0
Km'den ziyade ben de çalışma saatine bakmak gerekir diye düşünüyorum. Kayış koparan görülmemiş olabilir ancak belli bir yaştan ve saatten sonra bu parçaların özelliklerinin bozulduğu da aşikar. Alakasız ama bu da kayış olduğu için örnek vermek isterim. Daha önce Leon 1.2 TSI ile alternatör kayışı koparıp dağ yolunda mahsur kalmıştım. Ondan dolayı zamanı gelince ne değişmesi gerekiyorsa değiştiriyorum. Canımızı emanet ediyoruz sonuçta sevdiklerimizi bindiriyoruz. Yolda kalma rezilliği çekmeye değmez üstadlar.
 
Upvote 0
Selamlar öncelikle,Araç 2013 model golf 1.2 TSI,km 130 binde triger kayışı hiç değişmedi,çogu tamirci değişmesi gerek 5 yıl raf ömrü 120 bin km diyor,tavsiyesi olan var servis mi yoksa herhangi bir mekanikçi işi çözer mi
Sen bilirsin ama senelerce yetkili servislerde çalışıp kendi özel servisini açan değerli ustalar var 1 ay önce değiştirdim set olarak devir daim pompası da dahil işçilikle toplam 6700 tl verdim hiçbir sıkıntı da yaşamadım
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2023-06-11-21-16-01-159_com.miui.videoplayer.jpg
    Screenshot_2023-06-11-21-16-01-159_com.miui.videoplayer.jpg
    51 KB · Görüntüleme: 27
  • IMG_20230520_113749.jpg
    IMG_20230520_113749.jpg
    159.8 KB · Görüntüleme: 28
Upvote 0
Sen bilirsin ama senelerce yetkili servislerde çalışıp kendi özel servisini açan değerli ustalar var 1 ay önce değiştirdim set olarak devir daim pompası da dahil işçilikle toplam 6700 tl verdim hiçbir sıkıntı da yaşamadım
Merhaba hocam, aracınız kaç km ve kaç model. Ayrıca, tsi motor mu paylasabilir misiniz
 
Upvote 0
Sen bilirsin ama senelerce yetkili servislerde çalışıp kendi özel servisini açan değerli ustalar var 1 ay önce değiştirdim set olarak devir daim pompası da dahil işçilikle toplam 6700 tl verdim hiçbir sıkıntı da yaşamadım
Merhaba hocam, aracınız kaç km ve kaç model. Ayrıca, tsi motor mu paylasa
Aynen öyle hocam, 2014 model. 9 seneye yaklaştık. Bu arada kayışın markasına baktım dayco takılıymış üstünde.
hocam benim de 2014 1.2 tsi motor. 61.000 km de beklemeli miyim triger seti için. Özel ustalar değişmesi lazım diyor yetkili servis 120.000 km?
 
Upvote 0

Merhaba hocam, aracınız kaç km ve kaç model. Ayrıca, tsi motor mu paylasa

hocam benim de 2014 1.2 tsi motor. 61.000 km de beklemeli miyim triger seti için. Özel ustalar değişmesi lazım diyor yetkili servis 120.000 km?
Ben 180 bini görme taraftarıydım ama zaten şurda kaldı 15 bin değişeyim dedim. Servisin önce 180 dediğine sonra 120 demesi can sıkıcı bir durum.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt