Sıfır araç alımında ekspertiz ve sök-tak/boyalı parça çıkması


sekmekci

Üye
Katılım
12 Tem 2021
Mesajlar
61
Tepkime puanı
49
Konum
İstanbul
İsim
Suha
Merhaba arkadaşlar, konuyu açmamın sebebi çok yakın arkadaşımda yaşadığım olaydan bilinçlilik kazandırmak hem de bu durumu yaşan arkadaşlar var ise ne tür yol izlediklerini ve sonuçlarını öğrenmek amaçlı.

Arkadaşım Stellantis/Citroen grubundan C5 aircross aldı, teslimatın yapılmasında her otomotiv firmasının yaptığı gibi kaput koruma filmi seramik vs ile teslim edildi(malum ek bindirme yolu) aracı tabi hemen ne olur ne olmaz diyerek ekspertize soktuk ve kaput sök-tak çıktı. Sonrasında filmi bayiye söktürüp tekrardan boya için kontrole gittiğimizde de boya kalınlığı diğer parçalara göre daha fazla çıktı(çift kat boya raporu tutuldu).
Ve burdan bayiye gidip durumun açıklanması, aracın tüm parçalarından boya kalınlık raporu tutulması, Citroen'e şikayet başvurusu ve ayıplı mal satışının yapıldığı ve telafisi için noterden ihtar çekilmesi sürecini yaşadı.

Süreç şu an değerlendirilme aşamasında ve bu aşamadan sonra bu durumu yaşayan arkadaşlar var ise yol göstermesini/bilgi paylaşımını rica ediyorum.

Sıfır araç alacak arkadaşlara bilgilendirme; araç filmi yaptırmadan önce şiddetle aracınızı önce ekspertiz yaptırmanızı sonra film yaptırmanızı tavsiye ederim
 

Hocam boya için bir yorumum yok ancak fabrikada kapı ayarlamaları yapılırken gerçekleştirilen işlem sonucu bazı experler kapılarda sök tak var diye belirtebiliyor. Zarara uğratacak bir durum çıkmaz umarım.
 
Merhaba süreç nasıl tamamlandı merak ettim aynı marka ile bende benzer bir sıkıntı yaşıyorum görüşme halindeyim ne ile karşılaşacağım ne teklif ettiler öğrenme şansım var mı teşekkürler
 
Bu gibi durumlara sağlam yaptırım yapılmazsa firmalar her zaman olduğu gibi kafalarına göre takılırlar. Bir prosedür olmalı her araca bu ayar durumu varsa alıcıya buna göre bir belge verilmeli.
 
Merhaba süreç nasıl tamamlandı merak ettim aynı marka ile bende benzer bir sıkıntı yaşıyorum görüşme halindeyim ne ile karşılaşacağım ne teklif ettiler öğrenme şansım var mı teşekkürler
Ülkede bu konuda pek adalet sistemi vatandaş tarafında çalışmıyor veya aşırı uzun bir süreç alıyor ne yazık ki, dolayısıyla firmadan bu çift kat boya durumu için fabrikada yapılmış kalite işlemidir/fabrikasyon işlemdir belgesi alındı. Ekstra bir şey teklif edilmedi umursamaz davranıyor markalar.
 
anladım teşekkür ederim cevabınız için ne diyecekler bende merak ediyorum kaputta söktak ve kaput boyası 2-2.5 katı fazla görünüyor.aldığım bayi hiç birşey yapmadı.aracı aldığım gibi ekspere gidip bayiye geri dönmeme rağmen.eksper yapıldığında araç 9 km de idi.başka bayiye gittiğimde boya olduğunu ve parçanın sökülüp takıldığına dair rapor tutup gönderdiler.citroen genel merkezden cevap bekliyorum.
 
tarcanlar expertiz sami tarcanın kontrolü sonrası kapı üst menteşesinde ayar oynaması var diyerek aldığım golf 7 aracımı memleketimde satarken iki vidada da oynama var sök tak var diye sattım. alt vidada sadece tepe kısmında zamanla oluşabilecek aşınma vardı. çevresinde ve yuvada iz yoktu.
 
Fabrika bir hata görürse aracı 3 kat boyama hakkı var.
Ayrıca son kontrollerde ayarsızlık varsa vidaları oynayarak ayarlama yapabilirler.

Bunları ben demiyorum. Daha önce fabrikada çalışmış Sami Tarcan birçok vidosunda detaylı anlatıyor.
Hatta görüntülerle destekliyor.

Sök tak/Vida ayarını dünyada takan tek ülkeyiz.
Adamlar ne yapsın? Bize göre mi araç üretsinler?

Galerici ve al satcılar fiyat kırmak için bunları bahane ediyor.
Ekspertizci olayın gerçeğini bildiği halde kendini riske atmıyor.

Birde bu işlerden hiç anlamayan ekspertizciler var.
Mobilya boyacılığından veya emekli memurluktan ekspertizciliğe terfi etmiş. Elinde cihazla saçma sapan bir rapor oluşturup veriyor.

Bu işlere denetleme ve düzenleme şart...
Her köşebaşında çiğ köfteci gibi ekspertizci var...
 
Son düzenleme:
Bir önceki golfümde 3 kapıdaki vidalarda anahtar izi vardı. 2 farklı exper ayar işlemi yazdı, vw ile görüştüğümüzde fabrikasyon ayar işlemi olduğu tarafımıza söylendi. Arabayı satarken alıcıya durumu belirttim sorun etmedi. Aracı satarken otorapora götürdük, raporda ayar işlemi yazmıyordu, nedenini sorduğumuzda vw grubunda özellikle bu model passat ve golflerde çokça ayar işlemi olduğunu, bir kusur olmadığını, kapının tam ayarını yapmak için menteşe kısmına müdahale gerektiğini bana ve alıcıya söyledi. Problem edilecek bir şey değil bence. Sonuçta bunu servis yapmış.

Ayrıca mk3 leonların hava yastıkları da serviste değişiyor. mk3 1.6 dizel leonumun hava yastığını değiştirmiştim. Aracı satarken Expertiz bu hava yastığının orjinal olduğunu, önden kazası bulunmadığını, muhtemelen servis garanti kapsamında değişmiştir diye not düşerek alıcıya sundu. Tabii ki alıcı bu durumdan expertiz öncesi haberdardı, biz expertize hiçbir bilgi vermedik. Elimizde servis kağıtları vs olduğu için yine satarken problem olmadı. Hatta aracın sol ön direği fabrikasyon çift kat boya çıktı. Bunun da fabrikada kalite kontrol aşamasında yapıldığı, hiçbir boya tozu, macun veya kaza emaresi olmadığı yine exper tarafından tarafımıza iletildi.


Anlayacağınız arabayı alırken de satarken de tercih ettiğiniz exper çok önemli. Kimi exper vardır Altını çamur yapar kimisi vardır çamuru altın yapar. Bana göre Altın, altın olarak kalmalı. Çamur ise çamur olarak kalmalı.
 

Geri
Üst Alt