195/65/15 Lastik Tavsiyesi


Lastik tabanı genişliğiniz (195 ölçüsünde) yani dar olduğu için Goodyear EfficientGrip Performance 1 veya 2 modelini aldığızda lastikler (3 kanallı) olarak gelecektir..!!

Bu sebebten Continental Ultra Contact modelini öneririm, bu markada taban genişliğiniz (195 ölçüsünde) yani dar olmasına rağmen aldığınız lastikler (4 kanallı) olarak gelecektir.

Continental lastik dar tabanlı olsa bile maliyetten kaçmaz, lastiği Ar-Ge aşamasında orjinalinde nasıl geliştirmişse, lastiğin (geniş veya dar tabanlı) olması fark etmeksizin aynı kanal sayısını koruyarak üretim yapar.
Çok teşekkür ederim hocam. Aklıma bayağı yattı bu lastik. Halledince bilgilendiririm buradan.
 

2019 Yılında kullandığım Golf 5 için Michelin Primacy 4 almıştım. Lastikler takıldıktan sonra araç sanki Ray üzerinde gidiyor hissi verdi. Yumuşaklığı sizi rahatsız etmezse eğer konforda cabası oluyor . Eğer genelde şehirde asfaltta kullanacaksanız Primacy 4'te harika bir lastik.
 
2019 Yılında kullandığım Golf 5 için Michelin Primacy 4 almıştım. Lastikler takıldıktan sonra araç sanki Ray üzerinde gidiyor hissi verdi. Yumuşaklığı sizi rahatsız etmezse eğer konforda cabası oluyor . Eğer genelde şehirde asfaltta kullanacaksanız Primacy 4'te harika bir lastik.
Bütçeyi aşacak gibi hocam bu lastik öneriniz için teşekkür ederim. Yılda 6-7 kez uzun yol yapma durumum oluyor. :)
 
Continental Ultracontact'a baktım da Continental'in diğer lastik markalarına göre sesli olduğunu söylüyorlar bu durum devam ediyor mu acaba? Ayrıca araba yumuşasın konforu iyileşsin diye de lastik değiştirme düşüncem var konfor anlamında da katkısı olur mu? T-H-V lastikler arsında kalite-konfor anlamında fark oluyor mu?
 
Continental Ultracontact'a baktım da Continental'in diğer lastik markalarına göre sesli olduğunu söylüyorlar bu durum devam ediyor mu acaba? Ayrıca araba yumuşasın konforu iyileşsin diye de lastik değiştirme düşüncem var konfor anlamında da katkısı olur mu? T-H-V lastikler arsında kalite-konfor anlamında fark oluyor mu?



T - H - V - W - Y - ZR harfleri, lastiğin dayanabileceği max. hız sınırını belirten işaretlerdir.

Q=99 MPH, 160km/h
R=106 MPH, 170km/h
S=112 MPH, 180km/h
T=118 MPH, 190km/h
U=124 MPH, 200km/h
H=130 MPH, 210km/h
V=149 MPH, 240km/h
ZR=149 MPH, 240km/h ve üzeri
W=168 MPH, 270km/h
Y=186 MPH, 300km/h

ZR (Y) = 300 km/h ve üzeri


Lastiğin dayanabileceği hız sınırı yükseldikçe, bu oranda , lastik hamurunun sertliğinin / mukavemetinin de arttırılması gerekir.

Hız endeksi yükseldikçe lastiğin sertliği de yükselir.



Bu vesile ile kabaca şöyle bir tanımlama yapılabilir

T - en yumuşak hamur

H - Yumuşak

V - Orta

W - Orta set

Y - Sert

ZR(Y) - En sert hamur


Lastiğin yumuşak olması konforu da bereberinde getirir.

Ancak diğer yandan; lastik üreticileri , gelişen teknoloji sayesinde hız endeksi Y olan bir lastiği,
hız endeksi V olan bir lastik kadar konforlu, ama V den daha dayanıklı şekilde üretebiliyorlar.
Bu nedenle alınacak lastiğin test sonuçları ve etiket ses dereceleri de göz ardı edilmemelidir.


.
 
Son düzenleme:
T - H - V - W - Y - ZR harfleri, lastiğin dayanabileceği max. hız sınırını belirten işaretlerdir.

Q=99 MPH, 160km/h
R=106 MPH, 170km/h
S=112 MPH, 180km/h
T=118 MPH, 190km/h
U=124 MPH, 200km/h
H=130 MPH, 210km/h
V=149 MPH, 240km/h
ZR=149 MPH, 240km/h ve üzeri
W=168 MPH, 270km/h
Y=186 MPH, 300km/h

ZR (Y) = 300 km/h ve üzeri


Lastiğin dayanabileceği hız sınırı yükseldikçe, bu oranda , lastik hamurunun sertliğinin / mukavemetinin de arttırılması gerekir.

Hız endeksi yükseldikçe lastiğin sertliği de yükselir.



Bu vesile ile kabaca şöyle bir tanımlama yapılabilir

T - en yumuşak hamur

H - Yumuşak

V - Orta

W - Orta set

Y - Sert

ZR(Y) - En sert hamur


Lastiğin yumuşak olması konforu da bereberinde getirir.

Ancak diğer yandan; lastik üreticileri , gelişen teknoloji sayesinde hız endeksi Y olan bir lastiği,
hız endeksi V olan bir lastik kadar konforlu, ama V den daha dayanıklı şekilde üretebiliyorlar.
Bu nedenle alınacak lastiğin test sonuçları ve etiket ses dereceleri de göz ardı edilmemelidir.


.
Çok teşekkür ederim hocam. Ultracontact bayağı aklıma yattı. Bahsettiğinize göre yumuşak bir lastik. ses durumunu da netleştirirsem alacağım inşallah. Lastikte 1 db bile çok önemli deniliyor bu lastik de 70 db imiş. Uzun yolda baş ağrıtır mı bilemiyorum
 
Sessiz lastik yoktur zaten.

Bir de lastik yol sesi ile konfor birbirinden farklı şeylerdir.

Ses derecesi 70 dB olan ama tabanındaki desen ve kanalları farklı iki lastikten biri sessiz, ama konforsuz esnemeyen bir sürüş yaşatabilirken, diğeri ses yapabilir ama konforlu yumuşak bir sürüş sağlayabilir.


Kabaca ses oranlarını kategoriye ayırmak gerekirse

65 - 66 - 67 dB az sesli

69 - 70 - 71 dB orta sesli

72 - 73 - 74 - 75 dB çok sesli lastiklerdir diyebiliriz.


Bu lastik işinde o kadar çok kriter ve detay vardır ki , İşin detayına girdikçe kafanız çok karışır. Karar veremez olursunuz.

Karar verebilmede en iyi argüman aynı ebat lastikler hakkında yapılan yerli-yabancı yorumlardır. Bol bol yorum okumak gerekiyor.

Fazla bir şey bilmek de iyi olmuyor, kılına tüyüne çok takılıyor insan. Ben alacağım lastiğe karar verene kadar 6 ay ders çalıştım.

En önemli kriter lastikten ne beklediğiniz olmalıdır. Hangisi sizin için daha öncelikli olmalı bunu netleştirmelisiniz.

Konfor mu
Kuru yol tutuş mu
Islak yol tutuş mu

Önceliğinizi net şekilde belirledikten sonra diğer ikisinden bir şekilde, bir derece, ödün vermeniz gerekiyor.

Çünkü 3' ü 1 arada, her yönü mükemmel olan lastik üretilemedi henüz.


.
.


.
 
Çok teşekkür ederim hocam. Ultracontact bayağı aklıma yattı. Bahsettiğinize göre yumuşak bir lastik. ses durumunu da netleştirirsem alacağım inşallah. Lastikte 1 db bile çok önemli deniliyor bu lastik de 70 db imiş. Uzun yolda baş ağrıtır mı bilemiyorum
70 dB ses seviyesi gayet yeterli bir değerdir, yani kötü bir değer değildir, Hatta ortalamanın üzerinde diyebiliriz, bir lastikten hem konfor, hem iyi ıslak-kuru fren mesafesi, yol tutuş vs.. dünyada hepsini bir arada sunan daha bir lastik üretilmedi.!

Üreticiler lastiği ses seviyesini daha düşük istese yapamaz mı.? Elbette yapar ama bu sefer de başka şeylerden feragat etmesi gerekirdi, işin içine fizik giriyor etki-tepki meselesi,

Continental ‘in sesli lastik olduğuna dair okuduğunuz yorumlar Ultra Contact modeli için yapılmış yorumlar değildir..!! Sesli olduğuna ait yorumlar Premium Contact 6 modeli için yapılıyordu., Premium Contact 6 modeli bizzat kendi aracında kullanıyorum ve sesli bir lastik olduğuna dair yapılan yorumlara şaşırıyorum bana biraz tuhaf geliyor, çünkü benim bu zamana kadar PC6 ‘dan ses şikayetim olmadı,

Sese çok takıyorsanız ;
Ultra Contact 195/65 R15 91H almak yerine
195/65 R15 91V modelini alınız, 91V olan modeli 69 dB ses seviyesine sahiptir, Ancak kimse sizin lastik ölçünüz de V hız endeksinde yani 240 km saat hıza dayanan (bu ebatta) ihtiyacı pek olmayacağı için yani talebi az olduğu için lastikçiler bu 91V olanını stoklarında bulundurmazlar, Fabrikadan siparişi ile gelir, süre olarak 4-5 gün de gelir ancak lastikçi yeni stoğuna girecek lastiği ucuza vermez, size gereksiz yere lastik başına 300-500 fazla ödemek zorunda kalırsınız.
 
Sessiz lastik yoktur zaten.

Bir de lastik yol sesi ile konfor birbirinden farklı şeylerdir.

Ses derecesi 70 dB olan ama tabanındaki desen ve kanalları farklı iki lastikten biri sessiz, ama konforsuz esnemeyen bir sürüş yaşatabilirken, diğeri ses yapabilir ama konforlu yumuşak bir sürüş sağlayabilir.


Kabaca ses oranlarını kategoriye ayırmak gerekirse

65 - 66 - 67 dB az sesli

69 - 70 - 71 dB orta sesli

72 - 73 - 74 - 75 dB çok sesli lastiklerdir diyebiliriz.


Bu lastik işinde o kadar çok kriter ve detay vardır ki , İşin detayına girdikçe kafanız çok karışır. Karar veremez olursunuz.

Karar verebilmede en iyi argüman aynı ebat lastikler hakkında yapılan yerli-yabancı yorumlardır. Bol bol yorum okumak gerekiyor.

Fazla bir şey bilmek de iyi olmuyor, kılına tüyüne çok takılıyor insan. Ben alacağım lastiğe karar verene kadar 6 ay ders çalıştım.

En önemli kriter lastikten ne beklediğiniz olmalıdır. Hangisi sizin için daha öncelikli olmalı bunu netleştirmelisiniz.

Konfor mu
Kuru yol tutuş mu
Islak yol tutuş mu

Önceliğinizi net şekilde belirledikten sonra diğer ikisinden bir şekilde, bir derece, ödün vermeniz gerekiyor.

Çünkü 3' ü 1 arada, her yönü mükemmel olan lastik üretilemedi henüz.


.
.


.
70 dB ses seviyesi gayet yeterli bir değerdir, yani kötü bir değer değildir, Hatta ortalamanın üzerinde diyebiliriz, bir lastikten hem konfor, hem iyi ıslak-kuru fren mesafesi, yol tutuş vs.. dünyada hepsini bir arada sunan daha bir lastik üretilmedi.!

Üreticiler lastiği ses seviyesini daha düşük istese yapamaz mı.? Elbette yapar ama bu sefer de başka şeylerden feragat etmesi gerekirdi, işin içine fizik giriyor etki-tepki meselesi,

Continental ‘in sesli lastik olduğuna dair okuduğunuz yorumlar Ultra Contact modeli için yapılmış yorumlar değildir..!! Sesli olduğuna ait yorumlar Premium Contact 6 modeli için yapılıyordu., Premium Contact 6 modeli bizzat kendi aracında kullanıyorum ve sesli bir lastik olduğuna dair yapılan yorumlara şaşırıyorum bana biraz tuhaf geliyor, çünkü benim bu zamana kadar PC6 ‘dan ses şikayetim olmadı,

Sese çok takıyorsanız ;
Ultra Contact 195/65 R15 91H almak yerine
195/65 R15 91V modelini alınız, 91V olan modeli 69 dB ses seviyesine sahiptir, Ancak kimse sizin lastik ölçünüz de V hız endeksinde yani 240 km saat hıza dayanan (bu ebatta) ihtiyacı pek olmayacağı için yani talebi az olduğu için lastikçiler bu 91V olanını stoklarında bulundurmazlar, Fabrikadan siparişi ile gelir, süre olarak 4-5 gün de gelir ancak lastikçi yeni stoğuna girecek lastiği ucuza vermez, size gereksiz yere lastik başına 300-500 fazla ödemek zorunda kalırsınız.
Yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum hocalarım, sizlere epey zahmet verdim hakkınızı helal edin. Bir anda alıp işin içinden çıkamıyorum böyle konularda. Devamlı araştırıp didinirim. :) Olumlu yorumlar ve piyasaya göre fiyat uygunluğu sebebiyle aldım lastiği buradan:


Şimdiki lastiklerle 35 bin km yapmışız ama çatlamalar çok güven vermedi, uzun yola çıkacağım 10 gün sonra da. İnşallah sorunsuz kullanırız. Şimdi de bakım konusunda kafam karışık onu da bakım konusuna yazacağım orada baş ağrıtırım. 😅 🙂
 
Yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum hocalarım, sizlere epey zahmet verdim hakkınızı helal edin. Bir anda alıp işin içinden çıkamıyorum böyle konularda. Devamlı araştırıp didinirim. :) Olumlu yorumlar ve piyasaya göre fiyat uygunluğu sebebiyle aldım lastiği buradan:

[/URL]

Şimdiki lastiklerle 35 bin km yapmışız ama çatlamalar çok güven vermedi, uzun yola çıkacağım 10 gün sonra da. İnşallah sorunsuz kullanırız. Şimdi de bakım konusunda kafam karışık onu da bakım konusuna yazacağım orada baş ağrıtırım. 😅 🙂



Hayırlı uğurlu olsun.

Kazasız, belasız, arızasız, güzel günlerde kullanmak nasip olur inşallah.


.
 
Hayırlı uğurlu olsun.

Kazasız, belasız, arızasız, güzel günlerde kullanmak nasip olur inşallah.


.
Amiin inşallah hocam, hepimiz için. Dün siparişi oluşturmuştum bugün geldi. İki lastik 03/23 iki lastik 04/23 üretimiymiş. Bugün fırsat bulursam taktırırım.
 
Amiin inşallah hocam, hepimiz için. Dün siparişi oluşturmuştum bugün geldi. İki lastik 03/23 iki lastik 04/23 üretimiymiş. Bugün fırsat bulursam taktırırım.
Hayırlı olsun, bir foto atarsınız artık :)
 

Ekli dosyalar

  • 542EC609-4571-4883-8FDE-3DAF4CBFE0D3.jpeg
    542EC609-4571-4883-8FDE-3DAF4CBFE0D3.jpeg
    180.8 KB · Görüntüleme: 20
  • 640B5802-B485-4C2F-8823-614BE6257532.jpeg
    640B5802-B485-4C2F-8823-614BE6257532.jpeg
    239.4 KB · Görüntüleme: 21
  • CA9DF570-DFDB-426E-90F8-4F2CFE191AAF.jpeg
    CA9DF570-DFDB-426E-90F8-4F2CFE191AAF.jpeg
    189.4 KB · Görüntüleme: 20
  • 3EE03984-9E87-40DA-930C-01A747A9C5D9.jpeg
    3EE03984-9E87-40DA-930C-01A747A9C5D9.jpeg
    183.8 KB · Görüntüleme: 19
  • 6C9CFF76-6B95-404F-9105-7B0C2A1C693D.jpeg
    6C9CFF76-6B95-404F-9105-7B0C2A1C693D.jpeg
    293.9 KB · Görüntüleme: 21


Geri
Üst Alt