Volkswagen servislerinde üretim hatası polen filtresi..


@forzaGilles evet, polen filtresinin yan duvarları zamanla kalktı. Mann filtre diğerlerine göre 2mm daha geniş. Bu sebeple bu genişlik az da olsa fayda sağlar. Çünkü Mann filtre biraz daha zor girer ve zor çıkar.

Aşağıdaki konuda sizin resimler vardı. Orada da bahsetmiştik.
Bu filtreyi ilk sorduğumda getirdiler baktım Mahle CareMetix (isim farklı teknoloji aynı) olanı denk geldi., Made in Romania üretimiydi.,

Mahle 'nin ürünü 5 katmanlı olarak geçiyor (1 kat karbon katmanı, 1 kat anti-alerjik biofonksiyonel katman "ekstra karbon takviyeli" 1 kat moleküler katman, 1 kat partükül katmanı, ve bir de ne olduğunu bilmediğim koruyucu katman diye geçen tabaka) Ancak Mahle 'nin broşürlerini vs. incelediğimde PM2.5 özelliği ne vurgu yapmıyor., 5 katman olayı bana biraz ticari geldi., Yabancı bir forumda çift kat karbonun ortama yaydığı sıkıntılardan şikayetler okumuştum., CareMetix normalde mavi renkte fakat serviste satılan VW AG ürünü ile perakende satılanı birbirinden ayırt edebilmek için servis için üretilenleri siyah renkli yapmışlar; https://www.mahle-aftermarket.com/m...enter/filter/en_mahle_flyer_caremetix_low.pdf

Mann Frecious Plus (PM2.5 özelliği mevcut); https://www.frecious-plus.com/tr

Bir de MicronAir (freudenberg) diye bir alman markası var., Kendileri Polen filtresinin mucidi., ilk defa 1989 model Mercedes SL serisinde polen filtresi kullanılıyor., Sonrasında yaygınlaşıp tüm araçlarda kullanılmaya başlanıyor., bu firmanın ürettiği 4 katmanlı proTect Line diye geçiyor., PM2.5 tabiki var., Firma filtreleme uzmanı diyebiliriz otomobil, gıda, endüstriyel filtre çözümleri, Enerji kaynakları, HVAC, hastane yoğun bakım odalarının filtrasyonu vs.. oldukça uzmanlaşmış bir firma., karbonlu olanını görmüştüm., bu anti-alerjik olan (proTect Line) serisine daha denk gelmedim; https://www.freudenberg-filter.com/en/world-of-automotive/products/cabin-air-filters/

Mahle CareMetix serviste satılanı;

Ekli dosyayı görüntüle 26591

Ürün renginden dolayı klasik karbonlu filtre gibi zannedilebilir fakat ürün CareMetix yani hem karbonlu hem de anti-alerjik özellikli filtre;

Ekli dosyayı görüntüle 26593;

Bu da Arka yüzü:

Ekli dosyayı görüntüle 26592


Sadece Golf'te değil, Volkswagen, Skoda, Seat, emin değilim ama Cupra'da da olabilir. Yani bu markalarda değişik modellerde de kullanılıyor. Özellikle aircare olan araçlarda..

Mahle markayı ben de uzun süre araştırmıştım. Bahsettiğiniz videodan tutun spefikasyonlarına kadar 5 katmanlı oluşu vs. ama gel gelelim servisteki ürünün böyle hatalı üretim olmasına şaşırmıştım. Ki bunu servis hep ters takıyor.

Kısa sürede iki filtre olayı iyi bir çözüm. Bu sebeple Eko seri seçmeniz mantıklı.

Ben serviste eko adı altında sunulan durumun iyi bir şey olmadığını düşünüyorum. Böyle bir seçenek varsa kimse aracını işini yeni öğrenen birine teslim etmek istemez. Yani Eko seri ve iyi olmayan bir usta denk gelme ihtimali artık ihtimal olmadığını, bizzat karşılaşılan bir durum olacağı kanaatindeyim.
 
Son düzenleme:
benim a3 de servis başından beri fp26009 kullandı..sonrasında garanti bttikten sonra kendım aldıklarımda fp idi ve memnunum....ben ok yonune hep bakıyorum mannda sıkıntı olmadı ama mahle sıkıntılı ise bundan sonra aftermarkette olsa dıkkat etmek gerek..fiyat konusunda çok farkları olmadıgından manndan devam ediyorum..
 
benim a3 de servis başından beri fp26009 kullandı..sonrasında garanti bttikten sonra kendım aldıklarımda fp idi ve memnunum....ben ok yonune hep bakıyorum mannda sıkıntı olmadı ama mahle sıkıntılı ise bundan sonra aftermarkette olsa dıkkat etmek gerek..fiyat konusunda çok farkları olmadıgından manndan devam ediyorum..
Servis, fp kodla tedarik etmiyor. After market olarak fp26009. Bunda sorun yok. Servis için üretilen üründe de sorun yok.
After market olarak Mahle lao 888'de sorun yok. Servis için üretilen Mahle (Romanya) üretimde sorun var.

Ok yönüne bakarak servisteki mahleyi takarsanız ters takmış oluruz.
Siz bunun farkındasınız.

Herkes tarafından fark edilmeyecek bir detay olduğundan faydalı olması adına paylaşmak istedim.

Bu durumu servise gidenler iletirlerse, destek hattına bildirirlerse belki dikkate alırlar. Maalesef bazı birimler sürü psikolojisi ile,. Ne kadar dönüş çok olursa o zaman dikkate alıyorlar. Bu da tacrübesizlik ve kalite kontrolünün olmadığı anlamı taşır.

Herhangi bir sorunla karşılaşılıyorsa ve bunu size normal diye yutturmaya çalışıyorlarsa ısrarınızı sürdürmek gerekiyor.
 

Geri
Üst Alt