Golf 7 1.2 tsi manuel şanzıman yağı değişimi


datdat

Üye
Katılım
4 Eki 2021
Mesajlar
136
Tepkime puanı
135
İsim
vedat gürpınar
şanzıman yağı değişimini kendisi yapmak isteyen olursa yararı olur belki diye paylaşayım dedim

IMG_2053.JPGyağı boşaltmak için gereken alyanlar m8 ve 17IMG_2054.JPGşanzıman tarafından yağı boşaltmak için sökülen yer burası
IMG_2055.JPG diferansiyel tarafından boşaltmak için de burası sökülüyor
IMG_2056.JPGtam tersi tarafta biraz üstte de yağ seviye kontrol tapası var dolumu da buradan yapıyoruz
IMG_2062.JPGIMG_2065.JPG
ben bahçe hortumu ile doldurdum
bazı yağ bidonlarında kendinden uç oluyor direk delikten içeriye sıkabiliyorsunuz
yağ doldurmak için geri vites müşürünü söküp oradan şırınga ile dolduranlar da var
inşallah faydalı olur
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2057.JPG
    IMG_2057.JPG
    213.5 KB · Görüntüleme: 29

parçacının ve sanayide sorduğum bir ustanın lafına güvenerek castrol 80w-90 api gl-5 yağ koydum
yağ kalın geldi galiba birinci ve ikinci vitese araba soğukken zorlanarak geçiyor yağ tavsiyesi olan varsa
hafta sonu tekrar değişim yapmayı düşünüyorum febi var aklımda
 
parçacının ve sanayide sorduğum bir ustanın lafına güvenerek castrol 80w-90 api gl-5 yağ koydum
yağ kalın geldi galiba birinci ve ikinci vitese araba soğukken zorlanarak geçiyor yağ tavsiyesi olan varsa
hafta sonu tekrar değişim yapmayı düşünüyorum febi var aklımda
Bu araçlarda oeme en yakın febi diyebilirim.
 
parçacının ve sanayide sorduğum bir ustanın lafına güvenerek castrol 80w-90 api gl-5 yağ koydum
yağ kalın geldi galiba birinci ve ikinci vitese araba soğukken zorlanarak geçiyor yağ tavsiyesi olan varsa
hafta sonu tekrar değişim yapmayı düşünüyorum febi var aklımda
316 bin km gibi yüksek km’li araçlarda daha önce değişim yapılmamamışsa malesef sıkıntılar çıkabiliyor, En sağlıklısı orjinal yağ kullanmaktır, orjinal yağın yerini hiç birisi tutmuyor, Ustanın lafına güvenip Castrol aldınız ama şimdi ikinci kez tekrardan yağ masrafı yapmış olacaksınız., 2 kere masraf demek orjinal yağ ile aynı kapıya çıkmış oldu,

Bu olay motor yağı gibi değil, Şanzımanda farklı marka yağ kullanmak sıkıntı çıkarıyor, Orjinal yağın da üzerinde de 75W-80 vs.. viskozitesi de yazmadığı için dışardan hangi kalınlıkta yağ alcağını bilinmiyor. Servisten orjinal yağ almanızı öneririm. Bir de bahçe hortumu kullanmak yerine çünkü o hortumun içinde top/partikül veya pislik var mı bilemezsiniz, bunun yerine akvaryum hortumu kullanmanızı öneririm.

Ayrıca servisi arayıp şasi sorgulaması ile aracınızda kullanılan (şanzıman kodunu) öğreniniz, Çünkü aracın şanzıman koduna göre yağ kapasitesi değişilik göstermektedir. 5 ileri veya 6 ileri şanzıman olması bile yağ kapasitesinde farklık gösterir.
 
316 bin km gibi yüksek km’li araçlarda daha önce değişim yapılmamamışsa malesef sıkıntılar çıkabiliyor, En sağlıklısı orjinal yağ kullanmaktır, orjinal yağın yerini hiç birisi tutmuyor, Ustanın lafına güvenip Castrol aldınız ama şimdi ikinci kez tekrardan yağ masrafı yapmış olacaksınız., 2 kere masraf demek orjinal yağ ile aynı kapıya çıkmış oldu,

Bu olay motor yağı gibi değil, Şanzımanda farklı marka yağ kullanmak sıkıntı çıkarıyor, Orjinal yağın da üzerinde de 75W-80 vs.. viskozitesi de yazmadığı için dışardan hangi kalınlıkta yağ alcağını bilinmiyor. Servisten orjinal yağ almanızı öneririm. Bir de bahçe hortumu kullanmak yerine çünkü o hortumun içinde top/partikül veya pislik var mı bilemezsiniz, bunun yerine akvaryum hortumu kullanmanızı öneririm.

Ayrıca servisi arayıp şasi sorgulaması ile aracınızda kullanılan (şanzıman kodunu) öğreniniz, Çünkü aracın şanzıman koduna göre yağ kapasitesi değişilik göstermektedir. 5 ileri veya 6 ileri şanzıman olması bile yağ kapasitesinde farklık gösterir.
Hocam Motul veya Liqui Moly nin uygun yağını alsa yine düzelmez mi?
 
316 bin km gibi yüksek km’li araçlarda daha önce değişim yapılmamamışsa malesef sıkıntılar çıkabiliyor, En sağlıklısı orjinal yağ kullanmaktır, orjinal yağın yerini hiç birisi tutmuyor, Ustanın lafına güvenip Castrol aldınız ama şimdi ikinci kez tekrardan yağ masrafı yapmış olacaksınız., 2 kere masraf demek orjinal yağ ile aynı kapıya çıkmış oldu,

Bu olay motor yağı gibi değil, Şanzımanda farklı marka yağ kullanmak sıkıntı çıkarıyor, Orjinal yağın da üzerinde de 75W-80 vs.. viskozitesi de yazmadığı için dışardan hangi kalınlıkta yağ alcağını bilinmiyor. Servisten orjinal yağ almanızı öneririm. Bir de bahçe hortumu kullanmak yerine çünkü o hortumun içinde top/partikül veya pislik var mı bilemezsiniz, bunun yerine akvaryum hortumu kullanmanızı öneririm.

Ayrıca servisi arayıp şasi sorgulaması ile aracınızda kullanılan (şanzıman kodunu) öğreniniz, Çünkü aracın şanzıman koduna göre yağ kapasitesi değişilik göstermektedir. 5 ileri veya 6 ileri şanzıman olması bile yağ kapasitesinde farklık gösterir.
aldığım yağ ucuzdu aslında şüphelenmem lazımdı litresi 180 liraya almıştım
şimdi febi koymayı düşünüyorum onun da litresi 289 lira 2 litre alınacak
benim arabadan çıkan yağı başka bir arabada değerlendireceğiz
şanzıman da iyice temizlenmiş olur bu arada :)
 
aldığım yağ ucuzdu aslında şüphelenmem lazımdı litresi 180 liraya almıştım
şimdi febi koymayı düşünüyorum onun da litresi 289 lira 2 litre alınacak
benim arabadan çıkan yağı başka bir arabada değerlendireceğiz
şanzıman da iyice temizlenmiş olur bu arada :)
Öncelikle aracınızın şanzıman yağ kapasitesi 2 Litre değildir, yaklaşık olarak 2,1 ile 2,4 Lirre arasındadır.! Öncelikli olarak aracınızın şanzıman tip kodunu öğrenmemiz lazım, Orjinal şanzıman yağı haricinde yaşadığınız sorunun düzelmesi biraz zor.
 
Uygun olan yağ viskozitesi nedir bilmiyoruz sıkıntı bu, 75W-80 mi yoksa 80W-90 mı veya başka bir kalınlıkta mı VW bunun biligisini paylaşmıyor.!
Yağ markalarının yağ seçicilerinde önerilen tam doğruyu göstermiyor mudur?
 
Yetkili servis yağın litresine 2000 tl isteyince direk kafadan eledim. Araştırmalarım sonucunda swag marka yağ almaya karar verdim kullanan varsa yorumlarsa sevinirim. Haftasonu araca koymayı düşünüyorum.
Ankara geneli bayilikleri olan parçacıya gittim şase numarasına göre de bu yağı verince tamam dedim bunu kullanıyım.
Litre fiyatı 400 TL
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2193.jpeg
    IMG_2193.jpeg
    131.6 KB · Görüntüleme: 46
  • IMG_2194.jpeg
    IMG_2194.jpeg
    149.3 KB · Görüntüleme: 44
Yetkili servis yağın litresine 2000 tl isteyince direk kafadan eledim. Araştırmalarım sonucunda swag marka yağ almaya karar verdim kullanan varsa yorumlarsa sevinirim. Haftasonu araca koymayı düşünüyorum.
Ankara geneli bayilikleri olan parçacıya gittim şase numarasına göre de bu yağı verince tamam dedim bunu kullanıyım.
Litre fiyatı 400 TL
İnşallah bu sefer istediğiniz şekilde olur 👍
 

Yetkili servis yağın litresine 2000 tl isteyince direk kafadan eledim. Araştırmalarım sonucunda swag marka yağ almaya karar verdim kullanan varsa yorumlarsa sevinirim. Haftasonu araca koymayı düşünüyorum.
Ankara geneli bayilikleri olan parçacıya gittim şase numarasına göre de bu yağı verince tamam dedim bunu kullanıyım.
Litre fiyatı 400 TL
merhaba hocam keşke liqui moly nin şu ürününü alsaydınız,bir zamanlar bende şanzıman yağını değiştirdiğimde bunu çok aradım ama o zmaanlar türkiyeye gelmemişti.Yetkili distribütör şuan getirmiş mümkünse bunu kullanın aldığınızı alabiliyorlarsa geri iade edin.
km yüksek olduğundan daha önce değişip değişmediği belli olmadığıundan yanına mos2 li bu katkıdan bir tane koyun çok işe yarıyor.
ben bu katkıdan 2 adet katıp valvoline markanın wolksvagen için önerdiği yağı katmıştım.hiçbir problemle karşılaşmadım.
eğer tekrar km doldurduğumda liqui moly nin bu ürününü koyacağım.
https://shop.egemot.com.tr/liqui-moly-top-tec-mtf-5300-70w-75-21359-sanziman-yagi
bahsettiğim dişli katkısı ise https://shop.egemot.com.tr/liqui-moly-mos2-li-sanziman-disli-yagi-katkisi-50-gr-2510
 

Geri
Üst Alt