Golf 7 1.2 tsi manuel şanzıman yağı değişimi


istediğim gibi olmazsa bahsetmiş olduğun katkıdan eklerim
ne yazık ki açtım kapağını doldurma borusu var üst kısmında merak edip açmıştım nasıl bir şey diye
üst kısma ekledikleri boru ile sıkarak dolduruyorsun bir nevi pompa vazifesi görüyor
hortumla uğraşmaya gerek kalmayacak
 

merhaba hocam keşke liqui moly nin şu ürününü alsaydınız,bir zamanlar bende şanzıman yağını değiştirdiğimde bunu çok aradım ama o zmaanlar türkiyeye gelmemişti.Yetkili distribütör şuan getirmiş mümkünse bunu kullanın aldığınızı alabiliyorlarsa geri iade edin.
km yüksek olduğundan daha önce değişip değişmediği belli olmadığıundan yanına mos2 li bu katkıdan bir tane koyun çok işe yarıyor.
ben bu katkıdan 2 adet katıp valvoline markanın wolksvagen için önerdiği yağı katmıştım.hiçbir problemle karşılaşmadım.
eğer tekrar km doldurduğumda liqui moly nin bu ürününü koyacağım.
https://shop.egemot.com.tr/liqui-moly-top-tec-mtf-5300-70w-75-21359-sanziman-yagi
bahsettiğim dişli katkısı ise https://shop.egemot.com.tr/liqui-moly-mos2-li-sanziman-disli-yagi-katkisi-50-gr-2510
Hocam bende LIQUI MOLY GL4+ Dişli Yağı SAE 75W90 modelini yaklaşık 4 yıl önce alıp değiştirmiştim. Memnunum. Sizin o model o zamanlarda yoktu ama şu an için hangisi manuel için mantıklı bilemedim.

https://shop.egemot.com.tr/gl4-disli-yagi-sae-75w90-4434-7711428122-dc4
 
Hocam bende LIQUI MOLY GL4+ Dişli Yağı SAE 75W90 modelini yaklaşık 4 yıl önce alıp değiştirmiştim. Memnunum. Sizin o model o zamanlarda yoktu ama şu an için hangisi manuel için mantıklı bilemedim.

https://shop.egemot.com.tr/gl4-disli-yagi-sae-75w90-4434-7711428122-dc4
bizim araçların servislerdeki orjinal yağ viskozitesi 70W-75 tir.
linkini yolladığım manuel ve dsg şanzımanlar için yağ üreticinin manuel ve dsg şanzımanlar için kullanmayı önerdiği doğru vizkozitedeki yağlardır.
manuel şanzımanların yağ kodu VW G 052 527 A2 budur.hangi marka etiketinde bu değer var ise alıp birisini koyabilirsin.
ben kendim ozamanlar araştırdığımda valvoline markanın yağını lamıştım yetkili distribütör linki bu https://redirect.viglink.com/?forma...y=VALVOLINE+GEAR+OIL+75W+1LT&results=123
fakat dediğim gibi bundan sonra değişim yapacaksam liqui moly denemek isterim.
valvoline yağdanda kesinlikle memnunum,kendisi Türkiyemizde çok tanınmasada amerikada ve ortadoğuda pazarında baya bir bilinen kullanılan bir markaymış.
 
bizim araçların servislerdeki orjinal yağ viskozitesi 70W-75 tir.
linkini yolladığım manuel ve dsg şanzımanlar için yağ üreticinin manuel ve dsg şanzımanlar için kullanmayı önerdiği doğru vizkozitedeki yağlardır.
manuel şanzımanların yağ kodu VW G 052 527 A2 budur.hangi marka etiketinde bu değer var ise alıp birisini koyabilirsin.
ben kendim ozamanlar araştırdığımda valvoline markanın yağını lamıştım yetkili distribütör linki bu https://redirect.viglink.com/?format=go&jsonp=vglnk_169882840289212&key=c625f5cd76d70233b9ee0defa9e3fb7c&libId=lofie2mo0101rnf3000UL63jd0xg6&loc=https://www.golftutkusu.com/topic/19067-manuel-sanziman-yagi-degisimi/#post-350204&v=1&opt=true&out=https://yagpazarlama.com/ana-sayfa/437-valvoline-gear-oil-75w-1lt.html?search_query=VALVOLINE+GEAR+OIL+75W+1LT&results=123koyup&ref=https://www.golftutkusu.com/search/58153/?page=2&title=Manuel Şanzıman Yağı Değişimi | Otomobil Tutkunlarının Adresi - Golftutkusu&txt=https://yagpazarlama.com/ana-sayfa/437-valvoline-gear-oil-75w-1lt.html?search_query=VALVOLINE+GEAR+OIL+75W+1LT&results=123
fakat dediğim gibi bundan sonra değişim yapacaksam liqui moly denemek isterim.
valvoline yağdanda kesinlikle memnunum,kendisi Türkiyemizde çok tanınmasada amerikada ve ortadoğuda pazarında baya bir bilinen kullanılan bir markaymış.
Ben gerçi jetta için almıştım, farklılık gösterebilir.
 
iki günlük kullanımda gözlemlediğim swag marka şanzıman yağı tam istediğim gibi çıktı vites geçişleri hiç olmadığı kadar iyi
kendi hortumunun olması da büyük avantaj oldu ucunu kademeli yapmışlar doldurma deliğine tam oturdu sıkarak doldurdum
bir nevi pompa vazifesi gördü tavsiye ederim.
 
Kısa bir bilgi paylaşayım.
Swag ve Febi aynı ürün. Febi genel merkezini bir konu için aradığımda kendileri bana hem ürünlerini satın alabileceğim adresime yakın bir toptancı firma bilgisini verdiler hem de swag ve febi’nin aynı olduğunu hangisini alırsanız alın içindeki yağ aynıdır demişti
 
Kısa bir bilgi paylaşayım.
Swag ve Febi aynı ürün. Febi genel merkezini bir konu için aradığımda kendileri bana hem ürünlerini satın alabileceğim adresime yakın bir toptancı firma bilgisini verdiler hem de swag ve febi’nin aynı olduğunu hangisini alırsanız alın içindeki yağ aynıdır demişti
@Alibey in dediği gibi

Svag + febi + digerleri

Alman bilstein group markaları (imiş)

https://www.swag.de/tr/
 
1699335153756.png

ekranda bu sembolu görünce ayakları titremeyecek delikanlı tanımıyorum
 
Hocam ilk sahibi misiniz? Kilometre bayağı yapmış öğrenmek istediğim hiç sorun yapmadan mı geldi bu kilometreye ( yağ eksiltme vb.)
ben 265 binde aldım daha önce motor yapılmış ama yağ eksiltme devam ediyor yapan usta iyi yapamamış sadece segman değiştirmiş galiba
aldığım kişiyle pek muhatap olamadım galeriden almıştım.
 
Şanzıman yağı değişmesi gerektiğini nasıl anlarız acaba, vites geçişilerinde zorlanma belirtisi mi oluyor?
 
Şanzıman yağı değişmesi gerektiğini nasıl anlarız acaba, vites geçişilerinde zorlanma belirtisi mi oluyor?
Vites geçişlerinde zorlanma genelde debriyaj balatası bitmeye yakın oluyor yağın eski olması da etkiler ama çok fazla değil en güzeli km geldiyse değiştirmek
 
Bir ramazan ayıydı aracımı sanayiye götürdüm. Can sıkıntısından dur dedim şanzıman yağını da değiştireyim. Değişimi yaptıktan yaklaşık 20bin km sonra kadar araç birinci vitesten boşa ikinci vitesten boşa geçerken dehşet derecede takılmalar yarattı. Gitmediğim usta göstermediğim servis kalmadı. İş şanzıman dağıtmaya kadar gidiyordu. En son servisteki danışmanıma şanzıman yağından bahsettim. Onunla alakası olmaz felan dediler. Ben artık son bir ihtimal olarak onu görüp yapacak bir şey yok dedim ve serviste şanzıman yağını orijinali ile değiştirdim. Allah ıma şükürler olsun o günden beri bir sıkıntı yok.
Tabi bu demek değildir ki aynı sıkıntıyı siz de yaşarsınız. Ama yaşarsanız ilk yapacağınız işlem bu olsun. Çünkü ben bunu tecrübe ederken baskı volant debriyaj alt üst merkez debriyaj teli vites kutusu hepsini değiştirmiştim 🫢
 
Merhaba,
Yakın zamanda baskı ve balata değişimi yaptırdım. Koydukları yağ sanırım uygun değil. Yaz aylarında sorun yoktu fakat havalar biraz soğuyunca 1. vites ve geri vites zor geçer oldu. Ben TOP TEC 5300 70W 75 yağını tercih etmeye karar verdim (üzerindeki sanırım 75W80 yada daha faklı birşey)
Sadece işçilik için 750 - 1000TL isteyen hırsız ustalardan çok sıkıldım. Resmen At hırsızı olmuşlar. Kendim yapmak istiyorum. Fakat mekanizma kilit pimini sökmek için M8 denilen ucu bulamıyorum. Bunun tam kodu nedir, bilen var mı ?
 

Bir ramazan ayıydı aracımı sanayiye götürdüm. Can sıkıntısından dur dedim şanzıman yağını da değiştireyim. Değişimi yaptıktan yaklaşık 20bin km sonra kadar araç birinci vitesten boşa ikinci vitesten boşa geçerken dehşet derecede takılmalar yarattı. Gitmediğim usta göstermediğim servis kalmadı. İş şanzıman dağıtmaya kadar gidiyordu. En son servisteki danışmanıma şanzıman yağından bahsettim. Onunla alakası olmaz felan dediler. Ben artık son bir ihtimal olarak onu görüp yapacak bir şey yok dedim ve serviste şanzıman yağını orijinali ile değiştirdim. Allah ıma şükürler olsun o günden beri bir sıkıntı yok.
Tabi bu demek değildir ki aynı sıkıntıyı siz de yaşarsınız. Ama yaşarsanız ilk yapacağınız işlem bu olsun. Çünkü ben bunu tecrübe ederken baskı volant debriyaj alt üst merkez debriyaj teli vites kutusu hepsini değiştirmiştim 🫢
Eski aracım olan Ford Focus da aynı sorunu yaşamıştım. Mobil 75W90 yağ koydular ,vitesler geçmez oldu. Yok balata, yok volant, yok şanzıman neler demediler neler. Araç ve telefon tamircileri hırsız olduğu için, tek bildikleri düşeni dolandırmak. Castrol FE75 yağ ile değişm yaptığımda Sıfır halinden daha iyi olmuştu.
 

Geri
Üst Alt