Yetkili servislerin bu uygulamayı yapmaya başladığını bilmiyordum. Forumda yaptıran var mı?
Ben yaptırdım oradan biliyorum. 2018 tiguan 1.4 tsi 150 bg 45.000 km deki motorumdaki missfire hatası için yapmışlardı. mart ayında 6.000 tl gibi bir bedeli vardı. Sonradan missfire sebebinin külbitör kapağı olduğu tespit edildi. Komple değiştirilmişti. Sorun bu şekilde giderilmişti.
Emme sübapları etrafında biriken yakıt kurumlarının oluşturduğu problemlerden kurtulmak için yapılıyor. genelde dizel araçlarda daha fazla kirlenme oluyor. Ancak benzinli araçlarda da kötü yakıt nedeniyle kirlenme oluyormuş. Arabasını uzun süre mesela 200.000 km kullanacak birisine 60.000 km de bir yaptırmasını öneririm.
Bu arada ben doğuş oto kartal da yaptırmıştım.
Bu arada missfire sebebi ile serviste aracım 2 hafta kaldı. Yeni aldığım araçta ekspertizde (hem galerici alırken hem ben kendim alırken 2 kez full ekspertiz yaptırdım) problemsizdi ancak aldıktan iki gün sonra doğuş otoda bakım yapılırken servis temsilcisi normal bakımdan sonra yüksek devirlerde anlık olarak hafif bir kesinti olduğunu ve kırmızı lamba yandığını söyledi. Ben 2 günlük kullanımımda hiç görmemiştim. Neden bu problemin ekspertizde görülmediğini sorduğumda servisteki kadar gelişmiş bir diagnostik cihazının ekspertiz firmalarında olmadığını (Ümran ekspertiz yaptırdım) söyledi.
Belki sizlerinde faydasına olur diye aracıma yapılan işlemleri yazayım. Bu arada her bir deneme 1 veya daha fazla gün sürdü.
- Yakıt kaynaklı olup olmadığı araştırıldı - Sorun çözülmedi
- Önce bujiler komple değiştirilip yol testi yapıldı- Sorun çözülmedi
- Ateşleme sistemi kontrol edildi-sorun çözülmedi
- 12v akü sıfırı ile değiştirildi (ben zaten değiştirecektim) - sorun çözülmedi
- Enjektörler kontrol edildi, yerleri değiştirildi-Sorun çözülmedi
- Yakıt pompası ve yakıt hatları kontrol edildi-Sorun çözülmedi
- Motor beynine yeni yazılım atıldı-Sorun çözülmedi
- Başka bir aracın motor beyni takıldı-sorun çözülmedi
- Sıfır motor beyni takıldı-sorun çözülmedi
- Ceviz kabuğu ile emme manifoldu temizlendi- sorun çözülmedi.
- Türkiye'deki tüm servislere ve Almanya'ya yazı yazıp soruldu
- Almanyadan gelen cevaba göre motor üst kapağı komple sıfır olan bir kapak ile değiştirildi sorun çözüldü. (O an tüm Türkiye'de sadece bir kapak varmış o da Doğuş Oto Kartalda bulunuyormuş, benim şansım)
Üst kapak değişirken sübap milleri, ACT pozisyoner sensörleri vb. tamamı full dolu olarak üstü komple yenisi ile değiştirildi. yani motorun nerdeyse yarısı değiştirilmiş oldu. Yaklaşık 80.000 TL gibi bir masraf çıktı. Ceviz kabuğu temizleme ile birlikte 20 bin küsür ben ödemiştim. Geri kalanını, VW Almanya, VW Türkiye (Doğuş Oto) ve Doğuş otonun bu tip problemler için olan işyeri sigortası ödedi. Şansıma Almanya'ya garanti için mail atılması ve onaylanması 1 gün sürdü.
Cuma günü aracımı alıp eve bıraktım. İlk kez evdekiler arabaya bindi gezmeye çıktık. yoğun bir benzin kokusu duymaya başladık. Kaputu açıp baktığımda yakıt filtresi gibi bir filtrenin yanından hortum girişinden yakıt sızıntısı olduğunu gördüm. Evim yakın olduğu için direkt doğuş otoya gittim. Motor kapağı sökme takma esnasında yakıt hortumu esneyerek gevşemiş. Bir yangın çıkabileceği endişesi ile çok korktuk. Servisteki danışmanın yüzü kıpkırmızı olmuştu. Aracı binemeden tekrar servise bıraktık. Bu sefer motor bölmesindeki tüm hortumlar ve yakıt boruları komple bedelsiz değişti.
Toplamda aracımı 75 km yol testine tabi tutmuşlardı. Çok şükür 10 bin km oldu bir problem yaşamadım. Bir önceki aracım olan Golf sürekli serviste bakımlı olduğu ve Doğuş otoya gittiğim için bir çok şey garantiden hallettiler. O yüzden aracınızı seviyorsanız servisten şaşmamak lazım.
Aracı alır almaz böyle bir problem olunca çok üzüldüm ama şimdi neredeyse motoru sıfırlanmış ve 2 sene garantili oldu aracın. Biraz rahatladım. Umarım bu tip problem yaşayanlar varsa yardımcı olur yazdıklarım.