Disk & Balata Tavsiyesi


yunusaktas91

Katılımcı Üye
 
Katılım
23 Eyl 2019
Mesajlar
1,122
Tepkime puanı
1,369
Konum
Gaziantep
İsim
Yunus
Araç
1.4 TSI 150 HP
Herkese selamlar.

Aracım 2017 1.4 TSI. Diskler bir süredir dışarıdan bakınca oluklu şekilde aşınmış görünüyordu ancak fren performansında değişiklik olmadığı için üstüne düşmedim. Son 1-2 aydır yüksek veya düşük hız farketmeksizin fren yaparken abs devreye giriyor gibi pedalda hassasiyet farkediyorum. Balatalar 2019’da aracımı almadan kısa süre önce değişmişti. Ön balatalar hala yeni gibi, arkalar önlere göre neredeyse yarı yarıya daha az durumda. Trafikte mecbur kalmadıkça fren pedalına dokunmam, araç sıcakken de yıkama yapmam ama herhalde diskler fabrikasyon olduğu için değişim vakti geldi.

Aslında niyetim 19” Pretoria’ları taktığımdan beri büyük disklere geçmekti ama bir türlü fırsat olmadı. Her şeyde olduğu gibi bunun maliyeti de epeyce artmış. Kaliper vs. değişimi de işin içine girince vakit/nakit olarak zorlayacak gibi görünüyor.

Forumu biraz araştırdım, konular çoğunlukla balatalarla ilgili. Disklerle alakalı tatmin edici bir konuya denk gelmedim. Balata olarak en çok Ate marka tavsiye edilmiş. Distribütör sitesinde ön arka disk balata seti toplam 10.834 liraya geliyor.

IMG_2698.jpeg

Yetkili servisten aldığım fiyatta ise yine ön arka disk balata takımı %25 indirimle 9.550 lira civarına geliyor. Eko seri değil fakat marka da belirtmediler.

IMG_2697.jpeg

Distribütöründen özel fiyatla Brembo ön diski 1.500₺ civarına, Delphi ön diski 2.000₺ civarına bulabiliyorum. Arka disk ve balatalar da benzer oranlarda uyguna geliyor. Fiyat almadım ama tanıdığım iyi bir usta var, işçilik servisten muhakkak düşük olacaktır.

Konuya hakim olanların seçenekler konusunda veya farklı markalar konusunda tavsiyesine açığım.
 

@Savatage Km yazmamışım. Aracı aldığımda yanlış hatırlamıyorsam 54 bindeydi. Şu an 111 binde. Balatalar tahmini 60 bin km yapmış. Bakım için servise gittiğimde 5-10 bin daha gider diyorlar her sene.
 
Bende balataları daha dün değiştirdim bitmemişti ama keyfe keder değiştireyim dedim
Foruma baktığımda ate markasının baya tavsiye edildiğini gördüm ama fiyat olarak bana biraz yüksek geldi bende önler zegen marka aldım bir sene garantili öterse değiştirme garantisi falan dedikleri için aldım fiyat olarak 600 tl dedi uygun da işin doğrusu
Arkalarda da goodyear markasını aldım 500 tl
Total 1100 tlye geldi
Şu ana kadar alışma sürecinde ötme sesi dahi gitti memnunum
1698864336827.jpeg
 
Yine de balataların durum fotosunu

Diskin oluklu çizgiler olustu dediginiz fotosunu bi görseydik iyi olurdu.
Yarın çekip atarım hocam. Ama satın alma aşamasında balatadan ziyade disk seçimi daha mühim şu an için.
 
Araç üzerindeki Balata fotosu böyle net çekilmeli / duruma bakılmalı

Yetkili servislerin lafıyla bu işler olmaz.

Bana 70.000 deyken arkalar bitmiş gidin icerden fiyat + randevu alındı demislerdi

92.000 e geldim

Bana göre 102.000 e kadar daha yolu var arkaların


Önler ??

Önler bitene kadar ben mk9 a gecmiş olurum (2028 kasım)
Ön disk:

IMG_2703.jpeg

Ön balata:

IMG_2723.jpeg

Arka disk:

IMG_2727.jpeg

Arka balata:

IMG_2726.jpeg

Önceki sahibinden kalan sarı boya görüntüleri için üzgünüm ama temizlenip yeniden boyanması ciddi mesai gerektirdiği için ha bugün ha yarın derken kaldı böyle. :)
 
Servisteki güncel disk+balata fiyatlandırmasını ben de merak ediyordum. Teşekkürler paylaşım için. Balata konusunda ATE herkesin beğendiği ama emsallerine göre fiyat olarak fazla kalıyordu. Hella pagid deneyip memnun kaldığımı paylaşmıştım. Farklı bir konuda da yazmıştım ama burada da tekrarlamış olayım. Balata konusunda ötmeyi minimal düzeye indiren markaları belirledik gibi ama disklerin markası bu noktada ne kadar etkilidir? Mesela ATE balata+trw disk ötmezken ATE balata+textar disk öter mi? Balata konusundaki paylaşımlar gibi disk konusunda da tecrübesi olanlar paylaşırsa sevinirim.
 
Evet hallice derinsel cizgisel (oluk) olusumları var gibi.

Hani olması gereken derinlik sınırı gecilmismi bunu sizin tırnağınız 3D derinlik algısıyla gözleriniz daha iyi tespit edecektir.

Bende durum nasıl diye fotoladım
Evet çizgilerin derinliği kayda deger degil . Tırnaga takılma ultra-minimal hatta yok gibi
(Fabrikasyon 92k km yapmış diskler)
foto aşağıda

Sizdeki bu durumun sebebini

Yukarda Ferodo linkinde güzelce açıklamışlar

Çok sert üretimli balata kullanımı nedeniyle olması muhtemel gözüküyor

Balatalar ?? Daha dolu dolu +30 bin giderde?

Bu balatalar yüzünden disk zarar görmüş sanki


Ekli dosyayı görüntüle 70690
Derinlik olarak diskin üzerindeki demirden içeriye doğru çok eksilmemiş, 1-2 mm belki içeridedir. Önler daha iyi olsa da arka disklerde elle hissedilecek oranda oluklanma var. Balatanın diske zarar verme teorisi mantıklı ama sonuçta her temasta birbirine sürtünen parçalar olduğu için diskte olduğu gibi balatanın da anormal aşınması gerekmez miydi? Çelik bile olsa 60 bin kmlik kullanımdaki sürtünmede ciddi aşınırdı. Çıkarınca balatanın markasını paylaşırım ama asıl mevzu disk seçimi, hele onu bi halledelim…
 

Servisteki güncel disk+balata fiyatlandırmasını ben de merak ediyordum. Teşekkürler paylaşım için. Balata konusunda ATE herkesin beğendiği ama emsallerine göre fiyat olarak fazla kalıyordu. Hella pagid deneyip memnun kaldığımı paylaşmıştım. Farklı bir konuda da yazmıştım ama burada da tekrarlamış olayım. Balata konusunda ötmeyi minimal düzeye indiren markaları belirledik gibi ama disklerin markası bu noktada ne kadar etkilidir? Mesela ATE balata+trw disk ötmezken ATE balata+textar disk öter mi? Balata konusundaki paylaşımlar gibi disk konusunda da tecrübesi olanlar paylaşırsa sevinirim.
Evet Mustafa hocam forumda fazlaca Ate ve Hella Pagid önerisi var, balatadan yana pek soru işareti yok ama dediğiniz kombinasyonu ben de merak ediyorum ve deneyimi olanları bekliyorum.
 

Geri
Üst Alt