TOGG Aldık


Geçen akşam benzinlikte hem benzin alayım hemde bir kısa arabayı yıkayayım dedim. Baktım şarj yerinde bir kona var, bir ablamız çocuğu ile bekliyor. Bir yandan çocuk yola yola gidiyor, neyse zaman geçti bir model y geldi şarja. 2 dk geçmedi birde mg geldi. Portlar doldu tabi. Baktım bir bej togg geldi… tabi togg için tablo acı, tüm portlar dolu, şarj yok, bekliyorsun. Şu araç miktarında bile şarj sorun ise elektrikliye bulaşılmaz. Togg için ise az çok sosyal medyada görüyoruz henüz yeni oluşu nedeniyle yaşadığı aksaklıklar var, bir diğer mesele de ısı pompası meselesi. Sanıyorum togg makyajlı kasasında ya da 2. Jenerasyonunda tercih edilebilir olacaktır.

Kendi adıma makyajlı 8v kasa a3 kullanıcısıyım, uzun yok yaptığım için elektrikli bana uzak. Yeni kasa a3 dahi düşünmüyorum zira görüyorum ki çok sorunu var. Prensip olarak bir aracı makyajlı kasası çıkınca almayı tercih ederim. Aracın sorunlarını çekmek istemiyorum.
Çok uzun yol yapan birisine Togg bazında değil, genel anlamda elektrikli araç çok önermiyorum, sizin port dolu dediğiniz gün şarjların ücretsiz olduğu gün de olabilir, o gün haricinde hiç dolu porta denk gelmedim, ama bazen istasyon çalışmıyor, şarj başlamıyor gibi sorunlar oldu, tatil zamanı, bayramlarda falan port da dolu olabilir, bunlar zamanla gelişecek şeyler tabii ki, en nihayetinde istekler ve temel ihtiyaç devreye giriyor araç seçimi yaparken
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

öncelikle hayırlı olsun hocam. TOGG kesinlikle almayacağım araçlardan bir tanesi. Full elektrikli araçlar için şuan çok erken, ileride sürat ve menzil iyileştirmesi yapılmış araçlar çıkacaktır.
Sürat konusu göreceli ama 185 km son süratın yeterli olmayacağı kullanıcı sayısı çok azdır diye tahmin ediyorum. Menzil ve teknoloji illaki gelişecek, sonuçta 100 yıl önce çıkmış bir içten yanmalı aracın motor teknolojisi ile bugünkü motor teknolojileri bayağı farklı, elektrikli araçlar da bu süreçlerden geçecekler. Ben otobüsten daha az tüketim yaparak şehir içinde gezeceğim için gayet memnunum bu durumdan, Togg olmaz başka bir elektrikli olur gerekirse, ama elektrik benim için uygun şimdilik
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Arkadaşlar, herkese tekrardan selamlar. Bir süre önce ev almak için golfümü satmıştım, daha sonrasında biraz bekleme oldu, o sırada TOGG un fiyatları açıklandı, ben de ne zamandır elektrikli araç istiyordum, ailem de suv araç istiyordu derken, donanımı görüşünü fiyatına göre uygun geldi ve çekilişe 2 hesaptan katıldık, Anadolu diye adlandırılan kırmızı renk standart menzil (314 km) v2 lansman paketli bayağı dolu diyebileceğimiz aracı almaya hak kazandık ve teslimat için beklemeye başladık, bu süreçte araç 1 kez zam yedi, 0.99 olarak duyurulan TOGG a özel olan kredi önce 1.59 a ardından 2.21 e çıktı, ben aracı aldıktan sonra da 2.59 oldu. Biz de uzun ve yorucu bir bekleyişin ardından Ekim ayının 2. Haftasında aracımızı aldık. Araç Şuan 1750 km de. 1200 km civarı bunun uzun yol diyebilirim, karışık kullandık. Aracın ufak tefek yazılım ve kalite sorunları, eksikleri bulunmakta fakat özellikle yazılım tarafı zamanla gelişecektir, şimdiye kadar kullanıma engel bir sorun yaşamadım. Kendi kendine park özelliği bayağı iyi çalışıyor, malum araç büyük, golften geçen birisi olarak zorluk yaşıyorum, ama otomatik park hızlıca park edebiliyor aracı.


Sizlere bir kaç görsel bırakıp sohbet havasında bir konu açmak istedim, bu konuyla birlikte sizlere lastik danışmak istiyorum. Aracın mevcut lastikleri 235/50r19 ölçüsünde, bu biraz ara bir ölçü gibi, fiyatları bayağı yüksek, kışlık lastik almak istiyorum, continental wintercontact ts870 p modeli için 6650 tl fiyat aldım, en uygun bu fiyatı bulabildim, bu lastik EV destekli gözüküyor. Fakat özellikle EV araçlar için üretildiği söylenen lastikler biraz pahalı gibi, fakat 400-500 ps, 2 ton ağırlığında Porsche yi taşıyan lastikler EV logolu olmasa da 2 tonluk 218 ps gücü olan TOGG u da taşır heralde diye düşünüyorum. Bir kaç kişiye 255/50r19 takabilir miyim falan diye sordum, %3 barajını aşmıyor, fakat kasko şirketleri olası kaza durumunda uygun ölçü olmadığı için sorun çıkarabilir dediler, aynı şekilde EV logolu lastik olmazsa yine benzeri sorun yaşanabilir dediler, siz benim yerimde olsanız ne yaparsınız? Aynı ölçüde 5200 tl civarına hankook icept evo 3 modeli falan var, ama EV logolu bir lastik değil. Aradaki 1400 tl farka değer mi emin olamadım.
Hayirli olsun güzel günlerde kullanin 🧿
 
Hayırlı olsun benim bir arkadaşım da teslim aldı geçen hafta sonu kısa bir güzergahta kullandım. Şahsen bir çok yönden beğendim gayet kaliteli ve şık bir araç.
kazasız belasız güzel günlerde kullanın.
 
https://www.instagram.com/reel/Cw0WXeAIBIf/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==


Seyretmenizi isterim belki seyreden vardır çekik gözlüler yapmış yine 10dk şarj ile 400km yol...

Alamanya başbakanı incelemiş...

Bu sisteme geçilir ise elektrikli araca neden geçilmesin ki herkes geçer bence...
Hocam evden kendine ait şarj çok önemli

Evden şarj :kw/ 2,2 lira
Dısardaki Dc hızlı sarj istasyonları kw/7,5 lira.

Ankarada incek denen müstakil villa / malikane/çiftlik evi içeren sosyetik semtte

Eqa Eqb Eqc Eqe Eqs ler + tayCANN larrr

Geceden villa garajında 2,2 liraya dolarken?

Hızlı mızlı ? Ben corsa-e yi / yada Zoe yi mecburi 7,5/8 liradan şarj edecek kadar zenginmiyim derim kendime

Dısardaki şarj istasyonlarında 10 dakikadalık şarj evrimi olsun tabiki de

Ama Evden şarjımda olsun.
 
@Skyline

*** Ortalama hız 21 le yol aldım
2 hafta boyunca sehiri yogun trafik
Bu sürede alınan yol
En son sarjdan sonra 357 km
Yol bilgisayarı kwh/100 km verisi nedir?

*** Uzun yol cc 100 sabit gittim
256 km
Kwh/100 km verisi nedir?

*** Sonra dönüs yolunda
Dayanamayıp 130 cc sabitledim
Burdada araç bunu ??? Yaktı

*** Evim site kapalı otopark düzenine sahip. ?? Yada müstakil evim var

Ac 22 kw sarj cihazı düzeni kurdurdurdum. (4,5 saatte full sarj imkanı)

7 kw cihazda +18 saati geçer!!!

22 kw Ac sarj cihazları TRİFAZ sistemler

Cihazı aldın taktın kabloyu olmaz işte

Elektrik sayacını sebekeni trifaz sisteme çevirmen gerekli ....aksi takdirde bu cihazdan alacağın güc yine 7 kw olarak kalır

Sonuc olarak

Bu tecrübeleri canlı canlı aktarmak üzere yeni bilgilendirmeleri bekliyoruz

Yani hep max menzile takılma var alemde. (Dogru)



Farklı yogunluktaki güzergahlarda
100 km de ne yakar

Ac 22 kw cihazın kendisi ? Kendi kurulum işciligi? + Trifaz şebeke tadilat işciligi

Bunların hepsi ileriye dönük bilgilendirme niteliginde

Varsa bu tecrübeleri bekleriz
 
@Skyline

*** Ortalama hız 21 le yol aldım
2 hafta boyunca sehiri yogun trafik
Bu sürede alınan yol
En son sarjdan sonra 357 km
Yol bilgisayarı kwh/100 km verisi nedir?

*** Uzun yol cc 100 sabit gittim
256 km
Kwh/100 km verisi nedir?

*** Sonra dönüs yolunda
Dayanamayıp 130 cc sabitledim
Burdada araç bunu ??? Yaktı

*** Evim site kapalı otopark düzenine sahip. ?? Yada müstakil evim var

Ac 22 kw sarj cihazı düzeni kurdurdurdum. (4,5 saatte full sarj imkanı)

7 kw cihazda +18 saati geçer!!!

22 kw Ac sarj cihazları TRİFAZ sistemler

Cihazı aldın taktın kabloyu olmaz işte

Elektrik sayacını sebekeni trifaz sisteme çevirmen gerekli ....aksi takdirde bu cihazdan alacağın güc yine 7 kw olarak kalır

Sonuc olarak

Bu tecrübeleri canlı canlı aktarmak üzere yeni bilgilendirmeleri bekliyoruz

Yani hep max menzile takılma var alemde. (Dogru)



Farklı yogunluktaki güzergahlarda
100 km de ne yakar

Ac 22 kw cihazın kendisi ? Kendi kurulum işciligi? + Trifaz şebeke tadilat işciligi

Bunların hepsi ileriye dönük bilgilendirme niteliginde

Varsa bu tecrübeleri bekleriz
Hocam, genel anlamda ortalama hız vs tutmazdım benzinli aracımda da, tam net veriler olmasa da biraz bahsedeyim, aracı da çok aktif kullanmıyoruz ama haftasonu bir Beypazarı yaptım geldim.

180 km civarı yol yaptım, şarjdan çıkardığımda araç %96 şarjdaydı, giderken sakin kullandım 90-110 diyeyim, dönüşte biraz daha agresif kullandım, çünkü şarj konusunda rahat yetişecektim ve ucuza dolduruyordum :) eve geldiğimde 40 şarjım olacağını tahmin etmiştim, 38 şarjım kalmıştı, Beypazarı’nda da çok az dolandım. Ortalama olarak 18/kws elektrik harcadım bu yolculukta. Rejen genel anlamda kapalıydı, arada açtım yalnızca.

Şarj imkanı olarak evimde kapalım otoparkım var ama yok diyeyim, şimdilik şarjı pencereden sarkıtarak yapıyorum, 10 metrelik uzatma kablosu almıştım 3*2.5 luk olacak şekilde. Akşam takıyorum sabah alıyorum diyebilirim. 13/14 amper ile 2.9-3.1 kw ile şarj ediyorum bu şekilde şimdilik. Kapalı otopark mevzusu da, Etimesgut da tabiri caiz ise çok katlı gecekondu da oturuyorum, bina ama düzen vs hak getire, garaj çok dar ve Togg baya büyük bir araç, evin arkasında garaja girip girmeyeceği konusunda emin değiliz, henüz denemeye vakit bulamadık, sanırım girer ama çok girmem gibi çünkü giriş çıkışı zor olur, manevra alanı çok dar ve araç çok büyük. Binamda trifaze hat var, ben de go e şarj aleti getirmiştim Almanya’dan, Togg da 22kw ac şarj destekliyor ve benim bataryam 52.4 kw kapasiteye sahip, bataryanın tamamen bitmeyeceğini ve tamamen doldurulmayacağını düşünürsek en fazla 2 saat benim için yeterli olacaktır. Garaja girmeyi denedikten sonra sonuç olumlu olursa bir elektrikçi getirip sayaçtan yaklaşık 10 metre 5*6 kablo çektirerek 380 lik elektrik ile 22 kw şarj almayı hedefliyorum. Faturaya baktığımda 7kw sözleşmemiz var, bunu aşıp sorun yaşayanlar ve yaşamayanlar olmuş, şimdilik sorun yaşamayana kadar devam edip sorun yaşarsam proje çizdirerek güç artırım talebi yapmayı düşünüyorum.

Ama şunu genel anlamda söyleyebilirim, aracınız Zoe de olsa Taycan da olsa evde şarj edemiyorsanız çok bir anlamı yok, çünkü hem konforunuzu azaltacak yem de maliyet yükselecek.

Eğer atladığım bir şey varsa onu da ayrıyeten cevaplayabilirim, enerji tüketimi ve hız gibi konuları da sizin için özel hesaplamaya çalışacağım :) dediğim gibi çok hesap yapmadığım için ve aracı çok aktif kullanmadığım için hesaplamamıştım şimdiye kadar, ama genel anlamda 110 civarı sürüşte klima kapalı enerji tüketimi 19-20kws Lara çıkıyor, 100 den sonra enerji tüketimi artıyor gözle görülür şekilde.
 
Ben de sakin kullanımda Ümraniye Kandıra arası 16kw/100km görebiliyorum. Hız arttıkça 17-18kw'yi de geçebiliyor. Bizdeki batarya farkından daha ağır.
Dün bir haber okudum, ABD'de yeni çıkan bir modelde depodan hortumla yakıt çekmek gibi araba üzerinden diğer bir araba şarj edilebiliyor. Hani en iyi yat arkadaşının yatıdır denir ya. En iyi şarj istasyonu arkadaşının arabasıdır durumunu akla getiriyor.;)
 
Ben de sakin kullanımda Ümraniye Kandıra arası 16kw/100km görebiliyorum. Hız arttıkça 17-18kw'yi de geçebiliyor. Bizdeki batarya farkından daha ağır.
Dün bir haber okudum, ABD'de yeni çıkan bir modelde depodan hortumla yakıt çekmek gibi araba üzerinden diğer bir araba şarj edilebiliyor. Hani en iyi yat arkadaşının yatıdır denir ya. En iyi şarj istasyonu arkadaşının arabasıdır durumunu akla getiriyor.;)
O teknolojiler bir kaç markada var hocam, Hyundai, byd vs. Güzel bir özellik :)
 

Geri
Üst Alt