Golf 7.5 Stop Sağ sis farı neden yanmıyor ?


BaronXII

Yeni Üye
Katılım
29 Eki 2023
Mesajlar
7
Tepkime puanı
6
Konum
İstanbul
İsim
Umut Baron
Araç
Golf 7.5
Herkese selamlar.
Aranıza yeni katıldım. 4 yıldır Golf 7.5 Confortline kullanıcısıyım. Aracımda yıllardır merak ettiğim bir konu vardı size danışmak istedim ve tecrübelerimi aktarmak istedim. Aracımızda sol stop sis yanıyorken sağ sis yanmıyor bunu herkes bilir, bazılarımız sadece tesisat kablosu yok der bazılarımızda orada yuvası var ancak led yok der. Bir takıma ikiside doğru :D Ben aracımı Taiwand malı smoke stop takımı yaptırdım ve aracımdan çıkan orjinal Valeo marka stoplarımı kaldırdım, kaldırmasına ancak içim içimi yedi söküp bakmak istedim. Sağ bagaj stobunu söktüğümde baskı devrede LED'leri ve devredeki dirençler kondansatörler diyotlar ne yazıkki mevcut değil. Dışarıdan 2. el sağ bagaj stop temin edip bendeki sol stop ile eksik bölgeleri kendim tamamlamaya çalışacağım. Eğerki ilerleme kaydedersem burayada paylaşımlarıma devam edeceğim. Şimdilik merak edenler için devrenin fotoğraflarınıda yüklüyorum buraya. Eklemek istediğinizi yorum olarak yazarsanız çok memnun olurum. IMG_4203.PNGIMG_4204.PNGIMG_4205.PNG
 


konu başlığına baktığımızda Golf 7.5 arka sağ sis lambası neden yanmıyor olduğu için ve de genel bir "araçlarda neden tek arka sis lambası vardır" gibi arama yaptığınızda sonuca ulaşabilirsiniz.


Sonuç ortada.
Bir mühendis hata yapmışsa bunu olağan yapmaz.
Tabii ki bazı kalemlerden tasarım oyunuyla maliyeti düşürebilir. İşlevsellik ile görsellik başka bir şey.
Çift sis lamba var diye de araç sınıf atlamaz.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Benim bu konuda bahsettiğim durum, trafik regülasyonu olarak arka sis lambalarının simetrik kullanılmasında bir engel olmadığıdır…Bu konu bir mühendis hatası değildir…Eğer bu konuyla ilgili bir kısıtlama olsa, araç bu şekilde trafiğe çıkamaz trafik regülasyonu sebebiyle…
Ayrıca çift sis lambası araçın sınıfını atlatmaz…Zaten üst sınıfta olan araçlarda maliyet kaygısı az olduğu için kullanılır… Örnekler ile Vw grubu içerisinde bunu açıkladığımı düşünüyorum…
 
Upvote 0
Eklediğiniz videoda sis lambaları stop lambaları yanında olmadığı için çift olmasında sorun yoktur.

Sis lambası stop lambası hizasındaysa tek olması sürüş güvenliği için önemlidir.

Bu arada sis farı değil de, sis lambası daha uygun bir ifadedir. Özellikle arka ışık grubundaki aydınlatmalar far değildir.

Bazı detaylar incedir.
Teknik bilgi ve sorgulama gerektirir.
Bu sorgulama yapılmadığı zaman halojen tasarım fara LED takılmasını da olağan kabul etmek ile benzeşir. Savunma olarak da "ama yeni araçlarda da LED kullanılıyor" olarak algı yaratılır ama detayında hiç de öyle değildir.
Size bu konu ilgili yeterli teknik bilgi ve sorgulamaya dayalı örnek gösterdiğimi düşünüyorum…EU bölgesindeki regülasyon kuralları çok sıkıdır ve örnek videolarda ki araçlar fabrikadan yeni çıkmış olup üzerlerin de bir oynama yapılmamıştır…Bu kullanım şekli mühendislik hatası değil ,maliyet kaygısı ile ilgili olduğunu da Vw grubu için de örneklemiş olduk…
Gereksiz sis aydınlatması kullanma konusu bu konudan bağımsızdır…Neden Golf ler de simetrik kullanım olmadığı , büyük oranda maliyet ve grup içinde segment ile ilgilidir…
 
Upvote 0
Firmaların bu maliyeti kısma konusunda hangi noktalara gittiğini görmek için; örnek olarak Vw grubun da alt segment araçlarından çıkarılan 4 kapıda bulunan uyarı reflektörlerini ve kullanımı düşük bahanesiyle , alt segment araçlardan olmayan ama üst segmente çıktıkça kullanılan’ torpido kilidi’ (Vw Touareg 2024 )vb. örneklerin incelenmesi yeterli olucaktır…
 
Upvote 0
Firmaların bu maliyeti kısma konusunda hangi noktalara gittiğini görmek için; örnek olarak Vw grubun da alt segment araçlarından çıkarılan 4 kapıda bulunan uyarı reflektörlerini ve kullanımı düşük bahanesiyle , alt segment araçlardan olmayan ama üst segmente çıktıkça kullanılan’ torpido kilidi’ (Vw Touareg 2024 )vb. örneklerin incelenmesi yeterli olucaktır…
Arka sis lambasının (tek olarak) kullanımı tarihte ilk kullanıldığı yıldan itibaren tek olarak kullanılması zaruri bir durumdur,

Arka sis lambasının yaydığı yüksek yoğunluklu ışık —>fren lambalarından daha yoğun ve şiddetli olduğu için frenleme esnasında arkadan gelen sürücünün bunu algılamasını geçiktirdiği için tek olarak yanması kararlaştırılmıştır, frenleme esnasında yaşanacak (sadece 1sn.ye gecikmenin) nelere sebeb olduğu yapılan testlerde gözlemlenmiştir,

Diğer husus;
Yapılan araştırmalarda yoğun sisli havalarda insan beyni yön algısını kaybettiği gözlemlenmiştir, bu sebebten arka sis lambası trafik akış yönünde tek bir tanesi yanması ile arkada seyreden sürücünün “yoğun sisli” havalarda o an da yaşayacağı potansiyel panik ile yön algısını kaybetmesinin önüne geçilmesi hedeflenmiştir,

Efendim maliyet hesaba katılarak düşük segment araçlarda tek konuluyor, Porsche gibi lüks segment araçlarda çift konuluyormuşş..? Geçmişte 40-50 yıldır üretilen Audi A8, Mercedes E serisi, Mercedes S600, Porsche 911 Turbo, Rolls Royce gibi Lüks segment araçlarda da tek sis lambası kullanıldığını görürsünüz.!

Peki o zaman örnek verdiğiniz videolardaki Porsche araçta arka sis lambası neden çift kullanılmış..? Cevap çok basit bu araçtaki lambalar Neon Led (Tube Led) teknolojisi mevcuttur,

Neon Led (Tube Led) teknolojisinde arka sis lambasının yaydığı ışık yoğunluğu yapısı gereği yoğunluğu noktasal led diyot kullanılan lambalara göre ışık yoğunluğu daha zayıftır, bu sayede üretimi planlanmış araç regülasyonları geçebilmektedir.

Geçmişte üretilen düşük segment, orta segment, lüks segment araçlarda ise arka sis lambası (halojen veya noktasal led diyot teknolojisi) kullanıldığı için EU regülasyonlarını sağlayamaz,

Şuan da bile üretilen bazı orta segment ve lüks segment araçta arka sis lambalarında noktasal led diyot teknolojisi kullanıyor, Özetlersek istisnalar kaideyi bozmaz..!! 2024 model yaklaşık 10 milyon liralık araçta arka sis lambaları neon led olması sebebiyle çift olarak yandığı için., geçmişte üretilen milyarlarca aracı yok sayamazsınız..!!

Peki
sizin araçta arka sis lambalarında Noktasal Led diyot mu yoksa Neon Led mi kullanılmış..?? Cevap çok açık sanırım değil mi.?
 
Upvote 0
Bazı Çin 7.5 Highline stoplarda sis çift taraflı geliyor. Soldan sağa kablosu da kutudan çıkıyor çift olarak yanması için. Sağdan direksiyonlu araçları da düşünerek yapmışlar.
 
Upvote 0
Arka sis lambasının (tek olarak) kullanımı tarihte ilk kullanıldığı yıldan itibaren tek olarak kullanılması zaruri bir durumdur,

Arka sis lambasının yaydığı yüksek yoğunluklu ışık —>fren lambalarından daha yoğun ve şiddetli olduğu için frenleme esnasında arkadan gelen sürücünün bunu algılamasını geçiktirdiği için tek olarak yanması kararlaştırılmıştır, frenleme esnasında yaşanacak (sadece 1sn.ye gecikmenin) nelere sebeb olduğu yapılan testlerde gözlenmiştir,

Diğer husus;
Yapılan araştırmalarda yoğun sisli havalarda insan beyni yön algısını kaybettiği gözlemlenmiştir, bu sebebten arka sis lambası trafik akış yönünde tek bir tanesi yanması ile arkada seyreden sürücünün “yoğun sisli” havalarda o an da yaşayacağı potansiyel panik ile yön algısını kaybetmesinin önüne geçilmesi hedeflenmiştir,

Efendim maliyet hesaba katılarak düşük segment araçlarda tek konuluyor, Porsche gibi lüks segment araçlarda çift konuluyormuşş muş..? Geçmişte 40-50 yıldır üretilen Audi A8, Mercedes E serisi, Mercedes S600, Porsche 911 Turbo, Rolls Royce gibi Lüks segment araçlarda da tek sis lambası kullanıldığını görürsünüz.!

Peki o zaman örnek verdiğiniz videolardaki Porsche araçta arka sis lambası neden çift kullanılmış..? Cevap çok basit bu araçtaki lambalar Neon Led (Tube Led) teknolojisi mevcuttur,

Neon Led (Tube Led) teknolojisinde arka sis lambasının yaydığı ışık yoğunluğu yapısı gereği yoğunluğu noktasal led diyot kullanılan lambalara göre ışık yoğunluğu daha zayıftır, bu sayede üretimi planlanmış araç regülasyonları geçebilmektedir.

Geçmişte üretilen düşük segment, orta segment, lüks segment araçlarda ise arka sis lambası (halojen veya noktasal led diyot teknolojisi) kullanıldığı için EU regülasyonlarını sağlayamaz,

Şuan da bile üretilen bazı orta segment ve lüks segment araçta arka sis lambalarında noktasal led diyot teknolojisi kullanıyor, Özetlersek istisnalar kaideyi bozmaz..!! 2024 model yaklaşık 10 milyon liralık araçta arka sis lambaları neon led olması sebebiyle çift olarak yandığı için., geçmişte üretilen milyarlarca aracı yok sayamazsınız..!!

Peki
sizin araçta arka sis lambalarında Noktasal Led diyot mu yoksa Neon Led mi kullanılmış..?? Cevap çok açık sanırım değil mi.?
Öncelikle şuan ki regülasyonlar da tek taraf diye bir zorunluluk bulunmamaktadır…!Bu konuda herhangi bir firmaya “istisnayi” bir kural mümkün olamaz…

Led lerin yapısal farklılıkları bu konu üzerin de etkisi olmadığını size daha önceki mesajlarda örnek kullanımlarıyla gösterdiğimi düşünüyorum…Bu örnekleri BMW firması kullanım örnekleriylede çeşitlendirebilirim…Üst segmente çıkıldıkça simetrik kullanımın artması şeklinde…

Videolarda Taycan , Macan ve Cayane modellerinin led çeşitlerini dikkatli incelemenizi öneriyorum…Led çeşit farklılığımı yoksa araç segment farkı ile mi bu tercihler yapılmış…?

Yoksa Porsche firması aynı yıl çıkardığı iki suv modelinde neon led veya noktasal led farklılığımı , yada segment farklılığına dayalı maliyet hesabınamı önem vermiş….?Led yapısal çeşitliği ve ışık yoğunluğu dinamik olarak kullanım tercihine göre kolaylıkla ayarlanabilir bir durum olmasına rağmen…!

Audi markasıda da bu tarz kullanımın araçların da segment olarak üste çıkıldıkça tercih edildiğini diğer videodan görebilirsiniz…Yukarıda buna örnek A5 modelini inceleyebilirsiniz…

Yön algısı kaybı ve fren tepki süresi konusuyla ilgilide, fren lambası ve sis lambası karıştırılması , daha hızlı tepki süresiyle ilgili yapılan geliştirme ise ; fren lambalarında kullanılan animasyon (yani şekil değişimi) ile insan gözünün bu değişimlere daha hızlı tepki vermesinden yararlanılmasıdır…Audi bunun öncüsüdür…Bununla ilgili yaptıkları araştırmalara ulaşabilirsiniz…

Zaten bu örnekleri istisna (Bu konuda bir istisna olması teknik olarak mümkün değildir) olarak değil araç üreticelerinin maliyet çözümü olarak burada belirttim…Daha önceki mesajlarını cevapladığım forumdan arkadaşımın belirttiği gibi bu olay bir mühendislik hatası değil(Regülasyonlardan dolayı zaten bu mümkün olmaz) firmaların son yıllardaki maliyet kaygılarından kaynaklanmaktadır…

Son yıllardaki olarak ,özellikle belirterek geçmişte üretilen araçlarıda yok saymadığımı belirtmek istiyorum…

(“ ……konuluyormuşş muşşş” lu bölüme gelicek olursak) Forum içi bilgi paylaşımı özelinde talihsiz bir yazım stili…!

Bu kullanımın sadece üst segment araçlarda kullanıldığı söylediğim bir bölüm bulunmamaktadır mesajlarımda! Aynı grup bünyesindeki araçlarda segmentin arttığında firmanın maliyet kaygısı azaldığı için bu tercihe yöneldiğini belirtmişim…!

Not:Golf 7 ile 7.5 arasında bagaj kapağı açıldığında içte kalan lambaların sönmeside led çeşidi ile ilgili değil, tamamen firmanın “bluemotion” olarak lanse ettiği farklı çevreci özellikler grubu kapsamında ( firmanın teknik basın açıklaması kaynaklarında belirtilmiştir) ,aracın elektrik kontrol ünitesi üzerinde yapılan değişikler ,farklılığı ile elde edilmiş bir durumdur…Ledlerin dayanımı bu konu ile ilgili değildir…

Golf 7.5 makyajlı kasa ile” bluemotion” ibaresi kaldırılmıştır…
Bu konu sizin başka bir başlık altında yaptığınız bilgilendirmeye ek olarak belirtilmiştir…
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Bir aracın arkasında tek sis lamba varsa sorgulama başlıyor.

Sağdan direksiyonlu araçta solda konumlandırılmış. Soldan direksiyon araçta sağda.

Bazılarında tek olarak aşağı ve ortada.

Bazılarında çift olarak aşağıda

Bazılarında tek olarak aşağıda ve trafiğin akış yönünün tersinde..

Pratikte mantıklı düşününce,

Sağda ya da solda olmamasının yolculuk esnasında stop lambaların sisli hava koşullarında ayırt edilebilmesi için trafik yönünün tersinde olduğu ortaya çıkıyor.

Bazı firmalar stop lambası hizasında çift kullanmıştır. Bu da mantık ve pratik çerçevesinde bana göre büyük bir mühendislik hatasıdır.
Örnek vererek konuyu uzatmaya başka yerlere çekmeye gerek yok.

Bilin ki stop lambası hizasında çift sis lambanız varsa, sisli havada daha iyi görüleyim olarak düşünüp (pek zannetmiyorum) ve sırf simetrik görüneyim gösterişli dursun adı altında yapılan uygulamalar, trafik güvenliği açısından olumsuz etki yaratabilir.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt