Seat Leon 100.000 km testi hakkında;


@Uygar Dediklerini okuyup,anlayamadım ama almancada Volks Halk,Wagen araba demek.

Volkswagen=Halkarabası.

Ama ilk adı kübalwagen miş.Oda Kova araba demek. ;)  
  Hocam teşekkürler yorum için. 

 Arkadaşlar forumu uzun süredir takip etmekteyim. Bilgi paylaşımı için emeği geçen herkese teşekkürler.

 Konuyu burada açmamın nedeni Leon'un Golf'ün kardeşi olması. Uzun süreli testin neticesinin aynı alt yapıyı ve ortak parçaları kullanan diğer araçları da etkileyecek olması. Almanca bilmiyorum 1.6 tdi manuel araç için uzun süreli testte şanzıman sorunu (bilya dağılması yatak sarması gibi bir sorun) belirtilmiş.  Araca ortalama not verilmiş ayrıntısını bende anlayamadım.

2009 opel combo aracım var. Uzun zamandır da C sınıf dizel binek araç bakıyorum. Golf ve Leon kardeşler ve sıkı takibimde şu aralar. Makaleyi görünce sizlerle paylaşıp değerli arkadaşların fikirlerini almak istedim.   İyi akşamlar.. 

 
@Uygar bu iki araç arasında kalmak çok doğal. Leon satıp golf alan çok kişi gördük ama mecbur kalmadıkça golf satıp leon alan görmedik ;)

 
@Uygar bu iki araç arasında kalmak çok doğal. Leon satıp golf alan çok kişi gördük ama mecbur kalmadıkça golf satıp leon alan görmedik ;)
 @yusuf Hocam kıyas yapmıyorum, golf daha kaliteli şüphesiz. Leon fiyatına oranla iyi bir alternatif. Ben araç bakıyorum alınca da uzun süre değiştirmem. Benim için önemli olan fiyat performans. Tabi ki herkes en iyi aracı kullanmak ister ancak ben de elde olan imkanlar dahilinde en iyi araca ulaşmaya çalışıyorum.  

 Araçları internet üzerinden araştırıyorum, gidip bayilerde inceliyorum. Youtube üzerinden kıyaslamalarını falan izliyorum.  vs. vs..   Leon fiyatına oranla iyi bir alternatif diğer araçları da inceleyince anladım. Resim de atıyım.  :'(

Autobild'de konuyu görünce paylaşıp fikir almak istedim. Malum adamlar objektif olarak inceliyorlar.   s=clever  

20160605_143131.jpg

20160605_143143.jpg

20160605_143159.jpg

20160605_144249.jpg

20160605_144300.jpg

20160605_144307.jpg

20160605_151122.jpg

20160605_151142.jpg

20160605_151154.jpg

20160605_151614.jpg

20160605_151628.jpg

20160605_151635.jpg

20160605_161104.jpg

20160605_161123.jpg

20160605_161131.jpg

20160605_164924.jpg

20160605_164936.jpg

20160605_164945.jpg

20160528_155001.jpg

 
@Uygar

Su arabalar içinde Once golf ardindan leon gelir zaten.

Simdi bu 2 si arasinda da kagit ustunde ve kisa testlerde cok bir fark yokmus gibi gözükür.

Ama leon alip trim sesleri aracin heryerinden 5000 km den itibaren gelmeye baslayinca. 2016 model arac icinde bazi plastiklerin oynadigi ve elektrikli park freni yerine garc gurc diye cektiginiz bir el freni görünce.

Autohold denen nimetin c segmentinde sadece 2 aracta olduğunu (golf ve a3) ogrenince.

Kafanizi çevirdiğiniz heryerde modifiyeli apache tayfasi leonun golfe gore daha cok olduğunu görünce.

İşte uzun yillar boyu kullanacaksaniz keske dememek icin.

Ayni altyapıya ama cok daha iyi malzeme kalitesi ve iscilige sahip golfu tercih edin derim.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@Uygar leon yillanacak bir araç değil bence. Hiç 10 senelik ilk sahibinden leon görmedim. Ama 15 20 senelik ilk sahibinden golf mevcut. Zaten 10 sene sonra adı leon olmayacak belki. Bu diğer modeller için de geçerli...

 
@Uygar

Su arabalar içinde Once golf ardindan leon gelir zaten.

Simdi bu 2 si arasinda da kagit ustunde ve kisa testlerde cok bir fark yokmus gibi gözükür.

Ama leon alip trim sesleri aracin heryerinden 5000 km den itibaren gelmeye baslayinca. 2016 model arac icinde bazi plastiklerin oynadigi ve elektrikli park freni yerine garc gurc diye cektiginiz bir el freni görünce.

Autohold denen nimetin c segmentinde sadece 2 aracta olduğunu (golf ve a3) ogrenince.

Kafanizi çevirdiğiniz heryerde modifiyeli apache tayfasi leonun golfe gore daha cok olduğunu görünce.

İşte uzun yillar boyu kullanacaksaniz keske dememek icin.

Ayni altyapıya ama cok daha iyi malzeme kalitesi ve iscilige sahip golfu tercih edin derim.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Değerli Hocam;

Uzun zamandır duyduğum en güzel özetlerden biri olmuş.

Teşekkür ederim gönlümü şenlendiren güzel sözler için.

Müsaadenizle ben de sözlerinizin altına imzamı atayım..

 
sadece şu resimlerde görülen kadran,direksiyon ve multimedya bölümü bile herşeyi itiraf ediyor. dizayn,kalite,işçilik vs.

 
@Uygar

Değerli Hocam;

Bahsettiğiniz Almanca makaleye göz attım. 

Şanzıman merkezli çözülemeyen kronik sorunlardan bahsetmişler ve ince ironi içeren "İspanyol Golf'ü" deyimini de kullanmaları onun asla bir Golf olamayacağının kanıtı gibi sanki.

Eren Kardeşimin nam-ı diğer "focus Eren"in Mahalle baskısından çekinerek söyleyemediğini düşündüğümü söyleyeyim @fcsrn

Çektiğiniz pozlardaki araçlara bakıp da gözüm Ford Focus'u aramadı desem yalan olur...

Şuna da göz atmanızı öneririm:



ve şuna



ve şuna da



kısacası bu konudaki tüm başlıklara

http://www.golftutkusu.com/forum/24-neden-golf-diğer-markalara-karşılaştırmalar/

Saygılarımla

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ansolak, @yusuf, ft19, @silvershadow;

 Arkadaşlar değerli yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim. 

 Konuyu açarken aklıma golf ve diğer markalarla kıyas yapmak yoktu aklımda, sohbet markaları kıyaslamaya götürdü muhabbeti ancak asıl merak ettiğim;

 @silvershadow hocamın da değindiği gibi İspanyol Golf'ü olan Seat Leon'daki kronik sorunun diğer vag araçlarını etkileme olasılığı idi!

Benim anlamaya çalıştığım Leon'da kullanılan bu parçaların Golf ve  Octavia'da da kullanılıp kullanılmadığı? 

@Uygar

Değerli Hocam;

Bahsettiğiniz Almanca makaleye göz attım. 

Şanzıman merkezli çözülemeyen kronik sorunlardan bahsetmişler ve ince ironi içeren "İspanyol Golf'ü" deyimini de kullanmaları onun asla bir Golf olamayacağının kanıtı gibi sanki.

Eren Kardeşimin Mahlle baskısından çekinerek söyleyemediğini düşündüğümü söyleyeyim

Çektiğiniz pozlardaki araçlara bakıp da gözüm Ford Focus'u aramadı desem yalan olur...

Şuna da göz atmanızı öneririm:



ve şuna



ve şuna da



kısacası bu konudaki tüm başlıklara

http://www.golftutkusu.com/forum/24-neden-golf-diğer-markalara-karşılaştırmalar/

Saygılarımla
@silvershadow Hocam forumu uzun süredir takip ediyorum sohbetlere katılmasam da forum içeriği çoğu incelemeyi, kıyaslamaları,sohbetleri, sorunları vs. vs. takip ediyorum. 

Unutmadan @silvershadow hocam focus önceki kasası ile çok beğendiğim bir araçtı, güncel kasa da çok yakışıklı ancak araç iç hacim olarak  bana çok dar gibi geldi (boyum 1,90cm )  bagajı da sınıfındaki en ufak olan yanılmıyorsam. 308 de inceledim o direksiyon değişmeden cazibesi yok benim açıdan. ( c sınıf araçlar içinde dış tasarımı en yakışıklı olanlardan biri olsa bile, sonuçta aracın içi kullanıcı için daha önemli. Golf'ü de diğer markalardan önde tutan özelliği iç ergonomisi ve içerideki malzeme kalitesi zaten.) 

 
Arkadasim ilk alanlardan 2012 1.6TDI DSG onun arabasi,Motor olarak sadece 80.000de egr sorunu yasadi.Ondada Egr sokuldugunda resmen camurun icindeydi EGR,mazotu bitiyor diye cok sacma biryerden almis biz ona bagladik.Onun disinda herhangi bir sorunu olmadi.Kavramasinin degismesi gerekiyor dsgnin bir o kadar titretiyor vites atarken.Kendisi hunharca kullandigi icin arabalarini cokda umrunda degil titretmesi onun icin gene iyi dayaniyor dsg :D

Benim aracimda 09.09.2013 cikisli,Su anda 55.000kmdeyim.18.000kmdem beri yazilimli kullaniyorum arabami.Normal periyodik bakimlar disinda birsey yok simdilik.Manuel bu arada benim aracim...

Bu arada motor/sanzuman birebir ayni leon ile dsgside manuelide...Testteki arabaya ne yaptilarda boyle oldu bilemeyecegim ama ben daha ozellikle manuelde sorun yasayan gormedim

 
@Uygar

Değerli Hocam;

aklımdayken söyleyeyim konuyla işlisiz gibi gözükse de mutlaka ama mutlaka keyless almalısınız uzun boylu olduğunuzdan ötürü. Bkz:



Parçalar benzer gözükse de ve hatta Malzeme benzer gözükse de kalitesi ve işçilik farkı gözetildiğinde kesinlikle aynı malzeme değildir.

MQB şasi altyapısına sahip tüm araçlarda tek ortak özellik şasi malzemesi ve işçiliği ile kalitesi.. Bundan ödün verilemez ve tümü aynı kalıp ve malzeme ile üretiliyor.

Fakat şanzıman konusunda dikkatinizi çeken husus aslında aracın bütün parçaları için geçerli.

Zaman zaman ucuz olanın cazibesine kapılıyoruz ve hatta donanımla gözümüzü boyadıkları da gerçek.

Şunu unutmamak gerek. Donanımı kullanmıyoruz; donanımla sadece aracı kullanıyoruz.. 

Audi kaliteli malzeme ve işçiliği ile premium segmentte, Golf Orta üst ve üst segmentte, Seat ile skoda orta ve orta alt segmente hitap edecek şekilde dizayn ediliyorlar.

Aynı aracı İspanya değil de Almanya'da üretseniz maliyet artacak hiç kuşkusuz..

ama kalite de yukarı çekilecek.

Aynı şekilde Motor ve şanzıman ile yürüyen aksamın bağlantı parçalarının malzeme kalitesi yükseltilebilir ama aracın da fiyatı doğal olarak yükselir. 

Bana kalırsa yürüyen aksam en az Motor ve şanzıman kadar ve hatta belki onlardan bile önemli..

Çünkü gücü bir şekilde ürettiniz ama bu gücü nasıl aktardığınız ve ne kadar kayıpla aktardığınız çok ama çok önemli.

Audi ile Golf'ün şanzıomanları bire bir aynı olduklarını kesinlikle biliyorum. Aradaki tek fark S-Tronic'in Motor pozisyonu ile DSG'nin motor pozisyonu

Fakat Seat, skoda ile Vw'in Motor ve Şanzımanda Bire bir aynı malzemeyi kullanıp kullanmadıklarını bu işin üstadı onları bizim gibi kullanan değil söken takan ve hatta tamirini yapan üstadımıza soralım:

@EMRAH ATTS

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
 @mehmetmert Hocam sizin de dediğiniz gibi test aracı yıpratılmış olabilir. Bu testleri yapan  otopark'taki çocuklar vb. gibi normal aile araçlarının canını çıkarana kadar test etmeleri bu sonucu doğurmuş olabilir. 

 @silvershadow Hocam hacimli üretim yapan tüm markalar hatta şöyle söyleyelim tüm sektörlerde beyaz eşya, küçük ev aletleri, otomotiv vs. vs. bir üretici maliyetleri düşürmek için ortak parça kullanımına gidiyor. Araç bileşenlerinin motor, şanzıman, vs gibi müşterinin gözü önünde olmayan birçok parçanın ortak kullanıldığını düşünüyorum. 

Çoğunuzun malumu testlerden;


 ilginç olan yeni Astra'nın yılın aracı seçilmesi. Diğer tüm otomotiv yayınlarında Leon karşılaştırılması yapılan tüm modellere oranla en iyi alternatif hatta birçok noktada diğer modellerden daha iyi olduğu vurgulanıyor.   

 

Leonun dış dizaynı çok güzel ama iç dizayn ve malzeme kalitesi maalesef golf ün bir hayli gerisinde kalıyor. Tabi herkesin beklentisi ve istekleri farklı eğer sizi tatmin ettiyse sorun yok.

 

Geri
Üst Alt