Golf 8 İmpression kalkışta zıplama sorunu


Katılım
20 Kas 2023
Mesajlar
306
Tepkime puanı
191
Konum
Ankara
İsim
Deniz
Araç
Polo Life
Herkese merhabalar, ağustos ayında aldığım golf 8 impression aracımla uzun süredir beraberim ve baya bir tecrübe ettim, aslında bu aracı almadan önce özellikle manuel olmasını istemiştim fakat geldiğim son noktada manuel arabadan keyif almam gerekirken iyice soğudum, sorunumu sizlere de sunmak istedim. Araba ile motorum soğuk veya sıcak fark etmeksizin kaldırırken sürekli öne doğru zıplama (silkelenme) durumu meydana geliyor önceden bu durumu forumda okumuştum fakat bu durum bana hiç normal gelmiyor, şu zamana kadar hep manuel araba kullandım ve hayatımda hiç böyle bir sorunla karşılaşmadım, bu sorunun çözümü var mıdır, aracı daha önceden yetkili servise göstermiştim.
 

Konu daha önce tartışıldı. Maalesef debriyajı ezerek kaldırmak gerekiyor. Ben de aynı sorunu yaşıyordum ancak zamanla alıştım.
 
Upvote 0
Acaba pedelcommander tarzı bir ürün bu sorunu çözer mi veya azaltır mı
 
Upvote 0
Herkese merhabalar, ağustos ayında aldığım golf 8 impression aracımla uzun süredir beraberim ve baya bir tecrübe ettim, aslında bu aracı almadan önce özellikle manuel olmasını istemiştim fakat geldiğim son noktada manuel arabadan keyif almam gerekirken iyice soğudum, sorunumu sizlere de sunmak istedim. Araba ile motorum soğuk veya sıcak fark etmeksizin kaldırırken sürekli öne doğru zıplama (silkelenme) durumu meydana geliyor önceden bu durumu forumda okumuştum fakat bu durum bana hiç normal gelmiyor, şu zamana kadar hep manuel araba kullandım ve hayatımda hiç böyle bir sorunla karşılaşmadım, bu sorunun çözümü var mıdır, aracı daha önceden yetkili servise göstermiştim.
Aynı sorunu yaşadım forumda tartıştık(Link), aracı servise götürdüm baktılar test ettiler ve problem olmadığını söylediler. Bu durum muhtemelen manuel golf8'lerin hepsinde vardır. Debriyajı yedirerek 2000 devire kadar getirip 2. vitese atarak daha rahat biz kalkış elde edebilirsiniz. Dur kalk trafikte sadece debriyajla aracı hareket ettirmenizde mümkün. Biz çözümü Life DSG Golf'e geçerek bulduk.
 
Upvote 0
Aynı durumdan bende şikayetçiyim, sizler gibi bende aracı sevise götürdüm fakat ayak alışkanlığı olsa gerek servisteki beyfendi hiç titretmeden hatta 2000 devir göstermeden bile gayet temiz bir şekilde aracı sürdü. Bende bir süre aynı şekilde sürmeye özen gösterdim. Artık 19000km olmak üzere bazı durumlarda arabanın titremeye başladığını hissettim, ya ben artık umursamadığım için oluyor yada debriyaja zarar verdim. Sizce ilerleyen dönemlerde bir sorun çıkarır mı, sizin araçlarda durum nasıl?

@kaant06 peki 1.0 dsg yeterli oluyor mu, 1000km de olan bir aracı sürme şansım oldu(motor açılmamış olabilir), araba çok tepkisiz ruhsuz yürüyordu, özellikle kickdown yapıp bir süre ilerledikten sonra kadrana bakıp 100km/h hız görememek üzücü. Şahsi fikrim manuel vites 1.0 arabayı daha kullanılabilir yapıyor.
 
Upvote 0
Aracı alırken piyasada ki sınırlı manuel vites araçlardan olduğu için almıştım çünkü gerçekten bir manuel hastasıyım ama böyle bir debriyaj sistemi olması çok üzücü. İlerleyen dönemlerde pedalcommander veya pedalbox tarzı bir ürün kullanan olursa deneyimlerini yazması iyi olabilir, evet debriyajı ezerek kaldırmak problemi bir nebzede olsa çözebilir ama böyle bir kullanım stili illaki baskı balatanın ömrünü olumsuz etkiler, bunun yanında birde şöyle bir eleştirim olacak, bana göre manuel araçlarda sadece yokuş kalkış sistemi olmalı bu araçta olan "auto hold" sistemi kesinlikle kağıt üzerinde hoş fakat gerçek kullanım koşullarında son derece işlevsiz oluyor mesela diyelim düz bir yolda kalkacaksınız ve aracı sürekli tutan bir sistem var sanki aracı her zaman el freni ile kaldırmaya çalışmak gibi birşey ve buda sürekli araçta bir zıplama meydana getiriyor bir başka örnekte mesela bu araçla yokuş aşağı bir kırmızı ışıkta durdunuz ve aracınızla kalkış yapmak istiyorsunuz normalde manuel bir araçta ayağınızı frenden çeker ve birazcık ivmelendikten sonra ikiye alır yolunuza devam edersiniz fakat bu sistem aracı sürekli tuttuğu için illaki birinci viteste kalkmak zorundasınız ve buda yine zıplamaya yol açıyor, şahsen ben aracı auto hold kapalı kullanıyorum ve gerçekten dik bir yokuşa gelirsem auto hold ile kalkıp yoluma devam ediyorum bana göre bu sistem ekstradan debriyaj sistemi ile birleşince konforsuz bir durum meydana geliyor, bazen kendi kendime soruyorum gerçekten bu aracı alıpta geliştirme sürecinde kullan bir tane mühendis yok mu ? gerçekten çok yazık dünyanın en büyük bir otomobil üreticisine.
 
Upvote 0
Aynı durumdan bende şikayetçiyim, sizler gibi bende aracı sevise götürdüm fakat ayak alışkanlığı olsa gerek servisteki beyfendi hiç titretmeden hatta 2000 devir göstermeden bile gayet temiz bir şekilde aracı sürdü. Bende bir süre aynı şekilde sürmeye özen gösterdim. Artık 19000km olmak üzere bazı durumlarda arabanın titremeye başladığını hissettim, ya ben artık umursamadığım için oluyor yada debriyaja zarar verdim. Sizce ilerleyen dönemlerde bir sorun çıkarır mı, sizin araçlarda durum nasıl?

@kaant06 peki 1.0 dsg yeterli oluyor mu, 1000km de olan bir aracı sürme şansım oldu(motor açılmamış olabilir), araba çok tepkisiz ruhsuz yürüyordu, özellikle kickdown yapıp bir süre ilerledikten sonra kadrana bakıp 100km/h hız görememek üzücü. Şahsi fikrim manuel vites 1.0 arabayı daha kullanılabilir yapıyor.
Öncelikle ne impression'u ne de life golf'ü hiç dip gaz yaparak kullanmadım. Impressionda yokuş tırmanırken vitesi manuel olarak değiştirme hissi çok güzeldi, özellikle 1900 devirlerden sonra turbonun devreye girip ivmelenmeyi hissettiğim durumlarda. DSG'ye manuel olarak müdahale etmek aynı zevki vermiyor.

Impression Golf öncesinde eski model manuel bir araç sahibiydik ve otomatik araba sahibi olmayı hiç düşünmemiştim, manuel araba kullanmaktan zevk alıyordum. Ancak Impression'un kalkışı esnasındaki atılması ve vites geçişlerinin eski aracıma nazaran pürüzsüz olmayışı (ben öyle hissettim) beni biraz hayal kırıklığına uğrattı ve böyle şeylere çok takıldığım için araçtan soğudum. Aracı titretme sebebiniz debriyajı iyi ayarlayamıyor olmanızdan kaynaklı olabilir, motor sesi çıkmadığı için motoru dinleyerek vites değiştirmeye çalışmak yanıltıcı olabiliyor, ben genelde ekrandaki vites değiştirin uyarısını dikkate alıyordum.

Bu araçlar performanslı sürüşler için üretilmediği için sakin hızlanarak kullanılmalı diye düşünüyorum. DSG Golf'te bataryanın desteği sayesinde vites geçişlerini bile zor hissediyorsunuz. Gaza bastığınız taktirde ise e-TSI Golf kapasitesi ölçüsünde size istenilen cevabı verebiliyor diye düşünüyorum. Sizin araca tepkisiz demenizin sebebi şu olabilir; Manuel araçta gaza basmadan önce vitesi ve devri istediğiniz yere getirip gaza basıyorsunuz ve araç yürüyor, DSG'de ise gaza basma şiddetinize göre vites seçiliyor, değiştiriliyor ve sonrasında araç yürüyor. Yani manuelde debriyaja bastığınız andan gaza bastığınız ana kadarki geçen süre ile, DSG de gaza bastığınız ve aracın yürümeye başladığı ana kadarki süreyi karşılaştırmanız gerekir.

Onun haricinde iki aracıda şehir içinde yakıt ekonomisini gözeterek sakin kullandım. DSG Golf'te araç yakıt tasarrufu sağlamak için otomatikmen üst viteslerde ilerliyor. Ancak yokuş tırmanırken bunu anlayarak kendi vites düşürüp istenilen hıza ulaşmanızı sağlıyor. Aynı zamanda yokuş inişlerinde motor freni yapmak için vitesi küçültüyor (yokuş aşağı süzülme hızlarında inmek için bile gaza basmanız gerekiyor ki bir üst vitese geçsin).
 
Upvote 0
Aracı alırken piyasada ki sınırlı manuel vites araçlardan olduğu için almıştım çünkü gerçekten bir manuel hastasıyım ama böyle bir debriyaj sistemi olması çok üzücü. İlerleyen dönemlerde pedalcommander veya pedalbox tarzı bir ürün kullanan olursa deneyimlerini yazması iyi olabilir, evet debriyajı ezerek kaldırmak problemi bir nebzede olsa çözebilir ama böyle bir kullanım stili illaki baskı balatanın ömrünü olumsuz etkiler, bunun yanında birde şöyle bir eleştirim olacak, bana göre manuel araçlarda sadece yokuş kalkış sistemi olmalı bu araçta olan "auto hold" sistemi kesinlikle kağıt üzerinde hoş fakat gerçek kullanım koşullarında son derece işlevsiz oluyor mesela diyelim düz bir yolda kalkacaksınız ve aracı sürekli tutan bir sistem var sanki aracı her zaman el freni ile kaldırmaya çalışmak gibi birşey ve buda sürekli araçta bir zıplama meydana getiriyor bir başka örnekte mesela bu araçla yokuş aşağı bir kırmızı ışıkta durdunuz ve aracınızla kalkış yapmak istiyorsunuz normalde manuel bir araçta ayağınızı frenden çeker ve birazcık ivmelendikten sonra ikiye alır yolunuza devam edersiniz fakat bu sistem aracı sürekli tuttuğu için illaki birinci viteste kalkmak zorundasınız ve buda yine zıplamaya yol açıyor, şahsen ben aracı auto hold kapalı kullanıyorum ve gerçekten dik bir yokuşa gelirsem auto hold ile kalkıp yoluma devam ediyorum bana göre bu sistem ekstradan debriyaj sistemi ile birleşince konforsuz bir durum meydana geliyor, bazen kendi kendime soruyorum gerçekten bu aracı alıpta geliştirme sürecinde kullan bir tane mühendis yok mu ? gerçekten çok yazık dünyanın en büyük bir otomobil üreticisine.
Yokuş aşağı kalkışlarda araç vitesteyken debriyajı kavrama noktasına getirerek auto hold durumundan çıkarabilirsiniz. Ben dik yokuşu olan bir sokakta oturduğum için eski aracımı çubuk el freniyle park etmeye alışmıştım, ayrıca dur kalk durumlarında hiç geriye kaçırmamak için hep el freni kullanırdım. Impression golf kullanırken yokuş yukarı dur kalk trafikte auto hold baya işe yarıyordu ancak yokuşa park ederken veya park yerinden çıkarken işimi garantiye almak için elektronik el frenini çekip kalkıyordum.

Bende size katılıyorum manuel araçta auto hold'dan ziyade yokuş destek daha kullanışlı olur diye düşünüyorum.
 
Upvote 0
2021 ve 2023 olmak üzere 2 tip impressionu da uzun dönem tecrübe etme fırsatım oldu güncel 2023 ımpression DLAAL kodlu motora sahibim. Bahsettiğiniz öne atma sirkeleme durumlarını 2021 model olan aracımda yaşadım ancak bende debriyajı @Acardag gibi yıprattım . Şuan 2023 model olan aracımda epey yol yapmama rağmen hala o öne atma sorununu yaşamadım . Bariz şekilde farkı hissettim zaten 2021 i verip 2-3 gün içinde 2023 modeli teslim aldım ben debriyaj ilk başta 0 oluşundan hissetmedim ama şuan bariz bi fark var .

Sanırım bi sorun vardı giderildi . İlk gelen 2021 model aracım DLA kodu ile gelmişti şuanki araçla ilk marş sesleri bile farklı.

Dsg konusuna gelecek olursak ben ciddi şekilde hantallık hissettim ikame araç geldiğinde km'den dolayıdır dedim bende ama 18.000kmde R line dsg araç aldık arkadaşıma şehir dışından . Oda 2018 7.5 1.0 golften geçti ikimizde aynı hissizliği aldık . Belki izolasyon iyidir diye hissetmiyorumdur falan diye avuttum ama kadranı referans alınca beklediğim kadar iyi değildi
 
Upvote 0
Küçük bir soru,
Ayağınızı debriyajdan çekerken hafiften gaza dokununca autohold bırakıyor mu ?

Golf 7 ve makyajlı kasada bu yöntemle bırakıyor autohold, belki Golf 8 de de böyleyse işinize yarayabilir.
 
Upvote 0

@Kysr038 Anladığım kadarıyla sistem sadece debriyajın kavrama noktasına göre çalışıyor
7 lerde de öyle, kavrama noktasında devir hafiften artıyor ve yeterli tork ve güç sağlanırsa bırakıyor. (7 de zorlanarak, 7.5 da daha kolay)
Tam bu kavrama esnasında gaza basarsak biraz ileri atılıyor araç.

Benim dediğim gaz verme olayı ise şöyle:
debriyaj daha kavrama noktasına gelmeden hafif gaza dokunup çekince ayağınızı, autohold bırakıyor.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt