Dizel,kullanmayı bilene güzel,artıdan 1500 devir için 1.2,1.4motorlar biraz içi boş kalıyor gibi. Motorlar zaten küçük zaten bi de o kadar devre beygire dayanmıyor,performanslı ama kısa ömürlü olduğunu düşünüyorum.Turbo,enjektör gibi gibi şeyler dizel arabada kullanmayı bilene güzel.Aracım 150.000 kmde bakıma götürdüğüm zaman yağ hariç hiçbir şeye gerek duyulmamış.Motor altında arıza kaynaklı bir parça değiştirmiş değilim.Hala da saat gibi çalışır,mermi gibi yürür.Bazen garajda 1.4TSI sahibi bir komşumla aynı anda marş basıyoruz denk geliyor,TSI çalıştığı zaman aşırı garipsiyorum,araba ilk marş aldığında yorgun,garip sesler geliyor.Marşa bastığım zaman egzozun horuldamasından sabit rölanti devrine kadar her gelen sesi dinlemekten zevk alıyorum,diyorum ki bu nasıl dizel.Daha hacimli oluşu torklu oluşu artılarından.Yakıt tüketimine hiç bakmıyorum varsın yaksın
,ama ara sıra çevre yoluna çıkıp 200-220 bastığımda en uçuk 10 11l/100km leri gördüm,şehir içi 7.5l/100km civarları.Beygir konusunda evet,110hp biraz abes kaçabiliyor,kendi aracımda ilk sipariş verirken ABT yazılımı diye bir olay vardı,hala var mı bilmiyorum,onu da eklettiğim zaman hemen hemen bir TSI performansı hem de TDI sakinliğini -kendime kadar- elde ettim.R'ı olan bir arkadaşım da var,eğer benzinli olacak araç öyle bir araç olacaksa evet benzinli ama fındık motor (2.0 aşağısı biraz fındık motor oluyor bence) olarak adlandırabileceğimiz araçlarla bakacak olursak dizeli tercih ederim.Sonuçta herkesin kendi zevki,benim fikirlerim bu yönde,amacım kimsenin aracını aşağılamak,hor görmek değil yanlış anlamayın,iyi sürüşler