Golf 7 1.4 tsi vs 1.6 tdi


1.4Tsi stage 3 yazılımli aracın var 5 Senedir Tsi motor kullanıyorum Tsi motor gerçekten Çok verimli bir motor yakıt olarak basmadıgın zaman az yakıyor Dizelle Yarışır Ama Bastığın Zaman illaki Dizele göre fazla Yakar ama aman aman değil şehir içi trafik gazlama vs benim genel ortalama 7-7.5
 

1.4 tsi 125 dizel 110 HP genelde şehir içi kullanıyorum
 
Tsi ve tdi uzun yıllardır sürerim. Daha önce de çok bahsettim. Daha öncesinde başta daha yüksek paralar vererek tdi aldığıma pişman oldum, tsi tanıdıktan sonra. Satış danısmanları düzgün yönlendirmediği için diye düşünüyorum. Uzun yollarda tdi ve tsi test ettim bastım yüksek hızlarda. Şöyle bir durum var basınca tsi da yakıt ortalaması artıyor tdi da artmıyor ama her ikiside full depo neredeyse aynı yapıyor menzil olarak. Onu da şöyle düşünüyorum tdi sürekli partikül filtresi rejenerasyonu yaptığı için yakıta yükleniyor bence.
 
Mazotun 3 benzinin 5 olduğu zamanlarda artık olmadığımız için TDI kullanıcısı olarak kesinlikle TSI, fakat 1.4 veya 1.5 tercih ederdim. 100-110 hp golfe yakışan beygir güçleri değil.
 
Mazotun 3 benzinin 5 olduğu zamanlarda artık olmadığımız için TDI kullanıcısı olarak kesinlikle TSI, fakat 1.4 veya 1.5 tercih ederdim. 100-110 hp golfe yakışan beygir güçleri değil.
Konunun icine TSİ girdimi tdi cazibesi kalmıyor golfte, herkesin kabulü evet

Ama önünüze showroomda


*** 118 i bmw

*** 116 d bmw


Yanyana koyup

Seçin birini dediğimizde

Hangisini seçerdiniz ??
 
Işık yanana kadar yaptığım km 550-600 arası. Ortalama sürat 20-22km. Günde 50km yol yapıyorum.
2013 1.6 TDI 105hp,
Highline donanım ( 225x45x17 yeni takılı crossclimate 2)
158000km de araç.
Yakıtı da hep Shellden alıyorum.
Bir tık fazla yaktığı düşüncesine kapılıyorum. Bu vesile ile belki yakıt değişikliği yapabilirim. Başka bir firma deneyebilirim.
 
Işık yanana kadar yaptığım km 550-600 arası. Ortalama sürat 20-22km. Günde 50km yol yapıyorum.
2013 1.6 TDI 105hp,
Highline donanım ( 225x45x17 yeni takılı crossclimate 2)
158000km de araç.
Yakıtı da hep Shellden alıyorum.
Bir tık fazla yaktığı düşüncesine kapılıyorum. Bu vesile ile belki yakıt değişikliği yapabilirim. Başka bir firma deneyebilirim.
Ben tsi ile ışık yanana kadar 650, 700 km arası yapıyorum. Tdi da nasıl böyle oluyor anlamadım
 
Ben tsi ile ışık yanana kadar 650, 700 km arası yapıyorum. Tdi da nasıl böyle oluyor anlamadım
Bizi yakan partikül jenerasyon hikayesi diye düşünüyorum. Olurda sıkışık trafikte yakalanırsam yakıtı bayağı oynatıyor. 1 depoda 2 kere rejenerasyon yapıyor. Valla bende anlamış değilim. 4-5 yaşında iyi bir benzinli Golf, benim kullanımıma göre daha az yakarak bizi mutlu edebilir düşüncesindeyim.
 
Bizi yakan partikül jenerasyon hikayesi diye düşünüyorum. Olurda sıkışık trafikte yakalanırsam yakıtı bayağı oynatıyor. 1 depoda 2 kere rejenerasyon yapıyor. Valla bende anlamış değilim. 4-5 yaşında iyi bir benzinli Golf, benim kullanımıma göre daha az yakarak bizi mutlu edebilir düşüncesindeyim.
Haklısınız hocam, ben tsi dan önce tdi kullanıcısıydım sürekli rejenerasyon yapıyordu araç. 300 km de bir devreye giriyordu.
 
90 Hp tdi kullanıcısı olarak 6-7 yıl / 85.000 km deneyimlerime dayanarak 150.000 km de turbo kırdım ( stock yazılım ) 170.000 km komple enjektör yeniledim ( kontrol amacıyla gitmiştim şikayetim yoktu 1 tanesi testte başarılı olamadı tamir yerine sıfır tercih ettim ) yakıt olarak uzun yolda 90-100 hızlarında gittiğimde 4-4.5 lt/100km rahat yakalanıyor. Eğer daha hızlı kullanıyorsanız 5-6 lt. bandından dolanmak mümkün. Yaşadığım şehirde trafik olmadığından şehir içi kullanım (düşük devir) dizel partikül filtresinden bir sıkıntı çekmedim. Özetle ; Şehir içi kullanımınız fazlaysa kesinlikle Tsi tavsiye ederim. Kış soğuklarında çabuk ısınmıyor trafikte. Partikül derdiylede uğraşmaşsınız. Aklınıza takılan bir şey olursa seve seve cevaplıyabilirim
Hocam turbo kırılma sebebi nedir? Çok sıkıştırma gibi bir olay mı yoksa turbo ömrünü tamamladığı için mi?
 
Hocam turbo kırılma sebebi nedir? Çok sıkıştırma gibi bir olay mı yoksa turbo ömrünü tamamladığı için mi?
Bir çok sebebi var. Kırılma yağ kaçağı da olabilir. Yağla soğuyan bir parça sonuçta. Rolantide bekletilmeli. Sıkıştırma sonra soğutulmalı. Yağ değişimi aksatılmamalı. Usulüne göre kullanılmalı herşeyden önce. Daha çok tdida turbo arızası fazladır. Pis egzos dumanı ile beslendiği için. Benzinde ömrü uzun olacaktır.
 
Hocam turbo kırılma sebebi nedir? Çok sıkıştırma gibi bir olay mı yoksa turbo ömrünü tamamladığı için mi?
Açtığım konularda kırılan turboyu parçalarına ayırmıştım orda görselini bulabilirsiniz. Araç 2017 den beri (98.000 km) bende turbo kırılana kadar hep servisin önerdiği 15.000km / 1 yıl periyodunu yetkili servisi tercih ederek bakımımı yaptırdım. Turbo olayından sonra 10.000km / 1 yıl olarak bakımımı sağlıyorum. Çıkan turbonun kanatçıklarına baktığımda çok az 1-2 kanadının ucundan kırılmalar mevcuttu, rolantide bekleme,kontağı kapatmadan bekleme vs. her şeye dikkat eden biriyim ama genede olcağı varsa oluyor mekanik parça. Yukarda arkadaşımızın da yazdığı gibi dizel motorlar daha yüksek sıkıştırma oranlarıyla çalıştığı için bence turboyu daha çok yoruyorlar. Kanatçık milinin yağsız kalması gibi bi durum yoktu yağ hattında bi pislik vs. görülmedi ben ömrünü tamamladığını düşünüyorum

Konumun linki incelemek isteyen olursa: https://www.golftutkusu.com/topic/18170-eyvah-nazara-geldik/
 
Dizel,kullanmayı bilene güzel,artıdan 1500 devir için 1.2,1.4motorlar biraz içi boş kalıyor gibi. Motorlar zaten küçük zaten bi de o kadar devre beygire dayanmıyor,performanslı ama kısa ömürlü olduğunu düşünüyorum.Turbo,enjektör gibi gibi şeyler dizel arabada kullanmayı bilene güzel.Aracım 150.000 kmde bakıma götürdüğüm zaman yağ hariç hiçbir şeye gerek duyulmamış.Motor altında arıza kaynaklı bir parça değiştirmiş değilim.Hala da saat gibi çalışır,mermi gibi yürür.Bazen garajda 1.4TSI sahibi bir komşumla aynı anda marş basıyoruz denk geliyor,TSI çalıştığı zaman aşırı garipsiyorum,araba ilk marş aldığında yorgun,garip sesler geliyor.Marşa bastığım zaman egzozun horuldamasından sabit rölanti devrine kadar her gelen sesi dinlemekten zevk alıyorum,diyorum ki bu nasıl dizel.Daha hacimli oluşu torklu oluşu artılarından.Yakıt tüketimine hiç bakmıyorum varsın yaksın :),ama ara sıra çevre yoluna çıkıp 200-220 bastığımda en uçuk 10 11l/100km leri gördüm,şehir içi 7.5l/100km civarları.Beygir konusunda evet,110hp biraz abes kaçabiliyor,kendi aracımda ilk sipariş verirken ABT yazılımı diye bir olay vardı,hala var mı bilmiyorum,onu da eklettiğim zaman hemen hemen bir TSI performansı hem de TDI sakinliğini -kendime kadar- elde ettim.R'ı olan bir arkadaşım da var,eğer benzinli olacak araç öyle bir araç olacaksa evet benzinli ama fındık motor (2.0 aşağısı biraz fındık motor oluyor bence) olarak adlandırabileceğimiz araçlarla bakacak olursak dizeli tercih ederim.Sonuçta herkesin kendi zevki,benim fikirlerim bu yönde,amacım kimsenin aracını aşağılamak,hor görmek değil yanlış anlamayın,iyi sürüşler :)
 


Geri
Üst Alt