silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,342
İsim
Murat İNCİ
Golf 7 de ilk hareketten sonra frenlerden gelen tiz sesin kaynağı nedir?


MK7 ile ilgili az bilinen gizli özelliklerden ve yeni teknolojilerden biri:

Yağışlı havalarda, ıslak zeminde panik fren ya da blok fren yaptığımızda  kaçınılmaz olarak lastiklerin zeminle tutunma problemi yaşaması bilindik bir sorundur.

Fakat bu sorun kanalları daha fazla suyu zeminle lastik arasında yastık oluşturmayacak şekilde özel drenaj kanallarına sahip yağmur veya kış lastikleriyle hafifletilse de kuru havadaki performansı gösteremez.

Bir başka yönden de yağışlı havalarda veya yüksek su geçişlerinden sonra veya aracımızı yıkadıktan sonra; aracın diskleri (veya kampanaları) ile balataları arasında kalan su da aynı şekilde performans kaybına yol açarak fren mesafesinin uzamasına neden olur.

Bunu engellemek için su geçişinden veya aracımızı yıkadıktan sonra kısa ve sert frenlemelerle disk ve balatalar üzerinde ve arasındaki suyun tahliyesi sağlanır.

İleri sürücülük tekniklerine sahip olanlar ya da yarışçılar  fren sistemlerini kuru tutmak için ama özellikle yağış altında seyrederken sol ayakla kısa frenlemelerle hem fren sistemini kurutmayı hem de ısıtmayı amaçlarlar. Fakat standart sürücüler için tüm bu ayrıntılar anlamsız ve gerekliliklerse gereksiz ayrıntı ve saçmalık sayılabilir.

Yıllarca yapılan mühendislik çalışmalarının sonucu olarak şu an MK7'lerde kullanılan sistemle bu performans kaybının kontrol edilebilir kısmı kontrol altına alınmış, standart sürücülerin de ne zaman ihtiyaçları olacağı belli olmayan ama ihtiyaç olduğunda fren sistemlerinden doğan performans kaybını tolarize etmekte şu sistem geliştirilmiştir.

Aracın üzerinde bulunan nem sensörleri ile silecekleriniz açık olduğunda yağışlı havalarda kaliperlerin basıncını kritik seviyeye getirip disklere çok yaklaştırarak ve hatta hafifçe değerek üzerindeki nem ve suyu atmasını sağlar.

Sabahları bu sesi duyma nedenmiz ise yağış olmasa da nemin sabah saatlerinde yükselen hava sıcaklığına rağmen daha geç ısınıp soğuduklarından daha soğuk olan metal yüzeyler üzerinde yoğuşarak damlalar halinde birikmesidir (ki iklim bilimciler çiğin oluşumunu dedikleri şey tam da budur) ve aracın nem sensörleri bunu yanlış alarm olarak alır ve ortamdaki yüksek nemi algılayarak yağmur yağdığını, su birikintisinden geçildiğini ve en kısa sürede disklerin, balataların kurutulması gerektiğini algılar, işte duyduğunuz tiz sürtme sesinin kaynağı budur.

 
Arabayı çalıştırdığımdan sonra 5-10 dk boyunca fren yaptığım zaman gıcır gıcır sesler geliyor. Araba 11-12000 kmdeyken ilk yıllık servisini geçirdi bu sesleri bakıma gireceği zaman servise söylemiştim ama sorun devam etmişti. Ses balatalardan mı geliyor acaba ne yapmam gerekir ?

Saygılarımla

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam benim aracimdada frenden iki tip ses geliyordu.

birincisi surtme gibi bir ses.bu sesin araci az kullanmaktan kaynaklandigini ogrendim gercektende oyleymis simdi herhangi bir ses yok.

2. Side balatalar bitmis gibi bir sesti sizinki bu sanirim.foruma baktigimda yagmurlu  havalarda oldugunu soyleyen arkadaslarimiz vardi.onada dikkat ettim genellikli yagmurlu havalarda ve düşük hizda giderken fren yaptigimda oluyor.simdi pek yagmur yagmayan bir yerdeyim hic bi sıkıntı yok.sizinkide boyle birseyse problem edecek bi sıkınti degil

 
Galip Bey aracınızı ne sıklıkta kullanıyorsunuz?

Kullanım sürenize bağlı olmaksızın gıcır gıcır değilde kuş ötme sesi gibi ise problem değil araç hareketlendikten sonra ses düzelecektir.

Sesin kuş sesi gibi ötme nedeni ile fren balatalarına daha önceden aspesti denilen bir kimyasal uygulanıyormuş ancak insan sağlığı açısından bu kimyasal madde uluslar arası kurum ve kuruluşlar tarafından yasaklanmış. Bu neden ile seslerin kuş ötüş sesi gelmesi normaldir.

 
@sedatygt Benimki de düşük hızda yapıyor. O zaman bir daha bakımı geldiği zaman arada onada baktırtırım zaten adam servis kağıdına eklemişti özellikle herhalde bir sıkıntı yoktur. Teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için.

 
@çağın Çağın hocam 2016 ocak sonu aldım aracı 9500 kmde. Geçen hafta Manisa'ya git gel yaptık 1100 km onla beraber şuan 15400'de araç.

 
@sedatygt Benimki de düşük hızda yapıyor. O zaman bir daha bakımı geldiği zaman arada onada baktırtırım zaten adam servis kağıdına eklemişti özellikle herhalde bir sıkıntı yoktur. Teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için.
Rica ederim hocam

 
Arkadaşlar bu sorun değildir. Diskler ıslak iken olur. Güvenlik olarak araç diskleri kurutmak için bir süre balataları diske yakın tutar. İçiniz ferah olsun ;)

 
Arabayı çalıştırdığımdan sonra 5-10 dk boyunca fren yaptığım zaman gıcır gıcır sesler geliyor. Araba 11-12000 kmdeyken ilk yıllık servisini geçirdi bu sesleri bakıma gireceği zaman servise söylemiştim ama sorun devam etmişti. Ses balatalardan mı geliyor acaba ne yapmam gerekir ?

Saygılarımla
Değerli Mete Hocam;

Yaşadığınız şey bir sorun değildir. Golf'e özgü özelliklerden biridir.

mesajınızı ve diğerlerini ilgili konuya taşıdım, sizden ricam ilk mesaja göz atmanız.

 
Değerli arkadaşlarım aracımı sabah çalıştırırken  sürüş esnasında balatalardan sürtme sesi geliyor ve bir süre sonra ses gidiyor.bunu her sabah yapıyor ve beni rahatsız etmeye başladı balata temizleyici kullanmayı önerirmisiniz yada başka önerileriniz olurmu önceden böyle bir ses yoktu 

araç 3500 km 2016 model 

 
@Zuhrat

Değerli Hocam

mesajınızı bahsi geçen konunun yanıtını içeren başlığa taşıdım.  İlk mesajı okumanız yeterli.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Bu ses kaynaklı servise aracımı bırakmıştım akşam aldım. Balata kaynaklı olduğunu söylediler, temizlemişler. Simdilik ses yok.

 

Geri
Üst Alt