Golf 7 de ilk hareketten sonra frenlerden gelen tiz sesin kaynağı nedir?
MK7 ile ilgili az bilinen gizli özelliklerden ve yeni teknolojilerden biri:
Yağışlı havalarda, ıslak zeminde panik fren ya da blok fren yaptığımızda kaçınılmaz olarak lastiklerin zeminle tutunma problemi yaşaması bilindik bir sorundur.
Fakat bu sorun kanalları daha fazla suyu zeminle lastik arasında yastık oluşturmayacak şekilde özel drenaj kanallarına sahip yağmur veya kış lastikleriyle hafifletilse de kuru havadaki performansı gösteremez.
Bir başka yönden de yağışlı havalarda veya yüksek su geçişlerinden sonra veya aracımızı yıkadıktan sonra; aracın diskleri (veya kampanaları) ile balataları arasında kalan su da aynı şekilde performans kaybına yol açarak fren mesafesinin uzamasına neden olur.
Bunu engellemek için su geçişinden veya aracımızı yıkadıktan sonra kısa ve sert frenlemelerle disk ve balatalar üzerinde ve arasındaki suyun tahliyesi sağlanır.
İleri sürücülük tekniklerine sahip olanlar ya da yarışçılar fren sistemlerini kuru tutmak için ama özellikle yağış altında seyrederken
sol ayakla kısa frenlemelerle hem fren sistemini kurutmayı hem de ısıtmayı amaçlarlar. Fakat standart sürücüler için tüm bu ayrıntılar anlamsız ve gerekliliklerse gereksiz ayrıntı ve saçmalık sayılabilir.
Yıllarca yapılan mühendislik çalışmalarının sonucu olarak şu an MK7'lerde kullanılan sistemle bu performans kaybının kontrol edilebilir kısmı kontrol altına alınmış, standart sürücülerin de ne zaman ihtiyaçları olacağı belli olmayan ama ihtiyaç olduğunda fren sistemlerinden doğan performans kaybını tolarize etmekte şu sistem geliştirilmiştir.
Aracın üzerinde bulunan nem sensörleri ile silecekleriniz açık olduğunda yağışlı havalarda kaliperlerin basıncını kritik seviyeye getirip disklere çok yaklaştırarak ve hatta hafifçe değerek üzerindeki nem ve suyu atmasını sağlar.
Sabahları bu sesi duyma nedenmiz ise yağış olmasa da nemin sabah saatlerinde yükselen hava sıcaklığına rağmen daha geç ısınıp soğuduklarından daha soğuk olan metal yüzeyler üzerinde yoğuşarak damlalar halinde birikmesidir (ki iklim bilimciler çiğin oluşumunu dedikleri şey tam da budur) ve aracın nem sensörleri bunu yanlış alarm olarak alır ve ortamdaki yüksek nemi algılayarak yağmur yağdığını, su birikintisinden geçildiğini ve en kısa sürede disklerin, balataların kurutulması gerektiğini algılar, işte duyduğunuz tiz sürtme sesinin kaynağı budur.