Motor soğukken gelen ciyaklama sesi


Golfcu02

Üye
Katılım
6 Tem 2023
Mesajlar
134
Tepkime puanı
46
Konum
Adıyaman
İsim
Abdullah
Araç
Golf
Herkese selamlar. Araç 1.4 Tsi golf. İlk çalıştırmada motor soğukken ciyaklama tarzında bir ses geliyor motor ısınınca geçiyor. Acaba v kayış mı diyorum ama emin değilim. Devirdaim olmasından da korkuyorum bi yandan. 3-4 sene oldu değişeli, ama devirdaim olsa devamlı ses gelirdi diyorum bi yandan da. Çok ince bir ses videoda. Yorumlarsanız sevinirim.
https://streamable.com/ws02jv
 


Herkese selamlar tekrardan. Araçla ilgili işlem yapamadım yola çıktım. Ses durumu devam ediyor, sesin aynısının bizim araç versiyonunu buldum(motor olarak bilemiyorum ama Golf'ün motor kısmına benzettim.) . Şimdi tatilde bunu çözmeye çalışacağım. Kayışa pudra dökün demişlerdi deneyeyim mi sizce? Zararı olur mu?
 
Upvote 0

kayışları tutan kasnaklar gevşektir belki
Hocam onu da düşündüm inşallah bununla kurtarırız dedim ama işler sıkıntı gibi. İki görsel ekledim, ilki benim kayışın fotoğrafıydı. Dışarıdaydım gün boyu, biraz önce eve geldim. Dedim aracı durdurmadan bir bakayım flaş yakıp. Kayış fotosunda işaretlediğim yer sırılsıklamdı. O bölgede devirdaim pompası var diye biliyorum. Acaba dedim önceden turbo yağ kaçırmıştı oraya akmıştı onun akıntısı mı ama ıslaklık yeniydi. Video çekmek aklıma gelmedi şansa. Kaput fotosunda eklediğim yerde yani karterin iç kısmı diyeyim ıslaktı. Ya yağ kaçırıyor bir yerden ya da devirdaim. Ki görünen o ki devirdaim gitmiş. O bölge sorunlu
 

Ekli dosyalar

  • 1B99B04E-92F1-4E87-90FD-100FD2CE090A.jpeg
    1B99B04E-92F1-4E87-90FD-100FD2CE090A.jpeg
    129.4 KB · Görüntüleme: 20
  • 0713AB36-B3FF-4712-BCE7-34C949526C1E.jpeg
    0713AB36-B3FF-4712-BCE7-34C949526C1E.jpeg
    48.5 KB · Görüntüleme: 20
Upvote 0
Nasıl bir yol izlememi önerirsiniz, iyice kontrol edilecek ama devirdaimi serviste mi değiştireyim? Parçayı servisten alıp dışarıda mı değiştireyim? Yoksa kendim mi almaya çalışayım parçayı? Kafam allak bullak. Nurtopu gibi 3. devirdaimimiz olacak, midem bulanıyor gerçekten. Önce sanayiye gidip baktırsam mı diyorum yoksa direkt servise mi gideyim
 
Upvote 0
Nasıl bir yol izlememi önerirsiniz, iyice kontrol edilecek ama devirdaimi serviste mi değiştireyim? Parçayı servisten alıp dışarıda mı değiştireyim? Yoksa kendim mi almaya çalışayım parçayı? Kafam allak bullak. Nurtopu gibi 3. devirdaimimiz olacak, midem bulanıyor gerçekten. Önce sanayiye gidip baktırsam mı diyorum yoksa direkt servise mi gideyim
güvenilir bir usta veya servis
 
Upvote 0
Sorun bilye ve v kayıştan çıktı, şükür devirdaim sağlam. :). Kayış ve bilye daha tertemiz olduğu için herhangi bir onarım yapılmadı. Sağlam parçadan nasıl ses geliyor anlamadım. :)
 
Upvote 0
Benim devirdaim tam 100 binde değişmişti, sonra 120 binde yine patladı. Maalesef VAG grubunda bu parça sıkıntılı. Tabi sizdeki problem devirdaim ise şayet.
118 binde benimde devirdaim ilk gitti normal periyotta 240 binde değişmesi gerekirken 186 binde yine sa dedi su kaçırmaya başladı, kronik ve kötü şans diyip geçiyorum. ( yetkili serviste yapıldı iki işlemde )
 
Upvote 0
Yeni konu açmadan devam etmek istedim. Yağ ya da su eksiltme yok, araçtaki kaçak sorunu çözülmedi. Önceden de yazmıştım, devirdaim bölgesinin altı ıslak diye. Karterin iç kısmı yani devirdaim bölgesinin altı ıslak halen. Sanayiye götürmüştüm bir iki conta değiştirdiler yapıştırdılar falan. Sorun olmaz dediler. Antifriz vardı bazı yerlerde (sanırım yağ soğutucu demişlerdi). Yağ soğutucusunda mı sorun var acaba
 

Ekli dosyalar

  • 55C8ABA3-FDA0-434F-91F0-A467A2F35641.jpeg
    55C8ABA3-FDA0-434F-91F0-A467A2F35641.jpeg
    157.6 KB · Görüntüleme: 5
Upvote 0
Yağ soğutucu arızalı olsa motor suyuna yağ da karışabiliyormuş. Şükür öyle bir durum yok. Ama aracın altına ne zaman baksam hep bi sızıntı var. Yağ ve motor suyu normal seviyede eksiltme yok.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt