Golf 8 1.0 etsi yakit


Güzergah verileri

02.04.2024
Isparta, Afyon, Ankara
422 km, 5.5 l, 4.38 saat

04.04.2024
Ankara, Çorum, Amasya, Suşehri, Şiran
708 km, 6.0 l, 8.34 saat

08.04.2024
Şiran, Erzurum, Bingöl, Tatvan
571 km, 6.9 l, 6.21 saat

12.04.2024
Tatvan Muş Bingöl Elazığ Keban Kangal Sivas Tokat Amasya Merzifon Ilgaz 1110 km, 6.3 l,
12.58 saat

13.04.2024
Ilgaz Çankırı Ankara 217 km, 5.9 l, 3,39 saat

Tüm sürüşler;
2 yetişkin, 1 çocuk, dolu bagaj, en kısık ayarda açık klima. 225/40/18 cpc yazlık lastik. Sürüş esnasında dikkat ettiğim tek şey radar yememek. Hedef gözetmeden ateş ederek kullandım.
1.0 etsi dsg .
 

Ekli dosyalar

  • IMG_4193.jpeg
    IMG_4193.jpeg
    98.2 KB · Görüntüleme: 24
  • IMG_4192.jpeg
    IMG_4192.jpeg
    88.1 KB · Görüntüleme: 24
  • IMG_4188.jpeg
    IMG_4188.jpeg
    99.7 KB · Görüntüleme: 20
  • IMG_4138.jpeg
    IMG_4138.jpeg
    113.2 KB · Görüntüleme: 23
  • IMG_4129.jpeg
    IMG_4129.jpeg
    102.1 KB · Görüntüleme: 20
  • IMG_4130.jpeg
    IMG_4130.jpeg
    114.1 KB · Görüntüleme: 24

154 sabit sebebi

Taseron otoyollarında 140 sınır üzerine %10 aşım koyunca 154 sanırım.

Hayatım boyunca Hic basmadım degil tabi.

Hep fix 110 cuyum derim ama
2--3 yıl önce sakarya dan ankara dönüste devamlı 150-160 bastım. Ankaraya kadar.

Ben hata yapmasam bile başkası hata yaparsa 160 la benim toparlama , sıyrılma , kurtarma şansım yok aslında .

Kurallama olarak 110 çok yeterli bir hız bence

Bizim ülkede otoyola parayı verdiysen hadi basss ceza kesmiyorum kuralı işliyor.

Taseron otoyollarında 180 ? 200 ? Basana bile ceza/radar uygulaması gören / rastlayan varmı ? Ben hiç görmedim.
Evet haklısınız. Yap işlet devret yollardaki sınırlardan ötürü. Takip mesafesi korunduğu sürece yasal üst sınırlarda gitmekte çok sakınca olduğunu düşünmüyorum.

Gişeden gişeye ve gezici radarların olduğu söyleniyor ancak ben denk gelmedim.

Maalesef küçük motorlu araçlar için yine de yüksek hızlar. Malum tüketimlerden de belli oluyor. Önceki aracım Fiat Punto ile 90 sabit giderek tek depo ile 1050km yol yapabilirken daha yüksek hızlarda tüketim neredeyse 1.5-2 katına kadar çıkıyordu.
 
Evet haklısınız. Yap işlet devret yollardaki sınırlardan ötürü. Takip mesafesi korunduğu sürece yasal üst sınırlarda gitmekte çok sakınca olduğunu düşünmüyorum.

Gişeden gişeye ve gezici radarların olduğu söyleniyor ancak ben denk gelmedim.

Maalesef küçük motorlu araçlar için yine de yüksek hızlar. Malum tüketimlerden de belli oluyor. Önceki aracım Fiat Punto ile 90 sabit giderek tek depo ile 1050km yol yapabilirken daha yüksek hızlarda tüketim neredeyse 1.5-2 katına kadar çıkıyordu.
Gezici sabit radar ben hiç görmedim/duymadım (radar uygulaması yok sonuç olarak)

Radar Cezasını giselere girişte peşin olarak alıyolar aslında. (Geciş ucretinin icinde)

Hersey dahil turizm sektörü gibi.
 
Son düzenleme:
Aracı alalı 3 ay ve 3000 km oldu. Aracı aldığımdan beri uzun süreli ortalamam 100 km’de 6,5 litre. Araç İzmir’de ve sadece şehir içi kullanıldı şu ana kadar. Aheste gitmem, çevreyolunda 120-130 giderim. Genel olarak seri sürerim. Ortalama hızım da 33-36 civarı geziyor.

Dönem dönem çok kısa mesafe de kullanıyorum. Kötü havalarda veya geç uyandığımda iş yeri servisine yürümemek için arabayla gidiyorum bazen bineceğim yere 800 metre kadar.

İşe arabayla gidersem de akşam Bornova’nın yoğun trafiğine giriyorum. 6,5 litre beni epey tatmin ediyor ve memnunum tüketimden.
Bende şehir içinde bazen gazlamalı bazen sakin kullanıyorum… Ankara sürekli dur kalk trafik… 2400 km de aracım… 6.8 şehir içi ortalamam
 
İstanbul izmir arası giderken 154 sabit, 1 saat kadar da 215 kmh ile 7.9lt ort tüketim ve bir depo 600km yol yaptı.
Dönüşte bursaya kadar 154 sabit sonra trafikten ötürü 50-60 kmh arası 7.1 litre ort tüketim ve bir depo 620km yol yaptı.
Yollar artık 150+ hızlar için müsait. Yüksek hacim uzun şanzımanlı araçlarla bence tüketim daha aşağıya çekilebilir.
Araç 1.0 manuel.

Ayrıca aralıksız 215 ile 1 saat kadar gitmeme rağmen yağ sıcaklığı 110 dereceyi hiç geçmedi. Eğer araç peugeot ya da bmw olsaydı yağ sıcaklığı 125leri bulurdu. Bu da 1.0 tsi motorun ne kadar güvenli sınırlar içerisinde tasarlandığının bir ispatı.
Veriler çok iyi gerçekten. 1.6 tdi ile izmir-istanbul 300 km 2 saat durmadan ve 200 ün altına inmeden gitmiştim ortalamam 8.5-9 arasında bir şeydi.
 
Şırnak-Adana, Adana içi 100-150 km, sonrası Adana-Tarsus arası hız limitleri dahilinde sürdüm, daha ışık yanmıyordu 110 km gider gösteriyorken depoyu doldurdum. 4.9 lt/100 km ortalama (2.2 tl/km)
 

Ekli dosyalar

  • IMG_6734.jpg
    IMG_6734.jpg
    151.7 KB · Görüntüleme: 4
uzun yol sakin kullanim genelde 90-100 arasi gittim ara ara 110 sehir iclerinde 70 lere kadar dustum.ortalama 4,2 yakti arac full yuklu 4 kisi bagaj dolu
Herkese kazasız iyi sürüşler 😊
Kısa yolda ve sürekli dur kalk trafikte çok yakıyor benzinli e-TSİ. En az 9 lt/100 km'de. Üstelik Eco modda.
İlk kalkışta anlık 40 lt/km gösteriyor.
Sanki gaz pedalına yüklenince daha çok yakıyor. Çook hafif bastırmak lazım sanki gaza...Bir de sanki hep aralıklı gaz vermek daha az yakıt sarfettiriyor?
S vitesler daha mı az yakıyor?
Kaç km hızda S vitese geçmeli?
N vitese alınsın mı dur kalkta?
Yeni kullanıcıyım. Sorularımı mazur görün lütfen 🙃
 
Herkese kazasız iyi sürüşler 😊
Kısa yolda ve sürekli dur kalk trafikte çok yakıyor benzinli e-TSİ. En az 9 lt/100 km'de. Üstelik Eco modda.
İlk kalkışta anlık 40 lt/km gösteriyor.
Sanki gaz pedalına yüklenince daha çok yakıyor. Çook hafif bastırmak lazım sanki gaza...Bir de sanki hep aralıklı gaz vermek daha az yakıt sarfettiriyor?
S vitesler daha mı az yakıyor?
Kaç km hızda S vitese geçmeli?
N vitese alınsın mı dur kalkta?
Yeni kullanıcıyım. Sorularımı mazur görün lütfen 🙃
boşa almaya hiç gerek yok, frene tam basın o zaten kavramıyı ayırıyor.
S vites daha az değil daha çok yakmanıza neden olur
 
2.0TDI evo DSG , yarı şehir içi / yarı çevre yolu 25km ort. 4.5l, start stop kapalı, inişli çıkışlı yollar.
şehir içi yokuş yukarı, ara sıra dur kalk 6.5 - 6.8
eco mod şehir içi çok faydalı olduğunu düşünüyorum.
 

Geri
Üst Alt