İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
Golf7 parça kalitesi ve sürüş konforu açısından golf8’e göre daha kaliteli. Ancak yeni araçlarda plastik kullanımı arttırılarak ekran/multimedya ve teknoloji ön plana çıkıyor artık.
Sorunuza gelecek olursak, formentor’un hissettiğim en büyük +sı amortisör konforu. Lastikler 19 inch olmasına rağmen girdiğim çukuru, geçtiğim kasisi kesinlikle golfe göre daha az hissediyorum.
Yol tutuşları hemen hemen benzer gibi, ikisi arasında büyük bi fark göremedim. Ama formentor yüksek bi araç olduğundan, ona + olarak yazabiliriz.
Travel assist, matrix led farlar, beats ses sistemi ve bucket tip elektrikli koltuklar golfe göre kendisini çok net hissettiren büyük +’lar.
Gelelim -‘lere… Yol ve rüzgar sesi olarak şehir içi kullanımda bi fark göremedim. Ancak 100-120 km üstünde bu sesleri golf daha az içeri alıyor. “Ben premium markayım” diyen cupra için büyük bi - olarak yazabiliriz.
Kabin içinde torpido gözü, kapı iç cepleri, orta kol dayama cebinin içi takır tukur plastik. Golflerdeki gibi halı kaplı değil. Ancak 2500km kullanım sonucunda hiçbir trim sesi duymadım… (sadece dokununca kötü
![Gülümseyen gözlerle sırıtan yüzü :smile: 😄](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f604.png)
)
Pololarda dahi olan kaput içi keçesi formentorda yok.
Ekranın altında bulunan dokunmatik panelde klima kumanları (soğuk sıcak ayarı) ve radyo ses ayarı şeritlerinin altında ışıklandırma ledi yok. Gece olunca allaha emanet basıyorsun. Ses açayım derken klima derecesi değişiyor, klima ısısı değiştirirken ses tuşuna basıyorsun yanlışlıkla vsvs…
Yakıt tüketimine gelince 1.2 tsi dsg golfle şehir içi 6-6.5 arası yakarken formentorla 7-7.5 yakıyorum tam 1 lt fark var. Ama ilerleyen zamanlarda düşebilir diye düşünüyorum.
Şimdilik aklıma bunlar geldi. Bütün bu yazdıklarımı düşünürsek, yeni aracımdan memnunum, yine olsa yine değiştiririm. Ama kaliteyi küçük dokunuşlarla daha iyiye taşıyabilirdi cupra.