Midline Plus araca sonradan takılan Orijinal U Led far yükseklik ayarı hk.


Peak2Core

Üye
Katılım
1 Kas 2020
Mesajlar
93
Tepkime puanı
50
İsim
M.A
Merhaba,

2013 model midline plus araca sahibim. Aracın üzerinde sonradan takılma orijinal U led far var. Benden önceki sahibi taktırmış. Far anahtarı yanında yükseklik ayarı butonu var fakat çalışmıyor. Yetkili serviste kodlama ile aktif hale gelir mi yoksa üzerine takılan far ünitesi desteklemiyor mu? Konuyla ilgili bilginizi rica ederim.
 

Aslında cenon beyni demek yanlış olabilir. Gol7 7 basic bixenonun altındaki beyinler sadece balast bir akıllı işlevi yok. 12V giriyor 30.000V çıkıyor. Artık eski sayılabilecek bir teknoloji olduğu için orjinal performans yakalanabilir.

LED konusunda da katılamayacağım. Fabrikasyon philips, photon xenon sonrası photon milestone taktım. Milestone led ile arabanın dğnyası değişti. Fabrikasyon xenondan çok ama çok daha parlak. Osram night breakerdan bile ya parlak ya da aynı. Photon xenonu kıyaslamaya gerek yok zaten. Onlar çöptü.

Muayene konusunda ise şöyle oluyor. Normalde dediğiniz gibi geçmez ancak muayeneyi yapan personel cidden anlıyorsa fark ediyor bunu. Genel olarak şuna bakıyorlar. Farın sağına soluna bağlanmış bir balast beyni var mı diye bakıyorlar. Orjinal farların balastı gözükmediği için yüksek ihtimalle geçecektir.

Katılıyorum, photon milestone led performansı osram'dan bile daha iyi. Bugün farlarımın işlemleri tamamlandı, yarın elimde olur. Önce-sonra fotoğraflarını ve photon milestone performansını bu konu altında paylaşacağım.

Ek olarak 2 yıldır vizeden sorunsuz geçiyorum.
 
Upvote 0

Aslında cenon beyni demek yanlış olabilir. Gol7 7 basic bixenonun altındaki beyinler sadece balast bir akıllı işlevi yok. 12V giriyor 30.000V çıkıyor. Artık eski sayılabilecek bir teknoloji olduğu için orjinal performans yakalanabilir.

LED konusunda da katılamayacağım. Fabrikasyon philips, photon xenon sonrası photon milestone taktım. Milestone led ile arabanın dğnyası değişti. Fabrikasyon xenondan çok ama çok daha parlak. Osram night breakerdan bile ya parlak ya da aynı. Photon xenonu kıyaslamaya gerek yok zaten. Onlar çöptü.

Muayene konusunda ise şöyle oluyor. Normalde dediğiniz gibi geçmez ancak muayeneyi yapan personel cidden anlıyorsa fark ediyor bunu. Genel olarak şuna bakıyorlar. Farın sağına soluna bağlanmış bir balast beyni var mı diye bakıyorlar. Orjinal farların balastı gözükmediği için yüksek ihtimalle geçecektir.
Konuyu açan arkadaşın aracında (otomatik far seviye sensörü) yok, muhayeneden geçse ne olur, otomatik far seviye sensörü olmayınca karşı tarafın gözünü kör edicek, far yıkama olmayınca far camı kirlenince yine aynı sıkıntı yaşanacak,

Bazı arkadaşlar far üzerindeki ayar vidalarından ortalama bir ayar yapsan olur gibi yorumlarda bulunmuş,

İnsanlar bu sensörün ne kadar önemli olduğunun tam olarak farkında değiller, Otomatik far yükseklik sensörünü aracı ilk çalıştırdığımız anda merceklerin aşşağı-yukarı haraket etmesiyle sadece aracı ilk çalıştırdığımız anda bir defaya mahsus kontrol ettiğini falan zannediyorlar,

Oysa ki bilinenin aksine (otomatik far seviye sensörü) aracın ağırlığını, yolun eğimini, yoldaki tümsekleri, yoldaki kasisleri otoyolda hızlı seyrederken yoldaki dalgalanmaları, anlık olarak sürekli olarak saniye saniye kontrol eder, bu sayede trafikteki diğer sürücülerin ve yayaların etkilenmesinin önüne geçer,

Bu o kadar önemli bir konu ki; Şöyle örnek vereyim Xenon veya Led sistem bir mercekli fara gözleriniz mercek ile aynı hizaya getirerek baktığınız zaman kısa süreli geçici körlük yaşarsınız, hatta ısrarla 1-2 sn.ye den fazla bakmaya teşebbüs ederseniz gözlerinize kalıcı zararlar vermiş olursunuz, İşte bu vb. sebeblerden bu tip sistemlerde (otomatik far yükseklik sensörü) olması çok önemlidir.!!

Tüv ‘deki teknisyenin bunu göz ardı ederek muhayeneden geçirmesi zaten başlı başına usülsüz bir işlem,

(Led ampül mevzusu)
Siz (standart xenon ampülü) ile (yüksek performanslı Led ampülünü) karşılaştırıyorsunuz, söylediğiniz şey elma ile armut mevzusu gibi bişey bu,

Osram Night Breaker Laser Next Gen.
Philips Xtreme Vision Gen2 gibi (yüksek performanslı Xenon ampülü) ile dediğiniz markanın Led ampülünü karşılaştırın ne demek istediğimi anlarsınız,

Veya tam tersi standart bir Xenon ampülü ile yine standart bir Led ampülü karşılaştırmanızı öneririm,

Hadi diyelim ki Led ampül daha iyi aydınlatıyor olsun, Mercekli halojen far, mercekli Xenon far, mercekli Led far hepsinin mercek tipleri birbirinden farklıdır, siz gidip Xenon tip merceğe Led ampül takarsanız mercek Xenon tip ampüle göre uyumlu olduğu için yağmurlu havalarda ciddi sıkıntılar yaşanır, diğer husus Led ampülün yaydığı yüksek ısı orta vadede fara ve soketlere zarar verecektir, Örneğin basit sinyal ampülünden bahsedelim, orjinalinde halojen sinyal ampülü olan araçta bunun yerine led sinyal ampülü ile değiştirildiğinde led’in yaydığı yüksek ısı yüzünden ampülün yuvasını erittiğine defalarca şahit oldum,

Orjinal mercekli Led far sistemlerinde Led kümeleri (Led diyotları) merceğin hemen arkasında 0° derece açı ile konumlandırılır, bu sayede ışık —>merceğe kayıp yaşamadan direkt olarak ulaşır, aynı şekilde Xenon ampülde de ışık kayıpsız olarak merceğe ulaşır,

Oysa ki sizin bahsettiğiniz Led ampüllerde ışık —>merceğe (kayıp yaşayarak) dolaylı yoldan ulaşır, bunun neticesinde aydınlatma zayıflar, daha da önemlisi ışık merceğe (yanlış açıyla ulaştığı) için ışık demetinde saçaklanmalar oluşur karşıdan gelen aracı +2 +3 farkla rahatsız eder.

Tüm bu açıklamalardan sonra düşünün araçta otomatik far yükseklik sensörü yok, far yıkama yok, mercek tipi Led ışık için uyumlu değil, bu çevredeki yayalara, diğer sürücülere vereceği rahatsızlığı, tehlikeleri, risklerini hepsini tek tek yukarda açıkladım,

80-100 bin liralık opsiyonel donanım bir far sistemini 3 kuruşluk basit bir Led ampülle elde etmek bu kadar kolay olsaydı, Otomobil üreticilerin bünyesinde çalışan mühendislerine binlerce dolar maaş ödemerine ne gerek vardı,

Sahte Xenon beyni (sahte xenon balastı) mevzusu bizzat kendiniz söylüyorsunuz elektrik 12V giriyor 30.000 volt olarak çıkıyor, 30.000 volt değerinin ne kadar yüksek bir değer olduğunu tahmin edeceğinizi düşünüyorum, sahte bir balastın ne kadar ciddi riskler taşıdığını elektrik konusunda uzman olan arkadaşlar daha iyi anlatacaktır.
 
Upvote 0
Konuyu açan arkadaşın aracında (otomatik far seviye sensörü) yok, muhayeneden geçse ne olur, otomatik far seviye sensörü olmayınca karşı tarafın gözünü kör edicek, far yıkama olmayınca far camı kirlenince yine aynı sıkıntı yaşanacak,

Bazı arkadaşlar far üzerindeki ayar vidalarından ortalama bir ayar yapsan olur gibi yorumlarda bulunmuş,

İnsanlar bu sensörün ne kadar önemli olduğunun tam olarak farkında değiller, Otomatik far yükseklik sensörünü aracı ilk çalıştırdığımız anda merceklerin aşşağı-yukarı haraket etmesiyle sadece aracı ilk çalıştırdığımız anda bir defaya mahsus kontrol ettiğini falan zannediyorlar,

Oysa ki bilinenin aksine (otomatik far seviye sensörü) aracın ağırlığını, yolun eğimini, yoldaki tümsekleri, yoldaki kasisleri otoyolda hızlı seyrederken yoldaki dalgalanmaları, anlık olarak sürekli olarak saniye saniye kontrol eder, bu sayede trafikteki diğer sürücülerin ve yayaların etkilenmesinin önüne geçer,

Bu o kadar önemli bir konu ki; Şöyle örnek vereyim Xenon veya Led sistem bir mercekli fara gözleriniz mercek ile aynı hizaya getirerek baktığınız zaman kısa süreli geçici körlük yaşarsınız, hatta ısrarla 1-2 sn.ye den fazla bakmaya teşebbüs ederseniz gözlerinize kalıcı zararlar vermiş olursunuz, İşte bu vb. sebeblerden bu tip sistemlerde (otomatik far yükseklik sensörü) olması çok önemlidir.!!

Tüv ‘deki teknisyenin bunu göz ardı ederek muhayeneden geçirmesi zaten başlı başına usülsüz bir işlem,

(Led ampül mevzusu)
Siz (standart xenon ampülü) ile (yüksek performanslı Led ampülünü) karşılaştırıyorsunuz, söylediğiniz şey elma ile armut mevzusu gibi bişey bu,

Osram Night Breaker Laser Next Gen.
Philips Xtreme Vision Gen2 gibi (yüksek performanslı Xenon ampülü) ile dediğiniz markanın Led ampülünü karşılaştırın ne demek istediğimi anlarsınız,

Veya tam tersi standart bir Xenon ampülü ile yine standart bir Led ampülü karşılaştırmanızı öneririm,

Hadi diyelim ki Led ampül daha iyi aydınlatıyor olsun, Mercekli halojen far, mercekli Xenon far, mercekli Led far hepsinin mercek tipleri birbirinden farklıdır, siz gidip Xenon tip merceğe Led ampül takarsanız mercek Xenon tip ampüle göre uyumlu olduğu için yağmurlu havalarda ciddi sıkıntılar yaşanır, diğer husus Led ampülün yaydığı yüksek ısı orta vadede fara ve soketlere zarar verecektir, Örneğin basit sinyal ampülünden bahsedelim, orjinalinde halojen sinyal ampülü olan araçta bunun yerine led sinyal ampülü ile değiştirildiğinde led’in yaydığı yüksek ısı yüzünden ampülün yuvasını erittiğine defalarca şahit oldum,

Orjinal mercekli Led far sistemlerinde Led kümeleri (Led diyotları) merceğin hemen arkasında 0° derece açı ile konumlandırılır, bu sayede ışık —>merceğe kayıp yaşamadan direkt olarak ulaşır, aynı şekilde Xenon ampülde de ışık kayıpsız olarak merceğe ulaşır,

Oysa ki sizin bahsettiğiniz Led ampüllerde ışık —>merceğe (kayıp yaşayarak) dolaylı yoldan ulaşır, bunun neticesinde aydınlatma zayıflar, daha da önemlisi ışık merceğe (yanlış açıyla ulaştığı) için ışık demetinde saçaklanmalar oluşur karşıdan gelen aracı +2 +3 farkla rahatsız eder.

Tüm bu açıklamalardan sonra düşünün araçta otomatik far yükseklik sensörü yok, far yıkama yok, mercek tipi Led ışık için uyumlu değil, bu çevredeki yayalara, diğer sürücülere vereceği rahatsızlığı, tehlikeleri, risklerini hepsini tek tek yukarda açıkladım,

80-100 bin liralık opsiyonel donanım bir far sistemini 3 kuruşluk basit bir Led ampülle elde etmek bu kadar kolay olsaydı, Otomobil üreticilerin bünyesinde çalışan mühendislerine binlerce dolar maaş ödemerine ne gerek vardı,

Sahte Xenon beyni (sahte xenon balastı) mevzusu bizzat kendiniz söylüyorsunuz elektrik 12V giriyor 30.000 volt olarak çıkıyor, 30.000 volt değerinin ne kadar yüksek bir değer olduğunu tahmin edeceğinizi düşünüyorum, sahte bir balastın ne kadar ciddi riskler taşıdığını elektrik konusunda uzman olan arkadaşlar daha iyi anlatacaktır.

Bahsettiğiniz tüm konulara zaten katılıyorum, hayatın tüm alanında mühendislik var. Fakat ben bu aracı bu şekilde far yükseklik sensörü olmadan 4 yıldır kullanıyorum ve bir gün olsun karşımdan gelen araçtan selektör yemedim. Ek olarak dediğiniz gibi mercek tipleri milimetrik nizamda kendi sınıflarına uygun üretilmiştir(her far tipi için özel), fakat merceksiz fara Xenon-LED ampül takıp sokaklarda ışıldak gibi gezmekle Xenon merceğine LED takmak tabiki bir değildir. Takılan LED ne kadar uyduruk olsa bile ışığın dağılımını sınırlayan bir mekanizma var. En fazla önünü göstermez ama çevreye de zarar vermez.

Bu arada aracımda far yıkama var, ufak bir kaza sonrası pompa kırıldığı için henüz değiştiremedim. Yakın zamanda onu değiştirdikten sonra aracımda donanımsal olarak tek fark far yükseklik sensörünün noksanlığı olacak.

Son olarak, bahsettiklerinize tümüyle katılıyorum. Bir araç standart donanımdayken kullanmayı seven biriyim. Fakat böyle aldığım araca(Highline stop lambalar ve Bi-Xenon farlar) sonradan sırf "standart dışı" diye de 45-50.000 TL verip orijinale çeviremem. Aracı değiştirene kadar restore edip binmeyi tercih ederim.

Yorumlarınız için teşekkür ederim.
 
Upvote 0
@forzaGilles Karşıdan gelen far ayarı bozuk arabalara çok hassas biri olarak diyorum ki. Evet far seviye sensörü kesinlikle olmaşı ancak şöyle bir gerçeklik de bar. Halojen farlı, hatta yeni led farlı ancak seviye ayarı otomatik olmayan farlar var biliyorsunuz ve trafikte kaç kişi arka aks yüküne göre bunun ayarını düzeltiyor? Ben daha kullanana rastlamadım. Tabiki bu durum haklı yapmaz takanı ama bi halojen arabaya led ampül takmış muamelesi de yapmamak lazım diye düşünüyorum.

Far yıkama işinin ortaya çıkışınını temiz bir far camı ile daha görüş sağlama dışında şu olarak biliyorum; Halojenden Xenona ilk geçişte daha verimli bir ampül tipi ile yeni karşılaşıldı. Halojen ampüller enerjisinin çoğunu ısı olarak harcadığı için far camını da ısıtıyor ve üstüne yapışan sinek çamur vb. kirleticilerin kuruyarak düşmesini sağlıyordu. Xenon ampüllerde far camı ısınmadığı için bu kirleri temizleyebilmek adına far yıkama sistemi getirildi. Andak güncel led araçlarda far yıkama sistemi görmüyorum. Regülasyon feğişmedi diye biliyorum. Sebebini öğrenmek gerek

Son olarak ise led ampül konusu. Photon bu ürettiği son serisi için TÜV onayı almış. Açıklaması da şu şekilde. Ampülün ledleri geniş açılı ve Xenon merceğinin içini dolduracak şekilde konumlanmış. LEDlerin konumu ise tam xenon ampülünün ışık ğreten kısmi ile ayno noktada. Tam odak noktasına yerleştirilmiş ampül böylelikle ışığı olması gerektiği gibi yayıyor. (Ampül tipine göre almanız gerekiyor, D1S, D3S veya halojen mercekli için ledlerin konumu merceğin odak noktadına göre farklı yere koymuşlar.) Daha önce halojen mercekli arabada led kullanmıştım ve o deneyimden sonra bir bildikleri var demek ki dedim çünkü hiç kör veya parlak nokta oluşmadı. Almanlar nile bu led fara geçe verdiyse ben olur diye düşünüyorum

Yan sanayi balast kullanma işi deok sıkıntı değil diye düşünüyorum yine. 30.000V olan ateşleme devresi ve ms seviyesinde açık kalıyor. Bir de o 30.000V evdeki trafo gibi düşünmeyin. Daha çok kazanğınızı çıkarırken oluşan kıvılcımlar seviyesinde. Devrenin geri kalanı DC DC çevirici denebilir. Balastın içinde basit kontrolcü de var, sıcaklık ve güç seviyesi kontrolü yapıyor. (Parlaklık dalgalanması olmaması için) eminim bu çipi üreten tüm dünyada 1 yada 2 yer vardır ve Bmwsinden çinlisine kadsr aynı çipi kullanıyordur. Çipin numarasını malesef göremedim internette. Analog elemanların kalitesine tartışabilir ancak bir yerden sonra tartışmak faydadan çok zarara dönüyor. Orjinal balast 10yıl çakma olan 5 yıl dayanacaksa veya ampülün ömründen daha az götürecektir gibi bir durum vardır büyük ihtimalle ama bu sorun belirsizlik tüm yan sanayi mallar için geçerli. X amortisörü orjinale göre aynı sönğmleme katsayısına sahip mi veya Y hava filtresi ne kadar filtreleme yapıyor/hava geçiriyor diye sorgulanabilir.

Özetle ampül dışında dediklerinize katılıyorum ama orta yolu da buşmak gerekli diyorum. VW, golf 7 nin halojen farları ile alay edercesine bir far koymuş ve gerçekten de aydınlatmıyor. Orjinal farı retrofit etmek de bir servet dediğiniz gibi ama bu işin daha iyi bir orta yolu bulunana kadar bence piyasadaki en efektif çözüm basic bi xenon bağlamak. Aslında halojen far kontrolü ile basic bi xenonun yükselik ayarı yapmasını sağlanabilir. Bu yazın zamanım olursa belki bi çevirici adaptör hazırlarım 🙂
 
Upvote 0
Arkadaşlar selam, bugün sabah farları otobüsten teslim aldım. Daha montajını yapamadım akşamüstü yapacağım fakat görüldüğü üzere, o pis mercekler cillop gibi olmuş. Fotoğraflar da ne kadar belli bilmiyorum ama bu kadar beklemiyordum. Fiyat 7000 tl arkadaşlar, kargo-otobüs ücreti hariç. Fiyat içinde cam değişimi, mercek ve far tası temizliği mevcut.
IMG_9528.jpeg
 

Ekli dosyalar

  • IMG_9529.jpeg
    IMG_9529.jpeg
    230.6 KB · Görüntüleme: 33
  • IMG_9530.jpeg
    IMG_9530.jpeg
    223.6 KB · Görüntüleme: 33
  • IMG_9531.jpeg
    IMG_9531.jpeg
    270.1 KB · Görüntüleme: 34
  • IMG_9532.jpeg
    IMG_9532.jpeg
    248.5 KB · Görüntüleme: 34
Son düzenleme:
Upvote 0
Arkadaşlar selam, bugün sabah farları otobüste teslim aldım. Daha montajını yapamadım akşamüstü yapacağım fakat görüldüğü üzere, o pis mercekler cillop gibi olmuş. Fotoğraflar da ne kadar belli bilmiyorum ama bu kadar beklemiyordum. Fiyat 7000 tl arkadaşlar, kargo-otobüs ücreti hariç. Fiyat içinde cam değişimi, mercek ve far temizliği mevcut.
Ekli dosyayı görüntüle 73361
Temiz işçilik belli. Güle güle kullanın..
 
Upvote 0
Arkadaşlar selam, bugün sabah farları otobüste teslim aldım. Daha montajını yapamadım akşamüstü yapacağım fakat görüldüğü üzere, o pis mercekler cillop gibi olmuş. Fotoğraflar da ne kadar belli bilmiyorum ama bu kadar beklemiyordum. Fiyat 7000 tl arkadaşlar, kargo-otobüs ücreti hariç. Fiyat içinde cam değişimi, mercek ve far temizliği mevcut.
Ekli dosyayı görüntüle 73361
Hayirli olsun guzel duruyor. Camlarin acildigi arayuzun de fotograflarini atabilirseniz yaptiracak arkadaslara fikir olur
 
Upvote 0
Hayirli olsun guzel duruyor. Camlarin acildigi arayuzun de fotograflarini atabilirseniz yaptiracak arkadaslara fikir olur
Montaj yaparken o kısımlarında detaylı resimlerini çekip siteye yükleyeceğim. İyi dilekleriniz için teşekkürler.
 
Upvote 0
Arkadaşlar selam, bugün sabah farları otobüste teslim aldım. Daha montajını yapamadım akşamüstü yapacağım fakat görüldüğü üzere, o pis mercekler cillop gibi olmuş. Fotoğraflar da ne kadar belli bilmiyorum ama bu kadar beklemiyordum. Fiyat 7000 tl arkadaşlar, kargo-otobüs ücreti hariç. Fiyat içinde cam değişimi, mercek ve far temizliği mevcut.
Ekli dosyayı görüntüle 73361
Hocam hayırlı olsun güzel gözüküyor. Çifti 7000₺ midir? Birde size verilen fiyat mı bu yoksa genele verilen mi?
 
Upvote 0
Öncelikle hayırlı olsun çok güzel duruyor.
Mesajları okurken aklıma bişey takıldı. Benim araçta basic bi xenon var.

1-Merceğin gerçekten kirlendiğini nasıl anlarım?

2-Ampul konusunda kaliteli bir xenon ampül mü yoksa milestone led mi takmalı? Bu ledi kendimiz takabilir miyiz?

Teşekkürler
 
Upvote 0
Öncelikle hayırlı olsun çok güzel duruyor.
Mesajları okurken aklıma bişey takıldı. Benim araçta basic bi xenon var.

1-Merceğin gerçekten kirlendiğini nasıl anlarım?

2-Ampul konusunda kaliteli bir xenon ampül mü yoksa milestone led mi takmalı? Bu ledi kendimiz takabilir miyiz?

Teşekkürler
Teşekkür ederim.

1- Farlarınızı açın fara yan açıyla bakın, eğer cam kristal gibi şeffafsa ve pırlanta gibi parlıyorsa temizdir. Fakat isli, tozlu bir görünüme sahipse ve ışıma yoksa kirlidir. Siz resim atın buradan yardımcı oluruz. Ayrıca farlar kapalıyken de belli olur.

2- Temiz mercekte kaliteli Xenon ampül de çok performanslı fakat Xenon ampül fiyatları çok uçuk. 2100 liraya photon milestone d3s ile Osram, Philips gibi ürünlerin verdiği performansı net alırsınız. Bahsettiğim LED, kör nokta bırakmıyor ve tamamen homojen dağılıyor. Çizgiler keskin ve ışık sızması sıfır. Değiştirmek için sağ sol davlumbaz civaraları sökülüyor ve tampon yan taraflardan ayırlanıyor. Ön panjur sökülüyor yani hiç yapmadıysanız biraz zahmetli ve karmaşık bi iş.
 
Upvote 0

Teşekkür ederim.

1- Farlarınızı açın fara yan açıyla bakın, eğer cam kristal gibi şeffafsa ve pırlanta gibi parlıyorsa temizdir. Fakat isli, tozlu bir görünüme sahipse ve ışıma yoksa kirlidir. Siz resim atın buradan yardımcı oluruz. Ayrıca farlar kapalıyken de belli olur.

2- Temiz mercekte kaliteli Xenon ampül de çok performanslı fakat Xenon ampül fiyatları çok uçuk. 2100 liraya photon milestone d3s ile Osram, Philips gibi ürünlerin verdiği performansı net alırsınız. Bahsettiğim LED, kör nokta bırakmıyor ve tamamen homojen dağılıyor. Çizgiler keskin ve ışık sızması sıfır. Değiştirmek için sağ sol davlumbaz civaraları sökülüyor ve tampon yan taraflardan ayırlanıyor. Ön panjur sökülüyor yani hiç yapmadıysanız biraz zahmetli ve karmaşık bi iş.

ÖNEMLİ: Farlar açıkken sakın düz açıyla merceklere bakmayın!!
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt