Aslında cenon beyni demek yanlış olabilir. Gol7 7 basic bixenonun altındaki beyinler sadece balast bir akıllı işlevi yok. 12V giriyor 30.000V çıkıyor. Artık eski sayılabilecek bir teknoloji olduğu için orjinal performans yakalanabilir.
LED konusunda da katılamayacağım. Fabrikasyon philips, photon xenon sonrası photon milestone taktım. Milestone led ile arabanın dğnyası değişti. Fabrikasyon xenondan çok ama çok daha parlak. Osram night breakerdan bile ya parlak ya da aynı. Photon xenonu kıyaslamaya gerek yok zaten. Onlar çöptü.
Muayene konusunda ise şöyle oluyor. Normalde dediğiniz gibi geçmez ancak muayeneyi yapan personel cidden anlıyorsa fark ediyor bunu. Genel olarak şuna bakıyorlar. Farın sağına soluna bağlanmış bir balast beyni var mı diye bakıyorlar. Orjinal farların balastı gözükmediği için yüksek ihtimalle geçecektir.
Konuyu açan arkadaşın aracında (otomatik far seviye sensörü) yok, muhayeneden geçse ne olur, otomatik far seviye sensörü olmayınca karşı tarafın gözünü kör edicek, far yıkama olmayınca far camı kirlenince yine aynı sıkıntı yaşanacak,
Bazı arkadaşlar far üzerindeki ayar vidalarından ortalama bir ayar yapsan olur gibi yorumlarda bulunmuş,
İnsanlar bu sensörün ne kadar önemli olduğunun tam olarak farkında değiller, Otomatik far yükseklik sensörünü aracı ilk çalıştırdığımız anda merceklerin aşşağı-yukarı haraket etmesiyle sadece aracı ilk çalıştırdığımız anda bir defaya mahsus kontrol ettiğini falan zannediyorlar,
Oysa ki bilinenin aksine (otomatik far seviye sensörü) aracın ağırlığını, yolun eğimini, yoldaki tümsekleri, yoldaki kasisleri otoyolda hızlı seyrederken yoldaki dalgalanmaları, anlık olarak sürekli olarak saniye saniye kontrol eder, bu sayede trafikteki diğer sürücülerin ve yayaların etkilenmesinin önüne geçer,
Bu o kadar önemli bir konu ki; Şöyle örnek vereyim Xenon veya Led sistem bir mercekli fara gözleriniz mercek ile aynı hizaya getirerek baktığınız zaman kısa süreli geçici körlük yaşarsınız, hatta ısrarla 1-2 sn.ye den fazla bakmaya teşebbüs ederseniz gözlerinize kalıcı zararlar vermiş olursunuz, İşte bu vb. sebeblerden bu tip sistemlerde (otomatik far yükseklik sensörü) olması çok önemlidir.!!
Tüv ‘deki teknisyenin bunu göz ardı ederek muhayeneden geçirmesi zaten başlı başına usülsüz bir işlem,
(Led ampül mevzusu)
Siz (standart xenon ampülü) ile (yüksek performanslı Led ampülünü) karşılaştırıyorsunuz, söylediğiniz şey elma ile armut mevzusu gibi bişey bu,
Osram Night Breaker Laser Next Gen.
Philips Xtreme Vision Gen2 gibi (yüksek performanslı Xenon ampülü) ile dediğiniz markanın Led ampülünü karşılaştırın ne demek istediğimi anlarsınız,
Veya tam tersi standart bir Xenon ampülü ile yine standart bir Led ampülü karşılaştırmanızı öneririm,
Hadi diyelim ki Led ampül daha iyi aydınlatıyor olsun, Mercekli halojen far, mercekli Xenon far, mercekli Led far hepsinin mercek tipleri birbirinden farklıdır, siz gidip Xenon tip merceğe Led ampül takarsanız mercek Xenon tip ampüle göre uyumlu olduğu için yağmurlu havalarda ciddi sıkıntılar yaşanır, diğer husus Led ampülün yaydığı yüksek ısı orta vadede fara ve soketlere zarar verecektir, Örneğin basit sinyal ampülünden bahsedelim, orjinalinde halojen sinyal ampülü olan araçta bunun yerine led sinyal ampülü ile değiştirildiğinde led’in yaydığı yüksek ısı yüzünden ampülün yuvasını erittiğine defalarca şahit oldum,
Orjinal mercekli Led far sistemlerinde Led kümeleri (Led diyotları) merceğin hemen arkasında
0° derece açı ile konumlandırılır, bu sayede ışık —>merceğe kayıp yaşamadan direkt olarak ulaşır, aynı şekilde Xenon ampülde de ışık kayıpsız olarak merceğe ulaşır,
Oysa ki sizin bahsettiğiniz Led ampüllerde ışık —>merceğe (kayıp yaşayarak) dolaylı yoldan ulaşır, bunun neticesinde aydınlatma zayıflar, daha da önemlisi ışık merceğe (yanlış açıyla ulaştığı) için ışık demetinde saçaklanmalar oluşur karşıdan gelen aracı +2 +3 farkla rahatsız eder.
Tüm bu açıklamalardan sonra düşünün araçta otomatik far yükseklik sensörü yok, far yıkama yok, mercek tipi Led ışık için uyumlu değil, bu çevredeki yayalara, diğer sürücülere vereceği rahatsızlığı, tehlikeleri, risklerini hepsini tek tek yukarda açıkladım,
80-100 bin liralık opsiyonel donanım bir far sistemini 3 kuruşluk basit bir Led ampülle elde etmek bu kadar kolay olsaydı, Otomobil üreticilerin bünyesinde çalışan mühendislerine binlerce dolar maaş ödemerine ne gerek vardı,
Sahte Xenon beyni (sahte xenon balastı) mevzusu bizzat kendiniz söylüyorsunuz elektrik 12V giriyor 30.000 volt olarak çıkıyor, 30.000 volt değerinin ne kadar yüksek bir değer olduğunu tahmin edeceğinizi düşünüyorum, sahte bir balastın ne kadar ciddi riskler taşıdığını elektrik konusunda uzman olan arkadaşlar daha iyi anlatacaktır.