1.5 TSI Triger Seti Değişimi


Alibey

Üye
Katılım
24 Eki 2023
Mesajlar
298
Tepkime puanı
220
Konum
Ankara
İsim
Ali
Araç
Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT DSG
Herkese merhaba. Aracımın (2019 Skoda Kodiaq 1.5 tsi 117.000 km) triger değişim zamanı geldi. Triger setini yetkili servis yerine kendi ustama değiştirtmeyi düşünüyorum. onlineyedekparca.com sitesinden uzun zamandır hava,yağ ve polen filtrelerini temin ediyorum. Triger seti de satıyor. 2.245 tl İna marka. Orjinal ürün sattıklarını düşünüyorum. En azından şimdiye kadar aldığım filtrelerin (Mann Filter) orjinalliğinden eminim. Yetkili servise sormadım. Yarın onlardan da fiyat alacağım ama daha önce 1.5 tsi aracı olanlar triger değişimi yaptıklarında parçaları nerden temin ettiler? Ve triger değişimi ile aynı anda V kayışı ve rulman/bilyaları da değişmeli mi? Ya da kütük olarak komple mi değişmeli V kayışı kısmı? Bu konularda beni aydınlatmanızı rica ediyorum.
 

1.5tsi trigerinin sente ayarı cihazla oluyor. Aklınızda bulunsun. Sana ben cihazsız da yaparım siyen ustadan uzak dur. V kayışı ve rulmanları değişmesen de olur ama değişmenizde fayda var. Onlineyedek parça sitesinden bende filitre ve yağ alıyorum . Bir sorun yaşamadım bende . Ama artık ina markasının da çok sahtesi var. Bazen istisna da olsa güvenilir yerler farkına carmadan sahte ürün satabiliyor. Dikkat edin
 
1.5tsi trigerinin sente ayarı cihazla oluyor. Aklınızda bulunsun. Sana ben cihazsız da yaparım siyen ustadan uzak dur. V kayışı ve rulmanları değişmesen de olur ama değişmenizde fayda var. Onlineyedek parça sitesinden bende filitre ve yağ alıyorum . Bir sorun yaşamadım bende . Ama artık ina markasının da çok sahtesi var. Bazen istisna da olsa güvenilir yerler farkına carmadan sahte ürün satabiliyor. Dikkat edin
Kesinlikle söylediklerinize katılıyoyorum. Yetkili serviste çalışan arkadaşım var oda aynı şeyden bahsetti. Sente ayarı için cihaz kullanıldığını eğer kullanılmazsa sorun yaşatacak bir motor olduğunu söyledi.
 
Niye ?

1.0 motorda envanterden kalkıyor yaa??

Kala kala 1.5 tsi / 1.5 etsi başka envanterleri olmayacak

Bu 1.5 tsi da ÖZEL MOTOR statüsünde artık

Özel renk! Özel motor! Gibi

Sentesi / kalibrasyonu ancak cihazla mümkün.

Siyasi bir benzetme dahilinde

Biz yoksak / 1.5 tsi motor yok / sente ayarı yok / vatandaşa hizmet yok

Diyor vw-Tr .
 
Bu konuyla ilgili daha dün kendi ustamla görüştüm ve bana söyledilleri şunlar; 1.5 tsi motor için triger aparatı edindiğini, bilgisayarsız sadece 2 adet kitleme aparatı ile şuana kadar 3-4 farklı 1.5 tsı motora sahip aracın triger değişimini yaptığını ve şuana kadar bir şikayet gelmediğini söyledi.
Ben de ona bu konuyla ilgili daha önce yetkili servisle görüştüğümü ve yetkili servisin bu işlemi bilgisayarlı sente cihazı ile yaptığını, bu motorun hassas sente ayarı istediğini söylediğimde kendisi bana bu kitleme aparatı ile motorun tam olarak kitlediğini ve zaten olayın bu olduğunu, bilgisayarlı sente cihazının da muhtemelen kasnakların açısını gösterdiğini ve buna göre bir ayarlama yapıldığını söyledi. Bendeki bu aparat da zaten kitlemeyi yapıyor ve bilgisayardan da bakılsa açıların doğru olacağını savunuyor. Tabii ki ustam illa gel ben yapayım demiyor ama yetkili serviste bu işe en az 15-18 bin tl civarı ödeme yaparım gibime geliyor. Kendi ustamda da parça ve işçilik dahil 5bin tl fiyat aldım. Triger ina marka.
 
Bu tür işlemlerde orijinal parça ve ya yetkili servis ya da yetkili servis ayarında özel servis tarafındayım ben.
 
Niye ?

1.0 motorda envanterden kalkıyor yaa??

Kala kala 1.5 tsi / 1.5 etsi başka envanterleri olmayacak

Bu 1.5 tsi da ÖZEL MOTOR statüsünde artık

Özel renk! Özel motor! Gibi

Sentesi / kalibrasyonu ancak cihazla mümkün.

Siyasi bir benzetme dahilinde

Biz yoksak / 1.5 tsi motor yok / sente ayarı yok / vatandaşa hizmet yok

Diyor vw-Tr .

Hocam siz benim yerimde olsaydınız nasıl bir karar verirdiniz? Yetkili servisle bugün görüştüm ve parça + işçilik 12-13 bin tl tutar denildi. Sadece triger seti değişimi. V kayışı ve rulman yok işin içinde. Kendi ustamda da parça + işçilik 5.000 tl ( parçayı kendim temin edeceğim ina marka triger seti). Kendi ustam da 6-7 yıl öncesine kadar 10-11 yıl boyunca vw yetkili servisinde çalışmış bir motor ustası. Yetkili servisin bilgisayarlı sente olayı göz boyama mıdır? Fikriniz ve kararınız ne olurdu?
 
Hocam siz benim yerimde olsaydınız nasıl bir karar verirdiniz? Yetkili servisle bugün görüştüm ve parça + işçilik 12-13 bin tl tutar denildi. Sadece triger seti değişimi. V kayışı ve rulman yok işin içinde. Kendi ustamda da parça + işçilik 5.000 tl ( parçayı kendim temin edeceğim ina marka triger seti). Kendi ustam da 6-7 yıl öncesine kadar 10-11 yıl boyunca vw yetkili servisinde çalışmış bir motor ustası. Yetkili servisin bilgisayarlı sente olayı göz boyama mıdır? Fikriniz ve kararınız ne olurdu?


Sizin 1.5 tsi da şöyle bir ayrıntı var

1.5 tsi motor 2019 da piyasaya sürüldü ki bu sürecte 5 yılda (geldik 2024 e ) 1.5 tsi la 120.000 km ye gelen bir forum kullanıcısı yok sanırım (zaten foruma da sordunuz) yani trigeri ilk siz değistireceksiniz.

Forum dışı Her yıl düzenli 25k km yapan birilerine rastlamak da zor +120.000 km ye ulasmak için bu 5 yılda.

1.5 tsi yeni icat bi motor degildir. 1.4 tsi ın +100 cc kırmasıdır benim fikrimce.
Act teknolojisi falanda 1.4 tsi dan copy past zaten.

Ben olsam ????

Bi kere 120.000 de triger degistirirmiydim ? (Sanmıyorum)

150 beygirin anasını ağlatmıyorsam , araca devir saatinde 3000 dv yedirmiyorsam ben bu trigeri 150.000 km de değiştirirdim

Trigerle kullanım sertliginin ne alakası var ? Öyle bi varki.
O kayıstaki gergi dediğimiz kavram sürüş sırasında krank milinin her türlü gaz pedalı tepkisinde NM olarak tüm ani ivmelenmeyi üzerinde hisseder.

Araç sizin , usta kendi ustanız (yetkili servisten ayrılma diyorsunuz)

Ben olsam durumunda araç benim mal benim her türlü risk benim .

Size şöyle yapın bu yönde karar verin diyemem.

Her koyun kendi bacağından asılır derler ya

Tdi triger TR kitapta 120 bin

Ben 150 binde degisirim. Sorumluluk risk benim araç benim.

Karar sizin.
 
@Alibey

1.5 tsi triger hakkinda Yabancı forumları gezerken bu ingiltere forumuna rastladım

Skoda karoq 1.5 tsi triger değişim konusu

Siz tümden androidde çevirin türkçeye.

https://www.honestjohn.co.uk/forum/post/195429/all-vag-1-5-tsi--

**** Ancak ordada 1.5 tsi triger degisiminde elektronik sente ayarı gerekliliginden bahsetmis bir yorumcu

IMG_20240228_232119.jpg
 
@Alibey

1.5 tsi triger hakkinda Yabancı forumları gezerken bu ingiltere forumuna rastladım

Skoda karoq 1.5 tsi triger değişim konusu

Siz tümden androidde çevirin türkçeye.

https://www.honestjohn.co.uk/forum/post/195429/all-vag-1-5-tsi--

**** Ancak ordada 1.5 tsi triger degisiminde elektronik sente ayarı gerekliliginden bahsetmis bir yorumcu

Ekli dosyayı görüntüle 73634

Detaylı bilgiler Teşekkür ediyorum Hocam. Aracımı sıfır km aldığımdan beri şehirlerarası yollarda yüksek devirli kullandım hep. Trigeri zamanında değişmek ve kendimi garantiye almak en mantıklısı gibi gözüküyor. Ayrıca yetkili serviste yaptırmayıp 5-6bin liradan kaçarken ilerde daha büyük masraflar da açma ihtimali var (kendi ustamda bilgisayarsız bir triger değişimi).
Dolayısıyla 120bin km’de olmasa bile 130bin km civarında triger değişimini yetkili serviste yaptırmak en mantıklısı. En azından yapılan işçilik ve parça 2 yıl garantili oluyor ki zaten triger de sürekli değişen bir parça değil. Değişim periyodu gayet uzun olan bir parça ve hassas bir işçilik istediği için de yetkili servisin yolunu tutacağız artık.
 
@Alibey

Yani sonuç

Bendeki 1.6 tdi trigerini sanayideki ustalar alemi binlerce kez degistirdi. (1.9 tdi motoruda sayarsak 30 yıllık ezber motor)

Sizin 1.5 tsi trigeri icin ilk 120.000 km ye gelen sizsiniz.

Vadiden atlayacak ilk koyun siz olmayın.

Dogru karar.

Bu arada yüksek devirden kastım
Uzun yolda yüksek devir cevirme degildi.

Yere yapışık drag tuning seatclubturkey 20-23 yaş leoncu alemi sehiriçi bu hyper devir olayını en iyi bilir.
 
VW-Audi-Skoda-Seat yetkili servisinde çalışan biri olarak; 1.5 TSI motorlarda triger kayışını muhakkak serviste değiştirmenizi öneririm. Evet güzel, rahat motor kullanıcı açısından fakat servisler için 1.5 TSI sıkıntılı bi motordur. Sebebi de 1.4 ve 1.2 lere göre çok hassas işçiliği olmasından gelir, karmaşık yapıya sahiptir. Kendi tavsiyem yetkili serviste değiştirmeniz yönünde olacaktır.
 


Millet yetkili servis dışı aman triger değiştirmesin zorakoşması olmuş
Bu elektronik / digital sente cihazı hikayesi.

Aslında olay mikrometrik sente

Karadüzen Manuel isaretlemeli / çentikli sentede milimetrik yeterli olmaz, illa mikrometrik olacak seklinde kapitalist bir icat.

Yani sanayide ki ustalar ,,,
İşçilik almıycam bedava trigerini değistircem dese ? Nafile....

Yetkili servis diyorki eller yukarı mecbur bana gelcen
 

Geri
Üst Alt