Emisyon Sorusu


Kemal Can

Yeni Üye
Katılım
19 Haz 2018
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
İsim
...
Merhaba,

2015 model ama kilometresi düşük (28 bin), bakımları aksatılmadan her sene yapılan, kullanılmadığı dönemlerde bile yatmasın diye en kötü ihtimal 15 günde bir 50-60 km turlatılan bir 1.4 TSI 122ps DSG bir aracım var. Böyle detaylı yazdım ki kötü durumda bir araç olmadığı anlaşılsın.

Geçen hafta Tuvturk dışında bir yerde egzoz emisyon testi yaptırdım ama araç testi geçemedi. Lambda değer yüksekmiş. Oradaki arkadaş aracı devirsiz kullanıyorsanız sorun ondandır gidin bir 4-5 bin devirde 1 saat sürün tekrar gelin dedi. DSG D modunda hep arabayı 1500 devir altında tutmaya çalıştığından özellikle S modunda veya manuel kullanmasınız araç devirsiz kullanılmış oluyor bende de öyle oldu tabi ki.

Dediğini yaptım aracı bağırtarak 4-5 bin arası 1 saat dolandım (70km falan) ama araç yine testten geçemedi. Ben de sinirlendim randevu bulabildiğim (muayene de olacaktı) en yakın Tuvturk'e gittim ki 35km uzaklıktaydı oraya da ancak 1 saatte gidebildim ve yine devirli kullandım. Orada hemen testten geçtim ve eve gelince araştırdığım kadarıyla bütün değerlerim de çok iyiymiş.

Şimdi merak ediyorum, acaba ilk gittiğim yerin cihazı mı bozuktu da Tuvturk'de geçtim yoksa gerçekten arabayı bağırtarak o kadar gezmenin bir sonucu mu? Eğer öyleyse 1 saatin yeterli gelmemesi de ilginç az bir süre değil. Ben böyle şeyler sadece dizel araçlarda dpf temizliği için gerekli sanıyordum.

O kadar süre 5 bin devire yakın sürmenin de bir taraflara zararı olup olmadığının paranoyasını da yapıyorum tabi ki :) En azından hararet olmadığını biliyorum.
 

Benden size bir tavsiye,aracı düzenli yüksek devirlerde kullanmanız.Ne kadar emisyon değerleriniz iyi olsa da motor düşük devirlerde kurum yapar,EGR'den kaynaklı.Her zaman kullanmasanız bile arada sırada düzgün hızlarda yüksek devirlerde kullanmanız.Ve D modunu kullanmanızı tavsiye etmiyorum,en azından S veya manuel aracı toplar,atikleşir en azından.Ha en azından günlük kullanmıyorsunuz çok kurum yapmaz geçmiş olsun şimdiden
Teşekkürler. D modu zaten özellikle inişli çıkışlı yollarda gidiyorsanız yokuşlarda geç vites düşürüyor düşük devirden dolayı arabayı titretiyor o yüzden öncesinde kulakçıklarla müdahele gerekiyor ki 2-3 sn titremeyesiniz. Bundan sonra ısınana kadar D ısındıktan sonra S ile kullanacağım, yakıt farkı ne kadar olur bilemem ama D gerçekten çok anlamsızca sürekli deviri yerin dibine sokmaya çalışıyor.
 
Upvote 0

1,2tsi polo ile bu testen kaldık. Adam 2 kere bakmasına rağmen geçmedi. Sonra yakıt katkısı attık arabaya otobana çıktık bastıkta bastık sonra tekrar kontrole geldik bu sefer değerler güzel geldi geçtik :) O yüzden arabanızı kısık kullanmayın hem motora zarar hem de çevreye. Tabi yakıt sarfiyatıda artıyor.
Aynı durumu yaşamışız. O gün, hayatımda gün içerisinde hiç yapmadığım kadar İstanbul trafiğinde yakıt açısından son derece verimsiz şekilde sürüş yaptım. Cezası 9lt/100km oldu. Böyle bir durum için iyi bile aslında.
 
Upvote 0
Teşekkürler. D modu zaten özellikle inişli çıkışlı yollarda gidiyorsanız yokuşlarda geç vites düşürüyor düşük devirden dolayı arabayı titretiyor o yüzden öncesinde kulakçıklarla müdahele gerekiyor ki 2-3 sn titremeyesiniz. Bundan sonra ısınana kadar D ısındıktan sonra S ile kullanacağım, yakıt farkı ne kadar olur bilemem ama D gerçekten çok anlamsızca sürekli deviri yerin dibine sokmaya çalışıyor.
Size söyle söyleyeyim kendi aracımda ne zaman binsem hep manuelde kullanırım.Aracım dizel,motor kendine geldikten sonra 2500 3000 devirin altında da pek vites değiştirmem,düzenli de aracı sıkıştırır,%60-70 güçle sürüşe devam ederim.Her gün düzenli çevre yoluna çıkıyorum 140-160km/s arası 3000-4000devirde kullanırım,ortalama yakıt tüketimim 7.5/100km lerde geziyor.Ancak D modunda Eskişehir yolunu 60-80 maksimum 2500 devirde gittim ve ortalama yakıt tüketimi 9.0/100km di.Diyeceğim o ki, araba az yaksın diye düşük devirlerde kullanmak hem motora kurum bağlatıyor,motoru sağır bırakıyor ve performansta düşüklük yaratıyor,haliyle tüketim artar.Günümüz motorları son evresine kadar kullanılmak için yaratılmıştır,zaten bir aksilik olursa her şey elektronik,güç kesimi yapacaktır.Yani sırf aradaki ortalama 1-2litre için uzun vadede hem maddi hem manevi masraf oluşturur,gerek yok.VAG TSI'ı hiç kullanmadım,vardı ama küçücük çocuktum hatırlamam :D,yakış konusuna bir şey demiyorum ancak dirayetli ciğerli kullanılan motorların her zaman az yakacağı bir gerçek,düşük devir az yakar fındık motorlarda bir klişe bence.En azından manuel olmasa bile S modunu deneyin,fark yaratacak ve aşırı düşük devir olayını ortadan kaldıracaktır :).
 
Upvote 0
Hocam tsi motorlarda EGR yok diye biliyorum. Katalizörle alakalı bir olay diye biliyorum.
TSI'lara yabancıyım yanlış olmasın 8 yıllık bir dizel kullanıcısı olarak dizelle büyüdüm.Ancak bildiğim kadarıyla TSI motorlarda da hatta genel olarak yeni nesil tüm benzinli motorlarda emisyon amaçlı EGR var,yanlış olmasın yine de bir araştırayım,sağolun :).
 
Upvote 0
Hocam benzinli araçlar bu gibi parçalar olmadığı için mantıklı diyoruz zaten. Yoksa hiç bir mantığı kalmıyor ki :)
:D yeni nesiller öyle tabi ama 60lar 70ler bir amerikan olduğunu düşünürsek :D
 
Upvote 0
Aman diyeyim ne diyorsunuz? 2015 model Golf diye aldığım araba ön 60 Pontiac arka 70 Corvette mi yani? Hemen Tarcanlara gidiyorum :ROFLMAO:
Sol taraf da chevy chevelle olabilir hocam bir baktırmanızı öneririm :D.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt