Golf 7 1.6 TDI kalorifer açınca hararet hızla düşüyor


Mutigti

Üye
Katılım
27 Şub 2024
Mesajlar
32
Tepkime puanı
15
Konum
Istanbul
İsim
Burak
Araç
mutluay
Merhaba, aracım Golf 7 2015 Model 1.6TDI CLH KODLU MOTOR.



Öncelikle bu araca yeni geçtim, hayatımda ilk defa dizel araç sahibi oldum.

Bana garip olan bi soru var, kaloriferi açtığımda hararet 90’dan hızla düşüyor ve kalorifer açmasam dahi 3000 devirin altında gidersem arabayı çok sıkmadan gene düşüyor.

Ben termostat veya hararet müşüri diye düşünüyorum sizce neden olabilir?

YouTube Video
IMG_0393.png
 

Muhtemelen devridaim kaynaklı problem yaşıyorsunuz. Elektrikli bunların devridaimleri genel olarak zaten kronik, bozulmaya yatkın, ara sıra bu tip arıza çıkartınca şaşırılmayacak olarak görülen bir parça.

Devridaim değiştirirken triger kayışı ile birlikte değiştirmenizi tavsiye ederim. Orijinal parçalar ve kaliteli işçilik ile çok güzel olacaktır.
 
Upvote 0
Merhaba, aracım Golf 7 2015 Model 1.6TDI CLH KODLU MOTOR.



Öncelikle bu araca yeni geçtim, hayatımda ilk defa dizel araç sahibi oldum.

Bana garip olan bi soru var, kaloriferi açtığımda hararet 90’dan hızla düşüyor ve kalorifer açmasam dahi 3000 devirin altında gidersem arabayı çok sıkmadan gene düşüyor.

Ben termostat veya hararet müşüri diye düşünüyorum sizce neden olabilir?

YouTube Video
Ekli dosyayı görüntüle 74322
Günün ilk çalışmasından sonra sıcaklık 60-70 dereceyi görünce kaloriferi açarsanız kabine sıcak hava gitmesi için musluklara sıcak su dolanmaya başlar, tüm sıcak su musluklara iner, sistem daha sıcak olmadığı için termostat yüzde yüz açılmayacağından içeride tüm sistem antifrizinin yüzde otuzu-kırkı dolanır, tüm su klima sistemine dolanınca ve dışarıdan soğuk hava alınca motorun ısısı düşebilir. Motorda sıcak sıvı dolanmayınca çok kolay soğur, katı parçaların molekülleri sıvıya göre daha yakın olduğundan daha çabuk ısınıp soğurlar. Eğer sürüşe devam edince hararet olması gerektiği yere geliyorsa problem yok demektir. Ancak sürüşe bağlı yükselmiyor, inişli çıkışlı ilerliyorsa bir problem var demektir. Devirdaim pompası gereğinden çok su aktarıyor, termostat gereğinden fazla su gönderiyor olabilir ve sistemde su fazlaysa bu tür problemlerle karşılaşılabilir. Su fazlaysa buharlaşmayla basınca uğrayıp su devirdaim elemanlarına baskı yapıp motora dolanıyor olabilir, bu da motoru gereğinden fazla soğutur.Basınç olup olmadığını su hortumlarından birine bastırıp anlayabilirsiniz (en açığı alternatörün önünde diye hatırlıyorum, yine de dikkatli olun). Elektronik bir arıza olduğunu düşünüyorum, sistem bir ara olması gereken sıcaklıktan yüksek bir sıcaklığa çıktıysa motora haliyle daha fazla su dolandırılır.Motor bu ayarda kaldıysa termostat ve devirdaim pompası görevini tam yerine getirmiyor olabilir. Unutmayın,prensibi gereğiyle dizel geç ısınır. İlk çalıştırmada hemen kalorifer açarsanız sistem hemen soğur,çalışmadan 5-10 dakika sonra açıp motorun sıcaklığını düşürmeden kaloriferi çalıştırabilirsiniz. Sadece görüşüm,başıma hiç gelmedi, sorun devam ederse servise görünmenizi tavsiye ederim.Şimdiden geçmiş olsun sorun varsa çözülürse bizi de aydınlatırsanız sevinirim, iyi sürüşler :).
 
Upvote 0
Merhaba, aracım Golf 7 2015 Model 1.6TDI CLH KODLU MOTOR.



Öncelikle bu araca yeni geçtim, hayatımda ilk defa dizel araç sahibi oldum.

Bana garip olan bi soru var, kaloriferi açtığımda hararet 90’dan hızla düşüyor ve kalorifer açmasam dahi 3000 devirin altında gidersem arabayı çok sıkmadan gene düşüyor.

Ben termostat veya hararet müşüri diye düşünüyorum sizce neden olabilir?

YouTube Video
Ekli dosyayı görüntüle 74322
TDI araçların devirdaim pompası elektrikli olduğu için zamanla kullanıma bağlı olarak takılı kalıyor, devirdaim pompası TDI motorların kronik sorunlu bir parçasıdır, zaten kronik sorunlu olan bu parça motor soğutma suyunda (antifriz / saf su) yerine çeşme suyu kullanımı devirdaim pompasının ömrünü daha da kısaltıyor, genleşme kabınızdan soğutma sıvısının antfrizin rengi pembe mi yoksa pas rengi gibi mi bakınız,

Diğer ihtimal termostat arızalı olabilir ama bu parça genellikle kolay kolay arıza yapmaz, Aracınızın km’si nedir.?

Devirdaim pompası, termostat gibi parçaların ana düşmanı motor soğutma suyunda antifriz yerine çeşme suyu kullanılmasından kaynaklıdır.

Şayet arıza devirdaim pompasından kaynaklı ise TDI motorlarda devirdaim pompası trigere bağlı olduğu için devirdaim pompası +triger seti değişimi yapmanız gerekir. O bölgede yapılacak tadilatlarda işçilik ücreti pahalı olduğu için sadece devirdaim i değiştirirseniz ilerde tekrardan aynı işçiliği ödemek zorunda kalırsınız,

Triger seti ve devirdaim değişimi gerekirse marka olarak INA veya ContiTech (Continental) en kaliteli markalardır, Ustaların bu markalar harici önereceği diğer markalardan uzak durunuz.! Şayet arıza termostat tan kaynaklı ise yetkili servisten orjinal yedek parça veya dışardan alacaksanız Mahle veya Behr marka harici ucuz yan sanayi parçalardan uzak durunuz. bu tip parçaların hayati görevi olduğu için ucuza kaçmamanız gerekir.

Ayrıca devirdaim veya termostat değişicek ise en az 3 litre anfrriz ve 4 litre de saf su ihtiyacınız olacak, aracınıza uyumlu olan antifriz tipi G13 tip atifrizdir.! ustalar abi hepsi aynı bunların kırmızı antifriz gibi ifadeler kullanırlar, Bu yanlıştır piyasada satılan her (kırmızı veya pembe renkli) antifrizler aracınıza uyumlu değildir, mutlaka G13 tip olması gerekir, Bir de mümkünse parçaları siz temin ediniz, ustaya sadece işçilik ödeyiniz.

Son olarak aracınız 2015 model yani 7 yaş üstü olduğu için, yetkili serviste yapılan işlemlerde (yedek parça ve işçilikte) %30 zubizu indirimi hakkınız mevcuttur, bu sebebten bir de servisten de fiyat almanızı yarınıza olur.
 
Upvote 0
TDI araçların devirdaim pompası elektrikli olduğu için zamanla kullanıma bağlı olarak takılı kalıyor, devirdaim pompası TDI motorların kronik sorunlu bir parçasıdır, zaten kronik sorunlu olan bu parça motor soğutma suyunda (antifriz / saf su) yerine çeşme suyu kullanımı devirdaim pompasının ömrünü daha da kısaltıyor, genleşme kabınızdan soğutma sıvısının antfrizin rengi pembe mi yoksa pas rengi gibi mi bakınız,

Diğer ihtimal termostat arızalı olabilir ama bu parça genellikle kolay kolay arıza yapmaz, Aracınızın km’si nedir.?

Devirdaim pompası, termostat gibi parçaların ana düşmanı motor soğutma suyunda antifriz yerine çeşme suyu kullanılmasından kaynaklıdır.

Şayet arıza devirdaim pompasından kaynaklı ise TDI motorlarda devirdaim pompası trigere bağlı olduğu için devirdaim pompası +triger seti değişimi yapmanız gerekir. O bölgede yapılacak tadilatlarda işçilik ücreti pahalı olduğu için sadece devirdaim i değiştirirseniz ilerde tekrardan aynı işçiliği ödemek zorunda kalırsınız,

Triger seti ve devirdaim değişimi gerekirse marka olarak INA veya ContiTech (Continental) en kaliteli markalardır, Ustaların bu markalar harici önereceği diğer markalardan uzak durunuz.! Şayet arıza termostat tan kaynaklı ise yetkili servisten orjinal yedek parça veya dışardan alacaksanız Mahle veya Behr marka harici ucuz yan sanayi parçalardan uzak durunuz. bu tip parçaların hayati görevi olduğu için ucuza kaçmamanız gerekir.

Ayrıca devirdaim veya termostat değişicek ise en az 3 litre anfrriz ve 4 litre de saf su ihtiyacınız olacak, aracınıza uyumlu olan antifriz tipi G13 tip atifrizdir.! ustalar abi hepsi aynı bunların kırmızı antifriz gibi ifadeler kullanırlar, Bu yanlıştır piyasada satılan her (kırmızı veya pembe renkli) antifrizler aracınıza uyumlu değildir, mutlaka G13 tip olması gerekir, Bir de mümkünse parçaları siz temin ediniz, ustaya sadece işçilik ödeyiniz.

Son olarak aracınız 2015 model yani 7 yaş üstü olduğu için, yetkili serviste yapılan işlemlerde (yedek parça ve işçilikte) %30 zubizu indirimi hakkınız mevcuttur, bu sebebten bir de servisten de fiyat almanızı yarınıza olur.
Hocam bizim usta orjinalinde Gates marka var dedi doğru mudur
 
Upvote 0
TDI araçların devirdaim pompası elektrikli olduğu için zamanla kullanıma bağlı olarak takılı kalıyor, devirdaim pompası TDI motorların kronik sorunlu bir parçasıdır, zaten kronik sorunlu olan bu parça motor soğutma suyunda (antifriz / saf su) yerine çeşme suyu kullanımı devirdaim pompasının ömrünü daha da kısaltıyor, genleşme kabınızdan soğutma sıvısının antfrizin rengi pembe mi yoksa pas rengi gibi mi bakınız,

Diğer ihtimal termostat arızalı olabilir ama bu parça genellikle kolay kolay arıza yapmaz, Aracınızın km’si nedir.?

Devirdaim pompası, termostat gibi parçaların ana düşmanı motor soğutma suyunda antifriz yerine çeşme suyu kullanılmasından kaynaklıdır.

Şayet arıza devirdaim pompasından kaynaklı ise TDI motorlarda devirdaim pompası trigere bağlı olduğu için devirdaim pompası +triger seti değişimi yapmanız gerekir. O bölgede yapılacak tadilatlarda işçilik ücreti pahalı olduğu için sadece devirdaim i değiştirirseniz ilerde tekrardan aynı işçiliği ödemek zorunda kalırsınız,

Triger seti ve devirdaim değişimi gerekirse marka olarak INA veya ContiTech (Continental) en kaliteli markalardır, Ustaların bu markalar harici önereceği diğer markalardan uzak durunuz.! Şayet arıza termostat tan kaynaklı ise yetkili servisten orjinal yedek parça veya dışardan alacaksanız Mahle veya Behr marka harici ucuz yan sanayi parçalardan uzak durunuz. bu tip parçaların hayati görevi olduğu için ucuza kaçmamanız gerekir.

Devirdaim veya termostat değişicek ise en az 3 litre anfridriz ve 4 litre de saf su ihtiyacınız olacak, aracınıza uyumlu olan antifriz tipi G13 tip atifrizdir.! ustalar abi hepsi aynı bunların kırmızı antifriz gibi ifadeler kullanırlar, Bu yanlıştır piyasada satılan her (kırmızı veya pembe renkli) antifrizler aracınıza uyumlu değildir, mutlaka G13 tip olması gerekir, Bir de mümkünse parçaları siz temin ediniz, ustaya sadece işçilik ödeyiniz.

Son olarak aracınız 2015 model yani 7 yaş üstü olduğu için, yetkili serviste yapılan işlemlerde (yedek parça ve işçilikte) %30 zubizu indirimi hakkınız mevcuttur, bu sebebten bir de servisten de fiyat almanızı yarınıza olur.
Ellerine sağlık aynı şeyleri yazacaktım..

Devirdaim klapesinin sıkışması antifrizin parça çalışma yüzeyini çürütmesi tortu pas yapmasından kaynaklı olduğunu gözlemledim değişim videolarında özellikle antifrizi pas rengini almış araçlarda devirdaim sağlıklı çıkmıyor.
Servislerin geneli triger değişirken 1/1.5 litre antifriz atıp üstüne 1 litre kadar su ekleyip gönderiyor. Paslı sıvı yeni Klape ne zamana kadar sağlıklı çalışacak. ?

Muhtemelen devirdaim klape sürekli açık kalıyor. Kış döneminden havalar soğuk olduğu için motor 90' ısınmıyor.
Klapenin açık kalması risklerin önüne geçse de araç yakıt tüketimi artar vs.. Kalorifer az ısıtır. Dpf / egr erken dolar uzar gider...
Çalışacağı tutar kapalıda sıkışırsa ciddi sorun.. ( Yedek pompanın kendine hayrı yok :).
Genleşme kabı pas rengini almışsa komple kimyasal bakım şart ben aracı aldığımda ilaçlı durulama suyu vs.. 4/5 tur yeniledim 2 senesi olmadan kalorifer peteği yine tıkandı diğer radyatör soğutucu peteklerin içleri ne haldedir merak konusu ..

Korozyon pas içerden tüm sistemi çürütüyor. Ustanız antifrizden ne olacak diyorsa bilin ki iyi bir niyetle söylemiyor.

İna ve contiental set olarak piyasanın en iyisi özellikle kayışlar çok eski tarihli olmasın bazı depolarda 3-4 senelik parçalar var..
Piyasadaki dayco gates vs.. iyi sayılmazlar ina conti dışında çok bulaşmayın ses yapar ömrü kısa olur fabrikaya yaptıkları kalitede piyasada ürünleri yok..
 
Upvote 0
Hepinize çok teşekkür ederim, zamanınızı yazıp benim sorunum için bu bilgilendirici yorumlarınız için sağolun.

Doğuş’tan parçayı ayırttım termostat değiştirilecek. Aracımın Triger ve Devirdaim 10.000 km önce eski sahibi tarafından değiştirilmiş. Maalesef arkadaş araca antifriz bile koydurmamış ben Liqui Moly KFS13 3Lt antifriz, 5LT Cem Saf Su aldım.

Yarın servisten parçayı alacağım, triger ve devirdaimi değişen usta Maslak’ta onunla konuştuk Pazartesi’de onun yanına gidip yaptıracağım inşallah.
 
Upvote 0
Günün ilk çalışmasından sonra sıcaklık 60-70 dereceyi görünce kaloriferi açarsanız kabine sıcak hava gitmesi için musluklara sıcak su dolanmaya başlar, tüm sıcak su musluklara iner, sistem daha sıcak olmadığı için termostat yüzde yüz açılmayacağından içeride tüm sistem antifrizinin yüzde otuzu-kırkı dolanır, tüm su klima sistemine dolanınca ve dışarıdan soğuk hava alınca motorun ısısı düşebilir. Motorda sıcak sıvı dolanmayınca çok kolay soğur, katı parçaların molekülleri sıvıya göre daha yakın olduğundan daha çabuk ısınıp soğurlar. Eğer sürüşe devam edince hararet olması gerektiği yere geliyorsa problem yok demektir. Ancak sürüşe bağlı yükselmiyor, inişli çıkışlı ilerliyorsa bir problem var demektir. Devirdaim pompası gereğinden çok su aktarıyor, termostat gereğinden fazla su gönderiyor olabilir ve sistemde su fazlaysa bu tür problemlerle karşılaşılabilir. Su fazlaysa buharlaşmayla basınca uğrayıp su devirdaim elemanlarına baskı yapıp motora dolanıyor olabilir, bu da motoru gereğinden fazla soğutur.Basınç olup olmadığını su hortumlarından birine bastırıp anlayabilirsiniz (en açığı alternatörün önünde diye hatırlıyorum, yine de dikkatli olun). Elektronik bir arıza olduğunu düşünüyorum, sistem bir ara olması gereken sıcaklıktan yüksek bir sıcaklığa çıktıysa motora haliyle daha fazla su dolandırılır.Motor bu ayarda kaldıysa termostat ve devirdaim pompası görevini tam yerine getirmiyor olabilir. Unutmayın,prensibi gereğiyle dizel geç ısınır. İlk çalıştırmada hemen kalorifer açarsanız sistem hemen soğur,çalışmadan 5-10 dakika sonra açıp motorun sıcaklığını düşürmeden kaloriferi çalıştırabilirsiniz. Sadece görüşüm,başıma hiç gelmedi, sorun devam ederse servise görünmenizi tavsiye ederim.Şimdiden geçmiş olsun sorun varsa çözülürse bizi de aydınlatırsanız sevinirim, iyi sürüşler :).
Elektronik bir arıza olduğunu düşünüyorum, sistem bir ara olması gereken sıcaklıktan yüksek bir sıcaklığa çıktıysa motora haliyle daha fazla su dolandırılır.Motor bu ayarda kaldıysa termostat ve devirdaim pompası görevini tam yerine getirmiyor olabilir.

Bu yorumunuz kafama takıldıda devirdaim değişmeden önce hararet 90’ın üstüne cıkmış öyle değişime gidilmiş zaten bu dediğiniz gibiyse nasıl düzeltebilirim? Bi bilginiz varmı? Teşekkür ederim yorumunuz için 😊
 
Upvote 0
Hocam bizim usta orjinalinde Gates marka var dedi doğru mudur
Gates ve Dayco kötü marka değiller ama sahtesi çok oluyor, Gates ile INA arasında fiyat farkı da çok cuzi küçük rakamlar.

Fabrika orjinalinde Gates takmış olsa bile orjinal vw logolu gates ile dışarda satılan gates ürünler aynı kalitede değiller.!

INA veya CotiTech (Continental) bu iki markadan şaşmayın derim, tabii alırken markası ne olursa olsun kayışın üretim tarihini de kontrol etmek gerekir, depo da çok beklemiş eski tarihli olmasın.
 
Upvote 0
Hepinize çok teşekkür ederim, zamanınızı yazıp benim sorunum için bu bilgilendirici yorumlarınız için sağolun.

Doğuş’tan parçayı ayırttım termostat değiştirilecek. Aracımın Triger ve Devirdaim 10.000 km önce eski sahibi tarafından değiştirilmiş. Maalesef arkadaş araca antifriz bile koydurmamış ben Liqui Moly KFS13 3Lt antifriz, 5LT Cem Saf Su aldım.

Yarın servisten parçayı alacağım, triger ve devirdaimi değişen usta Maslak’ta onunla konuştuk Pazartesi’de onun yanına gidip yaptıracağım inşallah.
Ustanıza söyleyin paslı soğutma sıvısını iyice temizlesin, bol su ile 2-3 tur sistemi temizledikten sonra (antifriz ve saf su) ile yenileme yapsınlar.

Sistemi bol su ile temizlemeden sadece (antifriz / saf su) yenilemesi yapmanın hiç bir anlamı yoktur. Bunu özellikle belirtin.

Eğer genleşme kabınızı (pas kaplamışsa) onu da servise gütmişken yenesini alıp değiştirmenizi öneririm, çok pahalı bir parça değildir. Veya dışardan (SWAG marka) bulabilirseniz dışardan da alabilirsiniz.

Bu arada araç TDI motor olduğu için işlem bittikten sonra aracı bilgisayara bağlayıp, bilgisayar yardımıyla sistemdeki havanın alınması gerekir.
 
Upvote 0
@Mutigti
İlaveten bu genleşme kabının (paslı olsun veya olmasın) değişmesi önemli bir konu, çünkü 2012-2017 yılları arası üretilen Golf’lerde (silikat torbalı) genleşme kabı vardır, silikat kristalleri sistemdeki sıvı her devirdaim yaptığında silikat takviyesi yapmasını sağlıyordu,

Bu (silikat kristalleri içeren torba) zamanla deforme olarak yırtılıp, silikat kristalleri soğutma sistemine girerek tüm sistemi radyatör vs.. tıkayarak büyük onarım masrafları açtığı ortaya çıkınca, VW bu silikat torbalı genleşme kaplarının üretimini durdurdu, bu sebebten değiştirmenizi şiddetle öneririm, Yurt dışında bazıları bu silikat torbası nı kendi imkanlarıyla zorlayarak kabın içinden çıkartmaya teşebbüs edenler de var, fakat çıkartması zor bir yerde olduğu için eğer torba patlarsa başınıza iş alırsınız.!

Bu arada ustanıza söyleyin termostat / devirdaim vs.. değiştirirken kesinlikle (sıvı conta) kullanmasın, ustalar kolaylık sağladığı için sıvı conta kullanmayı severler, fakat sıvı conta zamanla malzemeye zarar veriyor.!
 
Upvote 0
Elektronik bir arıza olduğunu düşünüyorum, sistem bir ara olması gereken sıcaklıktan yüksek bir sıcaklığa çıktıysa motora haliyle daha fazla su dolandırılır.Motor bu ayarda kaldıysa termostat ve devirdaim pompası görevini tam yerine getirmiyor olabilir.

Bu yorumunuz kafama takıldıda devirdaim değişmeden önce hararet 90’ın üstüne cıkmış öyle değişime gidilmiş zaten bu dediğiniz gibiyse nasıl düzeltebilirim? Bi bilginiz varmı? Teşekkür ederim yorumunuz için 😊
Evet,beynin ideal sıcaklığı 90C.Eğer motor 100C'ye yaklaştıysa veya geçtiyse motora olduğundan daha fazla su dolandırır.Motor devirdaime termostata daha fazla su aktarması emrini verir diyeyim.Eğer bu emir kaldıysa beyinde termostat ve devirdaim hala aynı şekilde çalışıyor demektir.Emir demiri keser :D.Motordan uyarının silinmesi gerekir (uyarı engine temperature higher than expected, motor sıcaklığı beklenenden yüksek diye çıkabilir), serviste yapılabilir bir iş.
 
Upvote 0
Arkadaşların dediği gibi eski antifrizi sistemden tam temizlemek şart eskiden arındırıp yeni ürünle 4/5 sene tam koruma sağlanır.
Bu süreçte sıvının gezdiği tüm hat zamanla korozyon pası atmış olur.

Usta termostatı değiştirip ilk turda durulama suyu ile 15-20 km kullanarak kalorifer tam açık konumda sistemi mümkün olduğunca eski antifrizden arındırarak yeni ürünü koyarsa iyi olur.
Bir sürü para KFS 13 / Saf su ikilisi heba olmasın usta uğraşmam derse yaz ayında kendiniz yaparsınız zor değil ..

Ben ilk gün durulama market suyu koydum. işe git gel 30 km
Sonraki gün Kimyasal radyatör açıcı karışımlı 7 litre market suyu attım. işe git gel 30 km ( Aşırı kirli su çıktı işe yarıyor. )
Sonraki tur durulama 30 km Renk saydam hale gelmeye başlıyor.
Son turda kimyasalın kalmaması için 5 litre market suyundan sonra üstüne hemen ardından,
Antifrizi / Saf suyu attım Ortalama: 7 litre 3.5l g13 / 3.5l saf su

Aracı aldığımda yağ ısısının yüksek olması ve yokuşlarda sık sık fan açma mevzusu vardı.
Bu işlemden bir süre sonra aracın termal verimliliğinin ciddi değiştiğini gördüm, Muhtemelen sistemi komple temizledi..
Uzun soluklu aşırı dik yokuşları tırmandığımda yaz ayında fanı çok nadir açtığına şahit oldum.

Kısacası bu işe ne kadar özenirseniz o kadar iyi olur.. İşini severek ve uzman düzeyinde yapan birinde denk gelirsiniz umarım.

Örnek video sardırın süre 14:00 5/6 turdan sonra sistemden atabilmiş ..
 
Son düzenleme:
Upvote 0

Yabancı forumlara baktımda ??

Bu silikat poşeti (demlik poset çay gibi hakkaten)

Kendi kendine çürüyüp yada sebebsiz patlıyor gibi muhabbetler dönmüş

Apandisit gibi durduk yere patlayacak poşeti ne diye oraya koyarlar anlamak zor .
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt