Golf 7 1.6 TDI kalorifer açınca hararet hızla düşüyor


Mutigti

Üye
Katılım
27 Şub 2024
Mesajlar
32
Tepkime puanı
15
Konum
Istanbul
İsim
Burak
Araç
mutluay
Merhaba, aracım Golf 7 2015 Model 1.6TDI CLH KODLU MOTOR.



Öncelikle bu araca yeni geçtim, hayatımda ilk defa dizel araç sahibi oldum.

Bana garip olan bi soru var, kaloriferi açtığımda hararet 90’dan hızla düşüyor ve kalorifer açmasam dahi 3000 devirin altında gidersem arabayı çok sıkmadan gene düşüyor.

Ben termostat veya hararet müşüri diye düşünüyorum sizce neden olabilir?

YouTube Video
IMG_0393.png
 

Demir koruyucu özelliği olan fosfat, Alüminyum koruyucu silikat yeni ürünlerde gliserin amin borat :)
Akışkanın PH'ını daha yüksek seviyede tutarak galvanik korozyonu önler. Bunların hepsi çevre koruma vb. uğrunadır. G12'de çok iyi korozyon önleyici özelliklere sahip glikol var, G13'te glikol yerine gliserin kullanıldı, ek olarak silikat kullanmanız gerekiyor. :)
 
Upvote 0

Demir koruyucu özelliği olan fosfat, Alüminyum koruyucu silikat yeni ürünlerde gliserin amin borat :)
Akışkanın PH'ını daha yüksek seviyede tutarak galvanik korozyonu önler. Bunların hepsi çevre koruma vb. uğrunadır. G12'de çok iyi korozyon önleyici özelliklere sahip glikol var, G13'te glikol yerine gliserin kullanıldı, ek olarak silikat kullanmanız gerekiyor. :)

Silikat poşeti patlayana kadar yola devam.
 
Upvote 0
Demir koruyucu özelliği olan fosfat, Alüminyum koruyucu silikat yeni ürünlerde gliserin amin borat :)
Akışkanın PH'ını daha yüksek seviyede tutarak galvanik korozyonu önler. Bunların hepsi çevre koruma vb. uğrunadır. G12'de çok iyi korozyon önleyici özelliklere sahip glikol var, G13'te glikol yerine gliserin kullanıldı, ek olarak silikat kullanmanız gerekiyor. :)



Silikat poşedi olmayan genleşme kabı kullanmak sıkıntı mı yaratır o halde.


.
 
Upvote 0
@rager007

Siz olsanız genleşme tankını mit silikatsız sıfırıyla degistirip? Sogutma sıvısını da tümden G12 evo ile degiştirirmiydiniz ?


G13 antifriz ile Silikatsız genleşme kabı kullanmak sıkıntı yaratacaksa en iyisi dediğiniz gibi

silikatsız genleşme kabı ile G12 EVO antifriz kullanmak.

G12 EVO antifriz bulmak da başa bela.

T Cross ta G12 EVO kullanılmış, aracı bayiden alırken 1 litre G12EVO antifriz verin dedim.

Bizde hazır kapta antifriz yok, varilden dolum yapıyoruz dediler.

Israrla 1 Lt isteyince zor bela , boş bir cam suyu bidonu bulup varilden doldurdular 1 Lt sine 250 TL aldılar



G12 EVO.png
 
Upvote 0
@rager007

Siz olsanız genleşme tankını mit silikatsız sıfırıyla degistirip? Sogutma sıvısını da tümden G12 evo ile degiştirirmiydiniz ?

Benim genleşme kabında yok silikat.

5 litre motul ultra g13 aldım 1 litresini kullandım geri dönüşü yok.
Sonraki değişimi 3 seneye çekip Evo bulmak şart oldu. Bu süreçte : G13 +Bulabilirsek Bu üründen atarsak sanırım karşılamış oluruz. s-l1600.jpg

G12++ = glikol + Si HOAT
G12evo = glikol + PSi HOAT
G13 = glycerin + Si HOAT (gliserinin üretilmesinin daha çevre dostu olduğu varsayılır)
 
Upvote 0
@hosmyy

Silikat poşetinin kendi kendine patlamasına sebeb olan primer neden nedir?

En basitinden Zaman mı??

Aracın hararet yapıp motor sıvı sıcaklıgının 110, 120 leri görüp posetin zarar görmesimi ?

Dısardan çeşme suyu vsvsvs ekleyip Motor sıvısının kendi özelligini kaybetmesi sonrası silikat posetinin dayanıklılıgının azalması mı ?

Bu soruların hepsinin cevabı bir cumartesi günü bu aracın Tr distrübütörünün servislerine gidip en ayrıntısına kadar bilimsel/teknik bilgilendirmelerle çözülür.

Peki distrübütör vw-tr-doğusta çözülürmü hakkaten ??

Ne çözülecek ki ??

Adamlar arabalar bozulsada para kazansak derdinde.

Neyin bilgisini alıcam ??

Köln de yaşayan bir gurbetci olsam
Vw köln servisine gidip bi şansımı denerdim belki?
 
Upvote 0
Benim genleşme kabında yok silikat.

5 litre motul ultra g13 aldım 1 litresini kullandım geri dönüşü yok.
Sonraki değişimi 3 seneye çekip Evo bulmak şart oldu. Bu süreçte : G13 +Bulabilirsek Bu üründen atarsak sanırım karşılamış oluruz. Ekli dosyayı görüntüle 74367

G12++ = glikol + Si HOAT
G12evo = glikol + PSi HOAT
G13 = glycerin + Si HOAT (gliserinin üretilmesinin daha çevre dostu olduğu varsayılır)
Genlesme kabının üzerinde
Mit silikat yazısıda yok degilmi ?
Bu durumda icinde silikat poseti de yok o zaman.

Yabancı forumlarda cok ilginç muhabbetler dönüyor

Adamların
Genlesme tankında mit silikat yazısı yazıyor. Poseti cıkartıp atmak icin operasyon yapıyor (el + birkaç hassas pens falan)
Bakıyor icerde silikat poset yok.

Sonra olay genleşme kabının çift cidarlı (2 katmanlı ) olmasına kadar geliyor olay . Poset korumalı dış bölmede

Screenshot_2024-03-23-22-31-23-075_com.android.chrome.jpgScreenshot_2024-03-23-22-31-16-859_com.android.chrome.jpg
 
Upvote 0
Vw in zırt pırt abuk sabuk Antifriz değişim politikası beni sinir etti.

Japon lar nerdeyse 100 senedir klasik mavi / yeşil G11 kullanmaya devam ediyor

Mercedes - BMW çok uzun süre G11 son bir kaç yıldır G12 kullanıyor.

Vw G11 / G12 / G12+ / G12++ / G13 + silikat poşeti / G12 Evo vs. vs. vs. ortalığı karman çorman edip yıkmış perdeyi eylemiş viran.

Markadan nefret ettirmek için ellerinden geleni yapıyorlar.


.
 
Upvote 0
Benim genleşme kabında yok silikat.

5 litre motul ultra g13 aldım 1 litresini kullandım geri dönüşü yok.
Sonraki değişimi 3 seneye çekip Evo bulmak şart oldu. Bu süreçte : G13 +Bulabilirsek Bu üründen atarsak sanırım karşılamış oluruz. Ekli dosyayı görüntüle 74367

G12++ = glikol + Si HOAT
G12evo = glikol + PSi HOAT
G13 = glycerin + Si HOAT (gliserinin üretilmesinin daha çevre dostu olduğu varsayılır)





Kıytırık balkan ülkelerinde kıyamet gibi bulunan silikat kartuşu ülkemizde malesef yok.

https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2332490.m570.l1313&_nkw=4E0121176&_sacat=0


Bari poşet yerine kartuş kullansaydılar da patlayacak yırtılacak korkusu yaşamasaydık.


.



,
 
Upvote 0
Genlesme kabının üzerinde
Mit silikat yazısıda yok degilmi ?
Bu durumda icinde silikat poseti de yok o zaman.
İçinde poşet yok iyi baktım üstünde de yazmıyor. 2012 - mk7 CLHA

Aşırı pas yapmış araçlarda poşet aşırı şişiyor silikat toplarına pas korozyon tutunuyor şiştiğinden patlıyor gibi duruyor.

benzer mevzular mit silikat yazan örnek 2016 model araçta var. 2 Yıl önce çekilmiş 2016 model araç 50 litre su ile anca kendine gelebilmiş. :) Videonun sonunda iyi özetlemiş sıvının gezdiği tüm hat risk altında konu basite alınacak bir durum değil bu araçlarda.
 
Upvote 0
Sisteme çeşme suyu karıştırılmayıp temiz berrak kalması sağlandığı ve 4 - 5 senede bir komple antifriz değişimi yapıldığı sürece silikat poşedinin patlayacağını sanmıyorum.

Ben bir hafta kadar önce Passat ' ın genleşme kapağını açtım.

Antifrizi şırınga ile çekerek yarıya kadar boşalttım, silika poşeti gayet sağlam şekilde yerinde duruyordu,

Parmağımla poşete dokundum, şişkinlik falan da yok poşette, gayet sağlam. araç 7 yaşına girmek üzere. 5. yılında antifriz değiştirdim.

En son kafam atarsa, antifiriz i komple boşaltıp Castrol Radicol SF G12 kırmızı organik antifriz ile yola devam edeceğim, uğraşamayacağım artık, silikasıyla evo suyla. Bir kaç sene sonra da başka antifriz türetir bunlar.


.
 
Upvote 0
@rager007

Yukardaki video 2022
Araç 2016 model

6 yılda mefta olmuş antifiriz in acıklı videosunda konuya bahis araç sahibi ben olsam , utanırım sıkılırım meze olmam sosyal medya alemlerine.
Ustacım çekme videoyu derim.
Göz / nizam yokmu antifiriz bu hale gelene kadar ayakta uyumak nedir?? allah akıl fikir versin

@hosmyy

Yarın sabah antifiriz ince belli çay bardagı görseline bakalım benim aracın

6 yıl 2 aylık araç .
Bu sürecte farklı farklı zamanlarda genlesme kabı seviyesi -min- cizgisine düsmelerden dolayı
Şu ana kadar 1 litre saf su
Saf su bittikten sonra 0,3 litre hazır kullanım motul G13 antifiriz ekledim bu güne kadar geldim

Şimdilik komple antifiriz değistirme planım yok (şimdilik tabi)
 
Upvote 0

Antifriz renk tahllil sonuçları (az önce)

Genleşme kabına dışardan bakınca
Ne güzel pembe-purple

Bardakta ? Turuncu

Fabrikasyon purple renginden çok kaybetmiş.

Mefta mı ? Onu bilmiyorum.

Saydamlık full camurlaşma yok , tortu yok kil / kum / parcacık yokIMG_20240324_143305.jpgIMG_20240324_123807.jpg
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt