Hangi Yağ ? 1.6 TDI CLH Motor Stage 1 Yazılımlı



az önce shell madeni yağ departmanından bir arkadaşla telefonda görüştüm. bu iki yağın (ect ve av-l) özelliklerinin aynı olduğunu ama yağların aynı olmadığını söyledi. ECT yağ mercedes ve fiat'ın da şartlarını karşılyor dedi. AV-L ise sadece vw, audi ve porsche için üretilmiş bir yağdır dedi. yetkili servislerde var, piyasaya sunulmuyor dedi. neyse AV-L bulmak için uğraşamam çok aman aman da farkedeceğini sanmıyorum, ECT'den devamke.
 
Ne zaman bir yağ konusu okusam kafam karışıyor :D
yağ konusu çok zevkli olur. insanı araştırmaya öğrenmeye sevk eder. mesela 0W-30 da 0 nedir, W nedir, 30 nedir, bunları hep araştırır öğrenirsin. yağ konusu derya denizdir, yüz yüz bitiremezsin.
 
az önce shell madeni yağ departmanından bir arkadaşla telefonda görüştüm. bu iki yağın (ect ve av-l) özelliklerinin aynı olduğunu ama yağların aynı olmadığını söyledi. ECT yağ mercedes ve fiat'ın da şartlarını karşılyor dedi. AV-L ise sadece vw, audi ve porsche için üretilmiş bir yağdır dedi. yetkili servislerde var, piyasaya sunulmuyor dedi. neyse AV-L bulmak için uğraşamam çok aman aman da farkedeceğini sanmıyorum, ECT'den devamke.
Telefondaki personelin dediği gibi bu yağ piyasaya sunulmuyor ise., 3 ay önce @ogzogz dostumuz bu yağı Shell Türkiye’den temin edip, kendisine yakın olan benzin istasyonundan teslim almış olması tuhaf değil mi.? Hem de bunu 1 kez de yapmıyor, 2 sefer aynı şekilde temin ediyor, bilemediğimiz bir tutarsızlık var çözemedim.
 
Telefondaki personelin dediği gibi bu yağ piyasaya sunulmuyor ise., 3 ay önce @ogzogz dostumuz bu yağı Shell Türkiye’den temin edip, kendisine yakın olan benzin istasyonundan teslim almış olması tuhaf değil mi.? Hem de bunu 1 kez de yapmıyor, 2 sefer aynı şekilde temin ediyor, bilemediğimiz bir tutarsızlık var çözemedim.
piyasada bulunmuyor derken yağ bayiilerinde, internette falan olmuyor demek istedi. yoksa özel istekle bulunuyor tabi ki ama kim uğraşacak? 100 kişide 1-2 kişi uğraşır, bunun için piyasaya sunmaya gerek duymuyorlar. şu yağ testi yapan Piotr'ın youtube videolarına bir bakayım. AV-L ve ECT'nin videosu var mı onda. varsa metaldeki aşınma hangisinde daha az onu öğrenmiş oluruz.
 
evet piotr'ın sonucuna göre AV-L bir tık daha iyi. AV-L deki aşınma 0,14 mm, ECT deki aşınma ise 0,16 mm..


 
piyasada bulunmuyor derken yağ bayiilerinde, internette falan olmuyor demek istedi. yoksa özel istekle bulunuyor tabi ki ama kim uğraşacak? 100 kişide 1-2 kişi uğraşır, bunun için piyasaya sunmaya gerek duymuyorlar. şu yağ testi yapan Piotr'ın youtube videolarına bir bakayım. AV-L ve ECT'nin videosu var mı onda. varsa metaldeki aşınma hangisinde daha az onu öğrenmiş oluruz.
Siz arkadaş (piyasaya sunulmuyor) dedi diyince ben de o şekilde anladım,

Açıkçası ben Shell marka yağ kullansaydım ve Telefon ile sipariş geçip, bana en yakın istediğim Shell benzin istasyonuna ayağıma kadar gönderiyorlarsa., ben bunda uğraştırıcı bir durum göremedim, Tabii bu kişiden kişiye değişir farklı düşünenler elbette olacaktır, Bu şekilde tedarik etmenin en büyük avantajı sahte yağ ihtimali ortadan kalkmış oluyor.
 
Siz arkadaş (piyasaya sunulmuyor) dedi diyince ben de o şekilde anladım,

Açıkçası ben Shell marka yağ kullansaydım ve Telefon ile sipariş geçip, bana en yakın istediğim Shell benzin istasyonuna ayağıma kadar gönderiyorlarsa., ben bunda uğraştırıcı bir durum göremedim, Tabii bu kişiden kişiye değişir farklı düşünenler elbette olacaktır, Bu şekilde tedarik etmenin en büyük avantajı sahte yağ ihtimali ortadan kalkmış oluyor.
bir deneyeyim o yöntemi. temmuz ayında bakım var. (y)
 
Ben de sıra dizele ne zaman gelicek diye merak ediyordum, Güncel 2.0 TDI motorların hepsinde olmasa da bazılarında 0W-20 geçmeye başlamışlar,

0W-20 için VW onayı ;

VW508.00 benzin
VW509.00 dizel

2.0 TDI Evo motor
2.000 cc 320 Nm tork değeri olan oldukça güçlü bir motor için bu kadar dayanımı düşük 0W-20 bir yağ nasıl başa çıkacak açıkçası çok vahim bir durum, Japonlar işi daha da abarttı 0W-16 kullanmaya başladılar, Bu üreticilerin amaçları motorun sağlığı, tüketicinin uzun yıllar sorunsuz aracını kullanması vs.. durumları artık takmıyorlar, tek amaçları emisyonu düşürmek,

Bu yağ ile 5-6 yaşına gelmiş 90 bin km üstü araçlar artık motor yaptırmaya başlarsa şaşırmam. Sanayideki ustalar gün doğdu kutlama yaparlar artık..
Tahminimce start stop gibi ilk sarsıntı durumlarında daha sessiz ve stabil olması için bu yağ viskozite tercih edilmiş olabilir, diğer aracımızda 2.0tdi onun start stopu ve ilk marş sarsıntısı tdi evo ya göre daha sarsıntılı, vardır vw mühendislerinin bir bildiği, basit işler değil, basit düşündüklerini sanmam.
 

Geri
Üst Alt